Jump to content
FAS Goran
Guest 8643

Paraflu / Antifriz - osnove

Recommended Posts

Zato što ovaj drugi je agresivan za aluminijum.

Takođe važi ako i sam motor ima delove od aluminijuma (npr. glava motora).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro vece svim forumasima.

Imam jedno pitanje vezano za antifriz.

Naime promenio sam ga neki dan ali sam umesto plavog koji je bio u sistemu sipao crveni. Da li moze da steti nesto? Majstor rece da nema veze ali bih voleo da cujem jos neko misljenje. Inace u pitanju je punto 1.2 8v,2001 god. i imam ga vec jedno mesec dana.

Edited by neshaoct
spojena tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

ako je lepo ispusten taj plavi G11 tj maksimalno ispraznjen sistem koliko je to moguce i nakon toga sipan taj crveni G12,onda je ok,opsuti se ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima.

Imam Punta 1.9 JTD 59kW, 2001.

Imam pojavu rashladne tečnosti na ekspanzivnoj posudi i to ispod onog tankog creva (povratnog pretpostavljam). E sad, to vežem sa dosipanjem tečnosti, odnosno, iz posude sam crevom izvukao oko pola litre tečnosti i dosuo isto toliko nove. Nisam vodio računa, pa sam dosuo crvenu u plavu. Da li je moguće da mi zbog toga "povraća" tečnost. Inače, ne dosuo sam možda par deci na 10-ak hiljada km.

EDIT:

A da, temperatura mi je uvek na sredini (milimetar manje), išao sam i na duži put (oko 1000km) i sve je ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:thumbsup:

Ja ovo čitao sve od početka ali niko ne napisa kako je isprao sistem. Pretpostavljam da natakariš crevo sa vodom na posudu de se doliva a odvrneš donje crevo od hladnjaka tako da voda piči kružno kroz ceo sistem dok se dovoljno ne ispere.Ja sam tako radio pre na mini morisu, pa me zanima da li to prolazi i kod lybre recimo.Znam da na termostatima od morisa i mercedesa ( pošto sam samo njih imao pre lybre) ima i mala rupica za kakav takav protok kad je čep termostata zatvoren, da li je to i kod ovih naših novijih modela auta, da kažem opet kao recimo kod lybre.Ovo zadnje pitam zbog činjenice da će termostat biti sigurno zatvoren zbog protoka hladne vode.A možda bi vruća( bojleruša) voda otvorila termostat i omogućila ispiranje.Eto pitanja, kako se ispira sistem od stare rashladne tečnosti. :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ispiranje sisteme ! Da, to sam i ja nekad radio. Doduše, ne znam zašto sam to radio, ali eto - radio sam. :rolleyes: Na jugiću i na Tipu. :rolleyes:

Sada, nešto kontam, zašto bi to radio ? Da li je iko ikad mogao sa sigurnošću da potrvrdi da je to ispiranje imalo nekog efekta ? :whistle:

Ali, eto, ako baš hoćeš da ispiraš, napuni sistem potpuno vodom + neka od tečnosti za ispiranje sistema, ostavi da radi neko vreme dok se ne zagreje i otvori termostat, pa to prospi. Možeš tako jednom ili više puta i to je to. Od stare tečnosti ništa neće ostati.

Da, sada sam se setio. Ranije (u vreme tristaća, fiće, keca i juga) si imao "oksantin" i "korsantin". Oni nisu smeli da se mešaju. Pa, ako si ranije imao jedan, a sada sipaš drugi, onda je to ispiranje bilo moranje. Sada, posle paraflu UP crveni, sipaš paraflu UP crveni. I ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

:crybaby:

kod mene je izgubio boju, sad je žućkast, pa ne znam dal je bio plavi ili crveni, zato sam mislio da prvo isperem skroz pa onda da sipam neki.

Može li to nekako da se uradi bez vađenja termostata?

:thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupim litar Paraflu 11 da dospem pre mrazeva sa destilovanom, u posudu, otvorim, boja plavicasta, sad hocu da menjam kompletnu tecnost, narucim u AP sportu 3 litra, boja zelenkasta , u cemu je fora? :question: Ista kutija, ista oznaka...

Edited by KockaKruZzer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno pitanje za forumaše....

Šta se dešava kad sipam tri litra paraflu up i jedan litar destilovane vode?

Da li rizikujem da mi jačina antifriza "pojede" hladnjak, dihtunge ili semeringe?

Pozzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

A što bi to radio? Imaš višak para? Mislim da se ne bi desilo ništa tako drastično. Nije to neka agresivna supstanca poput kiseline ili nečeg sličnog... :)

Sent from my Samsung using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

A što bi to radio? Imaš višak para? Mislim da se ne bi desilo ništa tako drastično. Nije to neka agresivna supstanca poput kiseline ili nečeg sličnog... :)

Sent from my Samsung using Tapatalk

Ja sam za redovni servis kupio 3 litra paraflu i tri litra vode... Dok sam za otišao da zamenim neki filter i kaiš, majstor je već sipao tečnost, asipao je prvo Paraflu, a zatim je počo da sipa vodu... I toliko je stalo, 3 litra Paraflu i litar destilovane... E sad, da sam ja bio tu za vreme sipanja, insistirao bi ili prvo da se izmeša, pa da se sipa, ili da se naizmenično sipaju tečnosti, kako bi se dobio taj mix od 50%...

