Jump to content
FAS Euroauto Goran
Ivan

F1: Kanada 2019

Recommended Posts

Zvanično ime: FORMULA 1 PIRELLI GRAND PRIX DU CANADA 2019

Lokacija: Circuit Gilles Villeneuve, Montreal, Kanada

Datum: 07.-09. jun 2019.

 

Petak 07.06.2019.

Prvi trening: 16:00h – 17.30h

Drugi trening: 20:00h – 20.30h

Subota 08.06.2019.

Treći trening: 17:00h – 18.00h

Kvalifikacije: 20:00h – 21.00h

Nedelja 09.06.2019.

Trka: 20:10h

 

VN-Kanade.png

 

Broj krugova:     70
Dužina staze:     4.361 km
Dužina trke:        305.270 km
Broj trka:             53
Prva trka:             1950.

 

Staza nazvana po jednom od najvećih Ferrarijevih vozača u istoriji F1, Žila Vilneva, je izgradjena na reci Lowrence, u sastavu grada Montreala, a originalan naziv joj je Notre-Dame Cirtuit. Kako bi odali najbolju moguću počast poginulom Žilu Vilnevu, odlučeno je da od 1982. godine staza nosi njegovo ime.

Jedan od najpoznatijih delova ste je svakako “zid šampiona” na koji su se mnogo bivši i sadašnji šampioni “potpisali” u trci. Šumaher, Vilnev, Hil, Alonso i Baton samo su neka imena koja nisu završila trku zbog “potpisa” na zidu šampiona.

Zaštitne gume koje su postavljene pored staze jako su blizu samoj pisti pa i najmanja greška može dovesti do izletanja i udaranja i gume. Strašniji udes na stazi u skorijem vremenu imao je Poljak, Robert Kubica 2008. u Svom BMW-Sauberu kada je sa preko 250 km/h udario u zaštitni zid i napravio nekoliko pirueta dok se nije zaustavio. Od celog bolida ostao je samo monokog gde se nalazi vozač, ali je Poljak ipak uspeo da se izvuče iz nesreće sa manjim povredama.

 

CAN-2-300x217.thumb.jpg.c111640b7bb7e34b1adfb3612176e2b6.jpg CAN-1-300x217.thumb.jpg.f37a02185918e2fcaeb1949159948982.jpg

 

Od 1982. godine VN Kanade nije održana samo 2 puta (1987. i 2009.), medjutim zvaničnici staze su potpisali ugovor sa nosiocem prava F1 Berniem Eklestonom, u kojem se navodi da će staza biti u kalendaru F1 do 2014. godine.

Staza nudi dosta mesta za preticanje i jedna je od retkih staza u današnjoj F1 na kojoj kvalifikacije ne moraju da znače mnogo. Tokom godina vidjene su mnoge zanimljive trke i borbe za pozicije. 2007. godine je bila trka u kojoj je mladi Lewis Hamilton ostvario svoju prvu pobedu u F1, ali je heroj trke bio Japanac Takuma Sato, koji je u nekonkurentnoj Hondi uspeo da pretekne na stazi velikane poput, Fernanda Alonsa, Kimi Raikonena i Ralfa Šumahera.

 

CAN-map.thumb.jpg.0060f9ba53214a467e48cb5cf4597935.jpg

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamilton: U Kanadi će nam Ferari i Red Bul biti bliži

 

lewis-hamilton-f1 2019.jpg

 

Luis Hamilton je po ko zna koji put ove sezone pred trku u Formuli 1 upozorio da će dva glavna rivala u svetskom šampionatu Ferari i Red Bul biti ozbiljni pretendenti. Ipak na svakoj od šest dosadašnjih trka slavili su vozači Mercedesa. Hamilton i Valteri Botas su čak toliko dominantni da im se tek u Monte Karlu desilo da nisu završili na prve dve pozicije. U Monaku je Botas bio treći, a Hamilton prvi tako da je dvojac Mercedesa nastavio bar niz u kom su obojica bili na podijumu. Pred Veliku nagradu Kanade koja je na programu 9. juna Britanac Luis Hamilton veruje da će Ferari i Red Bul odgovoriti.

