Jump to content
FAS Euroauto Goran

radomir.g

Members
  • Content Count

    209
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

radomir.g last won the day on February 10 2019

radomir.g had the most liked content!

About radomir.g

  • Rank
    Regolari
  • Birthday August 15

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Novi Sad

Previous Fields

  • Garage
    Fiat GP 1.9 multijet

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Moje iskustvo sa poliranjem Naime kako smo za Uskrs bili zatvoreni 5 dana ukazala se fantasticna prilika da odradim na autu ono sto sam zamislio. Dugo pratim detailing pricu i izuzetno mi je zanimljiva ta tematika, pa sam tako vremenom malo po malo sakupio poprilicnu kolekcuje svega sto je potrebno da se posao odradi kako valja (u ne profesionalne svrhe). Krenulo je detaljnim pranjem na praonici.. Pena, rukavica za pranje, kasnije Sonax Multistar kao lubrikant i glina sa Aliexpressa od 2 dolara. Da radi, mogu vam reci da radi. Posle par prolaza kako je izgledala. Pre zahvata lak je bio po meni u losem stanju. Nije bio toliko matiran i izgreban koliko je bio pun dekontaminacije i pecata. Stoji napolju ispod drveca u dvoristu zgrade prinudjen da bude prekriven gradskim smogom. Nakon pranja voda se zadrzavala u masnim flekama gde se i nakon brisanja nazirale nepravilnosti u laku. Nakon clayinga lak je dobio potpuno novu dimenziju na dodir, povrsina izuzetno glatka, voda se zadrzava celom povrsinom. Naravno posle ovoga poliranje je neizbezno jer koliko god pazili na ivice i trudili se da glinu ne stiskate napravi se poprilican haos na laku i ostaju matirane fleke. U svakom slucaju dobra podloga za dalji proces. Sledeci korak zastita. Lakse mi je bilo odvojiti 2 sata da se kompletno svi gumeni i plasticni delovi zastite, nego kasnije da skidam pastu sa njih i pokusavam da im vratim originalan crni sjaj kojj se uglavnom vise i ne uspe povratiti. Kompletna aparatura za rad na gomili.. 2 vrste pasti, 1 sundjer zuti meki, 8 vrsta mikrofiber krpa i naravno neizbezna za pocetnike obicna rotaciona Einhell polirka od 50e. Da je tesko raditi sa njom jeste, bez obzira na to sto je zaista teska, nego sto je ogromna mogucnost pravljenja swirlova i pravljenja cirkusa na laku kad se auto istera na sunce. Prvi kontakt sa pastom.. Zuti sunder, gruba 3M pasta zeleni cep. Pocetak je tezak, lak je relativno grub, masina bezi, pasta mnogo prasi. Cak sam sa vremena na vreme morao poprskati pumpicom sa vodom iako je pad odnosno sundjer vec bio pripremljen. Kretanje sa malom brzinom sa razvlacenjem paste na manjoj povrsini tipa 40x40 ili 50x50cm pa zatim povecanje brzine i opet na kraju izlaz na manjoj brzini, prelazi na 50 posto preko prethodnog prolaza. Sve u svemu ova pasta pravi transformaciju, zdrav sloj laka vec dolazi na videlo i boja je vec izrazenija. Ciscenje sundjera cetkicom neizbezno je nakon svake parcele prolaza jer se uhvati smece na njemu pa je potrebno ocistiti i ne razvlaciti i mazati to po laku jer se totalno gubi efekat. Za kompletan auto bio mi je potreban 1 dan. Nakon toga isao je drugi prolaz. Isti fini 3M zuti sundjer u kombinaciji sa finom 3M zutom pastom. Sada vec to sve ide mnogo lepse i finije. Masina ne divlja, moze lepo da se kontrolise. Mozete lepo da je vozate gore-dole pa levo-desno kao na onim fansy klipovima na YT. Brzinu isto treba korigovati pa na kraju bez pritiska na masinu izaci sa manjom brzinom da ne ostanu swirlovi. Rezultat je vec zapanjujuci. Mnogo vise sjaja u odnosu na 3M zeleni cep. Sto se poliranja tice to je to.. Posveceno je tu jos gomila vremena tako nekim sitnicama tipa unutrasnjost pragova vrata, sredjivanja volana itd. Racunamo jos 1 utrosen dan. Sledeci korak bio je detaljno pranje kako bi se uklonili ostaci paste jer