drandigo 0 Posted March 7, 2016 Poz dobri ljudi, skoro sam kupio ovaj auto, od prvog dana cim se startuje motor ventilator hladnjaka se pali i radi sve vreme dok se auto ne ugasi, na kontakt ne pali ventilator. Ima klimu koja ne radi, zasto ne znam.. Privremeno sam izveo da palim ventilator na prekidac iz kabine, trebao auto svaki dan pa nije bilo vremena za popravke, majstor kaze riknuo komp, meni to sumnjivo pa bih krenuo redom ako ima neki red da nadjem neko resenje, ovako vozim vec mesec dana ali strah me da ne zaboravim jednom da upalim i da upropastim motor. Rece mi majstor da skinem taj senzor temperature na hladnjaku pa da ubacim termodavac obican i da on pali direktno ventilator, ne znam ni da li moze to ni da li je pametno ako i moze. Imate li neke predloge? Gde se nalazi relej na Bravi 1997 god? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted March 7, 2016 Baci pogled na ovu temu: Quote Otkriven kvar... Pokvario se preostat, (reostat,kako se vec pravilno zove?) na klimi,to je onaj valjkasti sivi deo sto stoji u braniku ispred prednjeg desnog tocka. Taj ventil ili sta je vec,je majkao,i sad stalno salje informaciju kao da je klima non-stop ukljucena,pa zato i ventilatori non-stop rade Quote Share this post Link to post Share on other sites
drandigo 0 Posted March 8, 2016 (edited) Eeeeee lepo bi to sve bilo da auto nije star 19 godina, i da nije to prespajano i spajano da se vise ne zna sta je sta, elem, danas sam malo procackao i prvo sto sam pronasao je da je neko to prevezao. Ne razumem se bas preterano ali da pokusam da objasnim. Na hladnjaku ima jedan senzor/termodavac sta li je, na njemu su 3 kontakta, na jedan od njih je nadovezana jedna zica, znaci nije preseceno nista vec je oguljena zica i na nju nadovezana jedna zica koja ide preko osiguraca na relej na koji je nalemljena, ceo relej je naknadno ubacen i na njega su zice zalemljene bez konektora. Zasto bi to neko prespajao nije mi jasno, kad tu zicu iskljucim ne pali ventilator uopste ni kad podigne temperaturu, kad zicu vratim ne gasi ventilator heheh, sta li da radim? Edited March 8, 2016 by drandigo Quote Share this post Link to post Share on other sites
drandigo 0 Posted March 10, 2016 Donegde resen problem. kupio sam u radnji kolektor-racvu, na nju sam usrafio termoprekidac zastavin, raseko crevo od hladnjaka sto ide u blok motora, navuko racvu i to je to. Radi kao sat. Upali ventilator tacno gde treba. E sada, sto se elektrike tice, vezao sam direktno na akumulator. plus zica sa aku ide na termo prek. i sa termo prekidaca ide na ventilator, minus sa ventilatora na masu. Nemam osigurac ni relej. ovo je privremeno samo na kratko ovako namesteno. Hocu da vezem relej ali ne znam kako sta i gde, imam nekoliko releja kuci ali se ne razumem nista bas, neka zamisao mi je relej pa osigurac, ako neko zna kako treba neka napise! Quote Share this post Link to post Share on other sites
milan81 24 Posted March 11, 2016 I ja sam imao takve probleme,vozim Mareu 1,6,poznato je da imaju losu instalaciju i da stalno nesto pravi problem,kod mene jednom prespojilo i ventilator je radio nonstop,desavalo se i da uopste nece da radi,pa sam kod elektricara razbucao celu instalaciju,zamenio sva osiguracka mesta,menjao lose zice,releje,svasta nesto je radjeno dok nije dovedeno u ispravno stanje!Sada-za sada sve radi pa cak i klima koju sam letos punio pred more! Quote Share this post Link to post Share on other sites
DraganUS 450 Posted March 11, 2016 Ne znam koliko mogu da podnesu termodavaci da izdrze ako idu direktno na ventilator. Kontam da ces ih cesto menjati ako ostavis tako. Mozes reseti sa relejom 4pinski od 30a. Imas.ih svuda. Aku->osigurac->termodavac->relej->ventilator. Ovako ti je ok sto termo davac daje samo signal releju da propusti plus do ventilatora i nista vise. Quote Share this post Link to post Share on other sites
