Jump to content
FAS Goran
Woodoo

Volkswagen i Audi u SAD varali na testu emisije zagađenja / Dieselgate

Recommended Posts

Volkswagen otkrio ''nepravilnosti'' u novom softveru za praćenje emisije štetnih gasova

 

vw logo 11.jpg

 

Iz Volkswagena su objavili da su informisali vlasti o ''nepravilnostima'' koje su otkrivene prilikom pregleda novog softvera koji beleži podatke o emisiji štetnih gasova iz dizel motora. Iz VW-a tvrde da su nepravilnosti otkrivene kod dizel vozila sa 1.2 litarskim motorom. Kompanija je odustala od pokušaja da ažurira softver zahvaćenih dizelskih vozila kao zaštitnu meru. Iz državnog tela nadležnog za saobraćaj su potvrdili da su upoznati sa problemom. Predstavnici VW-a naglašavaju da su već dogovorili sastanke sa predstavnicima vlasti početkom januara kako bi izvršili dodatna testiranja i analizirali problem.

Proizvođač automobila iz Wolfsburga je 2015. priznao da je manipulisao softverom koji prikuplja podatke o emisiji štetnih gasova u milionima dizelskih vozila. Nemačka vlada i automobilska industrija su fokusirani na ažuriranje softvera kao glavno rešenje za smanjenje emisije štetnih gasova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen je čišćenje dizela zbog skandala ove godine koštalo 5.5 milijardi evra

 

vw o.jpg

 

Volkswagen Grupu je čišćenje dizela zbog skandala koštalo 5.5 milijardi evra ove godine. U sledećoj će nemački automobilski gigant platiti još oko dve milijarde evra, a 2020. dodatnu milijardu, rekao je direktor finansija VW Frenk Viter. VW je od 2015. i izbijana ''Dizelgejt'' afere zbog varanja na testovima emisije štetnih gasova za dizel motore platio skoro 30 milijardi evra za poravnanje sa investitorima i tužbe kupaca, te kazne regulatornih organa. Volkswagen se ove godine fokusirao na razvoj električnih automobila pa će početkom 2019. predstaviti prve članove ID porodice. Osim toga, veliku pažnju će da posveti i rastu prodaje u Kini, najvećem tržištu automobila na svetu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

372.000 Nemaca se priključilo kolektivnoj tužbi protiv Volkwagena

 

vw 300k.jpg

 

Oko 372.000 nemačkih vlasnika vozila marke Volkswagen, opremljenih uređajem koji je prikazivao netačne podatke o emisiji štetnih gasova, priključilo se kolektivnoj tužbi protiv nemačkog automobilskog diva, pokazuju zvanični podaci. Stotine hiljada građana se uključilo u pokretanje zajedničkog sudskog spora protiv VW u periodu od kraja novembra 2018. do 2. januara 2019, izjavila je portparolka nemačkog Ministarstva pravosuđa za agenciju AFP. Spor je 1. novembra 2018. pokrenulo udruženje nemačkih potrošača VZBV i to pred sudom u nemačkom gradu Brunsviku, svega nekoliko kilometara udaljenom od sedišta VW u Volfsburgu. Mada se vlasnici mogu upisati u registar tužilaca do dana uoči početka prvog saslušanja, koje se planira za drugu polovinu ove godine, VZBV ih je pozvao da se prijave pre 31. decembra 2018. kako bi se izbegla mogućnost zastarivanja.

 

VW je 2015. priznao da je manipulisao softverom ugrađenim u 11 miliona dizel vozila širom sveta kako bi u proveri emisije štetnih gasova pokazivao manje zagađenje nego u stvarnoj vožnji. Do sada je ta afera, popularno nazvana ''dizelgate'', koštala VW više od 28 milijardi evra (32 milijarde dolara) u vidu kazni, povlačenja vozila i odšteta. Najveći finansijski teret VW je podneo u SAD gde je otkupio gotovo 500.000 vozila od klijenata i isplatio kompenzaciju u iznosu do 10.000 dolara po vozilu. U Nemačkoj su dosad platili dve kazne u ukupnom iznosu od samo 1.8 milijardi evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat-Chrysler zbog dizelaša mora da plati više od 700 miliona dolara

 

fca.jpg

 

