Jump to content
FAS Goran
zlox

Fiat Stilo - kvačilo

Recommended Posts

I ja znam kad je istroseno tj pred kraj da hvata visoko,kad je novo hvata nisko dok se nenalegne malo jer je nova lamela pa je bas blizu korpe i zamajca pa zato i vata nisko a kad malo nalegne onda bude oko sredine ili malo nize ne vise,ali opet zavisi od vozaca i ocene istog mozda hvata dobro a neko utripuje na nije dobro...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene je meko u odnosu na staro mnogo mnogo nemog se naviknem pre stiskam ko sivonja sad samo spustim nogu.


Mislim da je Buca u pravu! Čak i kod onih starih kvačila na sajlu se dotezala sajla da hvata niže kada se potroši lamela i pedala ode gore.

Upravo tako,bar na kadeta jer sam ga vozio 10god.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa normalno neces na pola pa da menjas brzine,moze i na pola uz malo krcanje i raspad menjaca u skorije vreme...

Edited by deki87

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hidraulično kvačilo održava visinu kvačila samo tj automatski. Dakle treba da bude uvek u nekom položaju pri vrhu (gornja trećina) Dakle imaš prazan hod pedale kako ne bi non-stop delovala na druk lager i posle pedala gura klip i dalje druk lager smanjuje pritisak korpe na lamelu i kreće da odvaja.

Ne valja da je pedala niska tj da kvačilo odvaja pri patosu jer tada teško da osvoji potpuno i tada trpi i kvačilo (nije potpuno odbvojio) a naročito menjač. Pogotovo rikverc i prva.

Isti princip je kod hidrauličnih kočnica i tu pedala  kreće da koči u istom položaju. Svako odstupanje znači da postoji neka neispravnost, ili vazduh u sistemu ili proključalo ulje (niska pedala) a ako je visoka onda klipovi ne vraćaju pa se pločice troše. Ovo je za disk kočnice. Dok sa dobošima kvar na mehanizmu za automatsko podešavanje zadnjih paknova ili sl može da uslovi nižu pedalu kočnice.

Kod starih sistema sa sajlama , polugama tu se kvačilo ručno štelovalo. Bilo je loših sajli zbog koji je trebalo uvek dotezati.

Reno 21 je recimo na pedali imao neki zupčanik koji je automatski štelovao visinu kvačila (na sajli nije bilo mogućnosti) i za 5 godina uglavnom gradske brdske vožnje kvačilo se nije ni mm promenilo. 

Pedala kvačila se uvek pritiska do kraja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam napokon ustanovio zasto ne padaju obrtaji kao pre,posle zamene kvacila i razlog je jer klen koji je skidao i namestao nije zasrafio kabli od alternatora na alnaser,vozim ja jedno stotinak km stanem da sipam gorivo kad ono tesko vergla pogasim ja sve zivo stignem na destinaciju,raskupusam sve zivo sreca imao sam alat,proverim d4 konektor jer isti klen dok je srafio drzac menjaca stisne 5 zice i pokida ih pa je lemio i nastavljao pa proverim to nista,kad vidim kabli lezi na alnaser pa poskidam drzac filtera goriva,egr i vakum rezervoar i zasrafim to i sad ide.A i odkrio sam zasto padaju obrataji a to je alternator ili remenica videcemo na tamo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 Pa ako to kazem da je auto stajao tri nedelje  :smoke:  rastavljen a od toga sam ga 5 dana rastavljao i sastavljao, sa time da sam skidao turbinu zbog repasa, pa ocistio interkuler, creva, sto sam mogao to sam cistio zato je toliko dugo trajalo. 

 

Pa zar ti nije bilo bolje da si ovde platio nego se toliko dugo tamo zlopatio.

Sigurno bi dobio i popust na količinu radova.

 

Ivane meni je otislo kvacilo u slovackoj, zato nisam popravljao u SRB. Sto sam ustedeo na majstoru i na delovima iz SRB sam reparirao turbinu  :coffee:  a i dosta toga sam naucio, polako natenane. Pocistio sve sto se moglo pocistiti, majstor mi nebi cistio nista, prekontrolisao kablove, creva sve moguce i sada zam da je auto ispravan. Ja bih ga sastavljao i nedelju dana al nisam imao vise zivaca da picajzlam jos oko motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cobra , oprošteno  :laughing:  :laughing:  :laughing: . Ipak smeo poduhvat i vredan svake pohvale.

Znam koliko je sve naguženo u motornom prostoru i koliko caka ima.  :thumbdown:  Što znači  odrana koža i testirani živci.


Cobra ti radiš u Przo fabrici / Trnava ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

MS PK da sam  burzuj nebi bio u slovackoj bio bi u rodnoj srbiji ovako moram 500km od kuce sam da zivim i da radim al sta da radim.  :guitar:   :D

Da bilo je testiranje zivaca i to pravo, jos popravka na otvorenom, malo kisa, zardjali diskovi joj joj, bilo je svaceg.

Da radim u PSA peugeot citroen u Trnavi, pa mi je i to pomoglo pri rastavljanju i sklapanju menjaca, jer svaki auto ima neke sacke, ili dobro skines i redosledom montiras ili polomis, samo sto je gore kod starijih automibila primer plastika je vec tvrda i prepecena, malo veca snaga i ode neki deo a kod novog, plastika je sveza pa ne puca tako lako isto tako i zardjali srafovi i jos dosta toga.

Edited by cobra11

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...