Jump to content
FAS Goran
ГоранР

Motor gubi radnu temperaturu

Recommended Posts

Pozdrav.

Auto sam kupio nov, decembar 2013. Ta stvar se nije dešavala nikad, kada dođe do radne temperature - zakovao je- zimi, leti, grejanje, klima, bez obzira na brzine ventilatora, kočenje motorom - nema micanja. Pre dve i po godine bila je slična stvar, gubio temperaturu. Odem u servis, dijagnostifikovan termostat, zamenjen - sve u redu do pre tri meseca. Isti simptomi kao pre, opet dijagnostifikovan termostat, zamenjen...

Isčeprkao sam dva videa koja sam snimio kao ilustraciju priče u servisu. Dakle, krećem sa parkinga u 15:40, kilometraža .....10, spoljna temperatura nije sibirska, vozim NBG - Bul. N. Tesle - Brankov most, semafori i usporeno pogotovu na mostu. Da se ne smarate sve od 0:05 do 1:27 snimka vozim po uredno radnoj temperaturi. Tada stojim na semaforu (vidi se po obrtomeru) i počinje pomalo. Do 2:14 polako spušta i tada krećem sa semafora. Kako sam krenuo (dodao gas) padanje se ubrzalo. Do 4:16 dolazi do blizu radne ali opet malo spusti. Na 5:27 je opet blizu radne pa opet spusti. Tek na 6:45 snimka uspeva da postigne radnu, posle okruglo 10min. vožnje. Prekinem snimanje, gotovo je, ali se posle nekih 30tak sekundi ponovo napravila manja varijacija.

Evo linka:

https://youtu.be/XsNBXYBfiNg

Pozdrav,

GoranR

Share this post


Link to post
Share on other sites

A evo i drugog snimka. Tu je baš drastično, spuštam se niz Košutnjak sa kočenjem motorom. Ostalo isto - postignuta puna radna temperatura motora sa grejanjem i ventilatorom na maksimumu. Od 0:00 do 0:30 temperatura u redu a onda počinje da pada temperatura i srozava ga najniže na otprilike 1:30. Dalje nije imalo smisla da snimam...

Evo linka:

 

Snimao sam i danas želeći da ilustrujem svežim snimkom i sa "sibirskih" -2 ali je video predigačak pa nisam uspeo da ga postavim na YouTube. A predugačak je jer temperatura nije mogla da se stabilizuje na radnu 19 minuta! Početni uslovi isti kao u snimku iznad. Dobar deo vožnje je u leru, kolona nizbrdo pa radi samo kočnica povremeno. Za to vreme teperatura je pala na dve trećine vrednosti radne temperature. Simptomatično sa prvim snimkom je i to da sa dodavanjem gasa kazaljka ubrzano dodatno pada, ovde mi se to desilo dva puta i to do pola vrednosti radne temperature.

Pozdrav,

GoranR

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, ГоранР said:

Pozdrav.

Auto sam kupio nov, decembar 2013. Ta stvar se nije dešavala nikad, kada dođe do radne temperature - zakovao je- zimi, leti, grejanje, klima, bez obzira na brzine ventilatora, kočenje motorom - nema micanja. Pre dve i po godine bila je slična stvar, gubio temperaturu. Odem u servis, dijagnostifikovan termostat, zamenjen - sve u redu do pre tri meseca.

Tako sam i ja skontao odmah i zato kazem da to nije normalno i tako ne treba da se ponasa ispravan auto bez obzira sto neke kolege tvrde suprotno, kome se tako desava od pocetka (iako ne bi trebalo) pa ajde da kazemo da je ok pod uslovom da je variranje minimalno ali ovo kod tebe je bas drasticno sto nikako ne moze da bude normalno

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ГоранР @OMP

Evo ja sam odgledao drugi snimak i priznajem grešku jer je ovo odstupanje preterano.

Upravo se tako ponaša neispravan termostat.

Preporučujem praćenje dijagnostikom u vožnji.

