neshaoct 9007 Posted July 1, 2022 Pred radnicima Fiata dve ponude, u ponedeljak počinje izjašnjavanje Za oko 1.000 radnika kragujevačkog Fiata dve ponude na stolu. Prva opcija je kontinuirani rad u naredna 24 meseca u jednoj od četiri Stelantisove fabrike u Evropi, a druga, koja važi samo za Slovačku, je i mogućnost da u naredne dve godine tri meseca rade, a mesec dana budu kod kuće, potvrdio je za RTS Saša Đorđević, predsednik Samostalnog sindikata kragujevačkog Fiata nakon današnjeg sastanka sa poslodavcem. Precizirano je i za obe ponude da predviđaju ukupni bonus od 17.000 evra, zagarantovan posao po povratku u Kragujevac, kao i da porodice zaposlenih imaju zdravstveno osiguranje tokom njihovog rada u inostranstvu. Kako je dogovoreno, prijavljivanje zainteresovanih radnika Fiata za inostranstvo počinje u ponedeljak i trajaće do petka. Podsetimo, da je do sada oko 500 radnika proglašeno tehnološkim viškom i njima su isplaćene otpremnine od 790 evra po godini staža u Fiatu, a oni koji su radili i u Zastavi za taj period su dobili 500 evra po godini. Uz to, u kragujevačoj fabrici će tokom tranzicionog perioda, odnosno do početka proizvodnje novog električnog automobila tokom 2024. godine, ostati 500 zaposlenih, među kojima su i oni iz zaštićenih kategorija. Sindikalci očekuju nastavak pregovora sa državom u ponedeljak. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9007 Posted July 13, 2022 Tehnološki višak još 950 Fiatovih radnika Fiatovim radnicima koji se nisu prijavili za odlazak na rad u Slovačku, 22. jula biće isplaćena dogovorena otpremnina po osnovu tehnološkog viška, rekao je agenciji Beta predstavnik radnika Djorde Milojević. On je rekao da je informaciju da će radnicima koji se do petka nisu prijavili za odlazak u inostranstvo biti isplaćena otpremnina 22. jula, dobio od nadležne osobe u Vladi Srbije koja je zadužena za pitanja Fiatovih radnika. Milojević je rekao da je bio veoma slab odziv za prijavljivanje za Slovačku, kao i da su se neki ranije prijavljeni i odjavljivali kako bi uzeli otpremnine i napustili Fiatovu fabriku u Kragujevcu. On je rekao da nema zvaničnu informaciju koliko je još radnika tehnološki višak, ali ističe da ima nezvanična saznanja da se radi o 950 radnika, koji se nisu prijavili za Slovačku. Za njih su u pregovorima sa državnim organima obezbedjene otpremnine od 790 evra po godini staža. Prethodno su 492 radnika napustila fabrike FCA i ''Fiat plastik'' uz odgovarajuće otpremnine. Milojević je rekao da je i on bio u toj grupi radnika koji su uzeli otpremnine i kojima je ugovor o raskidu radnog odnosa poslat na kućnu adresu. On je kazao da će otići u fabriku FCA po radnu knjižicu i ostala dokumenta koja su potrebna kako bi se radnici prijavili na evidenciju Nacionalne službe za zapošljavanje. Milojević je rekao da je, kao i dosta njegovih kolega iz FCA, svoj CV predao u vojnoj fabrici ''Zastava tervo'' u Kragujevcu koja je zainteresovana da primi određeni broj radnika. Rekao je da je tim povodom pozvan na razgovor u ''Tervo''. Milojević je potvrdio da je sa predstavnikom sindikata ''Nezavisnost'' u FCA Igorom Anđićem nedavno obišao ''Zastava tervo'' i upoznao se sa uslovima rada. On je ocenio da su uslovi u kojima se proizvode vojna vozila ''katastrofalni''. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
sasha015 30 Posted July 13, 2022 Turci obezbedili 3 nova modela za Tofas od 2025,a ovi i dalje farbaju "punta".... 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
