Jump to content
FAS Euroauto Goran
Ajandi

''Budženje'' Fiće

Recommended Posts

Posted (edited)

Znam da pitam dosta cudnih pitanja i da po meni je ovo cudno iskreno.

Razmisljam da kupim za raspust ficu sad znam da ima vise modela ali nije bitno bilo koju. (nije kao da mi je peglica dovoljna :rtfm::wallbash:

Zanima me koliko cu moci motor da unapredim da bude malo jaci, isto tako da li ima nesto sto mogu da uradim sa vesanjem??

Gledao sam  na glavasevicu, prodaju  bregastu osovinu specijal ali nemam pojma da li je to kao neka bregasta za performanse ili samo za model :stuart::stuart::stuart:

Za juga cu pitati tek kad cujem od vas misljenje oko fice da vidim od prilike da li mi se isplate ti moji planovi u glavi ^_^

 

 

Edited by neshaoct
tehnički edit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno @YUgisa moze da ti pruzi detaljnije informacije oko budzenja fice. Oko juga moze sigurno :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slabo za Ficu mogu pomoci posto nemam licnog iskustva, a i ono sto sam znao nisam primenio u praksi vec 10ak godina tako da se mnogo toga zaboravilo. Mogu jedino da predlozim Peglicine opruge pozadi, to ce ga malo spustiti i ujedno su tvrdje pa ce biti i malo stabilniji, napred mogu da se dodaju listovi u gibanj, ali nemam iskustva sa njim pa ti ne mogu reci koliko da se doda (mada bih ga pojacao za 25% (toliko su i opruge tvrdje), znaci lupam ako ima 8 listova onda bih dodao jos 2, ne secam se vec jel Peglica ima isto jaci gibanj od Fice i da li fizicki staje, mislim da moze da se uglavi ali da se nesto razlikuje) niti na koju visinu da se ispegla da bi se spustio tako pojacan gibanj ;) Mogu da se okrenu one poluge na "letvi" volana da se dobije direktniji volan, kazu da je onda kao karting, ali da je voznja preko 100km/h prilicno naporna posto reaguje i na najmanje korekcije volana. Sem boljih guma i sirih felni, tesko je bilo sta drugo uraditi na trapu za normalne pare. Mozda rasturiti amortizere, zameniti ulje i prepraviti u gasne.

 

Specijal bregasta jeste pojacana, ali pitanje je da li je ta sto oni prodaju zaista takva, bregasta ako ne dolazi u fabrickom pakovanju pod obavezno se kupuje tako sto se meri sublerom :D Posto od ljudi koje ja licno poznajem, niko do sada nije kupio sportsku bregastu a da je zaista bila sportska ili da nije bila potrosena xD  Dalje oko motora ne mogu puno reci, mislim moze ono klasicno da se sire kanali, mislim da su od 45ice veci ventili i da mogu da se stave, moze da se stavi jaci karburator... U teoriji moze i motor iz Yuga 45, mislim da tamo ima samo neke frikombinacije oko vodene pumpe, ali ne moze legalno ako ti je to faktor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih prvo krenuo od motiva za budzenjem.


Ako hoces da naucis nesto o automobilima, legitimno je.

Ako hoces sto "brzi" auto, totalno gubljenje vremena. Neces nista posebno napraviti, a oprace ga kako hoce neka 1.9/2.0 naftarica na pola gasa. Da ne pominjem kako ces da izgledas pri tome kada se sa Ficom trkas :D


Recimo samo da je Nacionalna klasa vrlo star film :lol:

 

Pogledaj malo YUgishinu temu i obrati paznju koliko je rada tu ulozeno i novca. Finansijski nije sigurno isplativo, ali on je zaljubljenik i pravi sam delove tako da je potpuno druga prica u pitanju.

A i za takvo budzenje sigurno nije otisao na forum i video sta da promeni, vec je on onaj koji pise sta je sve izmenjeno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda bi bilo najprakticnije da se nekako povezes sa nekim iz zastava kluba? Imaju oni i svoj forum, skupove, i slicno... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao neko ko je bio u prilici da placa druge, da "uci" sa foruma, samostalno da pravi za sebe i onda da pravi i za druge ono sto mogu reci je za projekat je:

 

1. Odluciti koliki je budzet za to, biti spreman da zbog komplikacija da ce biti mozda i duplo toliko.

 

2. Odluciti sta je cilj projekta. Kako se uklapa to vozilo u cilj projekta, koliko je potrebno da se postigne vremenski to i da li se to uklapa u budzet.

 

3. Potraziti u oglasima kako se krecu cene delova i dostupnost da bi potvrdili da je odluka 1 i 2 u skladu sa tim sto zelimo da postignemo.