 

''Ovaj vikend će biti jači nego oni u prošlosti na ovoj stazi. Postoje dugački pravci, a znamo da će Ferari i Red Bul biti jaki ovog vikenda. Uzbuđen sam zbog te bitke. Ne bih rekao da sam nervozniji zbog ovog vikenda, u Monaku su se približili jer to rade najbolji timovi. Generalno su razlike među nama mnogo manje. Timovi imaju odlične bolide i kako sezona protiče biće bolji. Ovde nema mnogo krivina, ima brzih pravaca, a Honda je dobila dosta brzine sa novim motorom i zato će Red Bul biti mnogo jači. Ferari generalno ima najbrži bolid na pravcu cele godine, ali smo uspeli da ih nadmudrimo u krivinama. Nadam se da će biti gusta borba'', kazao je višestruki svetski šampion Luis Hamilton.

Na velikoj nagradi Kanade će Mercedes prvi put imati nadograđenu verziju ovogodišnjeg motora. ''Uvek je sjajno da imaš novi motor, to je nešto novo i sveže. Na ovoj stazi je bitna snaga i odličan je tajming za novi motor. Prethodnih godina smo ovde takođe donosili novi agregat. Biće nekih unapređenja'', poručio je aktuelni šampion Formule 1.

 

Šta kažu prognoze, kakvo nas vreme očekuje u nedelju?

 

Ove nedelje grad Montreal i staza ''Žil Vilnev'' biće domaćini sedme po redu trke šampionata Formule jedan, a dan pred početak treninga saopštena je i zvanična vremenska prognoza, pa sada imamo uvid u to kakva nas trka potencijalno očekuje, i gde bi moglo da bude ''problema''. U petak, sedmog juna na programu su dva slobodna treninga, za koje postoji verovatnoća da će proteći uz kišu. Naime, kako je preneo zvanični sajt Formule jedan, šansa za padavine je čak 83 procenta, uz temperaturu od 21 stepen. Dan kasnije, iako će biti oblačno, treći slobodni trening ne bi trebalo da bude ''mokar'', kao ni zvanične kvalifikacije, iako će biti oblaka, a prognozirana temperatura je 24 stepena. Ni dan kasnije, kada vozači budu čekali na zeleno svetlo za početak trke, neće biti iznenađenja. Očekivano vreme je 24 stepena, bez kiše, pa nam sve govori da će i ovog vikenda izostati bilo kakav faktor iznenađenja koji bi Ferari, Red Bul i ostale ekipe mogle da iskoriste i po prvi put od početka sezone nadmaše Mercedes.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cela sekunda...ali :D 

 

Fetel: Imamo još nekoliko trikova u rukavu

 

184964-fetel ferari.jpg

 

Vozač Ferarija Sebastijan Fetel smatra da će trka za Veliku nagradu Kanade biti jedna od ključnih za ishod šampionata. Ove sezone već je na programu bilo šest trka, a Mercedes je ostvario šest pobeda. Ipak, Ferari još nije spreman da se preda, pa pred Veliku nagradu Kanade najavljuje bolji učinak.

 

''Naredna trka biće vrlo značajna za nas, pokušaćemo da se izborimo za vodeće pozicije i da maksimalno otežamo Mercedesu'', kazao je Fetel, koji je prošlog meseca u Monaku zauzeo drugu poziciju, što mu je i najbolji učinak ove sezone. ''Očigledno je da zaostajemo i da je razlika između Mercedesa i ostalih velika. Moramo već sada da je smanjimo, kasnije će biti sve teže.'' Nemac je prošle godine došao do pobede u Kanadi, pošto je trku počeo sa pol pozicije. ''Još možemo da izvedemo nekoliko trikova, ali je pitanje hoće li oni imati efekta. Međutim, neću samo da sedim ovde i pričam. Optimista sam, ostvarili smo dobre rezultate na ovoj stazi prošle godine. Ponavljam, još imamo nekoliko trikova u rukavu. Postoje neke ideje čija realizacija bi nam pomogla da napredujemo. Na kraju, jedini pokazatelj biće rezultat''.

