Jump to content
FAS Goran
Nuova Delta

Udobnost automobila

Recommended Posts

Pozdrav svima, pade mi na pamet jedna zanimljiva tema, o kojoj se, rekao bih, malo pise i prica u testovima automobila, a to je udobnost nekog auta. Iako se spomene, to je uglavnom sporedna tema u odnosu na performanse, recimo.

Sta je za vas udoban automobil, koji je najudobniji automobil u kojem ste se vozili ili vi vozili.

Za mene licno najudobniji u koji sam seo/vozio/vozio se je trenutni model Saaba koji imam, a medju Saabovim modelima kazu da su modeli 9000 i 9-5 neprevazidjeni po tom pitanju.

Ubedljivo dva najNEudobnija auta su mi Toyota Yaris 1. generacije (to je ZLO), BMW E46 Coupe i Golf 2, sva tri modela su kao na drvima da se vozim. Jednom se nije desilo da sam izasao iz Toyote (nju cesto vozim), a da mi butine nisu utrnule i da nemam bolove u zadnjem delu vrata i donjim ledjima, prosto svaku rupu oseti, sedista relativno tanka i tvrda, sedalni deo pravljen za Japance visine 150cm. Od ovih auta cini mi se da je udobniji bio IMT 539 kad me deda vozio na selu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitanje udobnosti vozila je jako individualna i čisto subjektivna stvar, a ta naša ocena zavisi od "milion faktora".

 

Možda najpre od toga da li se visinom, masom i gradjom/proporcijama tela, uklapamo u onaj prosek prema kom proseku je to vozilo konstruisano. Jer, ako sedište nekog vozila oblikom nije za neko telo, džaba dalje o bilo čemu. To će vozilo biti ugodno koliko i španska čizma.

 

Onda, jako je bitno i stanje naše kičme, jer mislim da samo izrazito zdravima mogu prijati mekša sedišta.

 

Pa, visina sedišta u odnosu na pod kola. Nekome više prija da je sedište zelepljeno za pod, a nekome ne. Neko voli položaj sedenja kao na klupi u parku.

 

Eto, taj od strane tebe pominjani yaris prve generacije (mada je imao tvrda sedišta) je meni bio udobniji od dosta vozila koja sam kasnije povremeno vozio. Ja mogu lepo da sednem u njega, kao i u yarisa prethodne generacije, ali, u sadašnji nikako. On mi je potpuno tesan, po svim parametrima.

 

Kada bih ti rekao da povremeno mislim da mi je udobniji Fiat 500L od Honde CRV, pomislio bi možda da sam lud :) Ali, tako je to. Individualno.

 

Znam pouzdano, recimo, da mi pežo 407 (za dužinu mog trupa i stanje kičme) nikako nije odgovarao oblikom sedišta (za razliku od 307/308), kao što mi sa istog razloga ne odgovara ni sadašnji Tipo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svako iole malo iskusniji će pri odabiru vozila prvo proveriti poziciju sedenja, zatim udobnost sedišta pa onda sve ostalo. Naravno, dubina sedalnog dela je vrlo bitna.
Džaba sve ako sedneš za volan I ne možeš da se namestiš.
Druga stvar, nasloni za ruku, vrlo bitna stavka.
BMW e87,tvrd kao karting, daleko od udobnosti pri samoj vožnji, ali je zato pozicija sedenja I samo podešavanje takvo, da ja koji imam problem sa kičmom I delimično sa kolenom, izvezem 500km u cugu bez da osetim neki problem, al zato ući I izaći mi je već bio mali problem.
Isto je vrlo bitno, a mnogi zanemaruju, tvrdoća samog volana, tj lakoća okretanja. Neki modeli mogu, pogotivo u gradskoj vožnji biti baš zamorni za vožnju zbog tvrdog volana.
E kad sve to bude potaman onda gledam vešanje. Kako se ponaša na rupama, krivinama, buka u kabini itd.



Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je vrlo subjektivni osećaj ali ipak postoje neka pravila barem kod mene kada uopšte razmišljam o nekom vozilu:

 

- kad sednem u vozilo ako nakon 5 min ne mogu da nađem položaj sedenja i ne osetim da bih mogao da vozim taj auto on za mene ne postoji, ma koliko bio lep, poželjan. Zato nikad nisam vozio BMW jer mi ne odgovara i ne mogu da se namestim. A ni japance sem jednog izleta.

