underground79 19 Posted June 4, 2014 @ dobri nikolaimas prodaju mes-a kod prijatelja foruma vlaka doo.. Poz Quote Share this post Link to post Share on other sites
vuxi 0 Posted June 8, 2014 Više članova foruma me pitalo kakvu sam to dijagostiku uradio. Pricip je: kompjuter u kolima stalno radi sa hrpom podataka a mnogo njih i memoriše. Da bih očitali treba da povežemo auto-komp sa laptopom ili običnim PC (tada treba duži kabl - ja sam tako uradio). U kolima je konektor (utičnica) OBD2 a u našem PC je serijski port RS2323 ili USB port. Ja sam koristio RS232 jer nisu potrebni posebni drajveri, PC ga odmah prepozna i radi. Dakle treba kupiti RS232 ženski i OBD2 muški. Koristim 6m kabla interfonskog (ali bi bolji bio UTP, FTP ili STP kategorije 5, tada može i do 12m), tri tranzistora i nešto otpornika.Princip povezivanja je ovaj:a šema i izgled: Uz malo truda lepo se napravi i smesti u kućište OBD2. Na slikama je uz RS232 konektor ali ja sam stavio u OBD2. Poveže se kablom sa RS232. I to je to. Ovo je jednostavan adapter(interface) koji koristi tzv. k-line za komunikaciju dva kompjutera. Ovo sam napravio i RADI!Sada nam treba program kojim ćemo raditi. Skinite besplatnu verziju FiatEciScan2.3.1 i instalirajte ga. To je free verzija, ali je dosta ograničena čak i vremenski, a ne rade sve funkcije: http://fiatecuscan.net/Postoji i "puna" verzija ovde: http://www.megaupload.com/?d=0QF41JG1Raspakuje se, naziv se dotera da bude tačno: FiatECUScan2.exe i iskopira u folder originalnog programa C:\Program Files\FiatECUScan i na pitanje "override?" odgovor "YES". Sada radi sve. Ovako izgleda kada se pozove:Program može i da "snimi" podatke a i podatke tokom rada auta pa i u vožnji - ako imate laptop. Ovako izgleda:Nažalost, ovaj sajt ne dozvoljava upload u Exel formatima (CSV) pa ću probati na drugi način.Ne znam šta koga još zanima, pa ću nastaviti u daljnjim postovima. Pitanja? Da li može ovo da se odradi na 3-pinskom kablu?Imam Alfa Romeo 164 2.0 TS 109kw 1989god i ima 3pin konektor za dijagnostiku, komšija majstor je kačio na multidijag i pokazuje dosta toga, znači radi. Ja sam kupio http://www.kupindo.com/Ostalo/9482623_3pin-to-OBD-adapter-za-FIAT-ALFA-LANCIA-vozila ovaj kabal i probao sam preko KKL VAG http://www.kupindo.com/Prateca-oprema/10007158_VAG-409-1-USB-KKL-OBD2 ali neće da šljaka sa programom FiatECUScan. Isti ovaj KKL smo kačili na Audi A3 radi sa softwerom koji ide uz kabal VAG-COM Release 409-1 ni sa jednim drugim neće. Predpostavljam da mogu iskoristiti 3pinski kabal koji imam i ovo gore odraditi i preko programa FiatECUScan povezati auto i uraditi dijagnostiku??? Quote Share this post Link to post Share on other sites
tox 42 Posted June 8, 2014 Moralo bi to da radi preko KKL i sa 3 pinskim adapterom.Secas li se kada si spajao KKL da li je svetlela lampica na njemu jer je skoro bilo price kako se na nekim interfejsima mora prespojiti pin za masu da bi radilo? Quote Share this post Link to post Share on other sites
vuxi 0 Posted June 12, 2014 mislim da jeste i u nekom beše alfinom programčiću je pobuđivalo taj kabal, kao nešto ga videlo da je zakačen interfejs ali isto nije radiloali u svemu drugome nije htelo da prepozna interfejs sem u onom programu koji je išao uz kabal-interfejs. komšija majstor mi reče da je to vezano jedno za drugo i da nema šanse da proradi taj interfejs sa drugim softwerom sa kojim nije vezan.... kao da ima ubačen kod koji ta dva povezuje. probao sam one TDI drivere ili FDI ne sećam se kako beše i ništa.mogu opet da nakačim ali ne prepoznaje mi uopšte interfejs, ne pronalazi ga u ovim programima u kojima imam moju alfu. FIATECUSCANnaravno menjani su com portovi i ostalo i ništa ne pomaže, stavljan je i com 3 port i sl Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted June 13, 2014 Taj majstor je bolje da se drži mehanike, a tehniku da prepusti nekome drugom Drajveri su FTDI i to su drajveri koji idu za taj uređaj. Da li si u MES-u (Multiecuscan) radio test? Šta ti izbacuje na testu? Quote Share this post Link to post Share on other sites
