Jump to content
FAS Euroauto Goran
Woodoo

Volkswagen i Audi u SAD varali na testu emisije zagađenja / Dieselgate

Recommended Posts

Pretres u kancelarijama Volkswagena

 

vw id3 01.jpg

 

Nemačke vlasti su izvršile pretres kancelarija Volkswagena u okviru istrage o manipulaciji koju vrši tokom testiranja emisija dizel-motora, sa ciljem prevare u vezi sa regulativama o zaštiti životne sredine. Novinska agencija DPA je javila da je iz kancelarije tužioca u Braunšvajgu potvrđeno da je u toku pretres, ali nije objavila detalje, s obzirom na činjenicu da je istraga u toku. Iz Volkswagena je za DPA saopšteno da kompanija u potpunosti sarađuje sa tužilaštvom i da se istraga vodi zbog motora modela EA 288.

 

Kompanija tvrdi da je motor EA 288 već testiran i da nisu otkrivene nikakve manipulacije. Tužioci u Braunšvajgu su saopštili u septembru da će podići optužnicu protiv trenutnog izvršnog direktora Volkswagena, kao i protiv njegovog prethodnika zbog manipulacija na tržištu u vezi sa skandalom zbog emisija dizel-motora koji je izbio 2015. godine. 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je to samo politika
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kanadska vlada tužila Volkswagen

 

vw golf 999.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, kanadska vlada saopštila je da je podnela tužbe protiv Volkswagena zato što je u Kanadu izvozio automobile za koje su rukovodioci nemačke kompanije znali da nisu u skladu sa kanadskim zakonima o izduvnim gasovima. Nemački prozivođač automobila suočen je sa 58 tužbi za kršenje kanadskog Zakona o zaštiti životne sredine zbog toga što je u tu zemlju između 2008. i 2015. godine izvezao 128.000 vozila koja nisu bila u skladu sa pomenutim zakonom. Volkswagen će morati da se suoči sa još dve odvojene tužbe koje je terete za davanje netačnih informacija.

 

VW je izdao saopštenje u kojem tvrdi da je u potpunosti sarađivao sa kanadskim vlastima, kao i da je sa njima postigao sporazum koji će biti predočen u petak na sudu u Torontu. ''Na saslušanju će strane dati sudu da razmotri predlog rešenja. Detalji tog predloga rešenja biće predstavljeni tokom saslušanja'', navodi se u saopštenju. AP navodi da zvaničnici kanadskog ministarstva zaštite životne sredine nisu želeli da komentarišu saopštenje VW-a i da su jedino odgovorili da je slučaj pred sudom. Kanadske tužbe protiv nemačke kompanije usledile su više od četiri godine pošto je proizvođač automobila iz Volfsburga priznao da je u 11 miliona svojih automobila ugradio softver koji lažno prikazuje podatke o emisiji izduvnih gasova.

 

Zbog ovog slučaja, Volkswagen je u SAD proglašen krivim pred sudom u martu 2017. godine i primoran da plati kaznu od 4.3 milijardi dolara. Nekoliko zvaničnika kompanije proglašeno je krivim pred sudovima u SAD i Nemačkoj, a neki od njih su već poslati na izdržavanje zatvorskih kazni. Cela afera je nemačkog giganta koštala više od 30 milijardi dolara, kada se saberu sudski troškovi i odštete koje je Volkswagen morao da isplati oštećenim kupcima. Vozila na kojima je VW ugrađivao sporni softver u Kanadi bila su automobili sa dizel motorima prodavani pod brendovima Volkswagen, Audi i Porsche.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen i udruženje potrošača razgovaraju o nagodbi u dizel skandalu

 

151029-vw tdi.jpg

 

Volkswagen i nemačko potrošačko udruženje ''vzbz'' su u četvrtak saopštili da su započeli razgovore o nagodbi u postupku vezanom za skandale s lažiranjem rezultata eko-testova VW-ovih dizelaša. To će povećati šanse za otprilike 444.000 ljudi u postupcima na višem regionalnom sudu u Braunschweigu, na kome traže odštetu od VW-a zbog gubitka vrednosti svojih automobila.

