Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Austrija 2024

Recommended Posts

Zvanično ime: FORMULA 1 QATAR AIRWAYS AUSTRIAN GRAND PRIX 2024

Lokacija: Red Bull Ring, Špilberg, Austrija

Datum: 28. – 30. Jun 2024.

 

PETAK 28. jun 2024.

Prvi trening: 12:30 - 13:30

Sprint kvalifikacije: 16:30 - 17:14

SUBOTA 29. jun 2024.

Sprint trka: 12:00 - 13:00

Kvalifikacije: 16:00 - 17:00

NEDELJA 30. jun 2024.

Trka: 15:00

 

VN-Austrije-e1579431248728.png.webp

 

Broj krugova:      71

Dužina staze:      4.318 km

Dužina trke:        306.452 km

Broj trka:             35

Prva trka:            1964.

Najviše pobeda: Max Verstappen - 4

                           Ferrari - 7

 

Österreichring je Austrijska staza koja je bila domaćin F1 18 uzastopnih godina od 1970. do 1987. Staza je skraćena 1997. godine, a naziv je promenila u A1 ring i ugostila je ponovo F1 od 1997. do 2003. godine.
Staza se nalazi u Špilbergu , u Štajerskoj oblasti, ali je za staru stazu Österreichring lokacija često bila Zeltweg jer je veći grad i poznatiji od Špilberga. Međutim staza nikada nije menjala svoju lokaciju, samo je modifikovana.

 

osterreichring_razgldnica-768x480.thumb.jpg.08b83dba881eb8f1cebc605ff5145641.jpg Untitled.thumb.png.9c676a9626219aefe41d33b8222addfc.png

 

Staza je poznata kao veoma brza, pa su tako automobili koji imaju 5 brzina kroz sve krivine prolazili u 3 brzini ili većoj, dok su automobili koji imaju 6 stepeni prenosa te krivine savladavali u ne nižoj brzini od 4. Mnogi su smatrali ovu stazu jako opasnom pogotovo “Boschkurve” krivinu. 180* desnu krivinu koja skoro da nije imala mesta za izletanje. Neke od krivina su bile samo običan put pa je u tim krivinama bila jako mala zaštita ili gotovo nikakva.

Na stazi je verovatno najviše udesa viđeno na samom startu trke, jer je širina staze na tom delu bila svega 9 metara, pa je bolidima koji su široki oko 1.8 m bilo teško da preteknu nekog ispred sebe, a da pri tom ne bude rizično. “Profesor” Alain Prost je često govorio da bi sve staze mogle biti promenjene, ali da A1 ring treba da ostane isti, mada nekoliko proširenja na stazi i izletne površine ne bi škodile.

 

800px-Castrol_a1-ring.jpg 2002_Austrian_GP.jpg

 

1987. godine tokom Austrijskog GP-ja vidjeno je nekoliko restarta, što je navelo čelnike da razmisle o sigurnosti staze. Rezultat toga bilo je povlačenje iz kalendara F1 do 1997. kada je staza preuređena i skraćena. Staza je skraćena sa 5.942 m na 4.326 m, a umesto brzih krivina sada su tu postavljene sporije kako bi se dobile mogućnosti preticanja. Postoje 3 duga pravca kao i krivudavi sektor koji zahteva dobar set-up bolida.

 

red_bull_ring_today.jpeg.webp

 

Nakon 2003. A1 Ring nije bio u kalendaru Fromule 1 punih deset godina. Ipak, zahvaljujući Red Bullu koji je kupio stazu 2013. VN Austrije se vratila na kalendar. Ime staze je ponovo promenjeno i ona sada nosi naziv Red Bull Ring. Većih izmena na samoj stazi nije bilo tako da ona i dalje ostavlja jako dobar utisak na sve vozače. Brza staza i pomalo opasna, mamila je vozače da svaku krivinu prodju što brže i što bolje. Prema rečima veterana Formule 1, to je staza koja je izvlačila najbolje iz bolida, ali i iz vozača.

Ova legendarna staza je u jeku pandemije koronavirusa oigrala veliku ulogu u formiranju kalendara, pošto su se i u 2020. i u 2021. ovde vozile po dve trke. U obe sezone je jedna od te dve trke nosila ime Velika Nagrada Štajerske u čast Austrijske pokrajine u kojoj se staza Red Bull Ring nalazi.

