Jump to content
FAS Goran
the_reaper

O akumulatorima...

Recommended Posts

 

Evo danas da podjem kod el. za divno cudo upali a bio u kuci skiniut na jedan dan.

Odem ja on proveri i kaze aku dobar ali se ispraznio zbog relativno kratkih relacija .

Medjutim ja sam na njemu primetio da je doslo do blage deformacije sa leve strane kao i to da kad sam ga stavio da se puni on on prvi sat pokaze da se dopunio malo a posle dva sata opet se vraca na isto .I zanimljivo da posle dva sata u kuci dok se punio na njemu spolja po plastici led -malo ali led...

 

Logično bi bilo da si ga uneo u kuću i pokušao da ga napuniš/ dopuniš itd itd a dalje..............

Share this post


Link to post
Share on other sites

ovo za punjace je prica za malu decu, svaki akumulator gubi vremenom kapacitet(kao i svaka baterija) tako da ne postoji punjac koji moze da napuni ak. do sto posto. Kod dopunjavanja koje rade u servisu i onog koje svako moze da uradi kod kuće sa punjacem od 30e nema razlike, princip rada i efekat su potpuno isti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj aku sam dobio sa autom. Ne znam ni sam koliko je star i koliko je puta punjen - dopunjen , i u kakvom je stanju a najvise mi je zasmetalo sto je i deformisan. Verovatno je mogao jos neko vreme da posluzi ali nisam hteo da svaki put kad sednem razmisljam hoce li upaliti . Kupim nov i to je to , pa sad ako nista bar znam da je nov i imam garanciju .

Retko ce danas neko biti budala kao ja pa da  proda auto sa aku sa garancijom star tek pola godine ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas je moj FIAMM Titanium 74Ah ispustio svoju plemenitu dushu posle manje od dve godine koriscenja. Dopunjavam ga trenutno i nameravam da proverim da nije problem u instalaciji, tj. da ne postoji neki parazitni potrosac koji prazni akumulator dok je automobil parkiran.

 

Zivotni vek od dve godine je stvarno mali, pogotovo kada se uzme u obzir da automobil stoji u toploj podzemnoj garazi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad pocnete sa tim babskim pricama ... sve se proizvodi normalno za ostatak sveta, samo za Srbiju postoji posebna proizvodna traka sa defektnom robom ...

Imas brdo ljudi koji nikad nisu podigli haubu dok auto ne stane, da ne pricam da su odvili cep da pogledaju nivo tecnosti u akumulatoru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se jednom desilo da je Banner jednog letnjeg dana, na sredini svoje eksploatacije ostao skroz mrtav, popodne oko 2 a vozio sam ga ujutru. Nisam ostavio nijednog potrosaca ukljucenog. Zvao brata da upalimo na kablove, spremio se da kupim novi aku, doterao ga do kuce (15ak min voznje), ugasio i upalio bez problema. Sacekao podosta i upalio opet bez problema. isto tako sutradan i narednih 2-3 godine. Zasto se tada ispraznio nemam pojma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ beli_Punto

 

Pogledaj malo cene po Evropi tih istih delova i normalno sacuvanih automobila pa uporedi, Srbija je Evropski otpad kao i Bugari i Rumuni kvalitet se placa prijatelju debelo placa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je FIAMM Titanium trajao tri godine, onda je dopunjen vodom, napunjen na punjaču i veselo služi kod strica na njegovom Puntu skoro godinu dana.

 

Nisu svi punjači isti. Ovi "mikroprocesorski" kontrolisani ne kuvaju elektrolit i iz iskustva tvrdim da "zdravije" napune akumulator. A ko se seti da održava akumulator propisno kada i prozvođači uvaljuju priču da su sadašnji aku bez održavanja.

 

Čisto sumnjam da ima razlike u proizvodima namenjenim za istočno i zapadno tržište a cena je najmanje merodavna u proceni kvaliteta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se jednom desilo da je Banner jednog letnjeg dana, na sredini svoje eksploatacije ostao skroz mrtav, popodne oko 2 a vozio sam ga ujutru. Nisam ostavio nijednog potrosaca ukljucenog. Zvao brata da upalimo na kablove, spremio se da kupim novi aku, doterao ga do kuce (15ak min voznje), ugasio i upalio bez problema. Sacekao podosta i upalio opet bez problema. isto tako sutradan i narednih 2-3 godine. Zasto se tada ispraznio nemam pojma.

Meni Bosh-ov na puntu , secsm se, maj mesec je bio. Ispraznio se preko noci skroz, jedva da je hteo kontakt da da. Upalio na gurku i taj dan bio na putu, 300km. I na dalje sve naj normalnije. I preko zime u minusi palio ko lud. Sta mu je bilo ni dan danas ne znam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bosch montiran u punta 10.2008. i dan danas radi.A da nije isto za zemlje zapadne evrope i istocne gde mi spadamo NIJE ISTO.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Vlada R

 

Kako si dopunio vodom FIAMM Titanium kada nema cepova?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko kaže da nemaju čepove? FIAMM Diamond, Titanium i Titanium + imaju čepove za dolivanje, nalaze se ispod nalepnice. Imaju i onaj jezičak koji označava adekvatan nivo elektrolita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj Titanium L374 nema nikakav indikator nivoa elektrolita. Mozda ima cepove ispod nalepnice, ali ne verujem da bi garancija vazila ukoliko bih odlepio nalepnicu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, taj jezicak...pa dobro, to ima skoro svaki akumulator sa cepovima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

DSC_0176.jpg DSC_0177.jpg DSC_0189.jpg 

 

Ortak juče punio Energizer (neki sa zavarenim poklopcem) i probio oko stubića. Tačno se danas vidi tragovi kiseline.

Verovatno ima neki način da se počupa poklopac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj Titanium L374 nema nikakav indikator nivoa elektrolita. Mozda ima cepove ispod nalepnice, ali ne verujem da bi garancija vazila ukoliko bih odlepio nalepnicu.

 

Ne moraš da skidaš nalepnicu, opseci oko čepova i to ne utiče na garanciju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

DSC_0176.jpg DSC_0177.jpg DSC_0189.jpg

Ortak juče punio Energizer (neki sa zavarenim poklopcem) i probio oko stubića. Tačno se danas vidi tragovi kiseline.

Verovatno ima neki način da se počupa poklopac.

Ne kapiram, ovo na slikama je taj što je punio? Kako ga otvorio na kraju? Edited by Markobgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

ovo za punjace je prica za malu decu, svaki akumulator gubi vremenom kapacitet(kao i svaka baterija) tako da ne postoji punjac koji moze da napuni ak. do sto posto. Kod dopunjavanja koje rade u servisu i onog koje svako moze da uradi kod kuće sa punjacem od 30e nema razlike, princip rada i efekat su potpuno isti.

 

Druže imaš blog o akumulatorima http://akumulatori-desulfatizatori.blogspot.com/ pa ovde možeš pročitati i videti da punjač od 20 eura i onaj od 520 nisu ma ni u mislima isti. I da punjenje akumulatora običnim punjačem ne da nije isto nego može i da upropasti akumulator u odnosu na punjač koji ga puni onako kako treba i usput ga desulfatizuje! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupio sam danas za punta ovog domaceg trojku Energizer 45 Ah 400A a do sada sam imao onaj fabricki martelli od 44Ah i 250A. Prodavac me je ubedio da su ovo noviji od 45Ah i da nece nista da mu smeta, pa sad ja vas pitam jel stvarno tako ili me je zeznuo :) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...