 

''Zajednički cilj ''vzbz''-a i VW-a je pragmatično rešenje u interesu kupaca'', stoji u kratkom saopštenju. Razgovori su u početnoj fazi, a otvoreno je pitanje da li je moguće postići nagodbu. Predsedavajući sudija Michael Neef je ranije predložio da obe stranu uđu u pregovore o nagodbi. Taj slučaj je u Nemačkoj prva grupna tužba. ''Vzbz'' u tužbi zastupa interese brojnih vlasnika dizel automobila. Oni se osećaju prevarenim jer su 2015. godine, nakon što su izložili svoje automobile sistemu za detekciju emisija CO2, saznali da su emisije u njihovim automobilima mnogo veće nego što je fabrički bilo navedeno. U mnogim slučajevima oni traže nadoknadu za smanjenju vrednost pri preprodaji svojih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pomolu još jedan dizelgejt?

''DPF je čista prevara, a najnoviji dizelaši su puno štetniji za okolinu od starih!''

 

dizeli.jpg

 

Ispitivanja najnovijih dizelaša u najpopularnijim modelima su otkrila da tokom redovnog sagorevanja nakupljenih čestica u DPF filteru u vožnji značajno prekoračuju granicu emisije štetnih gasova. Istraživanja britanskog udruženja koje se zalaže za ''zeleni transport'' su pokazala da dva najpopularnija modela sa dizel motorima u Velikoj Britaniji - Nissan Qashqai i Vauxhall (Opel) Astra, značajno prekoračuju zakonsku granicu tokom redovne regeneracije filtera čestica.

 

Sistem može da počne regeneraciju i u urbanim područjima i da traje 15 kilometara vožnje, ali ta činjenica se uporno ignoriše u zvaničnim ispitivanjima emisija. U Evropi više od 45 miliona automobila ima DPF filtere što izaziva ukupno 1.3 milijarde čišćenja godišnje. Trenutna pravila EU-a nalažu da novi putnički automobili ne smeju da stvaraju više od 600 milijardi čestica emisije po kilometru, ali kao primer uzeti Nissan Qashqai i Opel Astra daleko prekoračuju ta ograničenja, čak i do 1.000 puta kad isprazne svoje filtere za dizel čestice (DPF).

 

Sada grupa koja je sprovela ispitivanja poziva zakonodavce EU da zbog toga pooštre testiranje i propise o emisijama štetnih gasova kod dizelaša, dok su ''zeleni'' tek sada više nego ikad kritični prema razvoju i prodaji novih dizelskih automobila, a za što se zalažu poslednje četiri godine od kada je eksplodirao skandal Dieselgate kad je za Volkswagen utvrđeno da vara na testovima emisije izduvnih gasova u SAD-u u septembru 2015. godine.

 

Filter DPF (Diesel Particulate Filter) je zakonski uslovljen za ugradnju u sve automobile pokretane dizel motorima i deo je sistema za smanjenje štetnih gasova koji se izbacuju iz vozila, a funkcija mu je zadržavanje čestica čađi koje bi se inače ispustile iz motora. Pritom se mora regenerisati kako ne bi došlo do potpunog zagušenja motora, pa je ovaj sklop dizajniran tako da se njegovo čišćenje, odnosno održavanje, obavlja automatski kad se pri većim brzinama isprovocira povećanje temperature i sagorevanje nakupljenih čestica. To ima za posledicu gusti dim iz auspuha kad uređaji ''iskašljavaju'' emisije koje su sakupili tokom prethodnih vožnji. Ali ipak, prema trenutnim evropskim zakonima, ako se čišćenje filtera dogodi tokom zvaničnog ispitivanja rezultati se ne računaju, što znači da se zanemaruje 60 do 99 odsto regulisanih emisija čestica iz testiranih vozila.

