Jump to content
FAS Goran
Woodoo

Volkswagen i Audi u SAD varali na testu emisije zagađenja / Dieselgate

Recommended Posts

Vlasnici dizel Volkswagena u Nemačkoj se suočavaju sa rizikom zabrane registracije

 

vw-golf-vi-gtd-4.jpg

 

Nemačko federalno telo zaduženo za saobraćaj, KBA, saopštilo je da vlasnici nekih modela iz VW grupe, koji nisu ažurirali i uskladili softver, rizikuju da njihova vozila budu isključena iz saobraćaja. Vlasti u Hamburgu i Minhenu su već ukinuli registracije nekih Audijevih i Volkswagenovih automobila sa Evro 5 dizel motorima, nakon što su vlasnici ignorisali ponovljena podsećanja da obrate pažnju na opoziv, izvestio je nemački ''Automobilwoche''. Ima još dosta vozila koje su pod rizikom da budu isključena iz saobraćaja u Bavarskoj, ali su dobila ''grejs'' period da obave neophodne popravke.

 

''Povlačenje pogođenih Volkwagenovih automobila sa dizel motorima je obavezno. Vozila na kojima se ne izvrši korektivna intervencija će blagovremeno biti isključena iz ekploatacije. S obzirom na vreme dostupnosti ažuriranja, vlasnici su imali oko godinu i po dana da reše problem. To je i više nego dovoljno vremena da se obavi neophodna popravka'', saopštila je KBA. Ovaj potez dolazi nakon što je KBA početkom 2016. odobrila unapređenja softvera u cilju ispravljanja spornog kontrolnog programa u 1.2, 1.6 i 2.0 EA 189 motorima. Septembra 2015., VW grupa je priznala da je instalirala manipulativni softver u 11 miliona vozila širom sveta, uključujući 5 miliona u Evropi. Do početka juna, 95 odsto od 2.46 miliona pogođenih vozila u Nemačkoj je prošlo kroz korekciju softvera, kaže KBA. U samo 0.6 odsto slučajeva je KBA uputila vozila u lokalne institucije nakon ponovljenih upozorenja, započevši proces koji na kraju može da dovede do gubljenja prava na registraciju vozila.

 

preuzeto sa - autorepublika.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daimler zbog varanja povlači 690.000 vozila iz Evrope

 

mercedes-benz-vito 1.jpg

 

Nemački proizvođač automobila Daimler moraće da nadogradi softvere u svojim vozilima zbog varanja pri merenju emisije štetnih gasova kod dizel agregata. Zbog toga će Daimler morati da povuče oko 690.000 automobila iz cele Evrope, od kojih se 280.000 nalazi u Nemačkoj. Nemačke vlasti su u maju otkrile da je Daimler, kao Volkswagen 2015, koristio tehnologiju kako bi varao pri merenju emisija gasova. Ministarstvo saobraćaja Nemačke je otkrilo da je Daimler, koji je vlasnik Mercedes-Benza, varao koristeći tehnologiju koja bi u kombijima Vito isključila ili smanjila kontrolu emisija kad automobil nije bio testiran, čime je omogućeno zaobilaženje propisa za zaštitu životne sredine.

Ista je tehnologija pronađena u nizu drugih Daimler vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi talas otpuštanja u Volkswagenu povodom dizel skandala

 

nojser.jpg

 

Volkswagen grupa planira da otpusti grupu inženjera i menadžera, umešanih u dizel skandal, javljaju nemački mediji. Bivši šef razvoja u Volkswagenu, Hajnc-Jakob Nojser, najviši je pozicionirani zaposleni među šestoricom koja će ''dobiti nogu'', izvestili su ''Handelsblatt'' i ''Bild am Sonntag''. Tužioci u Brunsviku i federalnoj jedinici Donjoj Saksoniji, gde se nalazi sedište VW grupe, izdvojili su ''unutrašnji krug'' od 39 zaposlenih u okviru istrage. Očekuje se još jedan talas otpuštanja. Nojser, koji je suspendovan od 2015. godine takođe se suočava sa optužbama u SAD. On je među šest funkcionera koje je Američko ministarstvo pravde dovelo u vezu sa lažiranjima na testovima, u januaru 2017. Volkswagen je saopštio nemačkim medijima da neće komentarisati dotične izveštaje, navodeći svoju dužnost da kao poslodavac zaštiti privatnost svojih zaposlenih.

 

preuzeto sa - autorepublika.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW izgleda sačuvao obraz u istrazi povodom štetnih emisija

 

bmw 550 1111.jpg

 

Prema preliminarnim izveštajima, BMW nije varao niti manipulisao izduvnim gasovima na svojim dizel modelima. Ipak, stručnjaci zaposleni u minhenskom gigantu su, nenamerno pogrešili i instalirali neprikladan softver na manje od 11.000 primeraka verzija koje nose oznake 750xd i M550xd.