 

4. Zacrtati detaljan plan pre pocetka. Ne odstupati dok se ne zavrsi to.

 

 

Recmo meni nije nikad bilo bitno da li je moj auto zaista brzi od nekog drugog, jer je meni pretezno bilo bitno kakav je meni osecaj dok ga vozim, a meni je zanimljivije voziti spor auto brzo, nego brz auto sporo. Zato i dok je postojala mogucnost, nisam se nikad odlucio za ugradnju 1.6 16v motora sa 103ks (vrlo lako ide na 120ks) ili 1.4T motora sa 136ks (vrlo lako ide na 160ks), iako fizicki staju bez ikakvih problema u Yuga, a sa toliko snage u Yugu dobijas prakticno 90% automobila u nasem saobracaju. I posto sam oduvek imao zelju da vozim slalom, sav trud u unapredjivanju auta je bio na trapu, kocnicama i prenosu snage, ne na samoj snazi motora. Da je moj auto nesto sto ce se svideti ljudima, pa definitivno nece, ali ja sam napravio onako kako sam ja zeleo i umeo. Onaj ko tako nesto gleda iskljucivo kroz novac, onda ne treba realno ni da vozi auto, a kamoli da prepravlja.

 

Prepravljen auto ne mora uvek da bude cilj da bude najbrzi, kao sto ni oldtajmer nije poenta da je najbolji auto, nego da je nesto "drugacije". Zato je bitno imati realan cilj projekta.

 

Forumi su dobar pocetak, ali treba naci pravi izvor i provesti sate citajuci sta gde kako i to sve samo da bi uradio neke pocetne prepravke. Neke ozbiljnije prepravke realno gledano treba ili platiti nekoga ili imati smisla za tako nesto i zelje da se nauci i proba nesto napraviti i 10 puta ako treba. Ja 15 godina izucavam nacine kako unaprediti Yuga i iskreno glupo je reci da se sada zna manje o prepravakama Yuga nego pre 15 godina iako su informacije nikad dostupnije. Na 10 beskorisnih i pogresnih saveta, dobices mozda 1 valjan. 90% stvari koje i ja znam su bazirane na cinjenici da sam proveo ogromne kolicine sati izucavajuci razne tehnologije i tehnike iz inostranstva i primenio na Yugu i da zadnjih 10 godina prakticno nista korisno nisam naucio da je poreklom iz Srbije, govoreci u globalu o autima, ne samo za Yuga. A kad uporedis moj Yugo sa vecinom doradjenih u poslednjih 10 godina, videces da skoro nista zajednicko nemaju :D Postoji razlog zasto moj auto nema karburator, nema tvrdo punjene amortizere, nema secene opruge, nema kamionski gibanj, nema 13ke felne...

 

Ono sto je problem sa prepravkama na autu je pre svega da po pitanju mehanike, ono sto vecina radi je nazalost vecinom pogresno. i to je problem kada zelis da nesto naucis na internetu tj sa foruma, sto ces videti da 30 ljudi uradi nesto na isti nacin i onda ces biti u fazonu pa ako oni kazu da valja, onda mora biti dobro. A nazalost vecina tih koji tvrde da je nesto dobro, govore to bez ikakvih objektivnih merenja, nego samo subjketivan osecaj, a nazalost placebo efekat je cest slucaj, a ima i zlonamernih slucajeva gde ljudi nece da priznaju gresku. Mada opet, ne mora ni sve uvek savrseno da bude uradjeno, sto nas vraca na poentu sa pocetka, kakav je osecaj za voznju. Nekim ljudima je recimo fora da auto ima ogromne nagibe i da struze patosom, problem je samo sto ce ti mnogi reci da je to najbolje i po performansama sto naravno nije ni blizu istine.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ovako, meni ja glavni plan bio da je sredim ne na fabricko kao sto peglicu radim vec da ima malo da kazes modova, znaci sve sto moze da joj da malo na konjazi kao tipa bregasta karburator da se spusati glava karike olaksan zamajac itd ali da idalje moze da se regisutruje zanci nista rol barovi i gluposti te, neke vece felne  i malo u enterijeru i to je to nista specijalno da kazes.

A zanm da dosta ljudi sire neke bezpotrebne informacije kolko puta sam gledao strane forume za siecenta i kolko ljudi ima razlicito misljenje i stavova retko kad se snadju dva coveka koja kazu isto....

A st o se juga tice ja sam se kao klinac dosta na njih lozio mislim lozim se i sada ali nekako ne znam kako bih ga  sredjivao zato cu pitanjau vezi njega ostaviti za drugi put ^_^^_^^_^^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

29359100-0020_IMG-med.thumb.JPG.cda4bb3d16b425c695122207a593cdb1.JPG

 

Meni jedan od lepsih fica :) Ono sto sam rekao za trap se moze resiti za par crvenih, tako da ono, to ti je to sto bi ti hteo, malo bolje a prilicno blisku fabrickom ;)

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...