 

U tom slučaju čišćenja, testirana Astra i Qashqai ispuštaju od 32% do 115% više štetnih čestica iz DPF filtera nego što dozvoljavaju trenutno važeći zakoni EU za Euro 6 motore. Predstavnik Nissana za Veliku Britaniju je za Reuters izjavio da su ''sva Nissan vozila i DPF uređaji ugrađeni u njih u potpunosti u skladu sa važećim zakonodavstvom o emisijama''. Dodao je i da oni kao proizvođač automobila podržavaju nove, strože testove emisija kao i da već imaju nove tehnologije koje bi ih zadovoljile. Predstavnik Vauxhalla (Opel u EU) je rekao da ne može da komentariše jer nije bio svestan detalja izveštaja objavljenog prošle nedelje. Prema Svetskoj zdravstvenoj organizaciji zagađenje česticama utiče na više ljudi nego bilo koji drugi zagađivač, a tri od četiri stanovnika evropskih gradova su izložena nesigurnim nivoima čestica, prema Evropskoj agenciji za okolinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poljska kaznila Volkswagen sa 31.8 miliona dolara

 

vw srb.jpg

 

Poljska je filijali Volkswagena odredila novčanu kaznu od 120.6 miliona zlota (31.8 miliona dolara) zbog obmanjivanja kupaca o nivou štetnih izduvnih gasova, objavio je regulator za zaštitu potrošača UOKiK. Kazna se odnosi na period od 2008. do 2016. godine i obuhvata automobile marki Volkswagen, Audi, Seat i Škoda sa ugrađenimi softverom za kontrolu motora EA 189 EU 5. Taj softver može da utvrdi da li je vozilo podvrgnuto testu i da smanji emisiju isključivo za potrebe prikazivanja boljih rezultata. U vožnji su emisije štetnih gasova bile puno više, a niže vrednosti su na testovima korišćene u promotivne svrhe, navodi poljski regulator.

VW je kažnjen i zbog smernica ovlašćenim prodavcima da ignorišu eventualne prigovore klijenata o emisiji štetnih gasova, stoji u saopštenju. Nemačka kompanija je dužna da o odluci obavesti sve kupce automobila sa motorom EA 189 EU 5. Kompanija ima pravo da se žali se sudu na odluku UOKiK-a. Volkswagen je zbog takozvanog skandala ''dieselgate'' već novčano kažnjen u mnogim zemljama, uključujući Ameriku, Australiju i Italiju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Racija u Mitsubishiju zbog sumnje u manipulacije dizel motora

 

mitsubishi black 1.jpg

 

Racija je sprovedena u utorak u prostorijama nemačke filijale automobilskog koncerna Mitsubishi zbog sumnje u manipulacije dizel motorima, a pokrenut je istražni postupak i protiv centrale te kompanije u Japanu. ''Pokrenuta je istraga zbog osnovane sumnje u krivično delo prevare'', saopštilo je tužilaštvo u Frankfurtu koje je preuzelo slučaj. Pretresi su obavljeni u ukupno deset objekata na teritoriji nekoliko saveznih pokrajina. Kako je saopšteno, pretraga je fokusirana na dokaze o uređajima koji manipulišu motore kako bi na ispitivanjima izduvnih gasova pokazivali bolje rezultate od stvarnih.

 

Istraga je sprovedena u objektima Mitsubishija, ali i kod dobavljača, između ostalog i kod jednog od najvećih nemačkih dobavljača automobilske industrije Continentala. Prema saopštenju, pogođeni su dizel motori zapremnine od 1.6 i 2.2 litara sa oznakom Euro 5 i 6. Tužilaštvo je pozvalo kupce Mitsubishija koji poseduju modele proizveden nakon 2016. da se jave policiji. Mitsubishi Nemačka, pri čemu se radi o uvozniku automobila ove marke, u utorak je potvrdio medijske napise o pretresu, ali je odbio da objavio detalje. Japanska kompanija je već 2016. priznala manipulacije motora u svrhu prikazivanja lažnih rezultata na ispitivanju izduvnih gasova, ali se tada radilo o benzinskim motorima. Skandali oko manipulacije automobilima sa dizel motorima već godinama pogađaju nemačke automobilske kompanije, pre svega one u sklopu koncerna Volkswagen.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na kraju ce da ispadne da je FauVe namerno prvi pao da bi se prvo na njih i zaboravilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolektivna akcija protiv Volkswagena