U poslednjih malo više od pola godine, javno tužilaštvo iz Minhena se bavi istragom protiv BMW-a zbog sumnji da je manipulisano softverom koji reguliše rad sistema za prečišćavanje izduvnih gasova na dizel vozilima, odnosno zbog sumnje da su kupci vozila prevareni. Kao rezultat sprovedene istrage, nijedan rukovodilac BMW grupe neće biti optužen. Time što je kompanija načinila grešku prilikom instalacije neprikladnog softvera, ipak je počinjena povreda zakonskih, administrativnih odredbi, pa će kao posledicu ovog propusta minhenski gigant morati da podnese trošak od 10 miliona evra, na ime kazne. Bez obzira na visoku kaznu, neće biti podneta niti jedna krivična prijava, pa ni ovaj slučaj neće završiti pred sudom. Sudski proces bi mogao biti moguć jedino ukoliko bi proizvođač smatrao iznos kazne za nenamerni propust previsokim, pa uputio žalbu, o čemu bi odlučivalo sudsko veće. Softver koji je instaliran na spornim vozilima je namenjen nekim drugim verzijama unutar game marke BMW, a njegovom ugradnjom nije postignut nikakav uticaj na rezultate koji su se očitavali tokom testiranja nivoa izduvnih gasova, što je momentalno dalo blaži ton celom slučaju, u očima tužilaštva.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akcionari Volkswagena traže odštetu od 9.2 milijardi evra

 

vw 300k.jpg

 

Volkswagen se sledeće sedmice suočava sa suđenjem na kojem akcionari traže odštetu od 9.2 milijardi evra jer smatraju da je kompanija trebalo ranije da ih obavesti o aferi sa dizelskim motorima. Regulatori su u septembru 2015. godine objavili da je Volkswagen kršio propise kada je reč o emisijama štetnih gasova dizelskih motora. Tužba je okupila 1.670 pojedinačnih zahteva Volkswagenovih akcionara, koji smatraju da su morali da budu ranije upoznati sa skandalom koji je koštao kompaniju 27.4 milijardi evra u kaznama.

Da su akcionari znali za razmere afere pre nego što je informacije objavila američka regulatorna agencija 18. septembra 2015. godine, mogli su da ublaže svoje gubitke, navode podnosioci tužbe. Vrednost akcija Volkswagena oslabila je za 37 odsto u danima nakon što se saznalo da dizelski automobili ove marke emitiju više štetnih gasova od dozvoljenih količina. Volkswagen je priznao da je varao na testovima emisija gasova uz pomoć nelegalnog softvera. Suđenje počinje pred regionalnim sudom u Braunšvajgu u ponedeljak, 10. septembra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez kraja: Da smo znali za kriminalne aktivnosti VW-a...

 

vw znak.jpg

 

Suđenje kompaniji Volkswagen po tužbi investitora zbog afere ''dizelgejt'' počinje danas u Nemačkoj.

Investitori od nemačkog auto giganta traže kompenzaciju od čak 9.2 milijardi evra smatrajući da su akcionari morali ranije da budu obavešteni o skandalu sa štelovanjem sistema izduvnih gasova. Afera ''dizelgejt'' odjeknula je u septembru 2015. godine, a kompaniju je do sada koštala čak 27.4 milijarde evra kazni. Tužba je pokrenuta jer akcionari smatraju da je Volkswagen morao da ih obavesti o finansijskim posledicama skandala koji je obelodanjen tek kada su regulatorni vlasti SAD otkrile propust na testovima izduvnih gasova. Da su investitori znali da kriminalne aktivnosti kompanije, možda bi prodali svoje akcije ranije ili ih ne bi ni kupovali i tako izbegli gubitke. Akcionari Volkswagena izgubili su i do 37 odsto vrednosti u danima nakon otkrivanja skandala.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prva poznatija tužba protiv Volkswagen grupe u Americi

 

audi_100_5e.jpg

 

Tužbe protiv Volkswagen grupe i njenih divizija nisu strane na američkom tržištu. Od trenutnog dizelgejta pa do skandala sa naglim ubrzanjima Audija tokom 1980-ih godina, nemački proizvođač vozila bi se često nalazio u središtu većih skandala. Ali prvi od njih se nije desio sve do kasnih 1970-ih godina i ponovo se odnosio na Audi. Kada je Ford izgubio tužbu zbog nebezbednih rezervoara na modelu Pinto krajem 1970-ih godina, po prvi put u istoriji automobilske industrije jedan proizvođač je direktno odgovarao za propuste na svojim modelima. Nije trebalo proći mnogo vremena da se slučaj ponovi i kod drugih proizvođača, a 1978. godine na optuženičkoj klupi se našao Audi.