dobri nikola 15 Posted June 14, 2014 Izasla je nova verzija MES-a 2.0 kupio sam registraciju i odradio punta sa ecu IAW 16F .EB Quote Share this post Link to post Share on other sites
vuxi 0 Posted June 16, 2014 ma neće taj da uprlja ruke, već samo dijagnostiku radi, a bio je prefektan majstor i limar i farbar laker....jeste sa multiscan radio. pa pokazivalo je sve što treba,relej pumpe za gorivo (pumpu nisam ni imao)senzor usisnog vazduha (pukla mi je klapna na protokomeru i otkinula senzor)protokomer (polomljena mi je klapna bila)ne znam šta još beše da li je imalo još neku grešku...ali to sam sve sredio pa bih sada da imam neki interfejs da mogu i sam da tako vidim grešeke ako ih imamultiscan mi je preskup da kupujem Quote Share this post Link to post Share on other sites
misa991 0 Posted June 18, 2014 Pozdrav svima, lutao sam i na pogresnim mestima trazio odgovore za moj problem koji sam napokon uspesno resio uz pomoc dobrih ljudi sa ovog foruma koji su mi izasli u pomoc i hvala im ovom prilikom. Naime imao sam problem oko resetovanja servisa na fiat stilo 1.9jtd, kupio sam ELM 327 v1.5a i nisam mogao nista da otvorim sem opcije ENGINE u FES-u. I onda su me uputili dobri ljudi sa ovog foruma kako i sta treba raditi i mic po mic uradio sam i uspeo Prepravio sam ELM 327, izvadio jedan otpornik kod mene je to bio 120 omski R04, i preletovao i napravio kutiju sa 2 prekidaca da ukljucujem i iskljucujem koje mi opcije kada trebaju veoma jednostavno, prekidace sam koristio od fena i ovako izgleda sad sve i radi super mogu svemu da pristupim samo ne AIRBAGU a to mi nije ni potrebno. http://www.dodaj.rs/f/I/dR/4lP3QGDg/picture-001.jpghttp://www.dodaj.rs/f/4/h6/JuoawZu/picture-002.jpghttp://www.dodaj.rs/f/27/M6/1SNFPtdP/picture-004.jpgI ovo je taj mali otpornik koji mi je zadavao glavobolje http://www.dodaj.rs/f/2p/FF/1Im6174b/picture-006.jpgHvala svima jos jednom sto su mi pomogli Quote Share this post Link to post Share on other sites
vuxi 0 Posted June 19, 2014 ^^^ kakve to veze ima sa ovim mojim problemom?? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted June 19, 2014 Ovo nije chat, nego forum...tj. svako ko napiše nešto ne znači da samo tebi odgovara, nego se nadovezuje na ranije diskusije, ili daje novi info u vezi sa naslovom teme. Quote Share this post Link to post Share on other sites
markosmarea 0 Posted June 21, 2014 Pozdrav,da lije moguce povezati vag com 409.1 sa android telefonom? Quote Share this post Link to post Share on other sites
markosmarea 0 Posted June 22, 2014 A jer postoji neka slicna mogucnost preko vag coma i lap topa, da se dobije kao na telefonima sa programima torque Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3450 Posted June 23, 2014 (edited) Koliko znam nema. Edited June 23, 2014 by Mijailović P. Quote Share this post Link to post Share on other sites
brunci 1 Posted June 24, 2014 (edited) Oil degradationPozdrav ljudi, imam mali problem.Jucer sam spojio dijagnostiku na Lanciu Deltu 2.0 mjet 2010 godina. Uspio sam napraviti reset servisnog intervala i upisao novi datum servisa te dodao broj svih servisa. Napravio sam to na instrument tabli i u ecu motora.Ono sto me brine je da je degradacija ulja tj "oil degradation" sa 27 posto (tu je interval do sljedeceg servisa bio 3500km dok nisam resetirao) skocilo na 99. Zasto se to dogodilo nije mi jasno.Citam na stranim forumima da FES i ELM 327 ne mogu to rijesiti?Da li mogu sa nekom novijom verzijom ili?Trenutno nisam blizu laptopa