Fiat-Chrysler Automobiles će platiti više od 700 miliona dolara kako bi rešio tužbe američkog ministarstva pravosuđa i vlasnika dizel vozila zbog tvrdnji da je koristio nelegalni softver koji je prikrivao stvarne nivoe štetnih emisija njegovih 104.000 dizelskih vozila. Fiat-Chrysler će od tog iznosa 311 miliona dolara platiti američkim i kalifornijskim regulatorima, oko 75 miliona dolara državama koje istražuju više nivoa emisija, kao i dodatna sredstva za nadoknadu viška emisija iz starijih dizelskih automobila. Takođe će platiti 280 miliona dolara za nagodbu sa vlasnicima vozila, rekli su izvori za ''Rojters''. Fiat-Chrysler je negirao bilo kakvu zloupotrebu, objavivši ranije da nikad nije bilo pokušaja da se stvori softver kojim bi se kršila pravila o emisijama.

Očekuje se da će ''Robert Bosch GmbH'', nemački dobavljač auto-delova koji je napravio neke delove dizel motora Fiat-Chryslera, saopštiti da će podmiriti troškove tužbe američkim vlasnicima u visini od 30 miliona dolara. Američko Ministarstvo pravosuđa je tužilo Fiat-Chrysler u maju 2017. godine zbog ilegalnog korišćenja softvera kojim se prikrivaju više emisije štetni gasova u 104.000 američka dizelska vozila, modela iz perioda od 2014. do 2016. Fiat-Chrysler je u julu 2017. od američkih regulatora dobio odobrenje za prodaju dizelskih vozila sa ažuriranim softverom. Vlasnici vozila bi trebalo da dobiju prosečno 2.800 dolara po završetku ažuriranja softvera.

 

Američki i kalifornijski regulatori su pojačali nadzor nad dizelskim vozilima nakon što je Volkswagen AG priznao 2015. godine da je godinama ilegalno instalirao softvere u američkim vozilima kako bi izbegao emisijske standarde. VW je tada pristao da plati više od 25 milijardi dolara SAD-u za potraživanja od strane vlasnika, regulatora okoline, država i trgovaca. Regulatori su takođe ispitivali emisiju dizelskih goriva u Daimlerovim Mercedes-Benz vozilima. Fiat-Chrysler je još suočen sa kriminalističkom istragom koju sprovodi američko Ministarstvo pravosuđa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen u Indji mora da plati kaznu u visini od 14.2 miliona dolara

 

138645-vw vento 1.jpg

 

Volkswagen će morati da plati kaznu u visini od milijardu rupija (oko 14.2 miliona dolara) u Indiji. Novčanu sankciju moraće da plate zbog instaliranja softvera u vozila za prikrivanje realne emisije štetnih gasova. Takva odluka je doneta uprkos žalbi kompanije indijskom vrhovnom sudu na presudu Nacionalnog suda za ekologiju. Taj indijski sud je 16. novembra saopštio da su VW-ova dizel vozila doprinela zagađenju vazduha u indijskoj prestonici zbog prekomerne emisije azotnog oksida, i da će naložiti hapšenje direktora te kompanije ako ne plati kaznu.

VW je 2016. godine priznao krivicu po krivičnim prijavama u SAD, pristavši da plati 2.8 milijardi dolara odštete zbog varanja na testu dizel motora. Kompanija je tada dogovorila otkup jednog broja vozila, popravku drugih, plaćanje kazne za ekološku štetu i plaćanje odštete po osnovu kolektivnih tužbi u iznosu od preko 30 milijardi dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche takođe varao na eko-testu! 911 iz 2016. i 2017. emituje više CO2 od norme

 

136957-porsche 911 3.jpg

 

Malo po malo, na površinu dolazi da su sa emisijama CO2, koja je direktno povezana sa potrošnjom, varali svi. Najnoviji primer je donedavno aktuelni Porsche 911, serije 991, koji se proizvodio od 2016. i 2017. (konkretna serija se inače proizvodila od 2012. do 2018.). Kako javlja nemački biro za motorna vozila KBA, uočena je veća količina CO2 od propisane. Za sada se ne navodi koliko je prekoračenje, ali se u izveštaju kaže da će biti obaveštene američke resorne institucije EPA i CARB, budući da pola ukupne produkcije 911-ice ide na američko tržište. Oliver Blume, šef firme iz Zuffenhausena, već je kontaktirao Andreasa Scheuera, nemačkog saveznog ministra za saobraćaj i obavestio ga o preduzetim merama. Neophodne dogradnje na izduvnom sistemu Porschea 911 (991), u vrednosti 5.000 evra po autu (katalizator, filter čađi...) obaviće se besplatno u ovlašćenim servisima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi testovi pokazali značajno veću emisiju štetnih gasova iz Mercedesovih automobila