Heri i Kej Robinson iz savezne države Njujork su kupili novi Audi 100 LS 1977. godine, a godinu dana kasnije familija je odlučila da se preseli u saveznu državu Arizonu. Tokom vožnje kroz saveznu državu Oklahoma, u njihov automobil je na naplatnoj rampi udario Ford Torino iz 1971. godine.

 

ford_torino_cobra_429_cj_2.jpeg

 

Za volanom se nalazio Lojd Hal u pijanom stanju i njegov značajno veći Torino se ''zabio'' u zadnji deo Audija. Dok sudar pri brzini od 50 km/h nije zadao Robinsonima veće povrede, nijedna od vrata Audija se nisu mogla otvoriti, a sudar je oštetio i rezervoar i automobil je planuo. Nijedan od članova familije nije preminuo, ali su Kej i njena deca Eva i Sem prošli sa većim opekotinama. Robinsoni su zatim tužili matičnu kompaniju (Volkswagen of America), lokalnog uvoznika (World Wide Volkswagen Corp.), salon koji je prodao 100 LS (Seaway Volkswagen) i samu kompaniju Audi, za namerno postavljen rezervoar odmah iza zadnjeg branika čime su šanse za požar u drektnom sudaru bile velike. Ovo je bila i identična tužba podneta protiv Forda zbog koje je američki proizvođač vozila platio rekordne kazne. Ceo slučaj je ostao najpoznatiji po tome što je otišao do samog vrha (Supreme Court), ali ne po pitanju povreda već po pitanju u kojoj državi je tužba podneta. Kako se nesreća dogodila u Oklahomi Robinsonovi su u njoj i podneli tužbu, ali se kompanija, uvoznik i salon bunili da oni ne posluju u ovoj saveznoj državi pa samim tim tužba protiv njih je proglašena neosonovanom.

 

Sud je doneo odluku da automobil služi kao prevozno sredstvo, što je značilo da kompanija može da odgovara za nesreće na bilo kojim lokacijama ako se dokaže da je postojao neki nedostatak. Na sreću Volkswagen grupe i samog Audija, porota je donela odluku da je brzina Torina glavni razlog požara i što se vrata nisu mogla otvoriti, a ne greška nemačkog giganta. Ipak, posle još jednog slučaja postalo je jasno da propusti u bezbednosti postaju krivično delo.

 

Tekst: Zoran Tomasović

 

preuzeto sa - autorepublika.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daimler pripremio programska rešenja za dizel skandalom pogođena vozila

 

136315-mercedes v 11.jpg

 

Daimler je započeo sanaciju problema koji je isplivao pre nekoliko meseci a tiče se, čega drugog do sistema upravljanja izduvnim gasovima i prekomernih štetnih emisija. Danas je stigla objava proizvođača o instalaciji novog softvera na, skandalom pogođenim vozilima. Novi program, prema navodima iz Mercedesa, odnosi se na više stotina hiljada vozila marke, a upravo je zvanično označen početak akcije u Evropi.

Podsetićemo da je za oko 700.000 vozila sa oznakama Mercedesa, nemačko regulatorno telo Savezni organ za motorna vozila (KBA), naredilo Daimleru povlačenje u servis, kako bi se rešio problem sa manipulativnim uređajem koji reguliše nivo štetnih isparenja. Jedna grupa pogođenih vozila će biti neopozivo prinuđena da poseti servis, dok će korektivna intervencija na drugom delu vozila biti zasnovana na dobrovoljnoj osnovi. Daimler je prvobitno objavio da je pripremio softverska unapređenja za oko 300.000 automobila u Evropi, kako bi se redukovala emisija štetnih azotnih oksida, što je u velikoj meri i realizovano u međuvremenu. Zatim je taj broj automobila tokom prošlog leta, odnosno 2017. godine, neposredno pred početak Dizel samita, uvećan na oko tri miliona primeraka, ali za dodatnih 2.7 miliona vozila još uvek nije pripremljen korektan softver.

Sveukupno, pripremljeno je nekoliko stotina verzija programa i korespondirajućih aplikacija koje su dostavljene regulatornom telu - KBA. Prema navodima iz Daimlera, određene verzije krosovera GLC, kombi vozila Vito i V klasa, mogu biti privedena intervenciji. Vlasnici pogođenih vozila su obavešteni o svim detaljima, a putem interneta mogu proveriti da li je njihovo vozilo na listi koja deklariše povučene verzije. Daimler navodi da je kooperativan sa vlastima i brani se od optužbi za prevaru, navodeći da instalirani softver nije posedovao potencijal za prevarne radnje, čime izražava neslaganje sa nemačkim regulatornim telom.