 

- sedište kada se podigne po visini mora da mi omogući pregledan položaj. Volim višlje sedenje. Ako sedište vuče više "ka podu" to mi ne odgovara ucelo (ovo važi kod klasičnih limuzina, karavana, jer kod mono i suv vozila ovo je uglavnom ok i sama pozicija po sebi je dovoljno visoka)

 

- sedište treba da bude tvrdo ali i meko istovremeno heh. Ne znam kako to da objasnim, ne volim ni ona glindžava sedišta a ni pretvrda, sredina i moraju veličinom da mi odgovaraju. Imam oko 1.90 i 87-90 kg, dakle mi prevelik ali ni sitniji. Recimo, kad sednem u neka sedišta stvaraju mi osećaj skučenosti.

 

- i poslednje default_).gif , moj zapravo vodeći kriterijum za odabir automobila je osećaj u kabini i udobnost. Jer, realno, čak nešto lošije performanse mogu kao vozač da nadomestim, naročito danas kada ograničenja i gužve ni ne dozvoljavaju da se jurca, a udobnost, odnosno, ako mi auto nije udoban i ako nisam u njemu ususkan ne mogu nikakvim trikom da nadoknadim. Realno.

 

I da sumiram, "njemce samo zato nisam vozio u vecoj meri, a ni japance uveliko meri jer su mi prvi pretvrdi, drugi presiromašni u enterijeru. Sem passata, koji je i udoban auto, naročito ovi noviji modeli od b5.5, pa nadalje i generalno noviju fau we je otišao ka udobnosti više.

 

Meni su odgovarali volvo, po meni jedna od najudobnijih kola koja se mogu voziti (naročito filozofija sedišta), italijani i francuzi (ne svi, neki su 'preglindžavi'), noviji Korejanci (Kia SUV mi je bio prilično udoban kog sam kratko vozio).

 

 

 

Poslato sa DUB-LX1 pomoću Tapatoka

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neki kazu da su ubedljivo najudobnija auta tipa Americki Buick, Lincoln, Cadillac, pre i posle naftne krize, neki se kunu u stare Citroene tipa DS, CX, XM, Xantia.. Da li je neko imao iskustva sa takvim automobilima, ne toliko vidjenim na nasim putevima i kakvi su utisci ?

 

@moron Ne bih se slozio da je iskljucivo subjektivna stvar, ono sto ja smatram da je subjektivno jeste samo polozaj sedenja, kao sto meni ne odgovara kod Toyote Yaris 2001 god., jer su sedista i uska i kratka i kriminalno lose napravljena za ljude vise od 185cm. A ono sto je cinjenica, a ne subjektivni osecaj i ukus je to da je samo vesanje, pa i ta ista sedista, mnogo tvrdje kod npr. BMW E46 (da ne uzimam samo Tojotu kao primer) nego kod Citroena C5 iste generacije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro, da pustimo yarisa prve generacije (mada su meni zaista jako udobna njegova "isposnička sedišta" sa mojom visinom od 192 cm ), ali, meni je udobnija npr. i sadašnja fabija od prethodne generacije oktavije. Fabija je mnogo mekša na rupama, dok u toj Oktaviji osetim svaku, pa i najmanju neravninu i ona me baš umori pri dužoj vožnji. Neko će, naravno, reći suprotno. I zato i kažem da je to individualno. Ta vrsta udobnosti (sedišta+tvrdoća vešanja), jer je to više stvar ukusa (neko se np. užasava tvrdih, a neko mekanih sedišta).

Ono što je po meni više objektivno kao deo pitanja udobnosti, jeste akustička udobnost, jer postoje vozila koja su generalno bolje zvučno izolovana od drugih (i to se objektivno da izmeriti), kao što na tu udobnost (iz samog podvozja) dosta mogu da utiču i pneumatici (dimenzija i/ili brend gume), dok na onu od motora ili od šuma vetra to nema uticaja.

A sve je to deo fenomena udobnosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron Apsolutno mogu da razumem sta hoces da kazes, cak toliko da bih rekao da se i slazem sa tobom.

Ono sto nekako nikako ne mogu da pojmim je da je za nekoga "tvrdo" udobno, zapravo se tu i ne radi o tvrdoci sedista, vesanja i sl., vec o fizickim bolovima koje osecam nakon voznje tog auta.

Nisam mator, ceo zivot se bavim sportom, visok sam tu negde oko 186cm, ali bez obzira na sve neke pozitivne strane moje fizionomije kada "vecom" brzinom predjem preko rupe, lezeceg, bukvalno odskocim od sedista i kad ponovo "pljusnem" na to sediste dolazi do bola u delu na kojem sedim (razumemo se...), zbog prekratkog sedalnog dela u zadnjoj lozi osetim ukocenost, zbog apsolutno nikakve lumbalne podrske boli me donji deo ledja, a zbog gornjeg dela sedista (ne znam kako bih ga opisao) osetim uzasan bol u zadnjem delu vrata. Ovo pricam iskljucivo za duze puteve, tipa 250+ km u jednom pravcu..