Kad sam video šta je majstor uradio, pitao sam ga za to i on je rekao da nema problema... Nisam imao gde, nego da mu poverujem, pogotovo što je lik vrlo korektan...

Sumnju u meni je probudilo to, što sam ujutru ispod motora primetio crvenu lokvicu od antifriza.... Preparikirao nekoliko puta i kapljalo je, ali sve manje, a nisam mogao tačno da utvrdim odakle. Rekoh, ajde da se sačekam vikend, pa da odem da mi proveri to u ponedeljak, ali koliko sam sinoć gledao, kao da ne kaplje više...

Mislim da nivo tečnosti nije promenjen.

Inače, majstor mi je kasnije pokazivao, ako nekad, ne daj bože, moram sam da dolivam tečnost, koje sve ventile moram da odvrnem da bi tečnost izbacila vazduh iz sistema... Postoje dva takva ventila... Jedan je na samom hladnjaku, a drugi na jednom crevu iza motora...

Pa, ja se ne bih potpuno slozio. Mislim da mogu stradati zaptivaci na kriticnim mestima. Nadam se da ce jos neko , strucniji, da se ukljuci.

I ja sam to pomislio... Mada, ako je tako, onda možda ne bi trebali da ga prodaju nerablaženog, nego samo u toj 50%-tnojvarijanti... :huh:

Edited by Dača

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta je pre toga bilo u motoru? Takođe antifriz ili obična voda?

Sent from my Samsung using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neki antifriz, mislim... ALi ne znam šta, pošto sam ga ja skoro kupio... Uglavnom bilo je zelene boje....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obično tako "prosvira" brzo kada se posle vode uspe antifriz, zato voda nikako. Malo mi je čudno da ti je tako brzo procurelo, pa da je kiselina ne bi odmah progrizlo dihtunge (ili gde već), a ne kvalitetan malo slabije razblažen antifriz. Hoću reći da je možda nešto drugo uzrok tog curenja, pa se sada slučajno poklopilo sa tom zamenom (dotrajalost vodene pumpe, creva, neka šelna i slično). Da li si uopšte utvrdio gde tačno curi?

Sent from my Samsung using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juče sam malo bolje pogledao.. Čini mi se da curi između creva na kom je ventil za ispuštanje vazduha kad se doliva tečnost i motora... Gde crevo ulazi u motor ima neka dva šrafa i mislim da curi odatle. Pogledaću danas, ako ne rešim, odoh do majstora, on će to lakše videti iz kanala...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čini mi se da je to jedino što možeš da uradiš, a da ne menjaš opet sve jer za tim nema potrebe, tek što je sipan nov antifriz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ako vozilo poseduje expanzioni sud onda nie problem sipati prvo antifris pa posle vodu a ako se sipa direktno u hladnjak onda bi bilo preporucljivo sipati naizmenicno

mada nije obavezno antifriz nije kiselina da mor ad se razblazuje cela stvar se vrti oko kamenca...

kada se sistem ozracuje desi se da se i poneko parce kamenca izbaci sa vodom a to parce je dihtovalo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Previše je jaka mešavina.

Kakve veze ima mesavina sa curenjem?!?

sigurno mu nije jaka mesavina pojela creva ili dihtunge! Kockice se poklopile i to je to!

Ja sam u mog starog MK1 nasuo 100% Korsantin (bez imalo vode) i to pre 8 godina! Ni sadasnji vlasnik ga jos nije menjao jer je OK a o nekakvom curenju nema ni govora iako je auto sada star 17 godina a nista nikada nije menjano sto se tice pumpe ili creva,selni. A volusina auto koristi za obilazak njiva a odrzavanje je nepoznat pojam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam samo komentarisao da je previše jaka mešavina. Uopšte nisam ulazio u to zbog čega curi, nego na to da je mešavina jaka pa jaka bez obzira zbog čega curi.

Inače, Korsantin i Paraflu nisu ni za poređenje. :thumbup:

Evo, sipaj u Grande čist Paraflu... :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma našao sam gde curi... Čak sam i slikao...

Crevo koje ulazi u motor preko "neke plastične račve" na koju ide i džek sa nekim kablovima... Pričvršćena je sa dva šrafa (trinaestice). Onaj gore mogu da dohvatim, ali ne mrda. Stegnut je maksimalno... Ovom šrafu ispod, gde kaplje, ne mogu da priđem. Gurnuo sam ogledalce i lampicu dole i lepo se vidi da kaplje.

Jel zna neko kako se zove taj deo, gde kaplje?

Evo sličice..

IMG_4870.jpg

IMG_4875.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

demontiras pa onda ako nems kupis onu crvenu diht masu i montiras ponovo...

a sto se prilaska tice imas u kompletu nasadnih kljuceva(tzv gedora) zglobni nastavak pa probaj da pridjes s njim...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...