 

preuzeto sa - autorepublika.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

ADAC podržava tužbu protiv Volkswagena

 

adac.jpg

 

ADAC i Savez nemačkih potrošača žele da podnesu tužbu protiv Volkswagena zbog skandala sa izduvnim gasovima. Zato što je kompanija manipulisala softverom za upravljanje radom sistema za kontrolu štetnih emisija, akcionari imaju pravo na naknadu štete, objavile su obe organizacije, prošle nedelje u Berlinu. Prvog dana novembra, pravna služba oba tela će pripremiti uopšteni tekst jedne tužbe protiv VW (templejt), koju će oštećeni vozači moći da iskoriste za potrebe zahteva za odštetu pred sudom u Braunšvajgu. Poenta je da se uspostavi teza da je ''Volkswagen svesno i sa prevarnom namerom ugrozio interese kupaca, nanevši im na taj način štetu.'' Vlasnici pogođenih vozila će biti u prilici da se, bez ikakvog troška, priključe tužbi, saopštio je Savez nemačkih potrošača, koji će se solistički pojaviti kao tužilac u sporu, iz čisto praktičnih razloga. Ipak, u ovom sporu, ADAC će biti aktivan partner sa strane tužbe.

Prema procenama Saveza, do 2.4 miliona vlasnika vozila sa inkriminisanim EA 189 agregatom, marki Volkswagen, Audi, Škoda ili Seat, mogu ostvariti pravo na odštetu, priključenjem tužbenom zahtevu. ADAC i Savez nemačkih potrošača su se odlučili za podnošenje tužbe baš prvog dana novembra jer je to dan kada na snagu stupa novi zakon u Nemačkoj, koji omogućava da jedno lice zastupa više tužilaca u sudskom sporu ovog tipa, s tim da bi svi oštećeni na kraju morali da istupe pojedinačno sa svojim odštetnim zahtevima. Prema mišljenju pravnih zastupnika obe nemačke organizacije, velike su šanse da Volkswagen ponovo pretrpi ozbiljan udarac.

 

Dosadašnja praksa ukazuje da VW pristaje na sudsko poravnanje sa tužiocem
''Do ovog trenutka, oštećene stranke su mogle da podnose tužbe na pojedinačnoj osnovi, uz neizvesan ishod, ali garantovane visoke troškove postupka'', rekao je predsednik ADAC-a, Avgust Markl. U takvim okolnostima, Volkswagen se trudio da ''na svaki mogući način'' izbegne da slučaj završi na Vrhovnom sudu. Poenta je, da kakvu god da su odluku doneli niži sudovi, VW je postizao poravnanja sa suprotnom stranom, isplaćujući pozamašne sume tužiocima, uz uslov da protivnik u sporu zadrži dokument o (van)sudskom poravnanju u tajnosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen pristao da pokrije deo troškova za nadogradnju hardvera u dizel vozilima

 

volkswagen logo.jpg

 

Volkswagen je pristao da pokrije deo troškova, ali ne i sve troškove za nadogradnju hardvera u dizel vozilima. To je izjavio ministar za saobraćaj Andreas Šojer, dodajući da nemačka koaliciona vlada još treba da odluči kako da ''zatvori'' finansijski džep da bi se taj posao odradio. ''Imamo obećanje Volkswagena u vezi sa nadogradnjom hardvera. Nadogradnja košta oko 3.000 evra po vozilu, a VW će od toga pokriti 2.400 evra. Sada u koaliciji treba da razmotrimo kako da pokrijemo jaz od 600 evra'', rekao je Šojer. On je dodao da njegova stranka, Hrišćanska socijalna unija - bavarska sestrinska partija Hrišćansko-demokratske stranke Angele Merkel - ne želi da vozači dizelaša snose bilo kakav dodatni finansijski teret.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi smenio Štadlera zbog istrage ''dizelgejt''

 

Rupert-Stadler.jpg

 

Volkswagen otkazao je danas ugovorio o radu Rupertu Štadleru, suspendovanom izvršnom direktoru Audija, zbog tekuće istrage o umešanosti u ''dizelgejt''. Takva odluka je doneta nakon više od tri meseca od njegovog hapšenja u okviru istrage o Volkswagenovim manipulacijama na testovima merenja emisije štetnih gasova. VW je objavio da je postigao dogovor sa Štadlerom koji automatski stupa na snagu, dok je Štadler u saopštenju naveo da ''želi da se koncentriše na svoju odbranu.'' On je uhapšen sredinom juna, a Audi ga je privremeno oslobodio obavljanja dužnosti na vlastiti zahtev, imenjujući šefa prodaje Abrahama Šota za privremenog izvršnog direktora.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Racija u Opelu zbog dizel motora