 

vw o.jpg

 

Holandska fondacija ''Diesel Emissions Justice'' (DEJF) pokrenula je kolektivnu akciju protiv nemačkog Volkswagena, u okviru evropske kampanje čiji je cilj dobijanje odštete za nekoliko miliona vozača posle skandala sa izduvnim gasovima dizel motora. Fondacija ima podršku nekoliko hiljada ljudi koji će učestvovati u akciji u Belgiji i Holandiji, a predviđa se da će se proširiti i po drugim zemljama, među kojima je Francuska. ''Volkswagen je priznao krivicu i trebalo bi da obešteti potrošače. To je urađeno u SAD gde je isplaćeno više od 25 milijardi evra za 450.000 prodatih vozila'', navela je fondacija. Volkswagen u Kanadi treba da plati obeštećenje od 135 miliona evra. Kompanija je platila deo odštete i u Holandiji, Nemačkoj i Italiji, ali nije u Francuskoj. Prema podacima fondacije, oko 8.5 miliona ljudi je oštećeno u Evropi, od kojih jedan milion u Francuskoj, koji još nisu ništa dobili od odštete.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

I Suzuki pod istragom zbog emisije izduvnih gasova

 

suzuki vitara 01.jpg

 

Korporacija Suzuki saopštila je da će sarađivati sa holandskim vlastima povodom nalaza da su njihova dizel vozila kršila propise o emisiji gasova u toj zemlji. Kompanija je saopštila da bi trebalo da odgovori na tu istrage do sredine februara. Holandska uprava za drumski saobraćaj objavila je juče da modeli dizel automobila Suzuki Vitara i Jeep Grand Cherokee krše pravila o emisijama i da nedostaci moraju da budu otklonjeni ili će se suočiti sa zabranom prodaje širom Evrope.

U saopštenju Suzukija se navodi da dizel verzije vozila Vitara i S-Cross koriste motore i softver za kontrolu emisije gasova koje isporučuje FCA. Iz japanske kompanije su dodali da su ih holandske vlasti obavestile da su navedena vozila, koja se više ne proizvode, pokazala više nivoe emisije od dozvoljenih nakon nadogradnje softvera 2017. godine. Ranije ove nedelje, nemačke vlasti su objavile da istražuju Mitsubishi zbog sumnje da u svoje dizel motore ugrađuje nelegalne uređaje koji pokazuju manji nivo emisije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitsubishi odbacuje optužbe za prevaru na testu izduvnih gasova

 

187877-mitsubishi black 01.jpg

 

Mitsubishi se nalazi pod istragom nemačkih nadležnih organa zbog mogućeg korišćenja ilegalnih uređaja na svojim dizel modelima. Kako prenosi B92, Mitsubishi je u odgovoru na optužbe rekao da je motore koji su pod istragom proizvela i isporučila grupa PSA. Francuski proizvođač automobila potvrdio je da su dotični motori njihovi, ali je dodao da su oni pravilno homologovani na svakom tržištu na kome se prodaju. Tokom prošle nedelje vlasti su obavile pretres 10 lokacija u Nemačkoj, uključujući Frankfurt, Hanover i Regensburg. Ove tri lokacije pripadaju kompaniji Continental, za koju se navodi da je svedok saradnik u istrazi.