Nije nemoguće da budu svi neispravni termostati.

U svakom slučaju ako se bude  ponovo menjao termostat ispitati pre montiranja.

Ja sam kod mene imao situaciju da je prilikom montiranja neko pomerio termostat u kućištu i ostao zaglavljen.

Iako je bio ispravan već sam uzeo drugi za zamenu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To i jeste najgore, sve su indikacije za termostat a meni je treći u kolima. Ovaj je originalni! Jedino ako mi ne skidaju i montiraju jedan te isti... Ne znam više šta da mislim, počinjem da paranoišem, ko bi se sa time igrao... ovlašćeni je servis... Zvaću danas da reklamiram četvrti put pa ću da vidim koje su mi opcije.

Pozdrav,

GoranR

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sam odmah rekao da se prvo proveri sta pokazuje dijagnostika nije nemoguce i da satic nesto brlja ali...???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije termostat, nego termodavač, mora da ima neki otpornik koji reaguje na temperaturu i menja otpornost. Onda ta promenjena otpornost daje signal skali i ecu.

Onaj miris što ti se pojavio je zbog toga što ti 3 puta skidaju i stavljaju termostat, iscurela tečnost, pa se sada "suši" i smrdi, prestaće, jbg.

Normalno je da temperatura osciluje i to se dešava na svakom autu, samo što te promene ti ne vidiš jer je tako podešeno da ne vidiš. I ne bi ni sada video, da taj otpornik nije izgubio/povećao svoju otpornost pa sada prikazuje pogrešno.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, OMP said:

To sam odmah rekao da se prvo proveri sta pokazuje dijagnostika nije nemoguce i da satic nesto brlja ali...???

Pa pre ce biti da je to u pitanju. Sat, neka masa, a da treba da se isprati stvarna temperatura motora dijagnostikom. Mislim da je nemoguce da sa radne toliko spusti temeperaturu za manje od minute. Da kazemo sa nekih 90c ( lupam radnu ) da ohladi na 60c ( opet pricam napamet po satu )  za tako malo vremena, nema logike tu.  Ako toliko razlike napravi kroz hladnjak, onda 500L ima brutalan hladnjak B). Takodje ne verujem da je tri termostata neispravno. 

Meni ovo lici na masa, sam sat, eventualno oslabio akumulator i da nema veze sa sistemom hladjenja motora. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, ortakov said:

Onaj miris što ti se pojavio je zbog toga što ti 3 puta skidaju i stavljaju termostat, iscurela tečnost, pa se sada "suši" i smrdi, prestaće, jbg.

Nije, taj "miris" se pojavio značajno pre nego što se manifestovao problem i javljao se kada se uključi klima a manje prilikom uključenja grejanja.

Zvao sam juče servis da ponovo reklamiram reklamaciju od reklamacije i da vidim koje su mi opcije za dalje. Kaže danas će ponovo da se raspita da li se ikome događalo nešto slično, ne zna ni on šta mu je činiti... Javiće mi danas.

Pozdrav,

GoranR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam običaj da ne popravljam ništa što baš nije pokvareno do mere da nije upotrebljivo. Svaki put kada sam nešto "sređivao" još više su mi s...li majstori.

 

Taj 1.4 - 16v (i ja ga imam) je vrlo "prost" - tehnologija iz druge polovine prošlog veka, sve što je moglo da se dogodi, nekome, negde se dogodilo, tako da nema šanse da ne mogu da provale u čemu je fora, samo treba da neko sedne i pogleda, razmisli, pita nekoga, pre nego što počne "napamet" da menja delove i još više usseeere ono što je generalno i bilo dobro.