 

Opel-Zafira.jpg

 

Policija i državno tužilaštvo sprovode pretres u fabrici automobila Opel, a istraga je povezana sa sumnjama u manipulaciju oko izduvnih gasova dizelskih motora. ''Opel u punoj meri sarađuje sa policijom i državnim tužilaštvom'', kaže se u saopštenju iz uprave kompanije. U saopštenju se navodi da vozila Opela ''ispunjavaju propise'' vezane uz emisije izduvnih gasova. Dnevnik Bild javlja da su na oko 100.000 automobila marke Opel sa dizelskim motorima manipulisani rezultati ispitivanja izduvnih gasova. Opel se do sada, za razliku od ostalih nemačkih proizvođača automobila poput Volkswagena, nije nalazio u centru istrage oko manipulacije dizel motora. Nemačko ministarstvo saobraćaja je, međutim, još u junu saopštilo da i kod Opela postoji osnovana sumnja u manipulacije kod dizel motora.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi kažnjen sa 800 miliona evra zbog emisije gasova

 

audi a6 avant.jpg

 

Audi, koji posluje u okviru Volkswagen grupe, saopštio je danas da je kažnjen sa 800 miliona evra zbog kršenja propisa vezanih za visokozagađujuće šestocilindrične i osmocilindrične dizel motore.

''Imajući u vidu ove značajne stavke, Audi grupa će bitno smanjiti glavne finansijske pokazatelje poslovanja koji su prognozirani za fiskalnu 2018. godinu'', naveo je Audi u saopštenju. Volkswagen je takođe upozorio da će i njegova zarada biti pogođena. ''Audi prihvata novčanu kaznu i neće se žaliti na nju'', saopštila je kompanija. Time je praktično poručila da priznaje odgovornost za odstupanja od regulatornih zahteva vezanih za emisiju gasova. Ranije ovog meseca, Volkswagen je raskinuo ugovor o radu glavnom izvršnom direktoru Audija, Rupertu Štadleru, koji se nalazi pod istragom zbog sumnje da je umešan u varanje sa emisijama izduvnih gasova. Izvršni direktor prodaje Bram Šot postavljen je za privremenog generalnog direktora Audija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačko ministarstvo će naložiti opoziv oko 100.000 Opelovih vozila

 

opel cascada.jpg

 

Nemačko ministarstvo saobraćaja će naložiti opoziv približno 100 hiljada Opelovih vozila u sklopu istrage o izduvnim gasovima iz dizelskih automobila, saopšteno je iz ministarstva nakon pretresa centrale automobilskog diva. Nemačka agencija za motorna vozila (KBA) je 2015. godine otkrila četiri softverska programa koji mogu da promene nivo emisije štetnih gasova, naredivši Opelu da ih ažurira kako bi otklonila tu mogućnost, objavilo je ministarstvo saobraćaja. ''Nakon što je početkom 2018. godine pronađen i peti softverski program, za koji su u KBA-u utvrdili da je protivzakonit, sprovodi se zvanično saslušanje sa ciljem propisivanja obaveze opoziva modela Cascada, Insignia i Zafira'', kaže se dalje u saopštenju ministarstva. U ministarstvu kažu da je Opel tokom saslušanja nastojao da dobije na vremenu, podsećajući da je KBA obavestio državno tužilaštvo u Frankfurtu o spornom softverskom programu u aprilu ove godine.

 

''Zvanično povlačenje pogođenih približno 100.000 vozila biće sprovedeno uskoro'', ističe se u saopštenju ministarstva. Opel je u saopštenju odbacio sve optužbe o korišćenju nezakonitih uređaja za prikrivanje stvarnog nivoa emisije izduvnih gasova na regulatornim proverama, a odbacuju i optužbe o odugovlačenju. ''Ako bude izdata odredba (o obveznom povlačenju) Opel će nastojati da je ospori sudskim putem'', ističe se u saopštenju kompanije. Nemačko državno tužilaštvo i policijski istražitelji su u ponedeljak pretražili objekte nemačkog proizvođača automobila Opela u Riselshajmu i Kajzerslauternu u sklopu istrage o mogućem manipulisanju emisijama štetnih gasova iz dizelskih automobila. Istraga obuhvata 95.000 vozila sa motorima Euro 6d kako bi se utvrdilo da li je softver za upravljanje izduvnim gasovima korišćen za manipulisanje nivoom emisija, saopšteno je u ponedeljak iz frankfurtske kancelarije državnog tužilaštva. U policiji i Opelu su potvrdili pretres u kompaniji.