 

mercedes gle 3333333.jpg

 

Stroži testovi su pokazali značajno veću emisiju štetnih gasova iz Mercedesovih automobila u 2018. pa su u krovnoj kompaniji Daimler najavili agresivniji razvoj električnih i hibridnih modela automobila. Evropski regulatori su prisilili automobilsku industriju da drastično smanji emisije gasova kako bi se ublažilo globalno zagrevanje, uključujući 40-procentno smanjenje emisije CO2 u periodu od 2007. do 2021. godine. Zatim ih je skandal sa Volkswagenovim falsifikovanjem podataka o izduvnim gasovima iz 2015. godine podstakao da postrože i metode testiranja kako bi pokazivale stvarne uslove vožnje. Rezultat je bio skok prosečne vrednosti emisija u celoj automobilskoj industriji.

 

Zbog novih testova ali i promene ukusa kupaca i njihovog okretanja težim sportskim terencima (SUV), prosečna emisija Mercedesovih i Smartovih putničkih automobila je porasla za sedam posto u 2018. godini, na 134 grama CO2 po kilometru u 2018. godini. To otežava smanjenje prosečne emisije na ciljanih 105 grama CO2 po kilometru do 2021. godine. ''Rezultat će biti još intenzivnija elektrifikacija'', izjavio je potpredsednik eDrive razvoja u Mercedesa Carsu Jochen Hermann. Do sledeće godine ''Mercedes-Benz Cars'' će povećati broj hibridnih i električnih modela na 20, sa pet modela u 2018. godini. Do 2025. godine 40 posto putničkih automobila biće električni ili hibridni automobili, saopštili su iz Daimlera. ''Očekujemo da ćemo ispuniti zacrtani cilj'', rekao je predstavnik za odnose sa javnošću u osvrtu na predviđanja za 2021. godinu. Evropski zakonodavci su u decembru odličili da smanje emisiju gasova u periodu od 2021. do 2030. za dodatnih 37.5 posto.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW kažnjen zbog neadekvatne kontrole prilikom instaliranja neispravnog softvera

 

bmw x6 80444.jpg

 

Nemački tužioci kaznili su danas automobilsku kompaniju BMW sa 8.5 miliona evra zbog neadekvatne kontrole prilikom instaliranja neispravnog softvera. Ovaj softver je prouzrokovao prekomernu emisiju štetnih gasova u 7.965 dizel automobila. Tužioci su saopštili da nisu pronašli nikakve dokaze koji potvrđuju da je ta kompanija počinila prevaru, ali da je utvrđeno da nije izvršila adekvatnu kontrolu kvaliteta. Iz BMW-a poručuju da su u više navrata ''istakli da je instalacija pogrešnog softverskog modula bila frustrirajuća i veoma žalosna greška'', i da iz tog razloga kompanija ''prihvata kaznu i neće uložiti žalbu''.

Izrečena novčana kazna je ''sitnica'' u poređenju sa kaznama i nagodbama u iznosu od 27.4 milijardi evra koliko je Volkswagen platio u SAD i u drugim zemljama. Naime, ta kompanija je priznala da je namerno manipulisala softverom kako bi dizel automobili mogli da prođu na testovima merenja emisije štetnih gasova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Američka Komisija za hartije od vrednosti podnela tužbu protiv Volkswagena

 

181876-vw logo.jpg

 

Američka Komisija za hartije od vrednosti podnela je tužbu protiv Volkswagena i bivšeg generalnog direktora Martina Vinterkorna zbog skandala ''dizelgejt''. Komisija je optužila nemačkog proizvođača automobila za ''masovnu prevaru'' američkih investitora. U tužbi podnetoj sudu u San Francisku u četvrtak, SEC je navela da je VW od aprila 2014. do maja 2015. na američkim tržištima plasirao obveznice i druge vrednosne hartije u iznosu od preko 13 milijardi dolara, u vreme kada su viši rukovodioci znali da preko 500.000 dizel vozila prodatih u SAD krši zakonske limite o emisiji gasova.

