Jump to content
FAS Goran
oktopod

Fiat Punto mk.2 - city servo ; senzor pozicije volana

Recommended Posts

Pa i ja sam kontao da nema previse razloga za brigu. Ako nista dao sam 1000 dinara obrisali su mi bar tu gresku i sad picim. Nadam se da ce biti ok. Nego, zanima me, kakva su vam iskustva. Meni je u autu i dalje akumulator koji je fabricki, tj. od ugradnje. Koliko on moze da traje? Inace sam krajnje zadovoljan punticem. Tacnije sa Z10!!! :thumbsup: Isao sam i na more i svukuda po gradu i na jos neke puteve super se pokazao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisi ga dugo palio, pao je napon na akumulatoru, i obično u takvom slučaju računar isključuje najvećeg potrošača. Za sada se ne brini ništa! :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa i ja sam kontao da nema previse razloga za brigu. Ako nista dao sam 1000 dinara obrisali su mi bar tu gresku i sad picim. Nadam se da ce biti ok. Nego, zanima me, kakva su vam iskustva. Meni je u autu i dalje akumulator koji je fabricki, tj. od ugradnje. Koliko on moze da traje? Inace sam krajnje zadovoljan punticem. Tacnije sa Z10!!! :thumbsup: Isao sam i na more i svukuda po gradu i na jos neke puteve super se pokazao.

Nisi morao da daš ni tih 1000. Drugi put idi na fiat okupljanje , neko će verovatno imati dijegnostiku i laptpo pa će ti obrisati grešku. To nije mešanje u nečiji posao. Kada bude stvaran i trajan kvar, onda lepo u servis. A do tada zapiši tačno kod graške i obriši je da ne stoji tamo stalno. Tako ćeš znati kada se ponovo pojavi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

CRVENA LAMPICA VOLANA i NE RADI SERVO:

Meni se to desilo nekoliko puta, ali samo je nestajalo. Neretko samo jednu voznju, mada ponekad i 3-4 dan nije radio Servo. Nisam nadoso da li zavisi od vremena, voznje ili ...

Majstor (od poverenja) mi je objasnio, da zna puknuti (tanko)stampano kolo na motoru SERVO-a, pa se ludo ponasa. Promenili smo motor normalno sa tom plocom jos letos, i vid vraga, otad NO PROBLEM.

Covek inace menja motor za 3000 din u Subotici.

Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos jedan savet pre provere svega ostaloga.

Kod mene provereno vise puta...servo ispada kada mi padne pritisak na prednjim gumama. Mnogi ce reci WTF! ali tako je.

Vozim zimske koje bolje prijanjaju cele sezone i nisu neke kvalitetne, verovatno su porozne kada svakih mesec-dva moram dopumpavati.

Padne pritisak ispod 1.4 i servo ispada kod parkiranja i okretanja tockova u mestu. Posle dopumpavanja nema problema.

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iz licnog iskustva ne mora da znaci da je senzor pozicije. Ja sam se izglupirao isao i menjao senzor a bio je motor i ako je dijagnostika prijavljivala senzor. Najbolje bi bilo da se prvo zameni motorcic proba i ako je motor da se ne gubi vreme i bespotrebno pada u trosak za senzor. Koliko se secam Miki iz TIM servisa radi te motorcice, pa se lepo zameni motor sa par stafcica a ne da se rastura ceo volan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uradis dobru dijagnostiku najbolja za servo koja mene nikad nije prevarila je najobicniji elm 327 i program fiatecuscan, a i svaki kvar se drugacije manifestuje, tako da bas nevidim mesta da se pogresi oko ta dva dela ja dosad nisam ni jednom omasio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postoji li na netu objasnjenje kako se menja senzor ugla volana na mk2b Puntu?

Nadjoh dosta linkova za mk2a Punta - lemovi, ploca, releji, ali ne i za mk2b.

Senzor je sa zutim kablom na mk2b Puntu [na mk2a je sa plavim kablom], neka 1075 centrala ako se ne varam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko znam ne postoji objasnjenje kako se menja senzor zato sto je to dosta slozeno za raditi tako da ipak idi u servis.

Boja kabela nema veze nov senzor jedino mozes kupiti sa zutim kabelom drugi se ne proizvode kada je rec o puntu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snimak nepotpun a proizvod u procesu nabavke a cena kad ga ima ogromna s obzirom na rizik koji neko uzima na sebe kad to radi cene su im mnogo manje krecu se oko 12 eura dva komada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se uclanim i ja u klub "servoista"

Mene u stvari zanima da li imam kvar ili nemam. Naime posto je nocu temperatura jako niska ovih dana a konkretno je tu noc bila -25 u mom mestu ja sam nocu palio kola po pola sata u pitanju je Punto 1.2 8v 2002 god. zbog akumulatora i svega ostalo, auto je samo paljen nije vozen oko 7 dana.