drandigo 0 Posted March 16, 2016 (edited) Resen problem. Evo sta su radili prethodni majstori, Iz kompa uzeli crvenu zicu plus (dobija struju kad motor startuje) i nju doveli na relej, kad motor startuje relej pusta minus zicu koja je vezana na srednju zicu termoprekidaca( samo je odgoljena zica na termoprekidacu i na nju navezana zica iz releja. Znaci palim auto, komp pusta plus na relej, relej pusta minus na termoprekidac i ventilator se pali, kad auto ugasim sve se gasi. Budi bog snama. Ako neko moze da predpostavi zasto su to ovako vezali neka napise jer me bas interesuje. Zasto nemam pojma, ali vezano to lepo na relej i tako radi, ne greju se zice sve ok. kad sam uzeo auto, prethodni vlasnik kaze da je tako vozio mesecima sa upaljenim ventilatorom, cccccccc. Da ne bi nesto dodatno upropastio, samo sam napravio prekid na izmedju plusa koji pusta komp i releja termoprekidacem(zastavin termoprekidac montiran na crevu hladnjaka preko kolektora), osigurac na izlazu iz releja ka ventilatoru. Radi sve i ne greju se zice, da kazem mana je kad ugasimn auto gasi i ventilator. Nisam hteo da idem posebno sve preko posebnog releja jer mi ovako delije sigurnije, jer preko sistema ima jos dva releja za ventilator pa je to dodatno rasterecenje. Sad imam 3 releja za ventilator, par osiguraca i dva termoprekidaca.Daj boze da se ne zapalim. PP aparat pri ruci. Edited March 16, 2016 by drandigo Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 7021 Posted March 16, 2016 I treba da se gasi ventilator kad se ugasi auto! Da li imaš klimu? Da li imaš reostat na dnu hladnjaka? On se zagreva postepeno i pali prvu brzinu ventilatora. Drugu brzinu ti pali komp na određenoj temp, tj. kao neka sigurnosna mera da ne dođe do pregrevanja. Kod mene, npr, je neko premostio izgoreli reostat i napravio da se pali samo druga brzina, znači palio je kompjuter kad god dođe do neke kritične vrednosti (negde na par mm iznad pola na skali merača). Moja preporuka, pravac električar da to pretrese! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lazar357 5 Posted March 28, 2016 Pozdrav svima nov sam ovde ali imam problem sa ventilatorom hladnjaka non stop radi kada iskljucim motor. Radi se o Fiat Stilu1.6 16V 2002 . kada skinem relej sa table kod akumulator od 50 ampera on prestane. Ali bez njega ventilator radi suoer u toku rada motora. Sta bi mogo biti problem. Da napomenem to se sve pocelo desavati posle pranja automobila. Ne motora vec sasije. I tako vec dva dana trosi mi akumulator pa sam skinuo taj relej ali ne znam za sta je vezan taj relej. Hvala Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 7021 Posted March 28, 2016 Neki relej dobio kontakt od vlage ili oksidirao. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lazar357 5 Posted March 28, 2016 Koji to relej moze biti. U toku voznje je sve super. Ne pregreva pali ventilator i gasi. Ali kad ugasim motor on posle minut pocne da radi i nw prestaje. Dok ne upalim auto tada prestaje. I onda sam slucajnocuo kako taj relej od 12 v 50A cakne i tad ukljuci ventilator nalazi se na tabli kod akumulatora. Onda sam ga izvuko i prestao je . proverio u voznji pali ventilator i gasi i cak upali i kad je zagrejan pa ugasen motor ali ugasi ga za pola minuta kao sto bi i trebao. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lazar357 5 Posted March 28, 2016 Ili je to osigurac ne razumem se bas najbolje plasticna kocka sa cetiri nozice dole su oznake ne bas tim redom 87 86 85 30 kolko pamtim Quote Share this post Link to post Share on other sites
nino74 0 Posted December 25, 2016 (edited) Dobro vece,vozim Fiat marea iz 1999 godine i imam problem,prilikom palenja auto na hladno pali mi se ventilator hladnjaka koji si nakon par sekundi ugasi pa se nakon nekog vremena opet upali bez obzira sto motor nije jos ni dosao do radne temperature,molim za pomoć ako neko zna u cemu je problem Edited December 27, 2016 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted December 27, 2016 @nino74 Pogledaj sada, nakon spajanja tema, sve ranije napisano u temi na kojoj smo. Videćeš šta se sve pominjalo, tj. šta je ljudima pravilo problem... Quote Share this post Link to post Share on other sites