 

''Volkswagen je stekao korist od više stotina miliona dolara tako što je izdavao vrednosne papire po atraktivnijim cenama za kompaniju'', navodi SEC. U tužbi se traži da se Vinterkornu zabrani da radi kao rukovodilac ili direktor u javnim kompanijama u SAD-u i da vrati ''nepošteno stečenu dobit''. Protiv Vinterkorna je podnelo tužbu i američko tužilaštvo 2018. godine, i okrivljen je za zaveru sa ciljem prikrivanja prevare sa emisijom gasova iz dizelaša. On se i dalje nalazi u Nemačkoj. Iz Volkswagena su povodom tužbe SEC-a saopštili da je ona ''pravno i činjenicno neutemeljena'' i da će je VW ''žestoko osporiti''. ''SEC je podneo tužbu bez presedana zbog hartija od vrednosti koje su prodate samo vrhunskim investitorima koji nisu oštećeni i kojima se isplaćuju sve kamate i glavnice u celosti i na vreme'', navedeno je u saopštenju VW-a. Volkswagen je pristao da plati više od 25 milijardi dolara u SAD po tužbama vezanim za skandal star tri ipo godine, i to vlasnicima vozila, regulatorima za zaštitu životne sredine, državama i dilerima, i ponudio da otkupi oko 500.000 inkriminisanih automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podignuta optužnica protiv bivšeg Volkswagenovog direktora Martina Vinterkorna

 

martin winterkorn.jpg

 

Tužioci u nemačkom gradu Brunzviku podigli su danas optužnicu protiv bivšeg direktora Volkswagena Martina Vinterkorna. Optužnica je podignuta u vezi sa VW-ovim manipulacijama na testovima merenja emisije štetnih gasova. Kako se navodi, optužnica je podignuta protiv još četiri menadžera u kompaniji, saopštilo je tužilaštvo, ali nije navelo njihova imena, prenosi agencija ''Rojters''.

 

Vinterkorn je, kako je saopštilo tužilaštvo, optužen za izuzetno ozbiljan slučaj prevare, povredu poverenja i kršenje konkurencije, jer nakon 25. maja 2014. godine, kada je postalo poznato da je manipulisano sa dizel motorima, nije ništa preduzeo. Vinterkorn o ilegalnom softveru nije obavestio vlasti u Evropi i u SAD, niti kupce, a nije sprečio ni dalju ugradnju tog softvera, saopštili su tužioci. Kao posledica toga, VW se suočio sa visokim kaznama u Nemačkoj i u SAD, do čega ne bi došlo da je Vinterkorn reagovao, poručuju iz tužilaštva. Pre oko godinu dana, SAD su podigle optužnicu protiv Vinterkorna, optužujući ga za zaveru kako bi prikrio skandal sa emisijom štetnih gasova iz Volkswagenovih dizel vozila. Afera ''dizelgejt'' je otkrivena 2015. godine, što je izazvalo globalnu reakciju protiv dizelaša i do sada je koštalo kompaniju 29 milijardi evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagenovi troškovi zbog Dieselgate afere premašili 30 milijardi evra

 

vw pay.png

 

Troškovi koje je pretrpeo Volkswagen povodom afere u vezi sa emisijama štetnih gasova premašili su 30 milijardi evra nakon što je grupacija izdvojila još milijardu evra za pravne rizike, navodi se u izveštaju o poslovanju u prvom kvartalu. Ukupni iznos obuhvata troškove za advokate, isplate nadoknada i plaćanje ostalih vanrednih pravnih procedura, saopštio je Frank Viter, član odbora grupacije VW zadužen za finansije. Ovaj iznos pokriva sve dodatne troškove koji se mogu predvideti u ovom trenutku, ali se ne isključuje mogućnost da će ih biti još, rekao je Viter, prenela je agencija DPA. Većina troškova je rezultat isplata u SAD, nakon što je u toj zemlji 2015. godine izbio skandal jer se saznalo da je Volkswagen ugrađivao nelegalan softver u svoje automobile da bi tokom testova prikrio stvarne emisije gasova. Grupacija je suočena sa više od 60.000 pojedinačnih tužbi u Nemačkoj, a u većini se zahteva nadoknada. Investitori su optužili grupaciju da je suviše kasno objavila informacije o razmeri finansijskih posledica ovog skandala.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche kažnjen zbog falsifikovanja rezultata emisija štetnih gasova

 

posrche m 111.jpg

 