Ako ima neki miris iz klima uređaja, kada se uključi, mora da se očisiti sistem. Da se proveri da li negde nešto curi, da se nije negde nakupilo neko lišće, ne daj bože neki miš uleteo pa crko unutra .... ali, opet kažem, ništa što je neproverljivo posebno kod ovog 500L ima prostora, stara tehnologija, proverena ... 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To i mene nervira. Oteram Brava u servis, koji radi samo Fiate i Alfe, da zamenim filter vazduha i klime, kad su skinuli sus pleh neko crevo, dole, sa suvozaceve strane, bas masno. Gledali, brisali, sva druga creva suva i kao nemaju pojma sto je masno. Kod njih menjao oba creva interkulera letos, turbinu... I zatvorili ga,kao vozi tako. Zurio sam ali cu da odem neki dan da vidim sta s tim raditi. Ne razumem ljude, odes im, imas nesto neispravno sto realno moze da bude iz dva tri razloga i oni to ne mogu da utvrde a svaku popravku naplate bas dobro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo sad sam se čuo sa čovekom (Ne znam kako bih ga nazvao, on nije majstor - prima vozila na servis. Možda dispečer?) iz servisa koji kaže da se raspitao i da mu je preneto da bi mogla da bude pumpa za vodu. Predlaže da se odradi veliki servis za koji mi je signalizirao u mom prvom dolasku po ovom problemu da bi trebao da se odradi u nekoj bliskoj perspektivi. U okviru toga bi se pokrila i ta mogućnost pumpe za vodu. Na ime bezpotrebno menjanih termostata, antifriza, maltretmana kroz dolaske i nerviranje nudi popust pa bi cena bila oko 30000din. Napominjem da je reč o ovlašćenom servisu (mada to u ovom slučaju nije mnogo značilo) u kome ionako imam popuste na ruke i delove zbog toga što sam kupio nov auto u njihovoj auto kući. Meni to ne deluje ništa posebno, naprotiv, pošto ionako ugrađuju zamenske delove a i inicijalno sam zamenu termostata i antifriza platio 11500din.

Ima li iko saznanja može li pumpa za vodu ili bilo šta u vezi sa njom uticati na ovo što je izneto gore i šta mislite o ponuđenoj ceni?

Pozdrav,

GoranR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dajte ljudi pogledajte čoveku auto. Cirkuliše li ta voda. Kakve su temperature creva gornje/donje.

Da je pumpa kojim slučajem u problemu, prokuvao bi do sata bar jednom.

@ГоранР

Kada je rađen veliki servis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

E jbg  :( 

Oni stvarno nisu normalni!? 

Prvo, menjaju kaiševe, pumpe, zatezače, a sve to iz prve ugradnje, kvalitetnije 5* od onoga što će da ti stave. 

Ništa se ne čuje, ne lupka, ne škripi, ako nije prošlo bar 6 godina od kupovine, ne menjaj to, samo će te zajebati. Pritom, mogu da loše uzupče, mogu da pretegnu sve te zatezače, da ne reše problem a da ti TAKVI NE MAJSTORI pretegnu kaiš i da se sve razleti za godinu - dve,

Ako već nemaš dijagnostiku i nekog znanja, otiđi negde, bilo koji kršten majstor mora da provali šta je u pitanju za 15 minuta, to je stara tehnologija, nema ništa komplikovano.

Može da ti bude neispravan satić u kabini, glupost, znači, sve radi normalno, on pogrešno pokazuje.

Dijagnostika, očitavanje temperature i polako.

Ne znam raspored creva, nisam gledao, ali, možeš da pogledaš i sam, jedno mora biti zatvoreno, hladno - dok ne dobije radnu temperaturu. Polako se zagreva, pa se onda pali ventilator i to je to.

Auto ti je 99% ispravan, negde masa nije dobra ili taj satić, nema šanse da ti pumpa za vodu tako nešto napravi!? Da li se čuje ta pumpa? Da li curi? Ako ništa od tog nemaš kao simptom, samo ćeš baciti pare i nećeš rešiti problem. 

Da li negde još okolo curi tečnost ili je sve suvo?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

E svašta čovek ovde može da pročita. Ne razumem zašto je toliki problem da se za 20ak minuta max odvoji i ustanovi šta se dešava.
Pa nije to Rojs Rojs

Sent from my SM-A546E using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitaj  majstora kako se to vodena pumpa stabilizuje posle 10 tak ili koliko vec minuta i vise uopste ne pravi probleme ma sta ti radio sa automobilom.....;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav.