 

Austria_Circuit.png

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

E pa moram da se pohvalim da ću ovo gledati uživo, po prvi put, prenosim utiske čim se vratim :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@Vule

 

Možda možeš da probaš mesta u onom restoranu na spratu na startno/ciljnom pravcu - BULL'S LANE 

Odatle možeš da vidiš sa njegove zadnje strane splet krivina:

 

zadnja strana.jpg

 

EDIT:

Sve sam pogrešio :D , to im je neki paddock club i mesta izgleda nema više...

 

red bull ring01.jpg

 

EDIT2:

Ima mesta i u tom paddock clubu... al' košta 6.000 evra za vikend :D:D 

 

karte red bull ring.jpg

 

 

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma otiš*o sam, pa neka košta. Mana mi je što mrzim Red Bul! Prebiće me, ja protiv svih

Poslato sa RMO-NX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Nista lepse kad RB ispuši na domacem terenu a Max po ko zna koji put dokazao da je obicno govedeo koje ne ume posteno da se trka

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odlicna trka i zanimljiva.Imao je Lando pobedu u dzepu,al Max se branio bezobrazno i nikako fer i na kraju Lando nije zavrsio trku,a on 5to mesto:rant:da je pravde,trebao je dobiti i vecu kaznu.Rasel ni kriv ni duzan pobedio,ispred sjajnog Pjastrija i odlicnog Sainca.

Ttrku za zaborav je imao Leklerk,4 puta je bio u boksu,na kraju je dobro i prosao,kao 11ti.

Mclaren je bas brz i Pjastri i Lando su odlicni vozaci

Rezultati_VN_Austrije_Trka.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neozbiljnost Verstappena i Norrisa poklonila pobedu Russellu i Mercedesu

 

George Russell

 

Verstappen i Norris su se u poslednjoj trećini trke međusobno borili kao deca i izgubili.


Kao juče na sprintu, danas su se svi na početku trke odlučili za srednje tvrde gume. Ovog puta su svi imali potpuno nove setove, a jedini koji je imao alternativnu strategiju je bio Zhou koji je trku započeo iz pit-lejna na tvrdim gumama.

Verstappen je ponovo odlično startovao ispred Norrisa koji se našao pod pritiskom Russella, ali je ključno uspeo da odbrani poziciju. Iza njih je Hamilton prošao Sainza za četvrto mesto i on je odmah u uvodnim krugovima počeo da nagrada i Russella.

Iza njih je dobar start imao Perez koji se sa 8 probio na šesto mesto, dok su Leclerc i Piastri imali kontakt u svom duelu nakon čega je Monačaninu oštećeno prednje krilo i morao je u boks.

Hamilton je u 3. krugu uspeo da prođe Russella za treće mesto u krivini 2, ali je Russell uspeo da vrati u trećoj DRS zoni i kočenju za krivinu 3.

Hamilton je u 6. krugu. Orao da pusti Sainza nazad na četvrto mesto pošto ga je obišao van granica staze na startu. Krug kasnije je sedmostruki šampion već počeo ponovo da pritiska Španca, dok je iza njih Piastri prošao Pereza za šestu poziciju.

Verstappen je u početnim krugovima stvarao prilično veliku prednost u odnosu na Norrisa, posebno u brzim krivinama i ona je brzo narasla na preko 3 sekunde.

Britanac je u 11. krugu. Pravio jednu grešku u srednjem sektoru napravio grešku koja ga je koštala sekundu u tom krugu, ali je i u narednim nastavio da gubi vreme u odnosu na Red Bull.

Prva runda pit-stopova je počela u 11. krugu, mnogo ranije nego što je bilo ko očekivao i u narednih nekoliko minuta su gume menjali uglavnom vozači izvan prvih 10.

Teška trka za Leclerca se nastavila u 16 krugu kada ga je na svežijim gumama obišao Albon u Williamsu, a Monačanin se žalio na tvrde gume preko radija i bilo je evidentno da previše kliza po stazi.

On je ujedno bio prvi vozač koji je drugi put menjao gume već u 19 krugu i već u tom trenutku je bio potpuno van svake konkurencije.

Za to vreme, na čelu je Verstappen držao prednost od oko 6 sekundi, a prvi od vodećih koji su bili u boksu su bili Hamilton i Perez u 22. krugu.

