Jump to content
FAS Euroauto Goran
sknezevic09

Fiat 500L 1.4 TJet 120 - zamena plinskih dizni

Recommended Posts

Trubači su osetljivi na fals vazduh. Pitam se kako on ne utiče kad se vozi na benzin.

U principu, uvek neka sitnica zeza, i kršten majstor to uoči. Osim onih koji vole da im često svracas, pa kruže oko kvara ko kiša oko Kragujevca.

Meni je davno problem bile dizne za TNG, a pokazivalo Lambda sonda.

Srećom imadoh pametnog majstora, koji mi kaze da na tim Kilometraža a, teško da je Lambda sonda, i uputi me na majstora koji radi TNG, ali razmišlja. Promenjene dizne za 50E, i posle sam godinama bezbrižno vozio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je do auta. Zamenio sam svećice i sad ide normalno. Gutanje knedli na plinu se dešava kad je plin na 1/4 recimo,kad ima preko pola desi se po neka knedlica ali ništa strašno. Check engine i dalje svetli,mora se navići vlasnik Fiata na to valjda. Svakako,za mene dovoljno da zaključim 1.4 t jet = smeće.

Sad sam prešao na Tourana 1.9 tdi 2006 godište, pa to ne može da se poredi...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

tdi je to, bajo moj... 
ja kad sa mjetom predjem granicu, sve se nekako stidljivo vozim, a kad parkiram, uglavnom gledam da je iza nekog malo veceg ili podebele bukve... 

 

 

jednom su 1.4 tjet na raci zagledali... prosto se ljudi pitali kako ide... ja kad sam dosao na red da predam papire, dodao i papir od dijagnoze, cisto da ne pitaju svasta... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/25/2022 at 4:26 PM, andreja.micovic said:
tdi je to, bajo moj... 
ja kad sa mjetom predjem granicu, sve se nekako stidljivo vozim, a kad parkiram, uglavnom gledam da je iza nekog malo veceg ili podebele bukve... 
 
 
jednom su 1.4 tjet na raci zagledali... prosto se ljudi pitali kako ide... ja kad sam dosao na red da predam papire, dodao i papir od dijagnoze, cisto da ne pitaju svasta... 

Mislim da sam pogrešno shvaćen.Ok,volim vw. Ali...
Da li bi nekom preporučio 500l? Da. 1.4 t-jet,ne. 1.6 m-jet, da i to sa zadovoljstvom. Tako da nemojte da brkamo lončiće.

Nisam neko ko nije racionalan,a za mene nije racionalno da 1.4 od 120 konja troši 13l plina,na otvorenom 8,relacija Bg-Banja Luka tj Kotor Varoš preko Tuzle sam išao,dakle magistrala lagana vožnja.

Da li je praktičan,da li se lepo i visoko sedi,da li klima dobro hladi,da li ima dosta ostava za sitnice,da li je all in one, DA, jeste, ali m jet. Da li smatram da je Touran bolji auto od 500l a? Da,smatram.Jednostavno "jači" auto,čvršći,i to je to. Isto to mislim i za 308 1.6 hdi. Imao sam ih sve i znam iz prve ruke.
Ako me pitaš da li je npr. VW ili Pežo udobniji, pa reći ću zavisi kako ko gleda, ali VW je sigurno tvrđi,a u Pežou sam imao najudobniju vožnju ja mislim u životu,osim možda c5 sa hidraulikom. Naravno da su mekani,lepi,uglađeni, za 4000 to godište sa toliko opreme nije bilo. Ali, u mom slučaju, na primer Touran je pravilnijeg oblika i stane dosta više stvari.Kraći je od 308sw i lakši za parking.

Послато са POCOPHONE F1 помоћу Тапатока
 

Ne može sve u jedan post da stane pa moram ovako.
Elem, svaki auto je dobar na svoj način i svako ima lične preference.
Meni je trenutno 1.9 tdi bez dpf a za moje finansijske uslove top.Da li sam lažov koji govori da mi troši 5l u gradu? Ne. Troši 7-8 na moje kratke relacije od 5,6 km do posla,sad zimi. Da li je bučan motor i radi kao traktor? Da,jeste. Da li se osećam sigurno u tom autu?Da.

Odužio sam. Nisam protiv m jeta,eto to je poenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno da je T-Jet smeće, zato ga i Abarth flagship modeli koriste.

Stavi se plin, još se nadoda koja riječ majstoru da ne pretjeruje s mapom kako bi smjesa bila što siromašnija da ne troši puno, i ako je ikako moguće da je što jeftinija verzija plina. Toliko je loš sa plinom da ga ni u tvornici nisu ugrađivali.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/25/2022 at 10:03 PM, DiscoVolante said:
Naravno da je T-Jet smeće, zato ga i Abarth flagship modeli koriste.

Stavi se plin, još se nadoda koja riječ majstoru da ne pretjeruje s mapom kako bi smjesa bila što siromašnija da ne troši puno, i ako je ikako moguće da je što jeftinija verzija plina. Toliko je loš sa plinom da ga ni u tvornici nisu ugrađivali.