U Saabu 9-3 osetim nesto malo tvrdje vesanje, tvrdje u odnosu na modele 9000 i 9-5, ali su sedista prelepo profilisana, debela, puna nekako, fantasticno upijaju udarce, imaju fiksnu ekstenziju za butine, a sigurno i gume 205/55/R16 imaju tu odredjenu ulogu u udobnosti, zatim gde god da naslonim ruku u tom autu mekano je pod rukom, dok u Tojoti je sve toliko skuceno i tvrde plastike, pa ruke moram iskljucivo na volanu da "odmaram"..

Znaci poenta onoga sto ja ne razumem i ne mogu da pojmim je ta da ako ja sa 186cm ne mogu da nadjem iole dobru poziciju sedenja u toj Toyoti, kako onda moze neko ko je cak i visi/siri od mene, jer su u svim Yarisima te generacije sedista istih dimenzija, vesanje je manje vise isto, dakle ne pricamo o paketu opreme i sl.

Ono zbog cega sam pokrenuo ovu temu je to sto nije toliko zastupljena, kao sto sam i rekao vec, i zbog toga sto pokusavam da nadjem model auta koji je udobniji cak i od ovog Saaba, a nemoguce je da sednem u svaki model auta na svetu. Dakle ono sto bi rekli "plivanje po putu" mi treba, krenuvsi od vesanja, pa do sedista, guma, svega apsolutno, a sve ostalo mi pada u vodu ako cu izaci izlomljen iz auta posle duzeg puta, a moze se reci da cesto idem na duze ili relativno duze puteve. 

Za sada mi je neki izbor sveden na Jaguar XJ X308, Citroen XM, Xantia..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm pošto tražiš najudobnije modele, od onoga što sam vozio kratko makar, od starijih neprikosnovena je čuvena ajkula, ona stvarno pliva na putu.
Od novijih, dobar je c5 jako, Mondeo mk5 i Talisman (baš nedavno vozih jedan) daju taj osećaj prilično isti.
I brutalno su udobni svi noviji modeli Volvoa, a meni je jako bio i novija c klasa/x3 (tu sam se vozio i kao suvozač sam uživao). Naravno, ma koliko ovo bio subjektivan osećaj, zbog karakteristike sedišta, vešanja, retko kome ovo neće biti udobni modeli, neki od njih na račun toga gube vozne karakteristike, ali nisu ni zamišljeni kao neke trkalice i zabadači krivina.
 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jug Mozda cu zvucati izbirljivo, ali kad dodje vreme da uzmem takav auto bice 99 stariji model, kojeg bih voleo da restauiram.

Kao neku ekskluzivu bih najradije voleo Jensen Interceptor V8, Buick Riviera GranCoupe 65' i sl.

Od tih koje si naveo Mondeo mi je nekako najbolji izbor, licno barem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izuzetno udobnih automobila ima koliko hoces, krenes npr od s klase, pa redom dalje.

Ako hoces bas neku egzotiku da uvezes i restauriras onda nadjes recimo neki stariji rols rojs ili bentli.



Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vagenovac Nijedan Rolls Royce mi nije egzotika, cak sta vise odvratni su mi, kako noviji, tako i stariji modeli, iako sam neko ko voli tzv. "klasike". Mislim da su danas korisni jedino za snimanje filmova, eventualno neke "lux" svadbe i sl., konkretno ovi stariji. Teski, tromi, nezanimljivi totalno, a i svakako cenom mnogo iznad nekih od ovih modela koje sam spomenuo, rekao bih na prvom mestu zbog brenda, ali u njihov komfor i udobnost svakako ne sumnjam.

S klasu bih bas voleo da imam, samo modele W116 i W126.

Da se ogradim odma- ovo sto sam napisao za Rolls Royce je iskljucivo na osnovu slika, snimaka, komentara, prica itd., mozda bi mi utisak bio drugaciji kad bih provozao takav auto, ali ne stvara mi taj efekat "WOOW" kad ih vidim, a secam se odusevljenja kad sam video i seo u Citroena DS (zabu/ajkulu) i dok gledam po netu neke od dva modela koje sam spomenuo u komentaru iznad :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nuova Delta

Slažem se i ja sa tobom, ali, kako rekoh, meni su generalno udobnija tvrdja sedišta od onih mekanih u koja utonem. Od tih mekanih me posle dužih putovanja nekada jako dugo boli kičma. A kada sednem u fabiju, yarisa prethodne generacije, ili 500L, ja se osećam savršeno. Čim sednem u neku limuzinu, uglavnom nastaju problemi (za mene), jer su ta sedišta oblikom prilagdjena za trup čoveka prosečne visine, a ja em sam viši od proseka, em mi je trup malo duži od proseka za moju visinu i u većini sedišta ( posebno ako su mekana ) ja se "zgrbim".

