Jump to content
FAS Euroauto Goran
davornik

Fiat Nuova Bravo 1.6 MJet 120 / 1.9 MJet 120 - teže ide u brzine

Recommended Posts

Pozdrav, drugari. Imam Fiata Bravo 2011 godište. Menjač je šestostepeni sa rikvercom na gore. Pri menjanju brzina teško se ubacuje u prvu i drugu, malo lakše u treću/četvrtu, a još lakše u petu/šestu. Rikverc radi normalno. Nema trzanja pri menjanju brzina, nema trzanja ni pri gašenju pa da posumnjam na zamajac. Čak nema ni krčanja pri prebacivanju brzina već jednostavno ručica kao da zapinje. Kao da prolazi kroz neke prepreke dok se ne uglavi tamo gde treba. Da li je neko imao ovakav problem i kako ga rešiti?

 

 

Edited by neshaoct
update naslova

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li pri voznji u npr 2.b i 4., i 3b i 5b pri potapanju gasa, rucica menjaca pobegne nazad iz polozaja u samoj brzini? Dodatno, da li se cuje neko zujanje/cviljenje u visim stepenima prenosa, posebno kada se zavrti? 

 

Ako je menjac M32... Onda pogledaj nesto jos o njemu:

Ovde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pri potapanju gasa nema nikakvog bežanja, a takođe nisam primetio da nešto cvili/zuji, vozio sam ga 5 i 6 brzinom, do 140km, na kraćoj deonici kada sam ga probao pre kupovine i više puta posle. Da li tu ima još neki deo u menjaču, da li ta ručka može da se razlabavi ili ne znam "pojede" neki svoj pravac? Čudan je problem, jednostavno ne ide kao puter, onako lagano, već kao da moraš preko nekog "zuba" da ga ubaciš. Ne razumem se baš u tipove menjača, ali pogledaću i te postove. Hvala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imas ePer tj raščlanjen Fiat Bravo u sitna crevca sa sve brojevima delova. Ubaci VIN i potraži, ali nešto mislim da je M32 menjač.

 

Da li si probao da "nadrukaš" kvačilo pa probaš, da nije negde hidro druk pustilo ulje pa ne drži pritisak? Simptomi su mu slični kada crkava, teže ulazi u brzine. Probaj. Ako posle 4-5x drukanja ulazi lagano, a posle tipa 15-30 sec probaš samo iz jednom i ulazi teško, sigurno je hidro-druk lager.

Pogotovo se oseti u vožnji, ne dok stoji ili dok je ugašen.

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yup, tako je. Moze i da se dijagnostifikuje i bez skidanja menjača, pritisne se pedala i ostavi preko noći, ako opadne nivo ulja za kočnice i/ili ima barica, pušta sigurno. Skuplja je dara skidanje menjača, ali da se zameni druk, on mora dole. 

 

Drugo nešto je šalt hebla, sajle, sinhroni, osovine, viljuška menjača....ako su sinhroni, osovine i ostala čuda, menjač se rasklapa....reparacija M32 je oko 200-250E. 

mislim, sada radimo "dijagnostiku na daljinu", ali to svakako mora majstor da pogleda. Iako je možda zamajac ok po "delovanju" može biti i on ako je u suštini loš, istanjen, napukao ili slično.

 

Eto...prvo majstor, a pre toga novčana priprema. Reparacija menjača je navedena, komplet set kvačila i zamajac je kako se dogovoriš sa majstorom i koliko ti izađe u susret (ako je tvoj pogotovu).

 

Da, pade mi na pamet i gornji cilindar kvačila, možeš i njega da proveriš.

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, ISV_01 said:

Ubaci VIN i potraži, ali nešto mislim da je M32 menjač.

1. Opelov M32 (C544) nikada nije isao na bilo koji dizel Nuova Bravo sa manuelnim menjacima, samo na stare Euro 4 T-Jet benzince do restyle (120 i 150). Postojao je samo kao robotizovani C544. 

2. na 1.6 MultiJet manuelcu mogu da budu samo FPT-ovi menjaci.

3. do restyle je isao stariji C530.6, rikverc desno-dole; od restyle je isao novi C635 pojacan na 350 Njutna, rikverc gore-levo.

4. kod coveka je FPT C635 ;) , a moze to da proveri i u ePer.

 

Generalno su ti menjaci pouzdani, ali su u pocetku imali sitnijih bubica, upravo sa ubacivanjem u brzine kada je menjac hladan. Na nekim stranim forumima sam vidjao da je prilicno ljudi resavalo problem sa Fusch uljima (umesto fabricke Tutele Gearforce), na preporuku majstora za Alfe. Pisao sam bas skoro negde, ne secam se tacnog naziva sad, Fusch Titan FE, tako nesto... Ono vec ima aditive. Koji se mogu i naknadno dodati, tipa Liqui Moly sa MOS2. Pominjali su se dosta retko i sinhroni, centralni nosac motora... Uglavnom se to desavalo kada je hladnije ili hladan menjac, kada se malo zagreje lepo radi. Inace je taj menjac ispeglan i od 2010. maltene "glavni" u ponudi Fiata. Ide na masu modernih modela i motorizacija, i benzinskih i dizelskih.