Porsche je kažnjen novčanom kaznom od 535 miliona evra zbog dizelskih vozila koja su emitovala više štetnih gasova nego što je dozvoljeno. Iz kancelarije državnog tužioca u Štutgartu je saopšteno da je kompanija Porsche kažnjena zbog neodgovornog ponašanja u oblasti kontrole kvaliteta. ''Državni tužilac je izrekao kaznu od 535 miliona evra Porsche AG-u zbog nemara u kontroli kvaliteta'', saopštili su iz kancelarije državnog tužioca. Kazna Porscheu je najnovija u nizu kazni izrečenih krovnoj Porscheovoj kompaniji Volkswagen zbog skandala poznatog kao Dieselgate, koji je izbio nakon što su američke vlasti utvrdile da je softver ugrađen u VW-ove dizelaše omogućio falsifikovanje podataka o emisiji štetnih gasova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boschu kazna od 90 miliona evra

 

97923-Bosch.jpg

 

Nemački vodeći snabdevač tehnologija i usluga Bosch pristao je da plati kaznu od 90 miliona evra za propuste u nadzornim dužnostima kojima je omogućio proizvođačima automobila da varaju na testovima emisija štetnih gasova. Nemački tužioci su saopštili da je Boschova tehnologija omogućila proizvođačima automobila da koriste softver za upravljanje motorom kojim su zatim na testovima prikazali niži nivo zagađenja. Bosch je isporučio blizu 17 miliona tehničkih uređaja opremljenih softverom za upravljanje motorom. Tužioci su izjavili da je Bosch prihvatio novčanu kaznu i da se neće žaliti na odluku.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen mora da plati Česima 23 miliona dolara

 

vw golf p.jpg

 

Okružni sud u Pragu presudio je, u postupku vezanom za Volkswagenov dizel-skandal, da vlasnici automobila marke Škoda i VW imaju pravo na odštetu u vrednosti od 533 miliona kruna (23.3 miliona dolara). Tužbu je podnelo 2.435 ljudi, objavio je sajt ''seznamzpravi'', a na presudu suda moguće je uložiti žalbu. Volkswagen je u septembru 2015. godine priznao da je varao na testovima merenja štetnih gasova u SAD, podseća britanska agencija. ''Ovo je napredak u evropskom domenu te afere. Uspeli smo da proguramo istu kompenzaciju kao i u Sjedinjenim Državama'', izjavio je advokat klijenata koji su podneli tužbu, javlja Rojters, a prenosi Tanjug.

Volkswagen je isplatio više od 27 milijardi evra (31 milijardu dolara) na ime kazni za korišćenje nezakonitog softvera kako bi prikrio prekomeran nivo zagađenja iz svojih dizel automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dizel skandal je Mercedes koštao stotine miliona evra

 

mercedes 180 1.jpg

 

Daimler je smanjio očekivanja profita za 2019. godinu za stotine miliona evra. Finansijski pad poslednji je pad od skandala sa štetnim emisijama gasova dizel motora koji je potresao nemačku automobilsku industriju. Kompanija je saopštila da će ''različiti tekući državni postupci i mere koje se odnose na dizel vozila'' uticati na dobit kompanije u drugom kvartalu za fiskalnu godinu 2019. godine. U saopštenju se navodi da se očekuje povećanje troškova vezanih za te postupke.

 

Nemački proizvođači automobila suočeni su sa višegodišnjom kontrolom štetnih emisija gasova koje proizvode dizel vozila, piše CNN. To ispitivanje proizilazi iz priznanja drugog nemačkog proizvođača automobila - Volkswagen iz 2015. - da je opremio milione dizel motora da prevare testove emisija štetnih gasova. Otkrivanje je uništilo poverenje potrošača i regulatora u dizel tehnologiji i koštalo Volkswagen na desetine milijardi dolara. Evropska komisija je u aprilu saopštila da su Volkswagen, BMW i Daimler (DDAIF) prekršili antimonopolska pravila tako što su zajedno odložili uvođenje dva sistema za čišćenje emisija između 2006. i 2014. godine. Daimler je tada rekao da ''intenzivno sarađuje'' sa Komisijom i nije očekivao da će biti kažnjen. U nedelju, Daimler je rekao da će dobit za 2019. godinu biti u suštini jednaka prošlogodišnjoj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačko tužilaštvo podiglo optužnicu protiv bivšeg šefa Audija

 

Rupert-Stadler.jpg

 

Kako prenosi Beta, nemačko tužilaštvo podiglo je optužnicu protiv bivšeg šefa Audija, Volkswagenovog luksuznog odeljka, zbog prevara u vezi sa softverima dizel automobila koji su prikazivali lažne podatke na testovima emisije štetnih gasova. Tužioci u Minhenu optužili su Ruperta Štadlera i još tri osobe čija imena nisu objavljena. Te tri osobe optužene su da su za Audi, Volkswagen i Porsche modele razvili motore sa softverima koji su na emisionim kontrolama ispuštali manje štetnih gasova nego u stvarnoj vožnji. Štadler je optužen da je znao za manipulaciju sa automobilima i pored toga nastavio da prodaje te modele.