Nemački visokotiražni dnevnik Bild je prvi obavestio javnost o toj istrazi, napominje ''Rojters''. Opelovi modeli Insignia, Zafira i Cascada su projektovani još u vreme kada su Opel i sestrinski brend Vauxhall bili u vlasništvu General Motorsa (GM), koji je 2017. godine prodao Opel PSA Groupi. U francuskoj kompaniji nisu želeli da komentarišu istragu. U Opelu su 2016. godine priznali da je u model Zafira ugrađen softver koji u određenim uslovima isključuje sisteme upravljanja emisijom štetnih gasova. Tada su tvrdili da samo koriste rupu u zakonu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merkel: Ne budite cicije, sredite dizelaše

 

merkel.jpg

 

Merkelova je kasno sinoć izjavila da njena vlada želi da proizvođači automobila plate nadogradnju hardvera kod vozila koja je pogodio ''dizel skandal''. U obraćanju na jednom predizbornom skupu u nemačkoj saveznoj državi Hesen, Merkelova je rekla da ''nije prihvatljivo da auto-industrija plaća dosta novca u Americi, a da ovde diže veliku larmu zbog nekoliko stotina evra''. Njena izjava vremenski koincidira sa najavljenim aktivnostima jednog suda u blizini Majnca koji razmatra pitanje da li je dopustiva zabrana starijih automobila na dizel pogon da bi se sprečilo zagađenje vazduha. Nemački sudovi su već odobrili takve mere u drugim gradovima, uključujući Hamburg, Berlin, Štutgart i Frankfurt.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche zbog Dizelgejta mora da plati akcionarima prvih 47 miliona evra

 

126478-porsche macan 1.jpg

 

Porsche, čiji je glavni akcionar Volkswagen, mora da plati 47 miliona evra odštete investitorima zbog skandala s lažiranjem testova izduvnih gasova dizel-motora, saznaje se u sudu u Štutgartu. Optužen da je prekasno obavestio investitore o manipulaciji sa motorima, Porsche je ''prekršio svoje obaveze o davanju informacija'', utvrdio je sud. U presudi na više od 130 stranica, sud navodi da je beleška o tome još maja 2014. godine poslata upravi Volkswagena'', a trebalo je da bude prosledjena i tržištu zbog finansijskog rizika za deoničare od prevare sa motorima. To je prva odluka u velikom nizu tužbi akcionara koji ukupno zahtevaju više od devet milijardi evra nadoknade od Porsche-a i VW-a''.

Skandal sa varanjem Volkswagena na testovima izduvnih gasova motora izbio je septembra 2015. godine i doveo do pada vrednosti njegovih akcija na berzi za skoro 40 odsto, a Porsche-a za 30 procenata

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobit Daimlera potonula 21% zbog Dizelgejta

 

mercedes 180 1.jpg

 

Gigant nemačke automobilske industrije Daimler je u saopštenju obavestio o padu dobiti u trećem kvartalu, potvrdivši slabije poslovne prognoze za celu godinu u kontekstu pada prodaje i troškova ugradnje nove opreme u dizelske automobile. U periodu od jula do septembra neto dobit proizvođača Mercedes je pala 21 posto u odnosu na isti prošlogodišnji period i iznosila je 1.76 milijardi evra. Još veći pad je zabeležen u stavci operativne dobiti, za 27 posto, na 2.5 milijardi evra. Prihodi su smanjeni jedan posto na 40.2 milijarde evra. ''Okruženje je za automobilsku industriju, pa tako i za Daimler, i dalje veoma izazovno'', izjavio je izvršni direktor Dieter Zetsche. U automobilskom delu Mercedes-Benzu prodaja je smanjena četiri posto, uz prodatih 795,000 vozila. Prihodi su im smanjeni sedam posto. Operativna dobit tog dela poslovanja je potonula 35 posto zbog ''kontinuiranih vladinih postupaka i mera za dizelska vozila'', saopštili su iz grupe.

 

Težak udarac za Daimler je bio i takozvani skandal ''Dizelgejt'' i povlačenje oko 774.000 automobila, za koje je nemačka vlada u junu utvrdila da su opremljeni nezakonitim softverom za prikrivanje prekomernih emisija štetnih gasova. Daimler, kao i njegovi rivali BMW i Volkswagen, suočavaju se i sa istragom Evropske komisije zbog sumnje da su se možda dogovorili da ne međusobno ne konkurišu u segmentu sistema za smanjenje zagađenja. Teškoće su proizvođačima automobila zadali i novi, stroži evropski testovi emisija štetnih gasova, koji su iazvali uska grla u registraciji novih automobila. Daimleru glavobolje zadaje i trgovinski rat SAD-a i Kine budući da Peking naplaćuje carine na njegove automobile uvezene iz SAD-a. Svetla tačka je bilo poslovanje sa kamionima, čija operativna dobit je u trećem tromesečju skočila 38 posto. U izveštaju su ujedno potvrđene godišnje prognoze za celu 2018. godinu, koje su objavljene prošle nedelje, a predviđaju ''značajno nižu operativnu dobit'' na nivou grupe u odnosu na prošlogodišnjih 14.7 milijardi evra. Prihodi bi trebalo da ''lagano porastu'' u odnosu na prošlogodišnje 164 milijarde evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bivši direktor Audija Rupert Stadler pušten na uslovnu slobodu