Isto su u 23. krugu učinili i Russell i Sainz i vratili su se ispred Hamiltona.

Verstappen i Norris su svoje gume promenili krug kasnije i Piastri je u tim trenucima poveo trku 3.5s ispred Holanđanina.

Hamilton je za to vreme dobio kaznu od 5 sekundi pošto je pri skretanju u pit-lejn izgubio zadnji kraj i zakačio belu liniju što svakako nije po propisima.

Piastri je svoj pit-stop obavio u 26. krugu i vratio se oko 5 sekundi iza Hamiltona, a Verstappen se našao pod istragom zbog nebezbednih puštanja pit-lejna, tačno ispred Norrisa.

To međutim nije bilo za kaznu i bilo je pod istragom samo zbog McLarenove žalbe, ali je zato kaznu od 5 sekundi dobio Perez u drugom Red Bullu zbog prebrze vožnje u pit-lejnu.

Najbolju zabavu na stazi su sredinom trke priredili ponovo vozači Slšine koji su prvo bili u duelu sa Alonsom, a onda su par puta vodili i međusobni duel iz kog je na kraju kao pobednik izašao Gasly.

Verstappen je oko 40. kruga počeo da se žali na tvrde gume i to je dozvolilo Norrisa da počne da malo smanjuje zaostatak.

Russell je na svoj drugi pit-stop otišao u 47. krugu nakon što se našao u velikoj gužvi na stazi, i vratio se na potpuno čistu stazu.

Krug kasnije je gume promenio i Sainz, dok je Piastri u istom krivi na stazi obišao Hamiltona u krivini 2.

U tim trenucima je poredak na stazi bio prilično haotičan, posebno oko Norrisa koji je bio jako spor na tvrdim gumama pa su ga Leclerc i Gasly bez problema pratili iako su zaostajali čitav krug.

Verstappen i Norris su bili u boksu u 52 krugu, a Verstappenovu zaustavljanje je potrajalo duže, pa je na povratku na stazu razlika pala na ispod tri sekunde.

Potom je Verstappen napravio jednu veliku grešku na kočenju za krivinu 4, ali je uspeo nekako da zadrži bolid na stazi. Norris je pored toga imao i nove gume i u 53 krugu je razlika pala na sekundu.

Norris je u 55. krugu pokušao napad u krivini 2, ali ga je Verstappen agresivno zatvorio i sprečio prolaz.

U 59. krugu je Norris obišao Verstappena u krivini 2, ali van staze, pa je do krivine 3 morao da mu vrati poziciju.

Verstappen se i u narednih nekoliko krugova nalazio pod velikim pritiskom a onda je u 63. krugu ponovo u krivini 2 i ovoga puta je Verstappen izgurao Norrisa spolja i zadržao poziciju.

Pored toga je Norris bio i pod istragom zbog nepoštovanja granica staze, a onda je u sledećem krugu nastao potpuni haos.

 

 

Ponovo duel u krivini 2 i dva kontakta. Jedan na ulasku u krivinu i jedan van staze između njih dvojice nakon gega su obojica imali probušene gume.

TP je omogućilo Russella da preuzme prvo mesto ispred Sainza i Piastrija. Hamilton je bio četvrti, dok se Verstappen po povratku na stazu našao na petom mestu.

Norris je sa druge strane morao da odustane zato što se njegova zadnja desna guma potpuno raspala i uništila zadnji kraj bolida.

Piastri je potom uspeo da obiđe Sainza, ali je onda na snazi par krugova bilo virtualno vozilo bezbednosti zbog rasutih delova na stazi nakon duela Verstappena i Norrisa.

Russell je do kraja trke uspeo da izdrži nalet Piastrija i donese Mercedesu prvu pobedu u ovoj sezoni i prvu od Brazila 2022.

Sainz je sasvim neočekivano doneo Ferrariju novi podijum ispred Hamiltona, dok je Verstappen i pored kazne od 10 sekundi zbog izazivanja udesa sa Norrisom uspeo da završi trku na petom mestu.

Hulkenberg je u poslednjem krugu herojskim manevrom obišao Pereza za šesto mesto, dok je Magnussen u drugom Haasu bio osmi.

Ricciardo je nakon nešto slabijeg perioda za RB doneo nove bodove devetim mestom, dok je poslednji poen pokupio Gasly za preporođenu Alpinu.

