neshaoct 9592 Posted October 17, 2010 Da se nadovezem na temu:zamenio sam termostat na mom bravu 1.6 16v pre nekoliko meseci...Sam si menjao, ili majstor? Quote Share this post Link to post Share on other sites
boki 10 Posted October 17, 2010 pa onda vataj majstora za gusu... Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted October 17, 2010 Idi, objasni mu šta se dešava, neka on prekontroliše. Možda i nov termostat ne valja, ko zna...možda nije dobro odzračio, možda je neka deseta stvar... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mik 3 Posted October 17, 2010 Ko sto rece Nesha,ima tu jos gomila stvari koja moze da pravi probleme u vezi temperature termo prekidac,termo davac,brzine ventilatora hladnjaka.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
RedMan 2 Posted October 17, 2010 Idi, objasni mu šta se dešava, neka on prekontroliše. Možda i nov termostat ne valja, ko zna...možda nije dobro odzračio, možda je neka deseta stvar...Bio sam posle dva tri dana i reko sam mu sta se desava,probao je auto i poce da me ubedjuje da tako treba da bude,ja sam pricao da skazaljka treba da bude konstantno na sredini da nesme da varira niti opada,on je reko da nemam pojma i poceo da me vredja,pa sam morao to po srpskom da mu objanim i tako da nema vise vracanja kod njega,bezveze je sve ispalo ali to su majstori!!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
saleTIPO 3 Posted October 17, 2010 Vec 1000 puta smo ovde rekli da termostat otvaranjem i zatvaranjem regulise temperaturu na 90 stepeni i tu nema nista sporno. Znaci koliko god da je hladno ili idemo brzo temperatura po dostizanju 90 stepeni ne sme da pada. Ako je hladnije trebace joj vise vremena,ali kad jednom dostigne 90 tu se zakuca. Ako pada onda je termostat ili je pak kvar na pokazivacu temperature. Kod mene na Tipu kazaljka nije bas fiksirana na 90 vec pre nego sto termostat otvori ona predje malo (pola milimetra) 90,a kada se zatvori to bude malo ispod 90,ali sve u svemu moze se reci da je sve vreme na 90 stepeni i kao sto rekoh tako i treba. Medjutim sada me zanima jedna druga stvar. Koliko je potrebno da temperatura poraste da bi se upalio ventilator? Po meni logicno je da temperatura ipak malo vise poraste od 90 pre ukljucivanja ventilatora. Znaci temperatura poraste pola milimetra preko 90 (slucaj kod mene) termostat se otvori,medjutin zbog neceg (opterecenja,male brzine...) temperatura umesto na padna nastavlja sa rastom i posle pomeranja kazaljke od jos jednog milimetra pali se ventilator. Ovo je slucaj kod mene pa se pitam da li bas tako treba (stariji automobili) kako ne bih proveravao rad termodavaca,prekidaca,idem na dijagnostiku ili sta vec. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branko 23 1 Posted October 17, 2010 DEFINITIVNO,moram da se nadovezem na ovu temuDa ne davim mnogo,ali postoje termostati koji otvaraju na manjim i vecim temperaturama (raniji i kasniji,kao sto i termo avaci imaju neki svoj opseg, samo sto kod termostata zna se, lupam88 i 92).e sad sto se tice termodavaca on radi u opsegu od par stpeni,mislim 5. Kod mene na unu je ista stvar sti i kod tebe na tipu. I ja sam zamenio sve i to iz originala delovi ,jer sam ih imao pri ruci i isto se desava. Vozis, skala ja na pola s'tim sto zavisi da li je upaljeno grejanje,i gde i koliko vozis,ali da kazem da je uglavnom na pola. E sad,u gradu,velike spoljne tem i voznja 1.,2.(stani kreni),desava se da digne temperaturu dve,do tri crte preko pola i tada pali ventilator.Ima jedna caka, posto na satu ze temp (bar ovom mom) ima dosta, dosta crtica, tesko se orjentisati na koliko zaista otvara i kada pali ventilator, uzimajuci u obzir da jos tri crte idu pa crveno i tri crte crvenog.P.S. oduzi se moja prica, ali sve u svemu, malo mi je bolo oci sada vise ne obracam paznju, auto ide, ne trosi vodu i ulje, pa kako mu bude za ubuduce. Quote Share this post Link to post Share on other sites