 

Trka na stazi ''Žil Vilnev'' na programu je u nedelju 9. juna uz prenos na Sport Klubu 1.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamilton: Osećao sam se kao kod direktora u kancelariji

 

186045-hamilton brazil.jpg

 

Luis Hamilton uveren je da greška koju je napravio na drugom slobodnom treningu u Kanada neće uticati na njegov učinak tokom celokupnog vikenda. Aktuelni svetski šampion bio je najbrži na prvom treningu za jubilarnu 50. trku na Velikoj nagradi Kanade. Ipak, drugi je propustio jer je izgubio kontrolu u devetoj krivini, posle čega je udario u zid. ''Napravio sam grešku i oštetio vozilo. Momci su pokušali sve kako bi to ispravili ali nije bilo vremena. Ne sećam se kada sam poslednji put propustio ceo trening. I nije nešto prijatno gledati ga iz garaže. Osećaj je kao da ste kod direktora u kancelariji, a sve vreme želite da ste na času'', slikovito je objasnio Hamilton. ''Bila je to iskrena greška. Pokušavao sam da osetim gde je granica, ali sam je na kraju prešao. Dešava se. Moram da ostavim sve ovo iza sebe i da nastavim dalje. Srećom, Valteri je imao dobar trening, pa ćemo imati kakve takve informacije.''

 

Treći trening i kvalifikacije na programu su u subotu, dok se trka vozi u nedelju. Celu akciju sa staze Žil Vilnev pratite na Sport Klubu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobar Ferrari na poslednjem treningu....videćemo u kvalifikacijama za malo jače od sat vremena:

 

Screenshot_19.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno "padobranac" pitanje, na kom kanalu ide formula?
Mogao bih nakon 15ak godina opet početi da gledam

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, djomla said:
Pfff, mozda i ne pocnem
Glupi MTS, nema SK.

Ja prešao na total tv i zbog sk, ima sada neka promocija...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja sam kosio, dok me nisu komarci jurnuli, sav sam u tufnama

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iznenadio me Fetel...  :D ...iznenadio je verovatno i sam sebe. Dobro je što je siguran u bolid, čuli smo da je tako izjavio posle kvalifikacija, kako je osetio da je Ferrari dobar, da ima gripa i samo je dodavao i dodavao.

 

Fetelu pol pozicija u Kanadi

 

189669-Sebastijan-Fetel.jpg

 

Jul 2018. godine, mesto ' Hokenhajm. Datum je bio 22, krug 51, a Sebastijan Fetel je u neverici udarao volan nakon što je umesto skretanja produžio pravo, udario u zaštitnu ogradu i prepustio prvo mesto Luisu Hamiltonu, i u trci i u generalnom plasmanu. Dan ranije Fetel je briljirao u kvalifikacijama, došao do pol pozicije i vere da bi novim trijumfom mogao da napravi korak ka prvoj tituli u bolidu Ferarija. Umesto toga, katastrofa ' ne samo da je tog 22. jula izgubio praktično titulu te godine, već je 21. jula 2018. godine poslednji put zabeležio pol poziciju!

Od tada je proteklo nešto manje od godinu dana, a Fetel je 8. juna 2019. uspeo da u poslednjim sekundama treninga nadmaši sjajnu vožnju Luisa Hamiltona i dođe do pol pozicije, prve nakon 17 trka. Da li će to biti dovoljno za pobedu? Videćemo sutra oko 22 časa. Ono što je sigurno jeste da Fetel itekako zna kako se pobeđuje u Kanadi (slavio prošle godine, i to nakon pol pozicije), pa teško da je mogao da zamisli bolju situaciju u borbi za povratak u šampionsku trku. Iza njega sledi Hamilton, sa trećeg mesta startovaće Lekler, potom idu Rikardo, Gasli, Botas, Hulkenberg, a u najboljih 10 su još Noris, Sajnc i Magnusen, koji je propustio treći deo kvalifikacija nakon incidenta tokom kog je udario u zaštitnu ogradu.

Trka za Veliku nagradu Kanade na programu je sutra od 20 časova.