nino74 0 Posted January 9, 2017 sve sam procitao i moj problem je i dalje isti,bio kod majstora i on iskljucio preostat al se i dalje pali ventilator hladnjaka,nekad na kontakt a nekad nakon par sekundi nakon palenja auta,i tako radi desetak sekundi i ugasi se,primecujem i d mi se tokom voznje upali isto jel padne mi temperatura bas dosta,ako neko zna sta moze biti jos nek mi pomogne,da jos da kazem da primetim kad mi se upali ventilator da mi i motor oslabi kao da se klima upalila sama od sebe,i ako neko zna gde se nalazi na fiat marei preostat klime dali na suvozaceboj strani ili vozacevoj? Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 7021 Posted January 9, 2017 Koja brzina ti se pali, prva ili druga? A taj majstor što je isključio presostat je dunđer na kvadrat!Sent from mTalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13165 Posted January 9, 2017 A jel ti možda uključena ventilacija kabine i podešen smer duvanja ka šoferci kad se to dešava? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Memphis 15 Posted January 10, 2017 (edited) On 9.1.2017. at 8:56 AM, nino74 said: sve sam procitao i moj problem je i dalje isti,bio kod majstora i on iskljucio preostat al se i dalje pali ventilator hladnjaka,nekad na kontakt a nekad nakon par sekundi nakon palenja auta,i tako radi desetak sekundi i ugasi se,primecujem i d mi se tokom voznje upali isto jel padne mi temperatura bas dosta,ako neko zna sta moze biti jos nek mi pomogne,da jos da kazem da primetim kad mi se upali ventilator da mi i motor oslabi kao da se klima upalila sama od sebe,i ako neko zna gde se nalazi na fiat marei preostat klime dali na suvozaceboj strani ili vozacevoj? Probaj iskopčat jack na termoprekidaču pa vidi što se događa .... Edited January 10, 2017 by Memphis Quote Share this post Link to post Share on other sites
kaskabgd 65 Posted January 11, 2017 mislim da tebi nije problem samo do samog ventilatora ili neki kontakt na njemu, jer kazes da ti i temperatura opada kad upali ventilator sto znaci da je i termostat otvoren. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nino74 0 Posted January 30, 2017 On 9.1.2017. at 9:06 PM, knezevic76 said: Koja brzina ti se pali, prva ili druga? A taj majstor što je isključio presostat je dunđer na kvadrat! Sent from mTalk najbrza On 9.1.2017. at 9:13 PM, totti said: A jel ti možda uključena ventilacija kabine i podešen smer duvanja ka šoferci kad se to dešava? bez obzira jel je ukljucena ili ne,uglavnom uvek mi je ukljucenaprema šoferki,u voznji primetim tko sto mi bas obori temperaturu,padne na prvu deblju crtu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
OBryan 0 Posted December 12, 2020 On 3/28/2016 at 3:55 PM, Lazar357 said: Pozdrav svima nov sam ovde ali imam problem sa ventilatorom hladnjaka non stop radi kada iskljucim motor. Radi se o Fiat Stilu1.6 16V 2002 . kada skinem relej sa table kod akumulator od 50 ampera on prestane. Ali bez njega ventilator radi suoer u toku rada motora. Sta bi mogo biti problem. Da napomenem to se sve pocelo desavati posle pranja automobila. Ne motora vec sasije. I tako vec dva dana trosi mi akumulator pa sam skinuo taj relej ali ne znam za sta je vezan taj relej. Hvala Lazo bate isti problem I ja sam izvadio isti relej ili osigurac kao i ti...Da li si saznao cemu on sluzi..da znam da li da ga vracam ili ne Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3451 Posted December 13, 2020 @OBryan Pročešljaj malo temu, bilo je opširnije... Ako se radi o autu-Fiat Stilo, mogući problemi su sama kutija osigurača (fuse box) , presostat klime ili neke žice na liniji... Reostat (otpornik) na hladnjaku služi samo za uključenje prve (1.) brzine. Inače, taj veliki rele-j "služi" za uključenje ventilatora. Dakle, kada se izvadi rele , teoretski ventilator ne može raditi. Poslednja stvar je ECU. To je već druga tema. Quote Share this post Link to post Share on other sites