notalone 125 Posted July 13, 2022 Lako je Turcima kad su jeftina radna snaga . Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9007 Posted July 19, 2022 ''FCA Srbija'' je organizovala prvi dan dobavljača, kako bi unapredila sprovođenje novog projekta u Kragujevcu Novi industrijski plan za čista, bezbedna i pristupačna rešenja mobilnosti iz Kragujevca za ceo svet. Prvi Dan dobavljača (Supplier day) okuplja preko 100 potencijalnih dobavljača - pozvanih da predaju svoje ponude za isporuku komponenti za novo električno vozilo koje će se proizvoditi u Kragujevcu od sredine 2024. Kompanija Stellantis punom parom radi na implementaciji novog industrijskog plana u Srbiji za čista, bezbedna i pristupačna rešenja mobilnosti. Biće upotrebljena najsavremenija električna platforma koja će imati pozitivan uticaj na lokalnu privredu i održivi rast u budućnosti. Kompanija je predstavila prednosti lokalizacije dobavljača u industrijskom parku kragujevačke fabrike kao i dostupne kapacitete za buduće investicije. Srbija je od strateškog značaja za Stellantis i njegovo poslovanje u sklopu globalnog strateškog plana Dare Forward 2030. Online događaj održan danas okupio je potencijalne dobavljače u okviru prvog Dana dobavljača u organizaciji kompanije FCA Srbija. Njima je predstavljen novi projekat i upućen poziv da predaju svoje ponude za isporuku komponenti za novo električno vozilo koje će se proizvoditi u Kragujevcu od sredine 2024. godine. Ambicije kompanije Stellantis uključuju razvoj sopstvene baze dobavljača u Srbiji kako bi se usaglasili sa globalnim standardima kvaliteta i sve konkurentnijom pozicijom Srbije u automobilskoj industriji na globalnom nivou. ''Glavni ciljevi događaja bili su da se izgrade odnosi sa dobavljačima zasnovani na poverenju i poboljša učinak kompanije Stellantis u ovoj strateškoj oblasti kako bi se predstavile prednosti lokalizacije proizvodnje u Kragujevcu kao alati za podršku konkurentnosti i održivosti samog projekta. Aktivnosti nabavke i lanca snabdevanja u središtu su poslovanja kompanije Stellantis'', rekao je Jovica Jovanović, industrijski direktor operacija za Srbiju u kompaniji Stellantis. ''Kako ćemo u 2022. godini već videti pokretanje aktivnosti za instalaciju proizvodne linije za novu platformu koja će biti lansirana 2024. godine, Stellantis je već počeo da radi na fleksibilnom i agilnom industrijskom ekosistemu u okviru kragujevačke fabrike. To je važan korak na putu implementacije elektrifikacije proizvodnog pogona kompanije Stellantis u Kragujevcu, koji će fabrici obezbediti ključnu ulogu u razvoju strateškog plana Dare Forward 2030''. Tokom ovog događaja, Razvojna agencija Srbije (RAS) predstavila je investicioni opseg i potencijale koje nudi lokalizacija nove investicije u zemlji, koja će podržati razvoj konkurentnog lokalnog klastera u okviru automobilske industrije. Stellantis će instalirati novu električnu platformu u kragujevačkoj fabrici u Srbiji, kako bi se sredinom 2024. godine pokrenula proizvodnja kompaktnih vozila, što će pomoći kompaniji da ostane na putu ka dostizanju 100% prodaje putničkih električnih vozila u Evropi do kraja ove decenije, kao i dostizanja nulte emisije ugljen-dioksida do 2038. godine. Dakle, Srbija i kragujevačka fabrika će igrati ključnu ulogu u strateškom planu Dare Forward 2030 kompanije Stellantis. Novi kompaktni automobil, koji tek treba da bude imenovan, proizvodiće se u Kragujevačkoj fabrici. Fabrika bi takođe mogla biti rekonfigurisana kako bi mogla da iznese potencijalne dodatne količine još jednog vozila, na osnovu konstantnog unapređenja učinka. Otvorenost ka transformacionim izazovima, konstantna posvećenost transformacionim temama i strateška vizija oslikavaju ambiciju i spremnost Stellantisa da uspostavi održivo poslovanje na svom putu ka elektrifikaciji. 