16 hours ago, Mijailović P. said:

Kada je rađen veliki servis?

Rađen je na 83000 a sada je na 128000. Relativno je mala kilometraža između ali što reče neko ko zna kojeg su kvaliteta ti zamenski delovi. Servis je rađen u drugom takođe ovlašćenom servisu. Fakat je da mi jeste rekao da mu je vreme za novi veliki servis kada mi je "dijagnostifikovan" problem sa termostatom.

16 hours ago, ortakov said:

Da li negde još okolo curi tečnost ili je sve suvo?

Nisam primetio ništa niti imam bilo kakve druge indikacije. E sad, može li da ima veze - nemam pojma. Jedino sa čime bih teoretski mogao da povežem je ona situacija da kada je problem u toku (temperatura je ispod radne) dodavanje gasa pri polasku sa semafora rezultira dodatnim spuštanjem temperature (mada ni to ne baš uvek).

Videću hoće li korigovati cenu, ova je previsoka kako ja to vidim računajući uložen novac, gnjavažu, izgubljeno vreme i popuste koje bih ionako dobio.

Pozdrav,

GoranR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema logike da vodena pumpa rasladjuje motor a oni ocigledno idu metdom eliminacije tj nagadjanja gde svakako uzimaju pare i bas ih briga dal ce problem biti resen, ok je da zamene vodenu pumpu ali da to ne naplate ukoliko problem ostane ali ovako platis sve pa kako bude. Ja licno ne bih isao u ovlasceni jer tamo nisu majstori nego monteri, ne znaju oni da utvrde i da rese problem vec samo da menjaju delove po sistemu app sto svako moze sa tudjim parama. Oteraj to kod nekog krstenog majstora neka lepo sve ispregleda, takodje neka zakaci na dijagnostiku i isprati temperaturu u voznji i kad se to desava, to mozes i sam preko telefona ako imas elm327 ili pozajmi od nekog, ja bih prvo to uradio pa dalje trazio problem ako se ustanovi da se variranje temperature slaze na satu i dijagnostici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tvoje pare, tvoj auto, radi šta misliš da treba.

Nema potrebe da menjaš kaiševe i španere ako se ništa ne čuje a vrte se tek 40 ak hilj. km.

Ovo što je napisao @OMP je sve tačno, a ti kako hoćeš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav.

Ostao sam dužan za epilog priče.

U servisu su neznatno korigovali cenu za veliki servis. Proveravao sam kod drugih i dobio ponudu (doduše nije ovlašćeni servis ali je veliki, ozbiljan i rade samo Fiat grupaciju) koja je za dve hiljade niža od "korigovane" cene u koju su uračunati i redovni popusti preko lojaliti kartice i odbijeno 11,5 hiljada plaćenih za termostat i antifriz. Tražio sam da mi vrate novac, napisao reklamaciju, prihvaćeno je i novac mi je juče legao na račun.

E sad, šta ću dalje? Za sada neću ništa dirati, zima je pri kraju a nema nikakvih problema sa temperaturom dok ne uključim ventilator, a i to kao što sam opisao gore, da se ne ponavljam sad. U kasno proleće mi dolazi redovan servis, tada ću odraditi i veliki pa ćemo videti ima li kakvih promena.

Svima se zahvaljujem na angažmanu.

Pozdrav,

GoranR

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, ГоранР said:

E sad, šta ću dalje?

Prošli praznici, nije gužva, možda da odeš na Kop :) 

Šalim se, ali, taj problem, svaki normalan majstor bi trebalo da reši brzo. 

Možda je sat u tabli problem? Nakači se dijagnostika, vozi auto i prati temperatura rash. tečnosti. Odmah ćeš znati u čemu je problem i koliko je ozbiljan.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...