Btw, imam isti menjac u svom MultiAir Turbo :) . Zamenjeno ulje (Gearforce), zna ponekad da ima zadrsku jedino u 1. brzini kada je menjac bas hladan (hladnija zimska jutra, posle par stotina metara je vec sve OK). Nista sto mi remeti normalnu voznju, generalno gledano ulazeci u 4. godinu vlasnistva, radi lepo.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eeee, bice od mene neka ispomoc da valja al ima da (m)ucim! :D

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Hibiskus

Posto je tema o C635 menjacu u 1.6 MultiJet Bravu - pitanje je izdvojeno u zasebnu temu o GM M32 menjacu na T-Jet benzincima:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima.. Od skoro sam vlasnik Fiat Brava 1.9 120konja. Naravno svi problemi krecu kod mene jer kad sam gledao auto radio je kao sat. Kada je auto ugasen menjac radi odlicno upada u sve brzine bez proglema. Kada je upaljen auto desava se skoro svaki put da nece da udje u prvu ili rikverc. Pustanje kvacila i ponovo pritiskanje retko kad pomaze vec moram da ubacim u drugu i tek onda u prvu ili rikverc. Ponekad tesko ulazi u trecu i kad vracam iz 4 u 3 kao da teze ulazi. Kvacilo je mekano i odvaja maltene na samom vrhu.. Auto ne trese ninkad se pali ni gasi niti postoje vibracije na volanu i menjacu u toku voznje. Jel ima neko neki savet sta moze da bude dok ne oteram kod majstora ili sta bi mogao da uradim da probam zamajac kvacilo i ostalo sta bi moglo da bude...

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam sličan problem pre par godina. Skine se i prešmirgla poluga koja je na biraču brzina i prolazi kroz čauru , pa glavi.

Vredi probati pre neke veće intervencije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze biti i cilindar kvacila u kabini ili hidro druk lager ako pustaju ulje i gube pritisak. Probaj da, dok auto radi, 'nadrukas' kvacilo par puta, pa ako udje kao u maslac, onda je mozda do toga. 

Takodje se da proveriti ako preko noci ostavis stisnuto kvacilo pa ujutru vidis da li ima kapljica ispod kola. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probao da nadrukam par puta isti djavo.. Svakako ide kod majstora za neki dan nego sam hteo sa vidim da li je neko imao isti ili slican problem da znam sta bi od prilike mogo da ocekujem.. Stvar u tome dok auto usporava tj dok stajem na nekih 5 6 km/h i ubacim u prvu ulazi bez ihakvih problema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ne ispadne da te baksuziram ili strašim, i ja sam na svom Bravu imao sličan problem sa šaltanjem da bi ubrzo kvačilo postalo tvrdo ko kamen. Dijagnoza: set kvačila propo :thumbdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš sam ovih dana radio mali servis. Mislio sam da majstor još malo prekontroliše menjač, ali po njemu sve radi kako treba. Ja sam jedino primetio da teže ide u brzine kad je hladnije, tj. onda su simptomi izraženiji pri prebacivanju i prve 3 brzine. Nisam hteo da insistiram da menjam sajle, jer sam imao druge troškove pored malog servisa (čistio sam karter i menjao gumicu uljane pumpe), ali videću kako će se pokazati na sledeću zimu. Kod mene je kvačilo mekano, tu nema problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav, pre odlaska kod majstora citam sta bi mogao da bude problem kod mene vezano za ubacivanje u brzine i kvacilo generalno.
Nakon neke duze voznje juce, menjac nije mogao da prebaci u rikverc a u prvu jeste. Tek kad sam prebacio u prvu pa pustio kvacilo pa ponovo probao u rikverc prebacilo je. Kada sam uzeo auto pre neke 3 godine, papucica kvacila je bila dosta tvrda i odvajalo je na nesto nize od sredine da tako kazem. Sada kao da imam blagi prazan hod pa onda osetim pritisak papucice. Auto je dva tri sata odstojao i nakon toga smo vozili opet i nije bilo problema u ubacivanju u prvu i rikverc.
Ostao je i dalje prazan hod pa pritisak pedale. I jos jedna stvar , papucica je postala za nijansu meksa nego ranije.
Ne trese auto kad upalim ili ugasim, povlaci odlicno. A kvacilo hvata na istoj nekoj visini, nesto nize od sredine putanje kad polako pustam papucicu, isto kao ranije. Gde gledam da li kaplje ulje? U kabinskom delu? Auto je Stilo 2006 god, MJet 1.9 88kw