1 dach@ reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9007 Posted September 6, 2022 Kragujevac: U oktobru instaliranje opreme za proizvodnju potpuno električnog automobila Predsednik Samostalnog sindikata Fiata Saša Đorđević kaže da nema većeg zapošljavanja bivših radnika FCA uz podršku države, kako je dogovoreno tokom pregovora, dodajući da se sindikat sam angažovao u potrazi za poslodavcima. U sindikatu kažu da se velika većina bivših Fiatovih radnika, posle isplate otpremnina, prijavila na evidenciju Nacionalne službe za zapošljavanje. Đorđević je naveo da se bivši radnici uglavnom zapošljavaju samo zahvaljujući sopstvenom angažovanju. ''Nema većeg zapošljavanja bivših radnika FCA uz podršku države, kako je dogovoreno tokom pregovora u vladi, a pominjalo se desetak kompanija koje bi mogle da prime taj broj radnika, koji su proglašeni za tehnološki višak'', rekao je Đorđević. On je napomenuo da će zbog toga Samostalni sindikat morati da ubrzo kontaktira Vladu Srbije i ''pogura neko rešenje''. Samostalni sindikat se, s druge strane, već angažovao u kontaktima sa potencijalnim poslodavcima za bivše radnike. Đorđević je dodao da su predstavnici Samostalnog sindikata obišli preduzeće Zastava tervo u Kragujevcu u vezi sa mogućnostima za zapošljavanje bivših Fiatovih radnika. Naveo da je više od 40 njih izrazilo interesovanje da radi u Tervu. On je rekao da će predstavnici sindikata krajem ove sedmice ili početkom naredne posetiti i vojnu fabriku u Velikoj Plani (BSS - Borbeni složeni sistemi) koja je takođe navedena u pregovorima sa vladom kao potencijalni poslodavac za bivše Fiatove radnike. I dalje bez podataka o broju radnika u Slovačkoj Inače, prva grupa radnika koja je otišla na rad u slovačku fabriku automobila, prihvatajući ponudu FCA, trebalo bi da se vrati u Kragujevac krajem oktobra. I dalje nema zvaničnih informacija u vezi sa tačnim brojem radnika iz Kragujevca koji su otišli na rad u inostranstvo. Nema zvanične potvrde ni o ukupnom broju onih koji su proglašeni za tehnološki višak, a pretpostavlja se da je oko 1.300 radnika napustilo fabriku uz socijalni program. U oktobru instaliranje opreme za proizvodnju električnog automobila Instaliranje nove opreme za proizvodnju električnih automobila, koja je najavljena za 2024. godinu, treba da počne u drugoj polovini oktobra, rečeno je u Samostalnom sindikatu kragujevačke fabrike koji se poziva na zvanična obaveštenja iz kompanije. Prema rečima predsednika sindikata Saše Đorđevića u fabrici nema proizvodnje, a u toku je priprema i raščišćavanje proizvodnih hala za instaliranje nove opreme, te se obavljaju i radovi na održavanju. Na ovim poslovima angažovani su radnici koje je kompanija zadržala posle realizacije socijalnog programa za tehnološki višak. Đorđević je podsetio da je od 2016 radnika, FCA (Fiat-Chrysler Automobiles) zadržao oko 500, među kojima su takozvane ''plave kragne'' odnosno tim lideri iz proizvodnje i zaposleni u administraciji. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9007 Posted September 29, 2022 Nova Fiat Panda u Kragujevcu od novembra 2024. godine Nova Fiat Panda će se od kraja 2024. godine proizvoditi u fabrici u Kragujevcu. Razvijen na bazi novog Citroena C3, italijanski gradski automobil biće 100% električni. Ovo bar kažu iz Francuske; glasine dolaze sa francuskog sajta L'Argus. Fiat će u narednim godinama imati mnogo inovacija. Italijanska kuća će 2023. godine lansirati urbani krosover sa imenom 600 (izveden od Jeepa Avengera) i Topolino, klon Citroena AMI. Nakon toga će 2024. godine uslediti kompaktni SUV (baziran na Citroenu C4 i proizveden u Turskoj) i nova Fiat Panda, čija proizvodnja će početi u novembru 2024. Iz Francuske stižu potvrde da će se nova Fiat Panda sklapati u Srbiji u fabrici u Kragujevcu, koja je proizvodila 500L. Kako je najavio proizvođač, ova nova Panda će biti pozicionirana u B segmentu svestranih gradskih automobila koje je Punto napustio 2018. Dizajniran pod vođstvom novog direktora dizajna Fransoa Alboina (ranije iz Renaulta i otac budućeg R5), ovaj model će se povećati na oko 4 metra dužine. Međutim, neće biti inspirisan konceptom Centoventi (predstavljen 2019. godine) jer su se, prema L'Argusu, na kraju odlučili za drugo rešenje. Tehnički, Fiat neće imati većih problema u razvoju ovog gradskog automobila. Nova Panda će u stvari preuzeti CMP bazu novog evropskog Citroena C3. Automobil iz Fiata biće u ponudi samo u električnoj verziji (barem u Evropi), jer će ovaj model imati svetsku sudbinu, posebno u Južnoj Americi. Proizvođač će u početku lansirati ekonomičnu verziju sa motorom od 60 kW (81KS) i Svolt baterijom od 40 kWh. Uslediće i snažnija verzija, sa motorom od 80 kW (109KS) i baterijama od 50 kWh. 2 dach@ and totti reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
dach@ 4707 Posted September 29, 2022 Još da bude cena kao za Punta,nek država da neku subvenciju pa da kupujemo haha dok je džabe punjenje Quote Share this post Link to post Share on other sites
djole81ar 439 Posted November 9, 2022 Ne razumem zašto od C3 platforme nije izveden Punto nego Panda koja nije Panda... ne kapiram ništa... Hoće li postojati neka nova ''panda'' ili su taj segment napustili skroz, ako je tako šteta i zbog obične a i 4x4 pande... Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9007 Posted November 29, 2022 Deo nove opreme za proizvodnju električnih automobila stigao u Kragujevac Predsednik Samostalnog sindikata fabrike Fijat Krajsler automobili Srbija Saša Đorđević potvrdio je za RTS da je deo nove opreme za proizvodnju električnih automobila stigao u kragujevačku fabriku. Đorđević kaže da je u toku je instaliranje opreme. Za početak na njoj bi trebalo da se proizvode delovi automobila za Stelantisovu fabriku u Slovačkoj. Đorđević očekuje da će još jedan kontigent opreme stići tokom sledeće godine, kako bi se bilo spremno za proizvodnju novog električnog automobila u Kragujevacu, kako je ranije najvaljivano, tokom 2024. godine. ''Stelantis grupa'' čiji je deo FCA, i Vlada Srbije aprila ove godine postigli su sporazum o finansiranju električnog automobila koji će se proizvoditi u Kragujevcu. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9007 Posted December 13, 2022 Nova oprema za proizvodnju stigla je u ''FCA Srbija'' Stellantisova fabrika u Kragujevcu kao lider elektrifikacije za budućnost mobilnosti Nova oprema za proizvodnju koja će doprineti održivom rastu stigla je u pogone fabrike FCA Srbija FCA Srbija intenzivno radi na sprovođenju projekta elektrifikacije za čista, bezbedna i pristupačna rešenja za mobilnost Proizvodnja električnog vozila u Kragujevcu najveći je projekat koji Srbiju pozicionara na važnoj mapi svetske automobilske industrije Srbija ima strateški značaj za Stellantis i njegove operacije kao deo globalnog strateškog plana Dare Forward 2030 Kompanija FCA Srbija kontinuirano i temeljno radi na realizaciji plana i projekta