Mitsubishi je rekao da će sprovesti sopstvenu unutrašnju istragu u vezi s tim pitanjem, kao i da već u potpunosti sarađuje sa nemačkim vlastima. ''Do sada nismo pronašli razlog da verujemo da postoji bilo kakva prevara za koju sumnjaju vlasti u Frankfurtskom javnom tužilaštvu"'' rekao je u izjavi japanski proizvođač automobila. Inače, istraga je fokusirana na Euro 5 i Euro 6 motore u Mitsubishi modelima koji su proizvedeni posle 2014. godine, a prevashodno se misli na dizel 1.6 i 2.2-litarske motore sa četiri cilindra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen tvrdi da je njihov TDI sada zaista čist

 

200409-vw tdi.jpg

 

Dolaskom nove generacije Golfa legendarni TDI nije otišao u istoriju. Naprotiv, sada se predstavlja kao jedan od eko aduta Golfa 8. Njihov novi EA288 motor TDI koncepta je deo ponude Golfa 8. Razlog zašto već sada zadovoljava Euro 6d norme nije u inovaciji rada motora, već u procesu tretiranja izduvnih gasova. Filtracija izduva sada se odvija kroz tri sistema, a dva rade kao SCR katalizatori selektivne redukcije sa Ad Blue rastvorom uree u vodi. Ovu tehnologiju zovu Twin-Dosing, a emisija NOx čestica time je čak 80% manja, napominju u Volkswagenu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen postigao sporazum o isplati štete u vrednosti od 830 miliona evra

 

vw golf LED svetla.jpg

 

Udruženje potrošača Nemačke i Volkswagen postigli su sporazum i ovaj čuveni proizvođač će morati zbog ''prljavih dizel automobila'' da kupcima isplati štetu u vrednosti od 830 miliona evra. To znači da će preko 260.000 ljudi biti kompenzovano, a paketi će iznositi od 1.350 evra do 6.858 evra, što je, kako navodi udruženje potrošača oko 15% od originalne cene. Ukoliko kupac nije zadovoljan nagodbom, može da odbije ovo i da ode na sud u sopstvenoj režiji, ali je ovo ipak bilo brzo i sigurno rešenje, prenosi B92.

Kupci odluku moraju da donesu do 20. aprila 2020. godine, ali u svakom momentu mogu da kontaktiraju svog advokata i te troškove će pokriti Volkswagen, ali ne u većem iznosu od 190 evra i to samo ukoliko kupac odluči da prihvati nagodbu. Paket kompenzacije odnosi se na stanovnike Nemačke koji su kupili Volkswagen sa dizel motorom najkasnije 31. decembra 2015. godine i oni će od Volkswagena dobiti pismo u kom će sve biti objašnjeno, kao i PIN kod kojim će dobiti posebne informacije o paketu na vebsajtu kompanije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen mora da isplati odštetu kupcima

 

151029-vw tdi.jpg

 

Volkswagen mora nemačkim kupcima da načelno isplati odštetu, odlučio je Vrhovni sud Nemačke u ponedeljak.

''Ova presuda predstavlja pravnu sigurnost za milione potrošača u Nemačkoj i još jednom pokazuje da ni veliki koncerni ne stoje iznad zakona'', rekao je advokat Claus Goldenstein koji zastupa interese 20-tak hiljada klijenata koji su oštećeni kupovinom Volkswagenovih automobila sa motorima koji imaju prevarantski softver.

 

Vrhovni sud Nemačke u Karlsruheu je time potvrdio raniju presudu pokrajinskog suda u Koblenzu koji je jednom kupcu modela Sharan presudio obeštećenje u visini od 26.000 evra. Tužilac i kompanija Volkswagen su uložili žalbu na tadašnju presudu. VW je želeo da to u potpunosti poništi, a tužilac je smatrao nepravednim što mu nije odobren povraćaj pune cene od 31.000 evra koliko je 2014. platio za svoj automobil, nego je odbijena vrednost zbog korišćenja vozila.