 

Rezultati_VN_Austrije_Trka.jpg

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Gde nam je Vule sa utiscima sa staze?

Nije se valjda toliko smorio sto je njegov miljenik izgubio na domacem terenu pa sad nece da nam preprica utiske :)

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu sam, živ sam, nego nikako da nađem vremena još od povratka da sednem pa da ispišem koju :D

 

Ovako, da krenemo redom, karte za general admission (green) kupljene dan nakon završene trke 2023., 150€ po komadu, samo za nedelju naravno, jer ako sačekate 2 dana, preprodavci sa oficijelnog sajta pokupuju skoro sve i jedino kako možete doći do karte je sa nekih alternativnih sajtova.

Kum i ja krenuli iz Srbije rano ujutru za Beč, tamo pokupili ortaka koji je doleteo iz Nemačke, a onda pravac Pandorf na apsurdno trošenje para :lol:

 

1720102010783.thumb.jpg.935b1cdb245ff136268e69a230fc1da0.jpg 1720102010757.thumb.jpg.c09a3242b30e400a287e683cbab8be86.jpg

 

Onda je bio plan da se smestimo u Gracu, smeštaj rezervisan preko Bookinga, dolazimo tamo oko 19h, kad ono, prevara, neko je izbacio neki nepostojeći link ka Bookingu i ortak rezervisao, platio, mi došli, prc, smeštaj ne postoji :D A naravno pošto je trka sutradan, sav mogući smeštaj je rezervisan i zauzet u krugu od 100km. Pukom srećom nalazimo neki mini hotel gde je ostala još jedna soba sa 3 kauča, uzimamo, ne pitamo šta košta, smeštamo se i na spavanje.

 

Ujutru u 7 krećemo na stazu, plan je bio da stignemo do 8 najkasnije, računamo neće tad biti gužve... Ali bilo je :D Posle jedno 45 minuta čekanja na ulazu, oduzimaju nam ručni frižider, to odjednom ne može da se unese a prošle godine je moglo, sreća pa smo piće i hranu prepakovali u rančeve i uneli bez problema. E sad ovde ide jedan savet za ljude koji planiraju da idu - obavezno ako idete u General admission ponesite suncobran i neke lepe stolice za pecanje, to može da se unese bez problema, jer bez toga ima da bude izuzetno neudobno na samoj travi. A od nas trojice se ne zna ko je ispao veći retard, pokupovali smo majice, kačkete, patike, svega i svačega, a jedino što nismo kupili je krema za sunčanje, tako da evo 5 dana kasnije i dalje imam opekotine sedamdesetog stepena po celom telu, od 8 ujutru do 5 popodne na direktnom suncu na planini, bez ikakve zaštite...

 

1720102010652.thumb.jpg.8a986b3a57b546bc5ca9b3c18c40618f.jpg 1720102010733.thumb.jpg.b174b62c822e8f822ff00581e8b222a8.jpg 1720102010691.thumb.jpg.31bdcbdbd86bf2fd56733455b6c23769.jpg 1720102010670.thumb.jpg.e7c68759843d9ca5891e2f8c649b9edd.jpg 1720102010711.thumb.jpg.41ee9ad695ec7db07c779ca2192b0d98.jpg

 

Što se tiče utisaka sa same staze, imao sam priliku sa bukvalno 10 metara razdaljine da čujem i vidim bolide Formule 3, Formule 2, Formule 1, koji se onako, čuju solidno, zanimljiv zvuk, Poršea GT3 koji zvuči bolesno, pogotovo kad ih je 20tak na stazi, 3x glasnije od svih navedenih i tek tad može da se oseti onaj pravi trkački zvuk, kao da ste stvarno došli na neke auto moto trke. E šlag na tortu je došao u vidu Legends Parade, kada su istovremeno provozali Red Bull RB1, RB8, Ferrari F2002 i dva Lotusa (iz 82. i 72. godine). Mislio sam da taj zvuk nikad u životu neću čuti uživo, te V8 i V10 motore (možda i neki V12?) kako punim gasom na milion obrtaja proleću ispred tebe, to je nešto neopisivo, bukvalno osetiš kako ti pluća vibriraju dok udišeš vazduh, a zvuk para uši i sav se naježiš i takav ostaneš, čuješ ih bukvalno kroz ceo krug i po zvuku možeš da odrediš na kom su delu staze iako ih na nekim delovima ni ne vidiš. Ne mogu ni da zamislim kako je to izgledalo pre 20 godina kada se 22 bolida istovremeno na stazi vrte na 20 hiljada obrtaja. E što se tiče same ovogodišnje F1, uživo je primetno itekako da se bolidi sa Mečkinim motorom čuju glasnije od Hondinih, a daleko glasnije od Ferarijevih koji su baš prigušeni, skoro kao F2.