 

Fetel: Hteo bih ponovo, samo iz zabave

Vozač Ferarija Sebastijan Fetel rekao je da je i te kako uživao u borbi za pol poziciju pred Veliku nagradu Kanade, sedmu trku sezone u Formuli 1. Četvorostruki svetski šampion je bio najbolji u kvalifikacijama na stazi ''Žil Vilnev'', gde je došao do svoje prve pol pozicije od prošlogodišnje trke u Kini. I to je učinio tako što je za dve desetinke pobedio Luisa Hamiltona u Meklarenu, dok je treći bio drugi vozač Ferarija Šarl Lekler. ''Voleo bih da mogu opet da odvozam ovaj krug, samo iz zabave. Samo sam razmišljao: Nastavi dalje, nastavi dalje'', rekao je Fetel. Nemac je istakao da je prezadovoljan dosadašnjim delom akcije u Montrealu i da veruje u dobar rezultat u nedelju.

''Prepun sam adrenalina. Osećaj u bolidu je bio sjajan. Uživao sam i presrećan sam zbog tima, pošto je na poslednjih nekoliko dana situacija bila teška. Bolid je mnogo bolji, verujem da imamo ritam za trku'', naglasio je Fetel.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamiltonu pripala pobeda u Kanadi pošto je FIA kaznila vodećeg Vettela

 

wqwqsa400.jpg

 

Vozač Merecdesa pobedio je na VN Kanade, iako je prvi kroz cilj prošao vozač Ferrarija

 

Za neke trka za VN Kanade počela je mnogo pre nego što je zvanična satnica to predviđala. Haas je morao da sa novom šasijom ponovo sklopi Magnussenov bolid, pa će tako Danac startovati iz pitlejna. Merecdes je za vreme tehničkog pregleda posle kvalifikacija pronašao kvar na hidraulici kod Lewisa Hamiltona, ali je nemački tim uspeo da na vreme popravi bolid. Dan je bio najtopliji tokom ovog vikenda, pa je tako temperatura vazduha bila 28 a staze 51 stepen. Prva trojka morala je da startuje na medijum gumama a istu stvar učinio je i Valtteri Bottas dok je Max Verstappen sa 11. mesta krenuo na tvrdoj komponenti. Vettel je na startu poveo kolonu ispred Hamiltona i Leclerca dok je četvrti bio Ricciardo. Bottas je pao na sedmo mesto, dok su Albon i Giovinazzi imali incident već u prvom krugu. Nemac u Ferrariju je odmah krenuo da postavlja najbolja vremena pa je tako napravio prednost od 1.7s posle tri kruga. Carlos Sainz je odmah otišao do boksa gde je zamene meke za tvrde gume.

 

Max Verstappen nastavio je da se probija kroz poredak, pa je na zadnjem pravcu u šestom krugu obišao Landa Norrisa i preuzeo 8. mesto. Daniel Ricciardo je sa 4. mesta morao u tim momentima do boksa kako bi takođe meke zamenio za tvrde gume dok je Lando Norris morao da odustane sa trke zbog problema sa zadnjim desnim točkom. Zanimljiv duel u ovoj fazi trke imali su Bottas i Verstappen, gde je vozač Red Bulla pokušavao da se približi i obiđe Finca. U 17. i Nico Hulekenberg je otišao na servis i uradio istu stvar kao njegov timski kolega.

 

 

Lewis Hamilton je tada smanjio zaostatak za Sebastianom Vettelom na manje od dve sekunde, jer je Nemac naišao na vozače zaostale za krug a Ferrari je odmah preko timskog radija pozvao vozače i pređu na plan “B”. U 26. krugu Sebastian Vettel je prvi otišao na zamenu guma i uzeo tvrdu komponentu ali Lewis Hamilton nije ispratio vozača Ferrarija već je ostao na stazi. Dva kruga kasnije Britanac u Merecdesu je posetio svoje mehaničare, takođe stavio tvrdu gumu ali se vratio iza Nemca sa oko 4 sekunde zaostatka. Bottas je do boksa otišao tek u 31. krugu dok je Leclerc idalje ostao na stazi sa medijum pneumatikom. Tek u 34. krugu Charles Leclerc je svratio do boksa gde je i on stavio tvrdu gumu.