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je rešenje kao u Bravu, puštanje kočione tečnosti iz druk lagera je ispod motora. Problem se manifestuje težim ili nemogućnošču ubacivanja ručice menjača u brzinu (posebno 1. i 3.) dok je auto u pokretu, ponekad i dok miruje. To je problem kada druk lager curka/pušta ulje i ne drži pritisak u sistemu kada se jednom pritisne papučica kvačila. Taj problem nestaje kada se papučica kvačila "nadruka" par puta i onda ulazi u brzine bez problema, dok pritisak ne opadne i opet se manifestuje (najčešće posle koji minut ili manje, tipa sledeće menjanje brzina kao posle kretanja sa semafora). Pri stajanju u mestu se takođe manifestuje jer druk lager ne drži pritisak.

Da li curi i koliko - nategneš papučicu kvačila pritisnutu i ostaviš preko noći, ako je ispod barica izjutra - eto uzroka problema. 

Gore navedeno je samo za druk lager.

 

Gornji cilindar kvačila kada sam menjao, papučica je bila tvrđa dok je bio stari cilindar. Možda je imalo veze i sa starim i lošijim setom kvačila ali posle zamene je bilo dosta lakše i mekanija papučica.

 

E sad, ako je do birača brzina, sajli i samog sklopa menjača, to ne bih mogao išta da kažem jer takav problem nisam imao. Znam da sajle menjača, kada se zaglave, onemogućavaju hod ručice menjača u određenom pravcu ili bar deo hoda, zavisno koja se zaglavila. Možeš naprskati neko ulje gde sajla menjača ulazi/izlazi u motornom prostoru (svojevremeno je Ivan postavljao slike za svoj Bravo) radi preventive.

 

Ja sam zamenom celog seta kvačila + druk + gornji cilindar kvačila rešio svoj problem jer je druk propao skroz a nisam hteo da samo isti menjam i posle nov set kvačila da stavljam i plaćam 2x skidanje menjača. Uzgred mi je set bio za 1,9 90ks a ne za 120ks (došao tako iz inostranstva bez mog znanja) i radio je bez anomalija i problema 3 godine dok nije druk crkao, pa se ustanovilo gore navedeno kada sam sve rešio da zamenim. 

 

Neko stručniji će dati druge predloge. 

 

Za prazan hod mi se čini kao da je ili vazduh u sistemu (manje verovatno) ili cilindar kvačila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo sad sam vozio auto, prvo probao na prazno, na hladan motor, prebacuje normalno brzine. Onda probao rikverc,polako otpustao papucicu, bez davanja gasa, pokrece se auto cim malo odvojim papucicu kvacila. U prvu isto ide. E jedino nisam sada u voznji probao.
Gledao sam ispod pedale, ima taj kao prazan hod, dok ne naidje na otpor. Sajle menjaca u motornom delu mogu rukom normalno da pomeram bez teskoca. Ja samo sumnjam na taj deo sto ide ispod same papucice pedale. Kako se to zove tacno? Tu nemam ulja.
A da li bi gubio ulje u posudi ?

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je druk los i gubi pritisak u sistemu, gubio bi tečnost, bar meni jeste i videlo se po boci u motornom prostoru. Ofc gubi istu i prilikom kočenja (troši pločice) ali i ako je ABS/ESP centrala pustila negde. Drugačije se ponaša kada se auto kreće nego kad stoji, bar moje zapažanje kod problema koje sam ja imao. Prvo devojci početniku nisam verovao da ne može da ubaci u brzinu dok smo se vozili po parkingu, kako smo stali, ja ubacio normalno kada smo zamenili mesta...međutim kada sam krenuo da vozim problem se manifestovao. 

 

Gornji cilindar kvačila ti je u prostoru iza papučice kvačila, ako na to misliš (doslovno negde iza), iskreno ne znam na koji drugi deo misliš.

 

Generalno će majstor to da pogleda, a po simptomima koje imaš verujem da će pre utvrditi uzrok problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kvačilo je na samrti. Ako baš nisko odvaja i tvrda je papučica, to je to. Gornji i donji cilindar ne moraju da gube pritisak (cure) ako su propali. To što si nabrojao su simptomi potrošene korpe kvačila, (druk se urezao u peraja i smanjio hod kvačila).

Poslato sa JSN-L21 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mekana je papucica a odvaja ne bas odmah a nije ni pri sredini, znaci izmedju sredine i poda. Ne gubim nigde ulje ni u posudi ni u kabini. Danas vozio bez problema,sve brzine povlaci a i rikverc. Jedino taj prazan hod kad pritiskam par mm i onda otpor. Znaci mislite ili korpa ili druk lezaj pri izdisaju?

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...