Preksinoc kada sam ga palio nije upalio na prvo verglanjem ja sam zaverglao ponovo auto upalio, ali je ostala upaljena crvena lampuca za servo. Servo je radio, ukljucivao je city mod ali mislim da nije bilo razlike kada je city mod ukljucen i kada nije. Kada sam zagrejao auto, palio sam ga par puta, ali je lampica ostajala ukljucena.

Skinuo sam akumulator i punio ga preko noci (dopunio sam ga nekih 10A, u pitanju je Bosh Acu od 42A) Struja mu je bila na 14,7 kada sam ga povezao sa punjacem ali nije imao snagu, da napomenem da imam digitalni punnjac za sve vrste baterija, akumulatora itd na kom moze da se podesava i snaga punjenja i sve moguce, pa i ciklusno punjenje sa praznjenje. Ujutru namontiran akumulator, upalio bez problema ali ostala lampica, vozio sam auto nekih 10-15 minuta, servo je radio ali samo u obicnom modu ne u City, mada se palila lampica za City ali nije bilo razlike u radu servoa, Lapmpica se ugasila na sledece startovanje motora to je nekih 10-15 minuta posle voznje auta i ciyi je proradio normalno, od tada vec 2 dana nemam probema.

Bio sam na dijagnostiku (Bosh dijagnostika), izbacio je greske: C1011-Naponsko napajanje i C1012- Signal brzine. Sada sta mene zanima jel se meni to desilo zbog velikog minusa, slabog akumulatora jer je i to greska ili neceg drugog, i jos jedna stvar ovde svi pominjete druge oznake za gresku, koje pocinju na P, meni je sasvim druga oznaka greske? Sta mi je ciniti dalje?

Srdacan pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaka greška po tom početnom slovu opredeljuje u koju grupu grešaka spada. Drugim rečima, nemaju sve isto slovo i normalno je da se to razlikuje.

Konkretno, slovo P je za motorne greške...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo i kod mene isti problem, sa Z10.

Presao sam 48.000km, i prosle nedelje je tokom puta preko nekih dzombi, otvrdnuo volan, reseno posle gasenja...

Jutros se opet upalila lampica, ali je servo radio, zanimljivo je da sam imao jos jedno paljeneje lampice pre ravno 3 godine.

Akumulator je fabricki 6ta zima(kilav...), lako bih njega promenio, ali me brine sto vec neko vreme cujem zvuk koji potseca na neko blago pucketanje kad motam, tako da mirise da je glupi senzor u pitanju...

Iskreno da dam 250 evra za glupi potenciometar, je van svake pameti.

Bolje mi deluje da kupim uzane gume koje idu na Punta bez serva, i izvadim osigurac serva za stalno...

Da li moze bez veceg rasklapanja, da se taj senzor posprica sa WD40, nekad sam tako dugorocno sredjivao potenciometre na audio uredjajima...

Edited by bax76

Share this post


Link to post
Share on other sites

e sve ti je lepo objašnjeno u ovih predhodnih 25 strana do detalja :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

NE secam se da je neko nesto konstruktivno uspeo da uradi, sem odlaska kod majstora i skracivanja za 250 evra :)

Pritom deo izdrzi od 30-60.000km, nema kome ne zeza...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze i malo wd spreja pa ce krace da radi, ljudi nemojte prskiati delove serva wd spejom osim ako zelite sto pre kod majstora wd sprej je za kontakte koji nisu problem kod serva punta, dakle senzor polozaja volana na puntu nije obican potenciometar proizvodi se samo na jednom mestu i to u meksiku dakle nema kineza sastoji se od dva senzora gde oba trebaju da rade uskladjeno sto sistem obezbedjuje mislim da je dosta od mene dalje nije bitno nego mora novi senzor ili moze i polovan pa ce biti vise odlazaka na zamene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pravo da ti kazem ne kapiram forum kao mesto gde ce neko nesto da taji.

Ako mozes da pomognes ti pomozi...

Problem je jasan, postoji kruzni potenciometa, neka ima traka kolko hoces svrha mu je da pomocu promenjivog otpora utvrdi polozaj volana u datom trenutku, moze da ima vise traka, verovatno iz razloga, sto tako resavaju visestruko okretanje oko svoje ose, pretpostavljam da to moze da uhvati i preko nekog prekida otpora ili tako nesto.

Dalje jasno je i sta rikne, odu cetkice, koje je mozda moguce i reparirati, ili se izlizu grafitne trake, moguce i da se zaprljaju.

Nema tu nista spektakularno, cim rikne i na novim Punticima posle 30.000-40.000km, Kinezi bi ti isto napravili, kao i mnogo kompleksnije stvari...