 

Nisam mnogo snimao i slikao, više sam hteo da uživam i da gledam i slušam, imam jedan snimak ovih starih bolida ali snimak ne može da prenese ni 3% onoga kako je uživo:

https://www.youtube.com/shorts/8AGVwrcwJks

 

E sad, što se same F1 trke tiče, mnogo je nezgodno za praćenje ukoliko ste navikli da gledate na TV-u, ukoliko niste direktno ispred nekog video bima, baš ne može ništa da se skonta, gde je ko i koliko zaostaje, ko je zapravo prošao, da li je neko zaostao za krug ili nije, koji je poredak... A da idem na stazu da gledam na video bimu prenos, pa to onda baš i nema smisla, bolje kući iz fotelje. Tako da, mislim da sam postigao ono što sam hteo, ispunio sebi želju da vidim i čujem uživo, mislim da se neću više upuštati u ove pustolovine :D Dok sam gledao F3, F2, Porše, bilo mi je svejedno jer svakako blage veze nemam ni koji je koji tim, ni ko vozi, ni ko je na kojoj poziciji, gledaš ono, uživaš u zvuku i brzini i to je to.

 

 

A sad na samu trku da se osvrnemo, tj. ono što svi komentarišu, udes Landa i Maxa, naravno ovo će biti standardno kontra od većine komentara ovde, ja Maxovu krivicu apsolutno ne vidim ovde, da, jeste se 2 puta malko pomerio na kočenju, ali sve i da nije, Lando apsolutno ni u jednom pokušaju dive bomba nije imao čist i realan prolaz ukoliko mu se Max ne pomeri skroz sa puta i propusti ga, što se naravno sa njim nikad neće desiti, nije taj tip, nego je šampion. A Lando dečak je uzeo jednu pobedu i odmah je umislio da svaka treba da mu pripadne, ne daj bože da smiri strasti i lepo izgradi poziciju za obilaženje, videli smo da može čisto da se obiđe u sprint trci, kako u trećoj krivini kad je prošao Maxa tako i u četvrtoj kad je Max uzvratio, bez incidenta. Ali dečak se napalio, iskustva kao da nema, adrenalin na 300 i odmah misliš da možeš sa 50 metara da dobiješ Maxa na kočenju... E pa jbg... Ovaj ga je samo namestio na spoljnu stranu u sledećem krugu i bilo je ono standardno - ili ćeš da odustaneš od duela ili ćemo se sudariti, pa se desilo ovo drugo. Sama kazna za Landa od 5 sekundi zbog track limita dovoljno govori o tome koliko su realni i izvodljivi njegovi pokušaji bili. Zapravo kad pogledate prethodne sezone i kako su se na toj krivini ljudi obilazili, Lando je apsolutno mogao još pola metra levo da ide i da napravi lepu poziciju za izlaz iz krivine, fin switchback da napravi i sa DRS-om da proba da ga prestigne pre krivine 4, ali nije, glupan mali. Sad će valjda naučiti.

 

Čekamo Silverston :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lando će tek sad postati agresivniji i bezobrazniji, jer tako mora protiv Maxa, jedino njegovim oružjem.
Ne može niko da me ubedi da nisu Max i RB indisponirani nakon trke.
Ono što mi je posebno zapalo za uši je Maxova izjava pre trke da samo treba da se naspava i da ne razmišlja o Landu.
Mislim da i tekako razmišlja i da će sve više razmišljati.
Oko ponašanja na stazi ne bi trošio reči, sve je to deo trkanja i taktike , jedino što Max nije imao problem kad se Hamiltonu popeo na bolid, to je bilo ok, čak ni Hami nije mnogo dramio oko toga, sad se kuka za najmanju sitnicu.
Elem, bravo za Rasela i mercedes, baš sam se od srca radovao njihovoj pobedi, pogotovo što je Toto na sredini trke, kad su mislili da nema ništa od postolja rekao Hamiltonu "još smo u igri"!
Svakako, sezona i same trke su postale dosta zanimljivije zahvaljujući Meklarenu i nadam se da će Mečka da se vrati u igru što pre.