 

e2c63c4317b74b27a08dcfe3c69a72ed.jpg

 

Bivši direktor Audija Rupert Stadler je pušten iz pritvora posle hapšenja u junu u vezi sa lažiranjem rezultata testova emisija štetnih gasova iz dizel motora. Regionalni sud je objavio da je Stadler uslovno oslobođen. Ovaj menadžer je uhapšen pod sumnjom da je odgovoran za prevaru i pokušaj prikrivanja skandala. On je, zajedno sa još nekoliko osoba, osumnjičen da je svesno prodavao luksuzne automobile koji zagađuju vazduh značajno više od dozvoljenih normi. Audi je odlukom suda primoran da plati odšetu od 800 miliona evra povodom ovog skandala.

Grupa Volkswagen, u čijem sastavu posluje Audi, objavila je početkom oktobra da će Stadler napustiti funkciju i da je potpisan odgovorajući sporazum. Izvori iz VW-a rekli su da je sporazumom utvrđeno da Stadler ne može da dobije milionsku odštetu od Audija, na koju teoretski ima pravo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova tužba protiv Volkswagena

 

vw golf LED svetla.jpg

 

Kancelarija za zaštitu potrošača Nemačke i Nemački automobilski klub (ADAC) podigli su u četvrtak u ime vlasnika automobila oštećenih zbog skandala oko manipulacije dizelskih motora pred sudom u Braunschweigu tužbu protiv koncerna Volkswagen. ''Tužbom želi da se dokaže da je Volkswagen svesno obmanjivao svoje klijente manipulisanjem rezultata testiranja izduvnih gasova'', stoji u saopštenju Kancelarije za zaštitu potrošača i ADAC-a. ''Volkswagen je prevario i svojim klijentima je dužan odštetu'', smatra Klaus Mueller, predsednik Kancelarije za zaštitu potrošača Nemačke.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šef Volkswagena kaže da su se oporavili od Dizelgejta

 

dis.jpg

 

Prošle su tri godine od početka skandala sa Volkswagenom i varanjem na emisionim testovima, a prašina se još uvek nije u potpunosti slegla. Šef ove kompanije Herbert Dis, kaže da je većina efekata ovog skandala ostala u prošlosti, zahvaljujući njihovoj ''električnoj'' strategiji, ali i investiciji od 30 milijarde dolara, kako bi se pomenuti efekti ispravili. Pravni problemi ove kompanije u Nemačkoj nisu bili toliko ozbiljni kao oni u SAD, gde se Volkswagen izjasnio kao kriv za tri krivična dela: zaveru, ometanje pravde i uvoženje pogrešno označene robe. Uprkos Dizelgejtu, dizel će se i dalje nalaziti u portfoliju Volkswagena, posebno u onim zemljama u kojima još uvek nisu zaživeli alternativni pogoni.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opoziv je odobren, prvi na redu su Audi A6 i A7 Sportback

 

audi a7 88888.jpg

 

Nikako da se slegne prašina oko ''Dizelgejta'', najveće afere u istoriji Volkswagen grupe. Opoziv i popravke će pomoći, ali ipak bi vreme moglo da bude presudno u rešavanju stvari oko automobila opremljenih neregularnim sistemom za kontrolu emisije štetnih gasova. A do tada će većina automobila proći servis.

Kada je Audi u pitanju, njihovo rešavanje je odobrila Savezna kancelarcija za motorna vozila (KBA), a radi se o ukupno osam opoziva koji će pokriti servis na oko 151.000 automobila u Nemačkoj. Prvi opoziv obuhvata modele A6 i A7 proizvedene u periodu od 2015. do 2018. godine, oko 31.200 primeraka. Svi su opremljeni 3.0 TDI motorom od 200 kW/272KS, a u Audiju poručuju vlasnicima da se ne brinu oko ugradnje novog sistema jer ''to neće uticati na potrošnju, emisiju CO2, karakteristike motora, buku i pouzdanost''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen mora da isplati punu cenu vozila vlasniku Golfa koji je kupljen nov 2012. godine

 

151029-vw tdi.jpg

 

Sud u Nemačkoj je odlučio da Volkswagen mora da isplati punu cenu vozila vlasniku Golfa koji je kupljen nov 2012. godine, jer automobil sadrži nelegalni softver za varanje na testovima emisija štetnih gasova. Volkswagen je saopštio da veruje da sud u Augzburgu nije postupio po zakonu i da će uložiti žalbu višestepenom regionalnom sudu. Sud je zaključio da je Volkswagen postupio nemoralno kada je namerno ugradio sporni softver da bi povećao prodaju i zaradu, rekao je portparol suda. Sud je naredio da vlasnik automobila dobije odštetu u visini originalne cene Golfa od skoro 30.000 evra.