aplikacija voska nikako ne ide na masnu podlogu. Kako sam bio zarobljen karantinom i ne mogucnosti odlaska na praonicu, moralo se pristupiti dobroj staroj alternativi. Rukavica sa finim vlaknima i Feri za sudje kao fantastican odmascivac. Odradilo je posao samo tako. Da sija sija, ali svakako sad ga ne treba ostaviti nezasticenog. Turtle Wax je biti taj za final touch. Lak za upotrebu, zaista dobar proizvod. l Staklene povrsine zasticene Rain Repellent proizvodom. Koristim ga vec duze vreme, odlicna je stvar prilikom voznje po kisi. To je to.. 4 dana su prosla. Zaista sam zadovoljan kako je ispalo na kraju. Otislo je 80% nepravilnosti sa laka sto sam i zeleo. Nisam hteo da ubijam i stanjujem lak da bi izvukao dublje ogrebotine iz razloga sto se auto svaki dan koristi i svakodnevno je izlozen udarcima lopte od strane dece koja se igraju u dvoristu zgrade. Da ne pominjem psiholoski efekat gde nakon ovoga svakim prilaskom autu mozete da primetite svaku narednu ogrebotinu koja ne bi verovali koliko brzo se pojavi. Posle skoro mesec dana bolje slike napolju nisu napravljene.. Kako je tada uglancan tako posle toga praonicu nije video. Kisa bude dovoljna da se skine prasina koja sada sa laka odlazi veoma lako. Ubacujem suncane slike cim se ukaze prilika.
  2. Jel realno da ih jos imas.. 4 godine stoje u kutiji To bese ona varijanta sa DRL koliko se secam. Samo mislim da tehnicki sa tim svetlima ne bi prosao, jer sam i ja morao spakovati obicne farove samo za pregled posto kombinacija xenon plus projektor nije prosla.
  3. Voli devojka kafu u Vidi.. Stvarno je vrhunska Inace ima tu jos dosta planova koji su bas trebali krenuti u realizaciju.. Izmedju ostalog i vec dogovoren detailing u Zdrnjas Garage, ali zbog situacije oko virusa i cuda sve se trenutno obustavlja i odlaze na neko vreme. Nakon 3 godine hteo sam opet da ga oteram na valjke da proverim stanje jer se tokom godina dosta stvari menjalo, kao i remont turba i zatvaranje srednjeg katalizatora pre par meseci. Eventualno bi dosla u obzir i neka korekcija mape ukoliko su svi parametri zadovoljavajuci.. Svakako bice pisano
  4. Sto se tice volana to je to, ali ovaj airbag bode oci.. Bas mi gadan nekako. Fabricki ima mnogo lepsi oblik, nije tako okrugao. Inace osvetljenje si super odradio
  5. Nakon 4 godine uspesno sam nasao Evo Abarth spojler gepeka.. I to kod nas Covek ga je dobio na autu iz uvoza tako da obzirom da njemu to ni najmanje nije bilo bitno odradjena je zamena za moj sport. Razlika u duzini je 5 cm. Napred je legao obican gumeni lip cisto da dobije malo agresivnosti. Mat folija na stubovima me nervirala od prvog dana, tako da je morala biti odstranjena i mislim sto se izgleda tice zaista je nepotrebna na crnom autu (ok naravno namena joj je da ne ostavlja otiske prstiju prilikom zatvaranja vrata). Plan je bio da se nesto odradi sa retrovizorima cisto malo da razbije crninu. Crvena je kao u racing fazonu ali mi nekako prenapadna pa je odluka pala na Sott Elemento 6 HiGloss Carbon. Zaista vrhunska folija, ali obzirom da sam ovaj oblinama komplikovan retrovizor odlucio lepiti sam, naravno nije zavrsilo uspesno. Kako vreme odmice sve vise mislim da cu se odluciti za hidrografiku, cisto da ne mislim hoce se folija podici od pranja ili od sunca. Sledece sto je u planu je nabavka Evo Sport profilisanog volana i tipske multimedije. Za volan vec znam da ce biti zaista teska prica za nabavku. Toliko za sada
  6. Eto zaista mnogo uslova je preziveo i dalje stoji kao prvog dana. Ovaj ti je kao Cupra style.
  7. Kod mene ne mrda vec mesecima.. Pored samolepljive trake koja fabricki dodje na njoj, pojacana je sraficima na svakih desetak cm. Inace sto se mene tice Cupra lip mu stoji najbolje.
  8. Originalan kacket ili ti ga spojler gepeka za Grande Punta. Ocuvan, fabricka boja. 50e