ali koristim FES koji je tu stavljen za skidanje i koji radi najbolje.Hvala!Zasad ne blinka lampica ulja na instrument tabli koja oznacava problem sa degradacijom ulja. Jednom je 3 puta zablinkalo pa prestalo. Kasnije sam vise puta palio auto i nista. Edited June 24, 2014 by brunci Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted June 24, 2014 Nisam baš najbolje razumeo šta je TAČNO problem? Igrao si se i "slučajno" napravio reset servisnog intervala. Nakon toga je malo blinkala lampica i posle ništa? Ako je tako, ostavi neka tako stoji, pa sledeći put kad budeš radio servis ponovo resetuješ i onda će brojati lepo kako treba Quote Share this post Link to post Share on other sites
brunci 1 Posted June 24, 2014 Brine me postotak degradacije ulja... sta ne bi trebao biti na nuli ako je resetiran servisni interval? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted June 24, 2014 Kada se resetuje ide od 99% pa unazad Quote Share this post Link to post Share on other sites
brunci 1 Posted June 24, 2014 Aha onda je ok... hvala na obavijesti! Quote Share this post Link to post Share on other sites
bravosx1616 7 Posted June 24, 2014 Citam, citam i jos sam u nedoumici sta da uzmem?ELM 327 ima "manu" sto moze samo ecu da cita i modifikacijom ( vadjenjem otpornika ) moze i abs koliko sam shvatio iz postova, ali airbag ne, sto sam do skoro mislio da mi nece ni trebati, kad ono, zadnjih par dana se desi da nakon davanja kontakta ne ugasi airbag lampicu, ali nakon oduzimanja kontakta i ponovnog davanja lampica se ugasi, sta bi ovo moglo biti, neki kontakt? I sta konkretno znaci kad lampica ostane da svetli, da airbag nedaj Boze da zatreba ne bi bio u funkciji?Dalje, vidim u prethodnim postovima da jedan clan nije mogao da natera kkl da radi, pa je moje pitanje, sta ce sigurno raditi, ali da cita sve ( ecu, abs, airbag ) a da je naravno za amatersku upotrebu sto je jednako da nije skupo .Inace u pitanju je Bravo '99 godiste, a do skoro sam mislio da je 2002 . Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted June 24, 2014 A jesi li pogledao u na Multiecuscan-ovom sajtu? Tamo piše da ako imaš 3-pinski konektor onda uzimaš KKL i 3-pinski adapter, a ako imaš OBD onda uzimaš KKL sa modifikacijom. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bravosx1616 7 Posted June 24, 2014 Gledao jesam, ali iskreno to nisam video . Kad kazes sa modifikacijom, mislis na kkl sa prekidacem za promenu pin-a?I jos samo ovo, da li neko koristi kkl ali na lap top-u sa win 7 64bit? Jednog sam zvao, kaze "najbolje" radi sa xp, nije siguran radi li na win7 64bit, ali ja svakako ne bi osakatio lap top sa ubacivanjem xp! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted June 25, 2014 Opet nisi čitao Da, prekidač za promenu pinova. KKL ne radi na W7 kada se koristi za VAG vozila jer je program za VAG vozila pravljen za XP. Multiecuscan radi na W7 pa samim tim i KKL. Verovatno nisi lepo pitqao čoveka Quote Share this post Link to post Share on other sites
bravosx1616 7 Posted June 25, 2014 (edited) Hvala na razjasnjenju, dobro je da ce kkl raditi na win 7, posto mi sada i treba samo za fiat-a, inace VAG nisam ni spominjao coveku iz oglasa, samo sam rekao da mi treba za bravo '99, ali da moze da cita sve, on je rekao kkl i pitao koji win imam, ja reko win 7, a dalju pricu znas iz prethodnog posta, tako da ovaj put nisam zakazao .I nije imao bez prekidaca, ja reko prekidac kod 3 pin adaptera nema svrhe jer je sve posebno, a on kaze da nije problem, da moze i taj, samo prebacujem prekidac kao na slici a usput mogu da ga iskoristim i na fiat vozilima sa obd2. Jel ovo tacno, oce li raditi ok i ovaj sa prekidacem sa 3 pin adapterom? Edited June 25, 2014 by bravosx1616 Quote Share this post Link to post Share on other sites