Lazar Cvetkovic 0 Posted November 14, 2008 Listajući malo strane forume, naleteo sam na listu sa ovog sajta svih ECU (i ostalih) update-a za naša vozila.Bilo bi super da neko ko malo više zna o ovome doda još po nešto.http://www.f-autronica.it/aggecu.htm?a Quote Share this post Link to post Share on other sites
BrackoNe 0 Posted March 17, 2011 Ćao svima posle dužeg vremena...Imam jedno pitanje...Da li je moguće (i kako) da se ažurira firmware na stilu i šta očekujem od toga?Na primer, da se sa novim firmverom dobije mogućnost da se auto sam zaključa na 20km/č (dajem samo primer)...Ovo ne verujem, al' da pitam:Pored toga, da li je moguće odmah uraditi lokalizaciju trenutnog jezika, npr. da se italijanski "prejaše" sa srpskim menijem?!Treba u subotu da uzmem Connect Nav za njega, ima li nade za kartografiju i ako nema da li može tu da se stavi Garmin/iGo? Na kojoj uopšte platformi to radi?Eto malo pitanja za početak... :) Quote Share this post Link to post Share on other sites
BrackoNe 0 Posted March 17, 2011 (edited) Listajući malo strane forume, naleteo sam na listu sa ovog sajta svih ECU (i ostalih) update-a za naša vozila.Bilo bi super da neko ko malo više zna o ovome doda još po nešto.http://www.f-autronica.it/aggecu.htm?aE dođavola... Ima li ova stranica barem na engleskom, ili moram preko Google translate da je učitavam?Može li nešto više o ovome, vidim poveliku listu, ali ne znam ni kako se ažurira ni šta se dobija sa ovim...Neko nešto više o ovome?! Edited March 17, 2011 by Bračko Nemanja Quote Share this post Link to post Share on other sites
sasa_vu 0 Posted March 17, 2011 Da li je moguće (i kako) da se ažurira firmware na stilu i šta očekujem od toga?Na fiatforum-u sam pre neki mesec citao upustvo za upgrade, tako da moze da se odradi, ali su naravno rekli da se to radi na sopstvenu odgovornost. Sto se tice poboljsanja, uglavnom su se svodila na bolje prepoznavanje glasovnih komandi i jos nekih stvarcica za telefoniranje, par sitnica oko pustanja muzike sa CD-a i tako nesto...Nista nesto specijalno da bi se odlucio za to cimanje...Prelistaj malo taj forum pa odluci...Treba u subotu da uzmem Connect Nav za njega, ima li nade za kartografiju i ako nema da li može tu da se stavi Garmin/iGo?Na istom forumu sam procitao da nista drugo ne moze da se ubaci sem Navteqa... Quote Share this post Link to post Share on other sites
BrackoNe 0 Posted March 20, 2011 Ćao!Hvala na odgovoru!Kada sam pitao da se ažurira firmware na stilu, nisam mislio na CN+ jedinicu, nego na njegov putni računar, no odustao sam od toga...Što se tiče CN+ jedinice, imam drugi problem...To ide u drugu temu, pa te molim ako misliš da možeš da mi pomogneš da barem baciš oko...Hvala. Quote Share this post Link to post Share on other sites
zoranbr1 0 Posted October 19, 2012 Interesuje me sledeće.02/2003Fiat Stilo 1.6 16v – IAW 5NF EOBD Imbrattamento corpo farfallato ed errore sensore pressioneimao sam problema sa klapnom gasa, pa me interesuje da li je sa ovim update-om to rešeno? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted October 19, 2012 Jesi li probao sa drugom klapnom, tj. imaš li i onda problem? Tako odmah znaš da li je problem do hardvera ili softvera... Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiroslavL 0 Posted December 22, 2012 (edited) Šta mislite o ovome? Našao na internetu .Sama procedura ide ovako - i samo ovako:1. Voznjom zagrejati motor na radnu temperaturu i ugasiti motor2. Raskaciti minus pol akumulatora na 20-30 minuta3. Vratiti minus pol na akumulator i propisno zategnuti klemu4. Pokrenuti motor na leru i pustiti da radi na leru bez kretanja vozila sve dok se ventilator hladnjaka sam ne ukljuci i sam se iskljuci5. Kad se ventilator hladnjaka iskljuci sto pre stiskanjem papucice gasa (vozilo stoji i radi na leru), podizati broj obrtaja umereno (ne suvise naglo, niti suvise presporo, nego kao recimo kod ubrzavanja prilikom normalnog preticanja u saobracaju) sve do skoro punog gasa. broj obrtaja u momentu postizanja maximuma mora biti vise od 3.500 i manje od 5.000.6. Kad se dostigne recimo 4.000 obrtaja ili slicno (dakle vise od 3.500 i manje od 5.000 rpm), zadrzati na tom maximumu jedno sekundu dve i otpustiti naglo-pedalu gasa, te pustiti ECU da sam vrati motor u rezim rada na leru. Ostaviti na leru par sekundi .7. Ponoviti podizanje broja obrtaja kao u prethodnom postu, i pustanje da se smiri na ler, ovo uslovno da nazovemo turiranje ponoviti najmanje tri puta.8. posle zadnjeg podizanja i umirivanja na ler, ugasiti motor.Time je sprovedena celokupna procedura.E sad da vidimo sta se dobija sprovodjenjem ove procedure. Pa da skratim pricu koliko je moguce, sprovodjenjem ove procedure ECU sam pohvata signale sa senzora za potrebe default rezima i defaultne strategije rada motora. Recimo samo da ilustrujem tu su podaci o nultom i maximalnom polozaju klapne gasa i step motora, zatim voltaze sa RPM senzora, nivo ler gasa sa senzorom brzine vozila na vrednosti 0 (jer vozilo se nije kretalo), zatim vreme otvaranja brizgaljki od lera do punog gasa, zatim tvrdoca federa povratka klapne gasa i stepen dihtovanja klapne gasa (narocito vazno u slucaju da je od upotrebe doslo da prljanja same klapne gasa, gde se na obodima leptira nahvata garez i prljavstina pa klapna ne zatvara bas skroz). Ovo zna biti ucestao slucaj kada se vozilo koristi i na plin i na benzin, pogotovu na los benzin (a mi i nemamo drugi, sem ovog najgoreg), zatim raspon signala sa lambda 1 i lambda 2 senzora, i uopste vrsi se nulto kalibriranje svih senzora motora. nakon toga ti tzv default podaci dalje se upotrebljavaju od strane ECU za primenu strategija koje su ubacene u sam ECU za sve moguce predvidjene uslove realnih rezima rada u saobracaju. Mozda ce nekome izgledati cudno, ali ako recimo dodje do zaprljavanja klapne gasa, pa se klapna ne vraca do kraja, a u ECU stoji podatak iz doba kada je klapna bila cista 100%, onda ce se to reflektovati recimo na visim obrtajima, gde ce se smesa goriva podesavati na bazi podatka sa ciste klapne, a ne sa polozaja zatvorene klapne (smesa ce biti bogatija u odnosu na kolicinu propustenog vazduha kroz klapnu i sl, itd............Verujem da ovu proceduru treba probati, jer ne kosta nista a i nije komplikovana i opasna da bi nesto moglo da se skrlja, samo treba ispostovati sve kako je napisano. Na britanskom forumu ima dosta pisano o tome, i recimo neki tamosnji clanovi su redukovali potrosnju goriva za 15-20% nakon sprovodjenja ove procedure. Edited December 22, 2012 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted December 22, 2012 Nije to univerzalna procedura, zavisi za koji auto...kod novijih (npr. od Stila pa dalje...) ništa bez dijagnostike i nema potrebe da se skida klema ili sl. Ovo je uglavnom za starije aute, ako uspe...i to za benzince. Quote Share this post Link to post Share on other sites
