Jump to content
FAS Goran
zlox

Fiat Stilo - kvačilo

Recommended Posts

Iz Šida sam, ako se on može nazvati gradom  :thumbdown: . Hvala na savetima ljudi, vidim da niko od vas ne spominje korpu, lamelu i druk-ležaj, pa mi je sada malo lakše.

Probaću stvarno zameniti to kočiono ulje, pa ako ne bude poboljšanja ići na te cilindre (u kabini i menjaču).

Što se tiče ovog ulja u menjaču njega je majstor prekontrolisao kada sam radio veliki servis pre dve nedelje, bilo je bistro i do čepa (vijka) sa strane (kaže da je to mera, da nivo ulja bude do tog čepa, pošto nema drugi merač) i rekao mi da ga ne moram menjati sada.

Zahvaljujem se svima na savetima, možda bi bilo dobro da još samo neko od vas napiše detaljan opis kako treba da izgleda i ponaša se dobro kvačilo kod Fiat Stila, pošto neki drugi Stilo nemam mogućnosti da probam.

 

Hvala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

isti auto imamo sa istim motorom,

i kod mene se isto tako desava sa kvacilom dosta je podignuto od kocnice i preveliki prazan hod.

kad krenem da ga izvlacim 1 pa 2 i kad treba u trecu on malo zastane nece da ubaci i tu naravno izgubim poprilicno vremena.

ali kad ga duze vreme tako forsiram on spusti pedalu kvacila kako i treba da stoji.ali cim se ohladi on tera po svom :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema veze sa kvacilom, ali ima sa 3. brzinom.
Meni je isto tesko isao iz 2. u 3. Nekad prodje i 2, 3 sekunde dok ga u voznji ubodem u 3.

 

Kod mene je konkretno bio problem u sajli menjaca, koja sluzi za pomeranje menjaca levo-desno.

Majstor je podmazivao i sad ide kao u sir, kako se kaze :D

 

Ceo zahvat je kostao 500 dinara, uz komentar "ajde cisto da nije nista, daj 500" :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa eto kod tebe je neka glupost bila al ovde mozda i nije jer ipak mislim da ne odvoji kvacilo lepo jer mi zakrci kad pokusam da ga na silu ubacim,al opet to nije stalno tako nego po nekad 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

- Kvačilo odvaja jako nisko (otprilike 1-2 cm od poda).

 

 

Kad je nisko i ne gubi kočionu tečnost 99 % cilindar u kabini. 

Gumica za klip tada nije bilo možda se nešto u međuvremenu promenilo http://www.sigurnost.rs/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada se zameni taj cilindar u kabini, verovatno se mora "izluftirati" sistem i gde se to radi (gde se nalazi "odušak") ?

@Dante BG, u čemu je razlika između one dve vrste cilindara u kabini, za koje si postavio za link?

Da li je ono skuplje i kvalitetnije?

Share this post


Link to post
Share on other sites

evo jedne slicice mesta gde se ozracuje kvacilo.cilindar se nevidi jer je u ovoj verziji iz komada sa druk lezajem u zvonu menjaca

aV1XUOW0.jpg

kako ovde ispustiti vazduh? (direkno skidanjem creva ili postoji fora na sisici) 

:wallbash:  :wallbash:  :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ako je ovo to mesto za ozračavanje, onda verovatno da je ovaj cilindrični deo sa "rupicom" (u tamnijem delu creva, što izgleda da je od plastike) i sam neka vrsta vijka, pa da se on odvrće i zavrće za ozračavanje, drugo mesto na ovoj slici ne vidim?! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvinjavam se ako sam propustio ali nigde nisam procitao kako i gde se ozracuje. 

Mnogi pisu o zameni cilindra u kabini a kako posle sa vazduhom u sistemu? 

Zna li neko tacno? 

Hvala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema tu nijedan vijak nego se izvuče ovaj metakni stift i onda se cijeli ovaj konektor malo povuce van i kad stisnes papucicu kroz tu rupu izlazi zrak. Kad se sve odzraci onda se ponovo ubaci metalni stift i to je to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ne znam onda, i ja se pitam na koji način se ozračuje?

 

Odvezi auto kod Mike u 12. aprila i sredice ti ga, a sta vise i reci sta ne valja. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo i mog slucaja:

 

 - nekad mi je kvacilo bilo nisko da se jedva ubacuje a nekad normalna visina i dosta tvrdo.

 - ulje nisam gubio.

 - cilindar u kabini nije vlazio pa sam sumnjao na vazduh u sistemu.