saleTIPO 3 Posted October 17, 2010 hvala bane! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branko 23 1 Posted October 17, 2010 Sale tu smo da pomognemo koliko mozemo,ja se ne razumem mnogo u sta i kako,ali znam nesto osnovnoP.S. Moram da se pohvalim da se razumem u delove i modele sta kako i od koje godine,zako da to mi je posao,a i ako treba pomoc,tu sam. Pisao sam tamo o felnama i profilu gume,vidim da se razumes u to,pa ako mozes da pomognes...Hvala unapred! Quote Share this post Link to post Share on other sites
medenjaca 0 Posted October 19, 2010 (edited) Pozz imam Mareu 1.6 16V 2002. god i skazaljka mi je u toku vožnje na prvoj tački iznad srednine kada je gradska vožnja u pitanju sakzaljka pri dužem kreni-stani se popne do druge tačke i tu se pali ventilator koji je spušta nazad do prve tačke. Merio sam tempreaturu sa laserom na davaču i iznosila je 92 c dok je na dijagnostici pokazivala 103 c. Jedino po meni je to da davač laže pa ću probati da ugradim drugi i onda da vidim šta se dešava. Edited October 19, 2010 by medenjaca Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branko 23 1 Posted October 19, 2010 (edited) Prijatelju,proveri to jako dobro nije se za igrati! Edited October 19, 2010 by Bane23 Quote Share this post Link to post Share on other sites
berni1756 0 Posted October 22, 2010 (edited) Evo i ja da se nadovežem sa svojim mukama sa Puntom 1.2 16v MK2... Naime pre ovog sam vozio Punta sa 8v, i sa temperaturom motora sa njim - nikad problema, uvek na sredini, posle malo vožnje... Dok sa ovim 16v, imam problem što motor uopšte ne postiže radnu temperaturu(sredinu kazaljke) kada je kao sad oko 10 stepeni napolju, zimu da ni ne spominjem... Do posla imam oko 8 km, i kazaljka jedva da se pomeri, samim tim grejanje "očajno"... Na dole navedenoj slici sam slikao posle predjenih 40km, i uglavnom tako stoji... Obratite pažnju i na potrošnju... (čisto onako ) Interesuje me kako da zamenim termostat sam, pošto sam iz dosad pročitane 22 strane već zaključio da se radi o njemu... Edited October 22, 2010 by berni1756 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branko 23 1 Posted October 22, 2010 Nisam siguran da li je na istom mestu termostat kao i na 1.2,8v,ali ako jeste to ti je jako prosto!On je sve sa kucistem,tako da nemas puno da se mucis,ispustis antifriz,skines selnu i crevo sa njega imas dva srafa skines ga,stavis novi,mozes i da stavis malo neke diht mase,s tim sto imas mali papirnati dihtung kada kupis nov!Sve u svemu nije tesko i da na kraju ozracis sistem!P.S.Ovo je prica ako je isti kao na 8v!Nisam imao prilike da to radim na 16v! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 537 Posted October 23, 2010 Isti slucaj je bio i kod mene na 1.2 16V i nov termostat je resio problem sa nekih 15 min posla termostat je ispod Bobine odmah sa malom gedorom 13 i duzim nastavkom nemas muke i kosta oko 1300 din u KIT komercu Quote Share this post Link to post Share on other sites
berni1756 0 Posted October 24, 2010 Isti slucaj je bio i kod mene na 1.2 16V i nov termostat je resio problem sa nekih 15 min posla termostat je ispod Bobine odmah sa malom gedorom 13 i duzim nastavkom nemas muke i kosta oko 1300 din u KIT komercu Pretpostavljam da sa menjanjem termostata, menja se i antifriz ako se ne varam,ili? Koliko te izašla cela akcija ako nije problem? Quote Share this post Link to post Share on other sites