Sent from my SM-A546E using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, knezevic76 said:

Ono što mi je posebno zapalo za uši je Maxova izjava pre trke da samo treba da se naspava i da ne razmišlja o Landu.

Tako i bi, dok mu nisu zeznuli boks pa se mališa približio u DRS sa novim gumama. Da je sve bilo redovno, ne bi ga stigao do kraja, šanse nema. Približio bi se, ali bi i on svoje gume potrošio taman dovoljno da nema nikakvu prednost i verovatno ne bi ni došao u priliku da se baca ovoliko očajnički na kočenju.

 

A slažem se za trkanje, konačno imamo konkurenta, svaka trka je sada zanimljiva, sigurno bi Maxu bilo lakše da ima iole normalnog timskog kolegu a ne invalida, ali to je njegov tim sam kriv... Ovako mora sam protiv oba McLarena, oba Ferarija, oba Mercedesa, sreća njegova pa je izgradio već lepu prednost u šampionatu koju ne vidim da može da ispusti, osim ako ne bude još neki DNF. Ali sledeće godine... Ko živ ko mrtav :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
57 minutes ago, Vule said:

Ne mogu ni da zamislim kako je to izgledalo pre 20 godina kada se 22 bolida istovremeno na stazi vrte na 20 hiljada obrtaja. 

 

 

 

 

 

Ja sam to doziveo 2 puta i zato sad nemam ni najmanju zelju da gledam ove hibride i da mi skenjaju utisak i osecaj koji jos uvek postoji u usima i stomaku iz 90ih i pocetka 2000tih, to je bio zvuk i melem da srce i dusu :)  kad svi stavljaju antifone i cepove u usi ja i ortaci jos dodatno culjimo usi, u nekim momentima i do granice bola u usima zavisno na kom delu staze i na kojoj blizini gledas, prolazak pored tribina a kad stojis iza njih je kao da ce se sve srusiti, u nekim momentima stavis i ruke preko usiju, a sad ovi prdež motori me ne zanimaju ni najmanje. Drugar sa kojim sam gledao 98. je isao pre nekoliko godina na istu ovu stazu i kaze da se tako razocarao da takodje vise nema nameru da ide.

Sto se tice pracenja trke, pa suludo je da nemas video bim ispred sebe, jer jedino tako mozes nesto da pohvatas, ja ipak volim da gledam trku i pratim desavanja nista mi ne znaci da samo prolaze pored mene i nemam pojma sta se desava. Treninge sam gledao svuda i nije mi bilo bitno a kad su trke bile onda sam hvatao sto bolju poziciju za video bim, uzivas u zvuku a gledas na tv-u.

 

Lando ce tek da zadaje muke Maxu samo da bolidi budu konkurentni a Max ce sve vise pokazivati kako ne ume posteno da trpi pritisak, ne samo od Landa nebo go bilo koga, zivi bili pa videli. 

A to da nije kriv Max, pa valjda ne bi dobio 10sec kazne :) no dobro od Max fanova ne mozes ni da ocekujes da ga krive, to je prosto normalno.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, OMP said:

Lando ce tek da zadaje muke Maxu samo da bolidi budu konkurentni a Max ce sve vise pokazivati kako ne ume posteno da trpi pritisak, ne samo od Landa nebo go bilo koga, zivi bili pa videli. 

 

Lando već 5-6 trka unazad ne da ima konkurentan bolid, nego ima i brži bolid, u kvalifikacijama su tu negde, ali tempo u trci, pogotovo pri kraju stinta kad su gume potrošene, taj McLaren leti. Samo ne ume Lando to još da koristi, a očigledno ne ume ni da se bori na nož sa Maxom, previše hoće, previše srlja i pravi grešaka, nesmotrenih poteza. Seti se samo pretprošle godine i borbe Maxa i Leklera, pogotovo u prvoj polovini sezone kad su automobili bili egal, niti jedan incident, a skoro na svakoj trci su se obilazili po nekoliko puta i vozili bukvalno na nož. To Lando mora da nauči, pa će onda moći da se upusti u borbu, u suprotnom će mu trebati još pola sekunde brži auto, a to će teško dobiti.