Volkswagen je saopštio da kupci nemaju pravnu osnovu da se žale pošto nisu pretrpeli nikakvu štetu ili gubitke. ''Vozila su bezbedna i ispravna za vožnju'', navodi se u saopštenju. Kompanija je podsetila da je većina od oko 9.000 tužbi povodom dizelskog skandala odbačena pred okružnim i višim sudovima. Volkswagen je ranije priznao da je ugradio nelegalni softver u 11 miliona vozila širom sveta. Kompanija je pristala da plati milijarde dolara odštete u SAD u okviru vansudskih poravnanja, ali nije sklopila sličan aranžman u Evropi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tužbi protiv VW-a se za samo tri dana pridružilo 28.000 vlasnika dizela u Nemačkoj

 

vw d 1.jpg

 

Zajedničkoj tužbi protiv Volkswagena, koju pripremaju potrošačke organizacije zbog skandala u vezi sa emisijama štetnih gasova, pridružilo se više od 28.000 vlasnika dizel motora u roku od tri dana od početka prikupljanja prijava. Tužbom vlasnici vozila Volkswagen žele da dobiju odštetu zbog smanjenja vrednosti svojih vozila zbog skandala varanjem u merenju emisije dizelskih vozila. U Nemačkoj je ove godine stupilo na snagu zakonodavstvo koje omogućava potrošačima kolektivne odštetne tužbe. Volkswagen je priznao da su oko 11 miliona automobila širom sveta opremili softverom koji omogućava objavljivanje netačnih podataka o emisijama štetnih gasova iz dizelskih motora. Pristali su da plate milijarde dolara naknada u Sjedinjenim Državama u sklopu nagodbi s vlasnicima automobila, regulatorima za zaštitu sredine, saveznim državama i ovlašćenim distributerima. Takođe su ponudili otkup 500 hiljada vozila u SAD-u. U Evropi kompanija do sada nije sklopila takve nagodbe, a suočena je sa zahtevima ulagača i klijenata za isplatom naknada čija ukupna vrednost se meri u milijardama evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen otkrio šta će napraviti sa hiljadama otkupljenih dizelaša

 

vw 300k.jpg

 

Više od 350.000 dizelskih Volkswagena trenutno čini najveća automobilska groblja u Americi i šire. Uskoro će se većina vratiti u život. Hiljade otkupljenih Volkswagena trenutno skuplja prašinu na oko 37 placeva širom SAD-a. Uskoro će krenuti na put do svojih novih kupaca. A pre toga će Volkswagen odabrati one za koje psotoji računica za sređivanje i vraćanje na tržište. Svi ostali biće otpisani i poslati na recikliranje. Predstavnik Volkswagena je za ''Autocar'' izjavio da će Volkswageni uskoro početi da se vraćaju na tržište. I pritom naglašava da su dizelaši opet tražena roba, pa će Volkswagene opranih grehova vraćati postepeno. Sve kako se ne bi uzdrmalo tržište i oborila cena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bram Schot zvanično CEO Audija od januara

 

Bram Schot.jpg

 

Audi je potvrdio da će Bram Schot zvanično postati CEO brenda 1. januara 2019. Bram Schot, koji je trenutno šef marketinga i prodaje Audija, privremeni je i CEO kompanije od juna ove godine. Na poziciju je došao nakon što je prethodni CEO Audija, Rupert Stadler, uhapšen zbog povezanosti brenda u dizel skandalu Volkswagen grupe. S obzirom da više nije mogao da ispunjava svoje dužnosti CEO-a, Audi je odlučio da otpusti Stadlera.

Pored svoje nove uloge šefa kompanije, Schot će nastaviti da bude šef marketinga i prodaje dok mu se ne nađe adekvatna zamena. Takođe, kao šef Audija, on će biti zadužen i za Lamborghini, Ducati, i Italdesign. Bram Schot je rođen u Holandiji i u Audi je došao tek 2017. godine. Pre toga je bio zadužen za marketing i prodaju odseka za Volkswagen komercijalna vozila. Pre nego što je došao u VW 2011., Schot je bio šef Mercedesa u Italiji. ''Kao privremeni CEO, Bram Schot je već odradio odličan posao u prethodnim mesecima'', naveo je CEO VW grupe, Herbert Diess, u saopštenju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...