saledelagano 26 Posted February 20, 2014 Šta mislite o ovome? Našao na internetu .Sama procedura ide ovako - i samo ovako:1. Voznjom zagrejati motor na radnu temperaturu i ugasiti motor2. Raskaciti minus pol akumulatora na 20-30 minuta3. Vratiti minus pol na akumulator i propisno zategnuti klemu4. Pokrenuti motor na leru i pustiti da radi na leru bez kretanja vozila sve dok se ventilator hladnjaka sam ne ukljuci i sam se iskljuci5. Kad se ventilator hladnjaka iskljuci sto pre stiskanjem papucice gasa (vozilo stoji i radi na leru), podizati broj obrtaja umereno (ne suvise naglo, niti suvise presporo, nego kao recimo kod ubrzavanja prilikom normalnog preticanja u saobracaju) sve do skoro punog gasa. broj obrtaja u momentu postizanja maximuma mora biti vise od 3.500 i manje od 5.000.6. Kad se dostigne recimo 4.000 obrtaja ili slicno (dakle vise od 3.500 i manje od 5.000 rpm), zadrzati na tom maximumu jedno sekundu dve i otpustiti naglo-pedalu gasa, te pustiti ECU da sam vrati motor u rezim rada na leru. Ostaviti na leru par sekundi .7. Ponoviti podizanje broja obrtaja kao u prethodnom postu, i pustanje da se smiri na ler, ovo uslovno da nazovemo turiranje ponoviti najmanje tri puta.8. posle zadnjeg podizanja i umirivanja na ler, ugasiti motor.Time je sprovedena celokupna procedura.E sad da vidimo sta se dobija sprovodjenjem ove procedure. Pa da skratim pricu koliko je moguce, sprovodjenjem ove procedure ECU sam pohvata signale sa senzora za potrebe default rezima i defaultne strategije rada motora. Recimo samo da ilustrujem tu su podaci o nultom i maximalnom polozaju klapne gasa i step motora, zatim voltaze sa RPM senzora, nivo ler gasa sa senzorom brzine vozila na vrednosti 0 (jer vozilo se nije kretalo), zatim vreme otvaranja brizgaljki od lera do punog gasa, zatim tvrdoca federa povratka klapne gasa i stepen dihtovanja klapne gasa (narocito vazno u slucaju da je od upotrebe doslo da prljanja same klapne gasa, gde se na obodima leptira nahvata garez i prljavstina pa klapna ne zatvara bas skroz). Ovo zna biti ucestao slucaj kada se vozilo koristi i na plin i na benzin, pogotovu na los benzin (a mi i nemamo drugi, sem ovog najgoreg), zatim raspon signala sa lambda 1 i lambda 2 senzora, i uopste vrsi se nulto kalibriranje svih senzora motora. nakon toga ti tzv default podaci dalje se upotrebljavaju od strane ECU za primenu strategija koje su ubacene u sam ECU za sve moguce predvidjene uslove realnih rezima rada u saobracaju. Mozda ce nekome izgledati cudno, ali ako recimo dodje do zaprljavanja klapne gasa, pa se klapna ne vraca do kraja, a u ECU stoji podatak iz doba kada je klapna bila cista 100%, onda ce se to reflektovati recimo na visim obrtajima, gde ce se smesa goriva podesavati na bazi podatka sa ciste klapne, a ne sa polozaja zatvorene klapne (smesa ce biti bogatija u odnosu na kolicinu propustenog vazduha kroz klapnu i sl, itd............Verujem da ovu proceduru treba probati, jer ne kosta nista a i nije komplikovana i opasna da bi nesto moglo da se skrlja, samo treba ispostovati sve kako je napisano. Na britanskom forumu ima dosta pisano o tome, i recimo neki tamosnji clanovi su redukovali potrosnju goriva za 15-20% nakon sprovodjenja ove procedure. Jel probao neko ovo na Stilu, jel ima nekog efekta ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3451 Posted February 20, 2014 Ima efekta a u FES-u (novom MES-u) ima opcija prilagodjavanja ...bla-blaPre svega , predlazem ciscenje pomenutih senzora i klapne ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
