@Dukadin
Toyota kao grupa, uključuje još Lexus i Daihatsu, je predstavila 1.2 turbo, 2.0 turbo, i čini mi se 3.0 V6 bi-turbo motore. Tako da i oni idu u tom smjeru.
Mazda ima novi 2.5 turbo. Govore kako će sljedeća generacija Skyactiv motora cijela biti sa turbopunjačima.
Ali ne zaboravi da skoro svi ti motori imaju i hlađeni EGR, i direktno ubrizgavanje, iako ne moraju biti turbo.
I nije problem Euro norme, to uopće nije sporno, čak nezavisna istraživanja kažu da je Fiatov 1.2 8v dan danas najčišći benzinac što se NOx tiče. Problem je potrošnje tj. emisija CO2. Koji je lakši put za što nižu potrošnju.
Ima i Fiat, doduše ne nudi se u Europi, moderni atmosferski 1.3 visoke kompresije sa 100 KS. Ključ je visoka kompresija. Taj čak nema ni dvije bregaste, a ni GDI.
Samo što svaki atmosferski motor moraš manje ili više vrtiti, turbo povuče jako rano. Naravno ako ne pričamo o motorima o 2.5 litre ili više. To je recimo ono što @VladaG9 smeta.