 

Vrhovni sud je zaključio da je tužilac ''svesno i nemoralno'' oštećen od strane tuženog. Dalje se zaključuje da je Volkswagen ''sistematski i dugotrajno'' u promet puštao vozila čiji motori su bili programirani za izdavanje lažnih podataka. Sve to se odvijalo, kako stoji u sudskoj odluci, u sklopu ''strategije kompanije''. Današnja odluka će uticati i na ostale tužbe protiv Volkswagena u Nemačkoj. Procenjuje se da bi ukupno oko 60.000 klijenata moglo da traži povraćaj novca za svoje modele u koje je ugrađen dizel motor sa softverom koji na ispitivanju izduvnih gasova pokazuje lažne, smanjene vrednosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Hrvatskoj uhapšen jedan od bivših rukovodilaca grupe Volkswagen

 

vw logo 11.jpg

 

Kako prenosi Beta, u Hrvatskoj je po poternici Amerike uhapšen jedan od bivših rukovodilaca grupe Volkswagen, Aksel Ajzer. To pokazuje da bivši rukovodioci tog automobilskog giganta nigde izvan Nemačke nisu sigurni ni pet godina nakon otkrivanja skandala sa manipulacijom izduvnim gasovima - piše nemački dnevnik Handelsblat. Američke vlasti su još pre nekoliko meseci izdale međunarodni nalog za hapšenje Ajzera i drugih bivših rukovodilaca Volkwagena. Među licima čije hapšenje Amerika traži je i bivši šef upravnog odbora kompanije Martin Vinterkorn. Po oceni američkih pravosudnih organa, menadžeri su znali za manipulacije sa VW dizel motorima i u njima učestvovali. Zahvaljujući tim intervencijama vozila su (lažno) ispunila stroge američke ekološke standarde.

 

Američke vlasti su još početkom 2019. godine podigle optužnicu protiv Ajzera (59) zbog učešća u dizel skandalu. Agencije su prenele da se hapšenje dogodilo još 9. juna prilikom njegovog pokušaja da uđe u Hrvatsku iz Slovenije. Handelsblat piše da Hrvatska, kao i sve članice EU, ima bazu podataka o osobama koje ulaze na njenu teritoriju, ali da su Ajzeru verovatno ''glave došle'' pojačane granične kontrole zbog pandemije. Nemačko Ministarstvo spoljnih poslova samo je saopštilo da je pokrenuta procedura pružanja konzularne pomoći, ali da zbog zaštite prava ličnosti ne otkriva detalje o pojedinačnim konzularnim slučajevima. Ajzerov advokat takođe nije bio spreman da odgovara na pitanja, a kompanija VW nije imala komentar.

 

Ajzer je višestruko bio umešan u skandal sa lažiranjem vrednosti emisije štetnih gasova automobila koncerna VW i američke vlasti smatraju ga jednim od najodgovornijih za prevaru sa vozilima marke Audi. Ajzer je, kako se navodi, od 2009. do 2013. bio šef odeljenja za razvoj i stoga i odgovoran za projekat ''Čist dizel'' (Clean Diesel). Upravo se VW filijala Audi smatra pokretačkom snagom prevare ugradnjom softvera kojim se postizalo da vrednosti emisije štetnih gasova dizel motora prilikom testiranja budu daleko niže od onih u realnim uslovima. Handelsblat piše da je Ajzer i pod istragom nemačkih pravosudnih vlasti, pošto istražitelji veruju da je najkasnije aprila 2010, na sastanku tehničkog rukovodstva firme, saznao za softver koji omogućava prevaru sa izduvnim gasovima. Po saznanjima iz te istrage i sam je još 2013. naredio određene manipulativne intervencije na motorima.

 

Ajzer je, po profesionalnoj biografiji na internetu, 2018. godine napustio koncern VW i od tada je vodio sopstvenu firmu za konsalting. Ajzer nije jedini menadžer koncerna VW protiv koga je u SAD podignuta optužnica. Sud u saveznoj državi Mičigan podigao je optužnicu protiv još trojice rukovodilaca, i svima im se na teret stavlja zločinačka zavera, prevara i kršenje američkih zakona o zaštiti čovekove okoline. Bivšim menadžerima Audija u Americi prete visoke kazne. Dvojica bivših rukovodilaca VW tamo su zbog saučesništva u prevari u Dizelgejtu osuđena na tri, odnosno sedam godina zatvora. Trojka koja je optužena zajedno sa Ajzerom, boravi u Nemačkoj i kao nemačkim državljanima ne preti im izručenje.