Nemačko tužilaštvo u maju je novčano kaznilo kompaniju Bosch koja je optužena da je isporučila milione sistema za kontrolu motora koji su instalirani na automobilima različitih proizvođača počevši od 2008. godine. Prema rečima tužilaca softver tih motora ''sadržao je delom zabranjene strategije'', što je dovelo do toga da automobili emituju više oksida azota, atmosferskog zagađivača, nego što je dozvoljeno. Tužioci su tada rekli da veruju da je ''inicijativa za integraciju i oblikovanje zabranjenih strategija došla od zaposlenih proizvođača automobila''. Skandal sa emisijama štetnih gasova iz dizel motora koštao je Volsksvagen milijarde evra...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zabranili prodaju Volkswagen, Audi i Porsche modela

 

vw korea.jpg

 

Iako je ''Dizelgejt'' afera uglavnom pogodila SAD i Evropu, i dalje ima odjeka i u drugim delovima sveta. Poslednji u nizu skandala u vezi sa lažiranjem emisija štetnih gasova dolazi iz Južne Koreje.

Ovaj azijski ekonomski gigant zabranio je prodaju osam modela iz Volkswagen grupacije, te ih novčano kaznio sa ukupno 9.8 miliona dolara. Više ne mogu da se kupe Audi A6 40 TDI, dva Audi A6 60 TDI modela, dva Audi A7 50 TDI modela, VW Touareg V6 3.0 TDi, VW Touareg 3.0 TDI 4Motion i Porsche Cayenne. Ministarstvo životne sredine Južne Koreje je istragom utvrdilo da je svaka kompanija manipulisala sa uređajima za kontrolu zagađenja u svakom od navedenih modela. Iz Audija su saopštili da nisu u pitanju novi modeli, a ukupno ih je u Južnoj Koreji prodato 4.116 A6 TDI, 2.527 A7 TDI, te 672 VW Touarega. Kod svakog od navedenih modela je otkriveno da emituje deset puta više azud-monoksida nego što je dozvoljeno. VW Grupa je potrošila više od 30 milijardi dolara na kazne, otkup i prepravljanje automobila u kojima je koristio nedozvoljeni softver za varanje na testovima emisije gasova, te na brojne tužbe koje su usledile širom sveta.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dieselgate? Kako smo se samo ''primili''! Pogledajte šta rade Ameri

 

ram002.jpg

 

GMC Sierra Denali, Ford F-150 i Ram 150 se okreću moćnim i relativno štedljivim turbodizelašima, na tržištu gde u toj klasi dizelaša donedavno, praktično, nije bilo. Hajka protiv dizelaša je više pitanje politike i geostrateških interesa velikih igrača na sceni, nego što ima stvarno utemeljenje u ekološkim i ostalim efektima. I nakon što se 'izduvao' početni balon, a čini se da se Toyota zaletela prerano otpisavši 1.4 D-4D, koji je bio upravo ''pogođen'' za evropski B i C segment (zbog toga su izgubili velik deo flotnih narudžbina), na tržištu SAD-a se dešava čudesan preokret.

 

ram001.jpg

 

Na tržištu ''truck'', odnosno velikih pickup modela u prvi plan dolazi turbodizelski pogon! To dokazuje serija njihovih najpopularnijih vozila, klase truck, odnosno pickup, kakvih je 49 posto na tržištu. Novi adut je GMC Sierra 1500 Diesel AT4 Crew Cab, koji je osim sa benzinskim agregatima 5.3 V8 i 6.2 V8, opremljen 6-cilindarskim rednim turbodizelašem 3.0, snage 277 KS i 624 Nm. Preko 10-stepenog automatskog menjača pokreće sve točkove (4x4). Uz izuzetne vučne mogućnosti, to omogućava za američke prilike i koncepciju 2.5 tonskog pickupa nisku potrošnju: 10.7 l/100 km u gradu, 9.0 na otvorenom i 9.8 litara prosečno. Cena 56.000 dolara (50.450 evra). Time nadmašuje ostalu dvojicu iz klase, takođe sa dizel motorom, Ford F-150 i Ram 150.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pomolu novi skandal: VW sporni program ugrađivao i u nove automobile?