saledelagano 26 Posted February 24, 2014 Ok klaplne,a kojih senzora ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3451 Posted February 24, 2014 ..."sprovodjenjem ove procedure ECU sam pohvata signale sa senzora za potrebe default rezima i defaultne strategije rada motora."Dakle , svih senzora koji ucestvuju u radu motora radi podesavanja nultog polozaja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
crnisale 17 Posted July 10, 2015 (edited) Stilo 1.6 16v poslednji software 2617K35A Izgleda su resili problem ler gasa, knedle pri kretanju,trzanje prilikom usporavanja...Paznja!Radite na sopstvenu odgovornost ! http://d01.megashares.com/dl/Hx6MPqn/2617K35A Edited July 10, 2015 by neshaoct prebačeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
ostoja 572 Posted July 10, 2015 Hm, a kako se ovo ubacuje u ECU? Quote Share this post Link to post Share on other sites
crnisale 17 Posted July 10, 2015 Galletto ,MPPS i drugi koji podrzavaju ovaj ECU- IAW 5NFSamo oprezno!Ovi sto rade chip tuning to znaju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3451 Posted July 10, 2015 Znači da probam iako nemam problem? Malo da se igram. Quote Share this post Link to post Share on other sites
crnisale 17 Posted July 11, 2015 Samo ako imas provereni alat!Moj galletto cita dobro,ali mi je na jednom stao pred sam kraj i tu je bio kraj price.Sada taj procesor ceka malo slobodnog vremena,koje nikako da dodje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gogi1101 0 Posted July 11, 2015 (edited) Ubacen sw danas.Ne primecujem nikakve promene,mozda za nijansu tecnije prima gas.Videcu kad predjem neku kmNajvise mi smeta sto prilikom polazenja bez gasa obori rpm ispod 500 i ugasi se,nema razlike i sad je isto,mora da se doda gas prilikom polazenja. Edited July 11, 2015 by gogi1101 Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7735 Posted July 11, 2015 Pa nije dizel jbg. Mora benzincu malo da se da gas Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted July 12, 2015 Najvise mi smeta sto prilikom polazenja bez gasa obori rpm ispod 500 i ugasi se,nema razlike i sad je isto,mora da se doda gas prilikom polazenja. Jesi ozbiljan za ovo? Quote Share this post Link to post Share on other sites
gogi1101 0 Posted July 12, 2015 Jesam,Mozda predjem na dizlo ;-) Sto se tice SW ,ono sto je trebalo biti ispravljeno( ler,knedla prilikom kretanja...) nisam ni imao, Ko radi sam,mora nakon ubacivanja sw-a da odradi kalibraciju klapne inace poludi od pistanja ;-) Quote Share this post Link to post Share on other sites
vanste25 2 Posted October 7, 2015 Ovde pricamo o resetu ECU-a, a da li je iko radio factory reset (ima li neke razlike?) ?Naime, meni je u memoriji zapamtio gresku za ESP i sad mi sija stalno, a ESP ne radi. Naravno, svi kazu da je moguce uraditi reset, al' na sopstvenu odgovornost. Ako ne upali, mora novi ECU.Stojanov je rekao da to nece da rade, jer ne mogu dati garanciju nikakvu. Je l' se ovo ikome desilo (da zezne ECU)? Quote Share this post Link to post Share on other sites
makidada 14 Posted October 7, 2015 Kako si ubacivao novi sw tj kojim alatom? Quote Share this post Link to post Share on other sites