 

Za Ajzera još postoji mala nada da će izbeći izručenje. Hrvatska je obavezna da prvo njegovu matičnu zemlju pita da li je zainteresovana za njegovo izručenje, i ako bi to bio slučaj onda bi morao da bude prvo izručen Nemačkoj, a ne Americi, rekao je za Handelsblat jedan stručnjak za međunarodno krivično pravo. I dok su u Americi već i okončana prva suđenja bivšim menadžerima koncerna VW, u Nemačkoj 30. septembra tek treba da počne prvo takvo suđenje. Tada će na optuženičkoj klupi biti bivši predsednik Upravnog odbora Audija Rupert Štadler, bivši šef odeljenja za motore Volfgang Harc, bivši šef tima za dizel-tehniku đovani Pamio i njegov saradnik Hening L. Njima se na teret stavlja prevara, posredno lažno svedočenje i lažno reklamiranje. Materijalne razmere krivičnih dela koja se optuženima stavljaju na teret su ogromne: Hac, Pamio i Hening L. treba da odgovaraju za štetu u iznosu od 3.3 mlijarde evra. Štadler, nasuprot tome, odgovara za štetu od ''svega'' 27.5 miliona evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen isplatio većinu odšteta u nagodbama za Dieselgate u Nemačkoj

 

163931-vw diesel.jpg

 

Volkswagen je objavio da je u matičnoj zemlji pri kraju sa isplaćivanjem odštete vlasnicima automobila u koje je ugradio uređaj za falsifikovanje podataka o emisiji štetnih gasova. Do sada je isplaćeno više od 750 miliona evra u oko 240.000 slučajeva, navodi nemačka kompanija. Internetska platforma na kojoj vlasnici mogu podneti zahtev za isplatu odštete biće zatvorena 6. jula, nakon čega će podnosioci dokumente, poput advokatskih faktura, moći da šalju samo poštom.

 

Postupak za naknadu štete u Nemačkoj je gotovo završen, objavili su iz Volkswagena. Nekoliko hiljada zahteva se još procenjuje ili obrađuje, ali ukupan iznos isplata ne bi trebalo da se drastično promeni u sledećoj nedelji, tvrde u VW-u. Navode da je preko 90% slučajeva u kojima podnosioci zahteva imaju pravo na odštetu završilo nagodbom. U zavisnosti od starosti vozila i modelu, odšteta se kretala u rasponu od 1.350 i 6.257 evra. Postupak je pokrenut za stotine hiljada vlasnika automobila u Nemačkoj, koje je zastupala organizacija za zaštitu potrošača. Odšteta se isplaćuje za gubitak vrednosti vozila. Time kompaniji preostaju individualne tužbe oko desetak hiljada vlasnika automobila u Nemačkoj.

 

Skandal ''dieselgate'' je izbio u septembru 2015. godine kada su američki regulatori objavili da je kompanija u automobile ugradila uređaje kako bi falsifikovala podatke o emisiji štetnih gasova. Uređaji su na testovima pokazivali drugačije podatke nego u vožnji. Kompanija je do sada na bazi sudskih postupaka i nagodbi već isplatila više milijardi dolara kazni i odšteta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupci mogu da tuže Volkswagen u zemlji u kojoj su kupili automobil

 

195526-vw logo.jpg

 

Kupci automobila marke Volkswagen u kojima je bio instaliran softver za varanje na testovima emisije gasova, mogu da tuže proizvođača automobila u zemlji gde su ga kupili umesto da traže odštetu u Nemačkoj, presudio je Evropski sud pravde. Slučaj je stigao na Evropski sud pravde nakon što je austrijski sud postupao na osnovu zahteva austrijskog udruženja potrošača VKI, koji je tražio u ime 574 vlasnika manipulisanih vozila da utvrdi da li je nadležan po tom pitanju.