 

vw logo again.jpg

 

Javni servis SWR izneo je tvrdnje kako je VW sporni program za manipulaciju vrednostima izduvnih gasova navodno ugrađivao i u motore novije generacije euro 6. ''I noviji dizel-motori koncerna Folksvagen bili su opremljeni programom pomoću kojeg je moguće prepoznati nalazi li se automobil na ispitivanju, što omogućava lažiranje podataka o izduvnim gasovima'', javlja javni servis SRW pozivajući se na interne spise VW-a. Dizel-motori najnovije generacije uvro 6 ugrađivani su u automobile marki koje se nalaze unutar koncerna VW poput Volkswagena, Škode, Seata i Audija. Kod VW-ovih modela se uglavnom radi o modelima Golf, Tiguan i Passat.

Na upit SWR-a, koncern Volkswagen je saopštio da ''prema njihovim saznanjima'' u motore novije generacije nisu ugrađivani programi za manipulaciju. Koncern VW je u SAD, gde je 2015. godine otkriven skandal oko manipulacije vrednostima štetnih izduvnih gasova, dosad već isplatio nekoliko milijardi dolara kazne. Već kod otkrivanja toga skandala sumnjalo se da su sporni programi bili ugrađivani i u motore najnovije generacije, što je VW stalno osporavao.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemci tuže Volkswagen, tužbi se priključuju i hrvatski potrošači

 

5d7f97ac5cc21_vwgolfLEDsvetla.jpg.94f08ff1fe16d19c74abfbb3f8e1ab66.jpg

 

Zbog manipulacije s izduvnim gasovima vozila Folksvagen grupe, Savezno udruženje nemačkih potrošača iz Berlina pokrenulo je najveću kolektivnu tužbu u Evropi. Kako piše portal Poslovni dnevnik, toj tužbi priključuju se i hrvatski potrošači. Na sudu će se utvrđivati odgovornost Folksvagena zbog nedozvoljene ugradnje manipulativnih softvera za optimalizaciju izduvnih gasova, prenosi hrvatski portal. Tužbi su se pridružili i potrošači iz Hrvatske koje zastupa kancelarija Sandre Budimir, a advokat iz te kancelarije Pavao Kovačić kaže da se do sada javilo oko 100 ljudi. Prema njegovim rečima, Udruženju nemačkih potrošača za sada je prijavljena 51 osoba jer svi moraju da prilože dokumentaciju kojom dokazuju da su vlasnici vozila sa spornim dizel-motorom. "Ovo je probna kolektivna tužba koja se podnosi radi prekida zastare (slučaja) i utvrđivanja odgovornosti Folksvagena, a ako se utvrdi odgovornost te kompanije, onda se u postupcima za naknadu štete utvrđuje samo iznos odštete. Moguće je i da Folksvagen u kolektivnom postupku odluči da se nagodi, tako da možda ni ne dođe do postupka za naknadu štete", kaže Kovačić za Večernji list. Koliko bi u slučaju uspeha tužbe potrošači mogli dobiti sada nije poznato, jer, dodaje Kovačić, nema sudske prakse na osnovu koje bi mogla da se prognozira visina odšteta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačko tužilaštvo podiglo krivične tužbe protiv šefova Volkswagena

 

196002-vw logo 001.jpg

 

Nemačko tužilaštvo je podiglo krivične tužbe protiv direktora Volkswagena Herberta Disa, bivšeg direktora Martina Vinterkorna i predsednika Hansa Ditera Peča.

 

Optužnice su podignute zbog varanja na testovima emisija štetnih gasova, a direktori i predsednik su okrivljeni da namerno nisu na vreme obavestili investitore o finansijskim posledicama skandala, saopštilo je tužilaštvo u Braunšvajgu. Volkswagen je platio milijarde dolara odštete i kazni nakon što su iz kompanije 2015. godine priznali da su u milione svojih automobila sa dizel motorima ugradili nelegalan softver koji prikriva stvarne emisije štetnih gasova.

