Meni bilo dosadno pa reko ajde da vidim da li motoric fara sa Stila moze da se popravi. Evo motorica.
Vidim nije zaliven PROVERNO a i ima neke vidljive zabice sa strane pa reko ajde da probam da ga otvorim.
Moze da se otvori
E sada treba izvaditi elektro motor sa stampanom plocom pa primetih neke zabice koje drze i motor i plocu.
U isto vreme treba lagano izvlaciti plocu i podici zabicu sa elektro motora i onda se desilo ovo.
E sada teba naci kvar pa zato treba prvo skinuti elekto motor sa ploce da bi pogledali integralno kolo koje se nalazi ispod motora. Elektro motor sam lagano povukao i on je sisao sa ploce jer se drzi da tako kazem na dve muske buksne koje ulaze direktno u ele. motor a sa kontra strane su zalemljene su na plocu. Integralac se sada vidi i vizuelno nije nagoreo niti je pukao.
Sada unimerom proveriti elektro motor. Pre provere treba naprskati kontakt sprejom otvore na elektro motoru i rotor malo prstima izokretati ili izvrteti kako ko voli (u smeru kazaljke na zidu). Ako je motor ispravan pokazace neki otpor na instrumentu, to mozete uraditi evo na primer (ovoliki) ovako.
U ovom momentu primecujem da mi nedostaje treca ruka koja bi drzala foto aparat i slikala ali nema veze. Kao sto vidite elektro motor je ispravan pa idemo dalje. Sledeci je potenciometar sa ploce. Bela strelica pokazuje na pomenuti element.
Da bi njega proverili moramo ga skinuti sa ploce uz pomoc lemilice. Lemilicom razlemiti ili odlemiti sledece kontakte (nogice) sa ploce.
Kada skinete potenciometar sa ploce, pre samog merenja obelezite kako su stajali elementi na njemu, iz razloga da ne bi ste kasnije zaboravili kako je sta bilo okrenuto prilikom vracanja.
Na ovom potenciometru sa jedne strane imate tri pina koja izlaze iz njega a sa druge imate dva. Ova dva su ne bitna, ali na ova tri pina su bitna i na njima vrsimo merenje i to tako sto nam je jedan masa i to je prvi sa leva kada gledate u njih a pri tom je potenciometar okrenut tako da se ovi pinovi nalaze na gornjoj strani, dok su druga dva promeljivi to jest daju drugacije vrednosti ili otpor prilikom pomeranje rucice ovog kliznog potenciometra. Merenje vrsimo tako sto jednu stipajjku unimera povezemo na prvi pin sa leve strane i nju necemo pomerati a drugu stipaljku unimera na bilo koji pin od preostala dva slobodna.Normalne vrednosti koje bi trebalo da dobijemo su od 0 (ili 30,40 oma) oma do 200 ili vise oma zavisi od polozaja rucice potenciometra, znaci kako pomerate rucicu tako ce se vrednost uvecavati ili umanjivati. Na ovom to se nije dogodilo, njegove vrednosti su bile ne merljive i to znaci da je ne ispravan. Odlucio sam da ga otvorim i vidim u cemu je problem. Sa iste (donje) strane kod pinova nalaze se 4 mala zakrivljena lima, koji imaju ulogu osiguraca poklopca ili drzaca plocice sa grafitom e sad pod te limcice podvucite lagano skalpel i nezno ih ispravljajte jedan po jedan. Limovi su obelezeni belom strelicom i na toj slici na potenciometru gore vide se i tri pomenuta pina.
Kada otvorite potenciometar on izgleda ovako.
Kvar na ovom potenciometru je na samoj kliznoj rucici (druga sa leve strane) kontak limovi sa rucice nisu dodirivali grafit sa plocice (treca sa leve strane) pa ih zato treba malo podici. Obratite paznju kada budete ovo radili jer su jako lomljivi.Ja sam podvukao skalpel ispod njih i nezno ih podigao odprilike dva milimetra i to sada izgleda ovako.
Sklopite potenciometar, osiguravajuce limove pazljivo i lagano vratite u prvobitni polozaj nekim manjim klestima (spicangle), proverite da li rucica dolazi do kraja u oba krajnja polozaja i proverite unimerom otpor na gore navedeni nacin. Ovaj moj je proradio. Sada vratite potenciometar na stampanu plocicu i zalemite kao sto je bilo pre skidanja.
Vratite elektro motor na plocicu i sve zajedno u kuciste motorica. Obratite paznju da rucica potenciometra udje u svoje leziste(bela strelica).
Na kraju vratite poklopac motorica
Na mom stilu su sada oba fara PROVERENO 100% u punoj funkciji a dokle ce videcemo.
Oštre kritike na švajcarski plan za zabranu vožnje električnih vozila kod mogućih nestašica struje
Švajcarsko udruženje uvoznika automobila je uzvratilo na vladin predlog da se ograniči upotreba električnih vozila kod nestašica struje, rekavši da bi sam predlog mogao da podstakne potrošače da se odluče za sigurniju varijantu - kupovinu automobila koji sagorevaju fosilna goriva.
''Naši članovi i službeni trgovci brojnih auto marki promovišu električne automobile uz veliki napor, od oglašavanja do troškova salona u kojima izlažu električne automobile. Sada Savezno veće ovim postupkom dovodi u pitanje elektromobilnost i nanosi štetu'', rekao je Andreas Burgener, direktor udruženja švajcarskih uvoznika automobila. ''Kupci koji sada planiraju da kupe ili naruče novi automobil dobro će razmisliti da li im je zaista potreban električni auto ili se vraćaju benzinu ili dizelu.'' Vlada Švajcarske je predložila niz oštrih mera za očuvanje energije jer se nazire nestašica plina i struje koje bi u najgorem scenariju mogle dovesti do ošte racionalizacije. Između ostalog, nacrtom pravila bi se ograničila privatna upotreba električnih vozila, osim ako to nije hitno potrebno za rad, kupovinu, posetu lekaru ili verske obrede. Uvoznici tvrde da se takvim predlogom u pitanje dovodi prodaja električnih automobila, čime se ugrožavaju i šanse sektora za postizanje ciljeva za smanjenje emisija ugljenika, navode iz udruženja.