saleTIPO 3 Posted October 24, 2010 (edited) Nema potrebe da menjas antifriz. Mozes eventualno na kraju da dodas malo posto ces verovarno nesto i prosuti Pre nego sto skines termostat isprazni koliko mozes antifriz,ne moras sve. Cak je i bolje da ga ne prazis skroz posto posle moze da ti vazduh pravi male probleme,ali u sustini ni to nije strasno.Kada sam ja menjao termostat skinuo sam crevo od ekspanzione posude,spustio ga koliko je bilo moguce,malo povuko i samo to sto je izaslo vise nisam. Naravno pripremi neku kofu,nemoj ni to da bacas. Ako slucalno ima nekog trunja to lepo procedis i vratis kada namestis termostat Sto se tice tog creva koje sam je skidao sa posude to je ono tanko koje je kao neko povratno,nisam skidao ono debelo. Mislim da ga imas i ti. Edited October 24, 2010 by saleTIPO Quote Share this post Link to post Share on other sites
despotbg 0 Posted October 25, 2010 Gledao sam juce punta mk2a 1.2 8v sa plinom. Prodavac ga je dovezao pricali smo jedno 20tak min. Posle toga sam seo da ga probam i primetio sam da mu je pokazivac temperature negde na 60-70% odmah posto sam ga uplaio. Znaci pokazivac je presao polovinu prilicno. Jel to normalno? Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted October 25, 2010 Nije. MORA da stoji zakucan na pola.To što ide preko možda nije ozbiljno, možda nije pravilno ispušten vazduh kad je menjana rashladna tečnost, ali možda opet i jeste ozbiljno... Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted October 25, 2010 Nema to veze sa ozracivanjem.Tek negde na litar tecnosti manjka bi po ovom vremenu pokazao na instrumentu kao povisenu temperaturu.Nesto drugo tu nije u vinklu.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted October 25, 2010 Ima veze sa ozračivanjem, meni je prelazilo pola, pa padalo na ispod pola i tako ludovalo dok sam nisam ispustio vazduh, pričam iz iskustva Šta se desi kad vazduh zaglavi kod termostata? Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted October 25, 2010 Da,tebi je shetala temperatura,a kako sam razumeo coveka,on kaze da je auto nabio tu temperaturu konstantno? Quote Share this post Link to post Share on other sites
despotbg 0 Posted October 25, 2010 (edited) Nemam ja pojma ja sam ga upalio i temperatura je odmah skocila na toliko a kola su mirovala 15tak minuta... ja sam ga vozio samo nekih 5 min jer se nismo dogovorili oko cene pa sam odustao Edited October 25, 2010 by despotbg Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 537 Posted October 25, 2010 Isti slucaj je bio i kod mene na 1.2 16V i nov termostat je resio problem sa nekih 15 min posla termostat je ispod Bobine odmah sa malom gedorom 13 i duzim nastavkom nemas muke i kosta oko 1300 din u KIT komercu Pretpostavljam da sa menjanjem termostata, menja se i antifriz ako se ne varam,ili? Koliko te izašla cela akcija ako nije problem?Ja sam menjao i antifriz posto je bio malo blatnjav i sve me je izaslo oko 2500 rsd sa 3L paraflua. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gasha 0 Posted November 1, 2010 Nikad ranije nisam ni razmisljao o ovoj temi ali sam nedavno bio primoran ... Naime, kada sam kupio auto pre skoro 3 godine temperaturu nije dizao i naravno da je u pitanju bio termostat. Majstor mi ga je zamenio i od onda kada vozim auto kazaljka je zacementirana na 70 stepeni. Nema veze kako vozim, moze i 40 km/h ili 200 km/h temperatura je na 70 stepeni. U guzvama leti kada se dosta stoji i krene temperatura se popne malo iznad 90 stepeni i ukljuci se ventilator temperatura padne i sve ok. E sad !!! Neki dan sam ugradio grejac kabine i vidim da mi je temp motora u voznji vrlo malo ali jako malo pala!! mozda stepen dva... koliko ja znam to se desaviti ne bi smelo. Misljenja_? Quote Share this post Link to post Share on other sites