Naravno, osoba neke druge visine, druge dužine trupa, druge telesne mase, drugih želja, sve će to da doživi drugačije.

A, tek je poseban problem fenomen "visećih butina". Mnogi naime ( maltene po navici) prigovaraju na dužinu sedalnog dela sedišta i smatraju da je ekstenzija sedalnog dela uvek garancija uvećane udobnosti, a malo ko obraća pažnju da li njima butine ( u delu blizu kolena ) zapravo vise, pa im je realno bez ikakvog uticaja (na opterećenje dupeta) da li je sedalni deo sedišta 5 ili 10 cm duži ili kraći. To je, naravno, problem za sve "krakate ljude", samo što ( čini mi se) malo ko zaista obraća pažnju na to.

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat, dodat tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron I razumemo se i ne razumemo se.. :D U sustini razumem sve sto si rekao, samo takav osecaj bih mogao da dozivim jedino da ja budem ti i obrnuto,  :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koji je u svetu najprodavaniji automobil već godinama? Toyota Corolla. Ako godinama preko milion kupaca u njoj prepozna "najbolje vozilo", da li to znači da je corolla i za mene dobro vozilo ?

Vidi na slici ispod kako ja u njoj sedim napred ( sa maksimalno spuštenim sedištem i podešenim po dužni i nagibu da mogu lepo da držim volan, dohvatim menjač i nožne komande).

Iznad glave jedva da imam 1 cm slobodnog prostora u sadašnjoj karavan corolli i maltene i ne vidim unapred (jer gledam "u suncobran" ).

Dobra je za milione ljudi, ali, ne i za mane.

E, tako ti je i sa udobnošću bilo kog vozila. Nije svako vozilo svakome udobno.

 

 

IMG_20190928_111351.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je generalno sve udobnije od fosne na traktorskoj prikolici na kojoj sedim prilično dugo :) Doduše, neka sedišta su mi neudobnija od npr sedišta na bajsu (!), ne što im je sedalni deo loš, nego je naslon pod čudnim uglom tako da se posle osrednje vožnje dobije želja da sebi izvadiš kičmu (moj slučaj). U pitanju je Toyota Corolla sedan nekog godišta oko 2012 godine, službeno smo išli u Trst iz BG-a, ja sam bio putnik na zadnjoj klupi. Ono je pakao. Gledao da sedim po strani, da polu-ležim...ma jok. U životu nisam izašao iz auta sa više bolova u kičmi/leđima nego tada. 

Kod npr Oktavija A5 (2007g) jedva se nekako skrasim u sedištu, dok kod mene u Bravu u 2 poteza nađem poziciju (ako je neko vozio pre mene npr). Nekako mi fali pola zubca na šini sedišta očigledno...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ISV_01 Kad citam komentare kako na ovom forumu, tako i na stranim forumima, bice da je ajkulica najudobniji svih vremena, bez obzira na ukuse, zelje, prohteve, zahteve i ostalo, jer je "krojena specijano" za De Gola,. :D 

Nemoguce da se niko nije vozio u njoj u nekom trenutku ?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega iz IT dela firme je za svoj gušt našao jednu ajkulu i to u solidnom stanju i jedno vreme je sređivao, vozikao i to jeste pojam udobnosti. Ja sam to slušao više kao mit starijih ali uverio sam se, opasno udoban auto, mogu da zamislim kad je bila nova kako je to bilo.
Posle toga, jedino c5 u novim vremenima dobio je epitet udobnog automobila kod gotovo svih, a da je iz tog tabora.
Mene zanima, kad već pričamo, koji je najudobniji auto u kom ste ili koji ste vozili?

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jug Poprilicno odavno sam imao prliku samo da sednem u ajkulu i bio sam odusevljen, ali nisam merodavan da pricam o toj njenoj udobnosti, zato sam toliko zapeo za taj auto :D

Ja licno, kao sto sam rekao, do sada i za sada mi je najudobniji moj trenutni Saab 9-3. Kao ogromna mana enterijera naveo bih da volan nije podesiv po visini, vec samo po dubini i nema naslon za ruku.