Moj je fabrički plin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije Auto smeće, jednostavno traži održavanje. Godinama vozim na TNG, jednom me je skoro godinu dana nešto zezalo, radi, ali pali se Check, išao sam desetak puta na dijagnostiku, kod majstora za TNG i onog običnog. Da bi mi drug savetovao da promenim membrane isparivac. I tako, za 20E, rešeno, nema više Check engine.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sknezevic09 bio sam malo sarkastičan ali ovo nije prvi post koji vidim na ovom forumu da 1.4tjet ne valja i to ima uglavnom veze sa verzijama na plin. 

Ima kolega koji taj motor voze i u drugim autima bez ikakvih problema sa i bez plina. Nekad davno sam vozio auto na plin, moj ćale ih je isto imao par komada, brat godinama vozi Libru 1.6 na plin.

Plin zahteva dobrog i posvećenog majstora, dobrog dijagnostičara, odnosno, da ima dovoljno iskustva da prepozna problem. U BG je bio problem naći dobrog, majstora za plin, ima ih sad par, u NS znam za jednog, e sad kako je manje mesto, takav čovek je egzotika. 

 

I da, i ceo taj sistem zahteva redovne servise kao i motor. 

 

Svi bi želeli da se voze po ceni plina, tj dosta njih ima u glavi ma to je samo sipaj, plati atest i to je to, da ne pričam o onima koji voze sa 5-10l benzina u rezervoaru i onda posle crkne i pumpa za gorivo i onda auto biiip i govno. 

 

Što se tiče poređenja tourana i 500L, tu nema spora, touran je daleko čvršći i kompletniji auto ali novi touran košta i duplo više od novog 500L. Touran je mpv baziran na C segmentu dok je 500L na B segmentu. Eto slučajno, jedan komšija vozi jednog možda 10tak godina starog tourana a drugi radi u poršeu pa eto ga novi touran u dvorištu svako malo. 

Kad bi Fiat prodao nešto kao 500L da košta kao touran i da bude u tom kvalitetu? Čak i boljem za te pare... Nikad. 

 

Inače 500L je udobniji od tourana, po mom mišljenju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zevam po forumu i naleteh na ovaj post koji je "mrtav" već nekoliko meseci. :)

Rekoh da malo obnovim temu, da podelim svoje iskustvo sa plinom.

 

Elem, vozim već 32 (trideset dve) godine automobile na plin. Lično preferiram isključivo benzince sa ugrađenom gasnom instalacijom. Svaki lični automobil mi je bio takav, počev od Fiata 125p, Yugo 55, Golf 1,8i, Punto Classic 1,2, Laguna 1,6 16v i sad na kraju Gulietta 1,4 TB LPG. Samo firmine automobile vozim na dizel, jer tako kaže gazda...:unsure:

Dakle svi auti su pre Alfice bili atmosferci. Redovno održavanje plinske instalacije nisam primenjivao, jer nisam navikao na tako nešto, a imam ludu sreću da nikad nisam imao problema. Jedino kad nešto zaštuca u nekoliko godina, ja zamenim membrane i teraj... To je važilo za 125ticu, Yugića i Golfića :lol:

Puntić je kupljen nov i redovno je plin održavan 3 god. zbog garancije. Posle toga, nakon 10god. i pređenih 100.000km zamenjene su membrane, filter i očišćene dizne.

"Ružno pače" Laguna kupljena je sa 10 god. i 250.000km, ugrađen je nov sekvent plin. Vozio sam je ravno 10god. i još 100.000km. Odgovorno tvrdim: nikad na njoj ništa nisam pipnuo u vezi plina!!! Osim, pre 5 god. U 3., 4., i 5. brzini na nekih 4-4.500 rpm kao da gubi snagu. Uz muku kad preskoči te obrtaje, vuče posle bez problema sve do blokade na nešto preko 6.000rpm. Odem do majstora, na dijagnostiku, on kaže da pokazuje sve ok. Zamenimo preventivno dizne, isto. Vratim one stare da ne bacam pare bzvz. I tako bilo nekih godinu dana i posle mi se taj problem izgubio. Kako, nemam pojma!? Valjda je to nešto "progutao"? Uglavnom posle,  vukao je linerarno sve do blokade bez štucanja.

 

Sad već dva meseca vozim Alficu turbaka na plin. Nikakvu anomaliju ne primećujem u odnosu na benzin.

E sad, moj brat ima Brava 1,4 T-jet, isti motor, plin ugrađen, vozi ga već 6tu godinu i 70.000km bez ikakvih problema. On nije extrem kao ja :D, pa radi redovne servise na 20.000km. Znam sigurno da tada menja filter i šteluje plinski sistem, sad je na 3. servisu menjao membrane na isparivaču, preventive radi. Po njegovoj i mojoj računici troši na otvorenom 7-9 litara zavisi od uslova i u gradu 9-11, opet od uslova i leto-zima.

 

Neki moj laički zaključak je da taj konkretan motor ne bi trebao da bude neko đubre, jer upravo taj motor skoro svi hvale da je izdržljiv, pouzdan i nije zahtevan. Mislim da je problem negde u gasnoj instalaciji. Treba pravi majstor sa iskustvom i voljom da reši taj problem.

Umorih i Vas i sebe :sleeping:

Lep pozdrav 

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...