 

4 hours ago, OMP said:

A to da nije kriv Max, pa valjda ne bi dobio 10sec kazne

Koliko je beše sekundi dobio Noris u Španiji za ono guranje Maxa na travu u punoj brzini? A da, nije dobio ništa... Max je mogao da se ne skloni tu, kao što se Noris nije sklonio u Austriji, pa bi sada pričali o drugom incidentu zaredom...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro kad sam rekao da te nema nisam mislio na to uzaludno pristrasno opravdavanje Maxa cak i kad svi kazu da je kriv i da je ljiga, sto smo i znali, nego daj neke pikanterije sa i oko staze *ebes ovo natezanje ko je kriv ima ko treba time da se bavi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Godinama unazad pricam da su moji favoriti tadasnji klinci, koji su sada dosli u prvi plan. Tj. podijum iz Kanade ili kao sto je trebao da bude podijum na RB Ringu (Max, Lando, Russell).

Apsolutno mi je svejedno ko ce od njih ostvariti dobar rezultat (za mene je jedan jedini bio Senna, da bih bio neki vatreni navijac bilo koga od danasnjih vozaca).

Tako da uzivam kada imamo trkanje i borbu na noz. Svidja mi se sto ova sezona ide u tom smeru, kamo srece da imamo ponovljenu 2021., uz jos vozaca u prici. A ne dominaciju Merca kroz veci deo hibridne ere ili RB i Maxa iza toga. I samim tim dosadne trke i sampionat, bukvalno vozanje krugova uz obaranje svih mogucih rekorda. Malo li je sto imamo sve vise dosadnih ulicnih staza.

 

E sad, kao takav, licno mislim da je Max malo vise kur*inski branio poziciju. Slazem se da je trkac, da ne trpi poraz, ali mislim da apsolutno nije bilo potrebe, pogotovo s obzirom na stanje i trenutak u sampionatu gde ubedljivo vodi, imao je bodove sa sprinta, skoro je polovina sezone... Vise mi je delovalo kao poruka Landu za ubuduce.

Na stranu ono "ševrdanje" na kocenju par puta, neostavljanje dovoljno mesta, tu mozemo da raspravljamo. Ali razocarao me je povratak na stazu, o kome vidim da niko ne prica :) . Iako je Lando bio evidentno brzi, imao bolji zalet sa zone izletanja, pokusavao da obidje Maxa sa desne strane... Ali ovaj se, sa sve probusenim pneumatikom (pretpostavljam jos ne videvsi da i Lando ima isti problem), vuce i lagano usmerava u desno i ostavlja mesta taman toliko da Lando svojim desnim tockovima naidje na travu. Naravno da se ovaj, iako brzi, sada povlaci iz novog duela.

E sad, slazem se da je bilo i obrnuto ranije, da je Lando posle te greske mehanicara RB i vracanja u zivot morao pametnije da odradi napad, da su slicne stvari radili i drugi veliki sampioni... Stariji ce se setiti borbi Prosta i Senne koje su bile daleko prljavije i debelo izlazile van okvira sportskog. Ukljucujuci i FIA i Balestrea.

6 hours ago, OMP said:

utisak i osecaj koji jos uvek postoji u usima i stomaku iz 90ih i pocetka 2000tih, to je bio zvuk i melem da srce i dusu :)

Apsolutno se slazem, moji favoriti sa zvukom su bili V10 atmosferci (pre nego i V12). Uvek su mi bili i ostali simbol F1, obrtaji i legendarni zvuk na ubrzavanju. Ili urlanje motora i zvuk menjaca prilikom downshiftinga i prilaska ostrijoj krivini :wub: .

I narocito u rukama Senne, sa svojom cuvenom tehnikom "pumpanja" gasa kroz krivine, u izuzetno kratkim intervalima, koja ga je izdvajala od svih ostalih prosecnih vozaca.

Tacno si mogao da ga prepoznas i da uopste ne gledas trku :) - npr. snimak iz cuvene Parabolice (danasnja krivina Alboreto u Monzi):

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, OMP said:

Dobro kad sam rekao da te nema nisam mislio na to uzaludno pristrasno opravdavanje Maxa cak i kad svi kazu da je kriv i da je ljiga

Čitajući razne analize bivših F1 vozača, novinara, stručnjaka, ne kažu baš svi da je kriv, prvenstveno kažu britanci :D  A britanac mu i dade 10 sekundi...