 - danas kad sam pokusao da ispustim vazduh iz sistem cilindar nije odradjivao a uzrok je habanje poluge i klipa u samom cilindru.

nisam slikao :thumbdown:  a evo kako to izgleda od prilike :

 

Cilindar_kvacila_glavni_Fiat_Stilo_1_9_J  1_9_JTD.jpg

Edited by Ivan
Sredjene slike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa jeli ti sad kvačilo uredu, kada si zamenuo cilindar i izluftirao, mislim jel dobro odvaja i jel mekše?

Pitanje za ostale forumaše, da li neko može da postavi sliku gde se nalazi taj deo za luftiranje kvačila ali kod benzinskih motora, konkretno za 1.8 16V?

Pokušavao sam da sam da pronađem kod mene detalj sa postavljene slike "gde se luftira kvačilo" ali nisam uspeo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znači, to isto bi moglo da bude i kod mene, nadam se, pošto vidim da smo imali iste simptome...  :fun:

Ti isto nisi čuo nikakve neuobičajene zvuke prilikom pritiskanja papučice kvačila?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesam druže, ali ja sam iz Šida, ti sigurno misliš na Beograd.

Ne druze mislim na Sid. Ja sam isto iz Sida ali sam sad u BG. Mani se autobelog, vincica i ostalih. Idi kod Mike u 12 aprila. To ti je zadnja ulica prema Tovarniku kod benzinske pa levo. Picis dole dok ne dodjes na onaj ravan put uglancan kao staklo i tu na cosku imas 2 perionica, i 50 metara sa desne strane je on. Uvek ima par kola ispred, kapija je otvorena a radionica je skroz u dvoristu pa mozda ne vidis sa ceste. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav vozači i majstori!

 

Posle konsultacije sa majstorima i drugim vozačima Fiat Stila, evo me opet sa novim informacijama ( a i pitanjima) u vezi kvačila.

U servisu gde sam radio "veliki servis", majstor misli da je "set kvačila" potrošen, ali da nije baš "hitno" i kaže da ga nastavim da vozim još jedno godinu dana (što meni u ovom trenutku i odgovara iz finansijskih razloga). To i radim, naravno sa vrlo pažljivim menjanjem brzina, da ne bih oštetio nešto, tj "naoštrio" menjač, i dosta mi pomaže "pravilo 2 sec za rikverc", kao što ste me vi savetovali.

Kolega sa posla je imao problem sa kvačilom pre dve nedelje, gde mu jednostavno u pola grada otkazalo kvačilo (nekako se dovukao drugom brzinom do kuće). Pošto je i sam majstor (a ima i radionicu) sam je to sebi zamenuo a ceo set je platio oko 37.000 dinara, inače reč je o motoru 1.9 MJet. Posle zamene sam kod njega probao kvačilo i to je sasvim druga priča nego kod mene.

Kvačilo je "jako" mekano i skoro da nema nikakvog "lufta" tj praznog hoda papučice. Pre neki dan mi je i komšila kupio Fiat Stilo 1.6 16 V, probao sam i kod njega kvačilo, i ono je isto kao i kod kolege koji je zamenuo set, znači mekano i skoro bez praznog hoda odnosno nešto manje od 1cm, predpostavljam da tako treba da izgleda ispravno kvačilo.

Pitao sam u servisu koliko bi me koštao taj set kvačila i rekli su oko 17.000 din bez ruku jer predpostavljaju da moj auto nema "plivajući" zamajac. 

Mene zanima sledeće, što od njih nisam uspeo da saznam:

 

- Da li postoje razlike u cenama u setu kvačila za benzince i dizele ili čak i za pojedine modele motora različite kubikaže?

- Koji modeli Fiat Stila imaju "plivajući" zamajac ( ako i imaju uopšte) a koji ne i da li zbog toga ovolika razlika u ceni seta kvačila?

 

P.S. Pročitao sam celu temu, i nisam našao precizno objašnjenje o sistemu kvačila i da li ima razlike kod benzinskih i dizel motora, čak šta više, mnogi dele savete na osnovu svog iskustva sa dizel motorima kojih je naravno neuporedivo više i koji ne mogu da se primene na benzinske motore kao na primer "luftiranje" hidrauličnog sistema kvačila u mom slučaju. Deo sa ponuđene slike o načinu luftiranja kod mene nisam našao na menjaču, verovatno postoji drugačiji sistem (ili na drugom mestu) ali u svako slučaju hvala na dobroj volji za pomoć i za ubuduće...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...