Mada iskren da budem prvi auto u kojem mi do sad nije ni zasmetalo sto nema naslon za ruku, ali ta nemogucnost podesavanja volana po visini mi je totalno nelogicna, toliko opreme su nagurali u njega, lepo odradili auto, a taj detalj....nije mi jasno.

Auto koji sam imao, Fiat Stilo 1.9 JTD 80ks karavan je bio lepo mekan i tenk od auta sa vise od 1.000.000 predjenih km :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kažem ja italijani i francuzi se udobno, pufnasto, voze.
A Saab 9 3 je i više no odličan.
 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozio sam se dugo u nekoliko Xantia i udobne su samo tako! Takodje, prvi C5, izvanredan. Vozio sam se i u svim Mercedesima, i ti stari su bili udobni svi do jednog. Na ruku im je isla tezina, sedista kao od kauca sa federima a i samo oslanjanje verovatno. Cak i Mb 190, a vec W123, W126, pa W124, vozio sam se i u "Slonu" 600, pa u W210 buljavku..tu je negde kraj te njihove price o takvoj udobnosti. Vec E klasa W211 nije upola tako udobna,pa svaki sledeci tako, sve manje i manje u tom smeru.
Bmw mi je udoban bio svaki, tj.svaka serija 5, seriju 3 i ne racunam u neki auto, tj. u Bmw, kao sto C klasu ne racunam u MB :D Znaci e34, e39 odlicni. Za moj ukus pravi automobili, udobni ali sa merom, imaju i onaj osecaj pravog vozackog auta, dok toga nema kod starijih MB-a. E 60 malo kruci u odnosu na njih dok mi je F10 bas udoban.
Imali smo i Reno 4 :D Kao sto rekose, mnogo zavisi od tog licnog shvatanja pojma udobnosti a i mnogo od same motorizacije i opreme automobila. Evo, trenutno se vozim svakodnevno u jedno A4 S line koji je neprijatno tvrd, i to karavan verzija, dok obicna verzija svakako nije neudobna, nije ni pojam udobnosti ali ovo je kao na trupcu da sedis :D

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da a 4 je neudoban i meni bio, zato ga svojevremeno nisam pazario. Nije mi bilo jasno zašto da preplatim auto koji mi čak nije ni udoban, al stvarno :D
Prvi c5 je bio ekstra udoban :) Sećam se kad sam prvi put preparkirao isti od drugarevog ćaleta, nisam hteo da izađem, a vozio sam ono 5 min i to niz ulicu :D
 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakav je noviji Citroen C5 (2008-2012) u poredjenju sa prvom generacijom C5, neki kazu da su unistili pomalo tu udobnost, jureci da stignu konkurenciju u nekim drugim segmentima ?!

Imao sam prilike da vozim Peugeot 407 Coupe, sa full opremom, jedan od najboljih enterijera u kojem sam sedeo. Po tom pitanju je daleko ispred recimo Audija A4 B8, kojeg sam svojevremeno "jurio", mnogo ispred MB W211 (sedeo i vozio drugarov) itd itd. Od plastike jedino dugmici na sredini table, sve ostalo aluminijum, sve presvuceno u kozu, cela vrata, apsolutno cela tabla, cak i deo centralnog grebena ispod menjaca, imao sam utisak kao da sedim u autu 100+ hiljada e.

Sedista su bila magicno dobra, ali nisam imao priliku da isprobam preko lezecih, zakrpljenog puta i sl., tj vesanje kakvo mu je, a mislim da je nesto tvrdje podeseno nego kod limuzine istog modela..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noviji C5 bese imas da biras, hoces sa hidro aktiv vesanjem ili "obican" kao ova nasa vozila

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MS PKZnam, u mom komentaru sam i mislio bas na taj sa hidroaktivnim vesanjem..

Za njega sam cuo price da nije to kao sto je bilo, da ipak "oseti" rupu, za razliku od ranijih generacija

Share this post


Link to post
Share on other sites
[mention=7770]MS PK[/mention]Znam, u mom komentaru sam i mislio bas na taj sa hidroaktivnim vesanjem..
Za njega sam cuo price da nije to kao sto je bilo, da ipak "oseti" rupu, za razliku od ranijih generacija
I taj je prilično udoban. Kaže se često da je najudobniji u klasi. Jedino ga malo zub vremena načeo, u smislu samog modela, pojavili su se 508, mondeo, talisman i tako redom, ali je udobnost ok čak i kada nema hitroaktiv vešanje. Talisman i mondeo su isto udobni jako, vozio sam ih. A ako bude prilike probaj volvo xc 60, to je isto jako udoban auto, nažalost i potpuno neekonomičan što se tiče održavanja.

Poslato sa DUB-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...