 

https://www.youtube.com/watch?v=qlwNeVVJIdk

 

Valja pročitati i komentare malo, nakon gledanja videa.

 

Što se tiče pikanterija sa i van staze, pa bukvalno ne znam šta bih napisao a da već nisam gore, sjajno iskusvo, ali mislim da sam završio sa posećivanjem F1, možda neki DTM da padne nekad, to bi voleo da vidim i čujem :) 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minutes ago, Vule said:

Što se tiče pikanterija sa i van staze, pa bukvalno ne znam šta bih napisao a da već nisam gore, sjajno iskusvo

Hvala za slidze i utiske, bilo je zadovoljstvo procitati i pogledati :thumbup: .

Koliko se sa cenom sada krecu ove RB majice, ranije su bile oko 60-70 EUR?

 

Ja se vec godinama kanim da skoknem opet bar do Mogyoroda. Ali me ovi F1 hibridi ne privlace toliko da bi ih gledao uzivo, sto rece @OMP .

A i sama staza nije toliko atraktivna sa trkama, tvoj izbor i RB Ring su daleko interesantnija varijanta.

Nisam bio, a u okruzenju zelja bi mi bila da obidjem Imolu i odgledam neki F1 vikend na pisti "Enzo e Dino Ferrari".

Naravno zbog same staze i njene istorije, a ne ovih novih bolida. Sto mi je najzalije, bio sam na 80-90 km odatle u Mirandoli i Modeni, ali nije bilo vremena bas za sve :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Ivan said:

Koliko se sa cenom sada krecu ove RB majice, ranije su bile oko 60-70 EUR?

 

Da, cene jesu malo bolesne. Ova majica što sam uzeo mislim da je bila 70e, uzeo sam još jednu narandžastu koju nosi orange army :D ona je bila oko 35, a ovaj MV kačket 48 eur.

Na samoj stazi, kafa je 6-7 eur, flašica vode od pola litre je 5 eur, za hranu nisam ni pitao, tako da je svakako najbolje poneti što više.

 

7 hours ago, Ivan said:

A i sama staza nije toliko atraktivna sa trkama, tvoj izbor i RB Ring su daleko interesantnija varijanta.

 

Realno da, ako se dobro pozicioniraš na RBR možeš videti bukvalno više od pola staze sa jedne tačke, a i trke budu bolje nego na Hungaroringu.

 

Pritom, Red Bull pripremi sadržaja na izvoz, između trka preleću avioni, lik vrti helikopter kao da je na igrici, rotira obrće pravi piruete, dva lika sa odelima iskaču iz istog sa ne znam koliko hiljada metara, bila je ova legends parada... Ko nije bio preporučujem da se ode, ali sa mnogo boljom pripremom u vidu suncobrana, stolica, kreme sa najjačim faktorom i mnogo mnogo vode :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

NIsam ni ja za HU bio opremljen bog zna sta, neminovno je goreti na suncu pogotovo kad nisi na tribinama i setas tamo ovamo, trke su uvek bile u avgustu znaci vrucina zagarantovana ali jbg, ja kao neko ko je redovno pratio domaci sampionat na kruznim, brdskim i reli stazama sam navikao da budem po ceo dan i vise dana na suncu pa mi nije smetalo kao ni mom drustvu tada i tad sam to lakse podnosio, sad se ne bih bas crvljio toliko na suncu i to je jedan od nekoliko razloga sto danas ne bih isao da gledam f1 a sad vuci neku opremu mi nije bas fazon jer ipak ne bih sedeo na jednom mestu, menjao bih pozicije a onda sve to vuci sa sobom pa jos ako ides 2-3 dana na stazu nije bas laganica.

Ko nije uzivo gledao i slusao v10 i  v12 motore ok je da ode sad i slusa hibride ali svi koji jesu bili nekad sad su razocarani kad odu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ma to je budalastina znas kad bih platio toliko za neku takvu majicu, pre bih kupio neku kvalitetnu firmiranu za te pare ako bih vec trosio uopste toliko na majicu.

Realno ne bih platio vise od 30e te f1 majice.

 

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...