  9. Dole je ogroman obrtni moment. Po meni je definitivno nesto oko kvacila. Meni je problem tog klepetanja na potapanje gasa na niskim obrtajima prouzrokovao los zamajac.
  10. Eto igrom slucaja na polici mi se vuce Garrett turbo sa mog Granda 1.9 mutlijeta, pa reko ajde da se malo poigram i da vidim sta je taj famozni turbo. Dakle motor je klasican 1.9 JTD, ali je multijet ubrizgavanjem i varijabilnom turbinom malo odskocio sa snagom u odnosu na starije unijet JTD. No to je sada manje bitno.. idemo redom. Pre svega osnova: Dakle izduvni gasovi kao i na svakom motoru izlaze iz glave motora i idu u izduvnu granu.. Ti gasovi prolaze kroz topli deo turbine gde pokrecu kompletnu osovinu sa impelerima (ili ti ga turbo propeler kako ga mi u narodu nazivamo). Kako se preko izduvnog impelera pokrece kompletna osovina i na drugoj strani impeler na hladnoj strani turba, odmah izbacite iz glave onu pricu "turbo mi se PALI na 2200 obrtaja". Znaci kako se motor upali tako se ceo sistem zavrti i tacka. Idemo dalje.. Po 5 srafova sa svake strane i eto ga turbo je vec prepolovljen. Srce svakog turba.. Naravno od modela do modela se razlikuju velicine impelera, ali osnova je ovakva: Kroz samo telo prolazi ulje, a na nekim drugim modelima turba i antifriz gde je naravno sistem povezan sa hladjenjem motora. Sad dolazimo do famoznog sistema varijabilne geometrije. To su u stvari lopatice u toplom delu turba koje kontrolisu protok gasova, a samim tim i brzinu okretanja impelera. Sad da se ne ponavaljam sa wikipediom mozete prouciti o kojim obrtajima se radi. Dolazimo do jednostavnog logicnog resenja da sto vise obrtaja - dobijemo vise boosta ili ti ga pritiska. Sistem lopatica pokrece mali pin pored toplog impelera (vidi se na poslednjoj slici gore), dok njega pomera aktuator koji je povezan vakumom. Dakle crevo krece gore sa vakum pumpe do razvodnika -> aktuator povlaci polugu -> krilca se zakrecu i to je to. Sad tu je taj problem sto kazu - glavi geometrija, turbo odlazi u overboost itd. Sasvim normalna stvar kod normalne voznje - vozite se do 3000 obrtaja, krilca tek jedva da se malo pomere, taman kad pocne da pravi boost vi ga opet saltate u sledecu brzinu i spustane obrtaja i naslage se vremenom samo skupljaju. Ako zaglavi u otvorenom položaju za cas moze da nastane haos jer sistem ne moze da se "zastiti" od overboosta, pa turbo moze da odleti u ogromne obrtaja i jednostavno sve da se razleti. U slucaju da glavi u zatvorenom polozu, jednostavno gasovi ne pokrecu dovoljno impeler da bi se ostvarila dovoljna brzina obrtanja za pravljenje pritiska i gasovi odlaze direktno u izduvnu granu. Aj da ne davim vise mozda ce bolju sliku u glavi stvari koja slika: Kod nekih turbo kompresoraa sistem zastite resen je wastagete-om. Posao koji se obavlja je isti, znaci aktuator povlaci polugu i otvara se dodatni kanal pored impelera gde izduvni gasovi odlaze direktno u auspuh i samim tim ne dolazi do teranja osovine turba u ne dozvoljene obrtaje. Ovde svaki drugi ima problem boost leak-a jer pregrada izmedju zna biti poprilicno tanka pa se naglim zagrevanjem i forsisanjem na hladno za cas naprave pukotine. No sad sve ovo vise nema veze sa turbom sa Grande Punta tako da ode spavati Nadam se da je nekom bilo zanimljivo ubiti 10 min zivota citajuci ovaj post. PS - Nemojte se uhvatiti nekog termina ako se nisam dobro izrazio, ja sam ekonomista nisam turbo majstor
  11. Nekom magijom slike su nestale..Evo ih opet.
  12. Prednje i zadnje opruge Grande Punto Sport 1.9 mutijet 2006. godiste. Prednja jedna Kayaba, ali visinski ni milimetra nije bilo razlike u odnosu na drugu stranu sa fabrickom oprugom. Komplet 50e. Moze i odvojeno 20e po komadu.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...