Slican mehanizam je i na senzoru leptira gasa, koju sam menjao na Peugeotu 309, ali posle 18 godina!

Imamo senzor, koji je po fotografijama koje sam video, obican potenciometar, koji je u sustini potpuno isti kao milion potenciometara, samo je malo veci, imamo sistem kalibracije, koji najverovatnije memorise krajnje polozaje, kao i ispravan volan, tj otpore koji se desavaju u tim trenucima, nesto kao kalibracija analognog dzojstika za PC.

Sve u svemu bruka je da to kosta preko 200 evra, to je moje misljenje, trebalo bi stvarno poslati kinezima uzorke da naprave taj deo, obzirom da nije nikakva space tehnologija u pitanju, vec analogni promenjivi otpornik...

A posebna prica sto za tolike pare, potraje toliko kratko...

Moj zkljucak, potenciometar svaki je jako potrosna potrosna roba, jer trpi intenzivno mehanicko trosenje, i menjaju se, a ne repariraju, jer su jako jeftini, i totalna je glupost sto je koristen na tom sklopu, gde moze da ugrozi zivot, plus sto je to isto cudo tako bezobrazno skupo.

Mogli su to da rese na mnogo trajnije nacine, a ne tako primitivno, pa mis sa kuglicom od 2 evra ima sistem sa diodicama i koturicima koji prekidaju snop prilikom rotacije...

Evo za pocetak:

http://store.caig.com/s.nl/sc.2/category.293/.f

Ovo je firma koja proizvodi sredstva specijalno za ciscenje i odrzavanje kliznih grafitnih kontakata, koristu se u HiFi tehnici.

Cak je preporuka da se redovno koristi proizvodi kako bi se sprecilo trosenje potenciometara, znaci nije neko djubre nego profi stvar.

Ostaje pitanje da li je moguce lako prici cetkicama i grafitu i tretirati npr. ovim proizvodom?

Evo je komplet procedura primene:

Slide Pot Care Procedure

Although Rane does not expect slide pots to need routine cleaning, there are certain harsh environments where this may prove beneficial.

Supplies

The only product authorized by Rane for use in our potentiometers is CAIG Laboratories DeoxIT Faderlube.

Procedure:

1. Make sure the equipment is turned off and preferably unplugged.

2. Position the fader to be cleaned in such a way that it is easily accessible.*

3. Cover and protect any finished surface which may be affected by over-spray.

4. Using the spray tube, apply three short bursts of DeoxIT Faderlube 5% carefully into the control. This is CAIG part number F5S-H6 in a 5 ounce aerosol. If done regularly, in many situations this is sufficient maintenance and no further lubrication is necessary.

5. Operate the control through its entire travel to distribute the cleaner.

6. Collect any excess cleaner and prevent it from flowing uncontrolled.

7. Apply three more short bursts of DeoxIT Faderlube 100% for additional lubrication. This is CAIG part number F100S-L2 in a 2 ounce aerosol.

8. Again, work the lubricant into the device by operating the control repeatedly.

* The monorail crossfader used in all "z" mixers the TTM 52 and TTM 54 must be removed from the unit to apply cleaner-lubricant.

At this point the control should be operational. If fader performance is questionable then replacement of the pot is the only sure remedy.

Maintenance Intervals:

Products which are used in harsh environments should be cleaned and lubricated regularly. Interval to be determined by the user. Slide controls that are scratchy intermittent or mechanically binding should be cleaned immediately to prevent further wear to the component.

Edited by bax76

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se prvi put upalila lampica za volan kada sam naglo ukocio. Prosle godine. Zasto ne znam, ali prvo sto mi je palo napamet je da sam se dosta naslonio na volan od sile kocenja. Pre nedelju dana u toku voznje posle 30-40 km, lampica se odjednom upalila. Stao sam , ugasio auto, ponovo upalio, i lampica nije svetlela, ali samo sto sam krenuo opet se upalila. Radio je city normalno. Mrzelo me da stajem ponovo i vozio sam tako. U toku voznje se sama ugasila i vise se nije palila. Inace veoma retko kada koristim city servo, skoro uopste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mali off topic za malu razonodu. Kladim se ja sa covekom koji je profi vozac da Punto ima elektricni servo, a ne hidraulicni. U 20 piva. Na kraju ne dobijem tih 20 piva jer on sazna da zaista postoji neki elektromotor ali i dalje tvrdi da taj elektromotor ima neke veze sa hidraulikom jer inace to ne bi mogao da bude servo jer su jake sile u pitanju za bilo kakav elektromotor na 12 volti. Eto. Moje pitanje: Ima li ikakve hidraulike u sistemu servo upravljaca kod Punta, pa makar i posredno? Hvala na odgovorima... U pitanju su 20 piva !!!

Edited by Iga Biva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...