 

U optužnici se na 636 stranica navodi da je bivši član uprave Vinterkorn najkasnije od maja 2015. znao za postojanje nelegalnog softvera ugrađenog u dizel motore Volkswagenovih automobila koji su se prodavali širom sveta. Brojni vlasnici akcija su podigli tužbe zbog gubitaka, a Volkswagen je tek nakon objave američkih vlasti obavestio tržišta o manipulacijama. Zbog posledica manipulacija softverom Volkswagen je do sada samo u SAD isplatio preko 20 milijardi evra odštete, a slični procesi u Evropi i dalje traju. Procenjuje se da je nelegalni softver ugrađen u preko 11 miliona vozila, a ovaj skandal je pokrenuo i javnu raspravu o štetnosti dizel motora, što je rezultiralo i zabranom transporta u nekim gradovima u Nemačkoj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daimler kažnjen sa 870 miliona evra

 

115126-mercedes c 4.jpg

 

Nemačko tužilaštvo kaznilo je kompaniju Daimler sa 870 miliona evra zbog sertifikovanja dizel automobila čija emisija nije bila u skladu sa regulatornim zahtevima.

 

Tužilaštvo u Štutgartu, gde je Daimlerovo sedište, u utorak je objavilo da je ta kompanija kažnjena zbog kršenja nadzornih obaveza. Iz Daimlera su kazali da su zaključili da je ''u najboljem interesu kompanije'' da se postupak okonča i da se neće žaliti. Takođe su naveli da se nalaz tužilaca zbog navodnih propusta Daimlera, zbog kojih su neka vozila odstupila od regulatornih zahteva iz 2008. godine, u osnovi odnosi na povlačenje naloga nemačkih vlasti. Dodali su da zadržavaju prigovore na te naloge kako bi situacija postala jasna, posebno za budući period. Iz Daimlera su istakli da kazna neće uzrokovati dodatni uticaj na zaradu u trećem tromesečju ove godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koje su to cifre, samo se frljaju..

Послато уз помоћ ТT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podignuta optužnica protiv inženjera kompanije FCA

 

fca.jpg

 

Jedan inženjer ''Fiat-Krajsler''-a zvanično je optužen u SAD za zaveru radi prevare saveznih vlasti SAD pri merenju zagađenja izduvnim gasovima iz dizel motora više od 100.000 vozila Fiat i Chrysler. Emanuele Palma (40), Italijan koji živi u američkoj saveznoj državi Mičigen, treba da po federalnoj optužnici dođe na suđenje u Detroitu. Palma, koji je do juna 2016. godine bio direktor jedne od fabrika motora FCA, optužen je zbog opremanja motora tako da tokom zvaničnog, državnog testiranja, rade sa manje goriva i snage da bi se lažno pokazalo da zagađuju manje nego što zaista čine.

FCA je ove godine zbog te obmane pristao na poravnanje sa federalnim vlastima SAD i sa vlastima Kalifornije, koje ga je koštalo 650 miliona dolara. To poravnanje se odnosilo samo na prevaru sa dizel motorima vozila Jeep Grand Cherokee i kamioneta Ram 1500, proizvedenim od 2014. do 2016. godine. U drugom takvom slučaju, Volkswagen je 2017. godine priznao krivicu zbog sličnog skandala sa izduvnim gasovima dizel-motora, i pristao da plati 4.3 milijarde dolara kazne, kao i da milijardama dolara otkupi od vlasnika inkriminisana vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Počinje suđenje Volkswagenu po kolektivnoj tužbi

 

151029-vw tdi.jpg

 

U Nemačkoj počinje suđenje Volkswagenu po kolektivnoj tužbi zbog skandala sa emisijama dizelskih motora, što je prvi ovakav proces u zemlji. Kolektivna tužba je podneta pred regionalnim sudom u Braunšvajgu, a suđenje počinje više od četiri godine nakon izbijanja afere. Nemačka je tek prošle godine dozvolila podnošenje kolektivne tužbe. U ovom slučaju, građane predstavlja nemačko udruženje za zaštitu prava potrošača. Prvo ročište je premešteno u salu gradske uprave zbog velikog inetersovanja javnosti. U tužbu se uključilo oko 470.000 kupaca Volkswagenovih automobila.

 

''Smatramo da ih je Volkswagen obmanuo i sada moraju da se suoče sa posledicama'', izjavio je šef agencije za zaštitu potrošača Klaus Miler. Proizvođač automobila tvrdi da kupci nisu pretrpeli štetu, pošto su svi automobili bezbedni i mogu normalno da se voze. Volkswagen je do sada platio milijarde dolara odštete i kazni nakon što je 2015. godine priznao da je u milione svojih automobila sa dizel motorima širom sveta ugradio nelegalan softver koji prikriva stvarne emisije gasova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...