 

Lewis Hamilton je u tim momentima uspeo da brzim krugovima smanjim zaostatak za Sebastianom Vettelom na oko 3 sekunde. Bottas je svim snagama pokušavao da obiđe Ricciarda i domogne se 5. pozicije, ali se Australijanac grčevito branio. Razlika između vodećeg dvojca do 37. kruga plana je na ispod 2 sekunde a ubrzo zatim i ispod jedne sekunde. Bottas je tada uspeo da obiđe Ricciarda i dođe do petog mesta. Britanac je Mercedesu je na prilazu za 10. krivinu napravio grešku i blokirao svoj levi pneumatik, poče čega je Vettel uspeo da podigne razliku na 1.3 sekunde.

 

wqwqsa401.jpg

 

 

Borba između vodećeg dvojca vodila se iz sektora u sektor, sve dok Vettel nije pogrešio i otišao preko treće krivine, ali je uspeo da se vrati na stazu i zadrži poziciju ispred Hamiltona. Verstappen je 49. krug odradio za svoj prvi servis, pa je tako svoju tvrdu gumu zamenio za medijum komponentu. Britanac je u Mercedesu je ponovo napravio grešku na kočenju na 10. krivini, što je omogućilo vodećem Ferrariju da zabeleži najbrži krug od 1m14.903s i tako poveća prednost na 1.7s. Sudije su odličile da kazne Sebastiana Vettela kaznom dodavanja od 5 sekundi zbog neopreznog vraćanja na stazu prilikom izletanja sa treće krivine. U tim momentima Nemac je povećao prednost na 3 sekunde u odnosu na Lewisa Hamiltona. Britanac je u nastavku dodao gas pa je ova razlika na 7 krugova do kraja pala na 1.3 sekunde. Hamilton se približio Vettelu na ispod jedne sekunde ali je Nemac odolevao napadima. Vettel je tako na kraju ispeo da pobedi ispred Hamiltona ali će zbog kazne od 5 sekundi zauzeti drugo mesto ispred Leclerca. Četvrto mesto pripalo je Bottasu kao i najbrži krug na trci ispred Verstappena, Ricciarda, Hulkenberga, Galsya, Strolla i Kvyata.

 

wqwqsa402.jpg

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pljačka. Ukrali pobedu Ferrariju, tj. Fetelu.

 

Ovo je pre par godina kad vozač ima punu kontrolu nad bolidom, ali se namerno (posle svoje greške) vraća na idealnu putanju tako da zatvara vozača iza:

 

 

Hamilton dobio za ovo - ništa.

0 sekundi, nula pomeranja pozicija, nula kazni, ni preki pogled... :) 

 

A, ono juče je Fetel koji se, posle svoje greške, vraća sa trave pri brzini nekoliko puta većoj od ove u Monaku pre par godina, i daje kontru volanom samo da se ne bi okrenuo ili overio zid...al' eto, njemu odmah 5 sekundi kazne.

Slikovi lepe na sebe sve, lepe naravno i gomilu trave kad se onako izleti, ali ona nekim čudom, po FIA sudijama u Kanadi ustvari pomaže prijanjanju bolida kad se vratiš na asfalt...toliko pomaže da možeš da biraš gde ćeš da se vratiš, a ne da se ustvari samo spašavaš od okretanja ili udaranja u zid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilo ko da je u pitanju, steta za F1 je da se na ovaj nacin resava poredak... Nepotrebno se ubija i ovo malo sto je ostalo od trkanja i sporta, pogotovo sto je sama trka bila interesantna i zanimljiva za gledanje, a sto je prava retkost u zadnje vreme. Pratim F1 od kraja 80-ih i nesankcionisanih primera upravo ovakvog trkanja je bilo gomila. Da je bar odluceno posle trke i jos detaljnije analize telemetrije i cele situacije, pa da razumem, ovako... Ipak su u pitanju 2 vodeca tima i jos uvek neki promil moguce borbe za titulu u obe konkurencije.

Vettel je imao dobar vikend, ali mu zameram sto je po ko zna koji put kalirao pod pritiskom i nepotrebno dozvolio sebi da uopste dodje u ovakvu situaciju. A mislim da ni Mercu koji je apsolutno dominantan ove godine, apsolutno ne treba ovakva pobeda, koja opet otvora teme o teorijama zavere, lobijima i sl...

Sa druge strane, odusevio me je sa nedovozenjem bolida na mesto predvidjeno za pobednicki trojac. I ovim gestom, cime je pokazao da u njemu ipak jos ima zara za borbom:

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...