 

Sud pravde je saopštio da na osnovu zakona EU, podnosioci treba u principu da podnesu tužbu tamo gde optuženi ima prebivalište. Sud EU je utvrdio da je mesto gde je nastala šteta bilo to gde su automobili kupljeni od treće strane - u ovom slučaju u Austriji. U saopštenju je navedeno da proizvođač motornih vozila sa sedištem u jednoj državi članici koji vrši nedozvoljeno varanje na vozilima koja se prodaju u drugim državama članicama može opravdano očekivati pokretanje postupka pred sudovima tih država. Volkswagen je priznao krivicu za varanje vlade SAD, što je postignuto ugradnjom softvera za prikrivanje podataka o emisiji gasova u gotovo 600.000 dizel vozila. Ovaj proizvođač automobila pregovara u Nemačkoj kako bi rešio parničnu tužbu u toj zemlji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pretres kancelarija Fiat-Chryslera i Iveca u okviru istrage

 

fca 4.jpg

 

Kako prenosi Srna, istražitelji su pretresli kancelarije FCA i Iveco u Nemačkoj, Švajcarskoj i Italiji u sklopu istrage o ilegalnim manipulacijama sa izduvnim gasovima iz motora sa pogonom na dizel. U saopštenju Evropske agencije za pravosuđe navodi se da pravosudne vlasti u Nemačkoj vrše istragu o sumnjama da se manipulisalo sa 200.000 vozila proizvedenih u ove dve kompanije i njihovim ograncima. Istraga je usmerena na automobile koji mogu da prođu testiranja na izduvne gasove, ali potom gase svoje sisteme za kontrolu štetnih gasova tokom vožnje. U saopštenju se ne pominje koja su vozila u pitanju, ali policija iz Frankfurta pozvala je kupce kao očevice, navodeći da su sporni modeli vozila Fiata, Jeep-a, Alfa Romea i Iveca proizvedeni od 2004. do 2019. godine sa standardima evro5 i evro6. FCA i Iveco potvrdili su da su izvršeni pretresi u njihovim kancelarijama i da u potpunosti sarađuju sa istragom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen u vidu odštete kupcima u SAD isplatio više od 9.5 milijardi dolara

 

vw pay.png

 

Dizel skandal iz 2015. naneo je štetu nemačkom proizvođaču na više načina, a osim reputacije stradao je i bankovni račun kompanije. Američka Federalna trgovinska komisija (FTC) saopštila je ove nedelje da je Volksvagen u vidu odštete isplatio više od 9.5 milijardi dolara (8.1 milijardi evra) kupcima u Americi, koji su - pre izbijanja dizel afere - upravo zbog reklamne kampanje o ''čistom dizelu'' kupili automobil tog nemačkog proizvođača. Kako se navodi, u ovu sumu je uključen i novac isplaćen vlasnicima vozila marke Porsche koja je deo VW grupacije.

 

Kupcima Volkswagen ili Porsche vozila, koja su se reklamirala kao automobili sa ''čistim dizel motorima'', ponuđene su dve mogućnosti nadoknade štete. Oni su mogli da vrate proizvođaču svoje vozilo uz određenu novčanu kompenzaciju ili su mogli da se opredele da im automobil bude modifikovan o trošku kompanije u skladu sa normama koje je propisala američka Agencija za zaštitu životne sredine. Izveštaj koji je objavio FTC pokazuje da je više od 86% vlasnika ''čistih dizelaša'' odlučilo da vrati svoje vozilo uz kompenzaciju. Podsećamo, VW grupacija je 2015. godine priznala da je u više od 550.000 dizel vozila prodatih u SAD ugradila tajni uređaj kako bi lažirala rezultate na testu emisije izduvnih gasova. Kako se navodi, mnoga od ovih vozila nikada ne bi zadovoljila propisane ekološke standarde da kompanija nije instalirala prevarantski uređaj, jer u vazduh emituju i do 40 puta više azotnih oksida nego što je dozvoljeno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...