transformacije, kao i na blagovremenom uvođenju novih oprema u fabriku u Kragujevcu. ''Dolazak nove opreme i usklađivanje sa inovativnim tehnološkim procesima, koji podržavaju novu platformu, prekretnice su za budućnost naše kompanije. Ovi koraci menjaju kurs i grade savremenu tehnološku kompaniju za održivu mobilnost'', izjavio je Jovica Jovanović, FCA Srbija Industrijski direktor i dodao: ''Veoma sam zahvalan lokalnom timu i svima koji su uključeni u izvođenje svih faza plana na našem putu transformacije fabrike. Naš projekat je važan deo globalne strategije elektrifikacije Stellantisa, sa ambicioznim i jasnim ciljevima na čijoj realizaciji uspešno radimo''. Kompanija FCA Srbija nastavlja da unapređuje efikasnost svog poslovanja. Primenjuje pristup, svrhu i vrednosti Stellantisa kao vodeće tehnološke kompanije za održivu mobilnost i učestvuje i doprinosi u svim aspektima sprovođenja strateškog plana Dare Forward 2030. Srbija ima strateški značaj za Stellantis i njegove operacije kao deo globalnog strateškog plana Dare Forward 2030. Stellantis će u svojoj fabrici u Kragujevcu u Srbiji instalirati novu električnu platformu za proizvodnju električnih automobila od sredine 2024. godine. Zato će Srbija i njena fabrika u Kragujevcu igrati ključnu ulogu u strateškom planu. Novi električni automobil koji će tek biti imenovan proizvodiće se u kragujevačkoj fabrici. Postrojenje bi takođe moglo biti konfigurisano tako da podrži potencijalne dodatne količine drugog modela na osnovu kontinuiranog poboljšanja performansi. Sa proizvodnjom u skoro 30 zemalja, kompanija Stellantis ima kapacitet da nadmaši rastuće potrebe i očekivanja kupaca na više od 130 tržišta, istovremeno stvarajući trajnu vrednost za sve uključene strane. 1 dach@ reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Elra 192 Posted December 14, 2022 Nije Comau? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9007 Posted January 29 Da li će ovako izgledati nova Fiat Panda iz Kragujevca? U 2024. godini kreće nova Fiat Panda koja će se najverovatnije proizvoditi u Kragujevcu u Srbiji. Nova Panda je jedan od najiščekivanijih modela među onima koje grupa Stellantis namerava da izbaci na tržište u narednih nekoliko godina. Predstavljanje bi trebalo da se održi sredinom sledeće godine. Međutim, sve su glasnije najave da bi do kraja 2023. automobil mogao da bude predstavljen u pretpregledu, možda sa prvim slikama. Ukratko, moglo bi se dogoditi upravo ono što se dogodilo sa Jeep Avengerom, koji se pre zvaničnog debija pojavio na prvim slikama. Nova Panda će biti napravljena na STLA Small platformi i imaće različite potpuno električne verzije, ali ni prisustvo nekih SUS verzija nije isključeno. Mnogo će zavisiti od toga kako se u međuvremenu razvija tržište električnih automobila i da li će troškovi proizvodnje biti značajno smanjeni. Ovaj automobil dužine oko 4 metra bi trebalo da se proizvodi u nekoj od fabrika Stellantis u istočnoj Evropi, najverovatnije u Kragujevcu u Srbiji, ako ne isključujemo neka iznenađenja po tom pitanju. Na primer, i Trnava u Slovačkoj bi mogla biti zanimljivo rešenje za ovaj automobil. Bez obzira da li ćemo videti prve slike, 2023. godine sigurno će stići preciznije vesti o tome kakve će biti karakteristike nove Fiat Pande i pre svega o terminu dolaska na tržište. Ono što je u ovom trenutku izvesno je da će ovaj model koegzistirati u Fiatovom asortimanu nekoliko godina sa aktuelnom Pandom koja će se proizvoditi u Pomiljanu najmanje do kraja 2026. godine. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites