Jump to content
FAS Goran
skile86

Lancia Delta 2.0 MJet

Recommended Posts

 

Od 2500 obrtaja pokazuje moc, ali sam ocekivao vise na nizim obrtajima, narocito jer joj je najveci obrtni moment na 1750 obrtaja.

 

Ako motor ima malu turbinu, ona će pre da se ''zavrti'' (nabije boost), i povlačiće max sa nižih obrtaja. Ali, mala turbina (do)daje malo snage.

Ako motor ima veću turbinu, ona će kasnije da se ''zavrti'', i zato će joj trebati par stotina obrtaja više da nabije boost. Ali, takva turbina će (do)dati dosta snage.

Ako motor ima preveliku turbinu, ona će još kasnije da se ''zavrti'', imaće još veću turbo rupu, ali zato kad konačno nabije boost auto ima da ideeeeeee...500-1.000 obrtaja i onda će morati dizel da se šalta. :D

Mogu da se stave dve turbine, kako bi spojili oba efekta.

Jedna turbina može da imitira dve, odnosno da istovremeno bude i mala i velika. Tako nastadoše turbine promenljive geometrije, kakvu i ti imaš na svojoj Delti.

Svi ovo znamo.

 

Tvoj auto ima max obrtni moment na 1.750 obrtaja. Na značajno ispod 2.000 obrtaja auto će da povuče. :thumbup: Ako ne povlači, tj. ako osetiš tek na 2.500 ''udar'' u leđa, nešto nije ok.

Ne može manje obrtaja od toga, a da imaš i dalje 165 KS, 2.000 kubika i jednu turbinu. U praksi ovo znači da kad god lupiš po gasu imaćeš 100% ili 95% ili 90% maksimalnog obrnog momenta na raspolaganju.

Mogli su da stave manju turbinu, da joj manje vremena treba da nabije boost, da povuče zato već na npr. 1.400 obrtaja, ali bi imao snage kao JTD od pre 14 godina, i morali bi dodatno da rade na menjaču koji bi toliko Nm mogao da podnese barem par stotina hiljada kilometara. Zato su napravili pravi kompromis, jer je 90% max obrtnog momenta dostupno verovatno negde od 1.500 do 3.000 obrtaja (treba pogledati grafikon, pričam napamet).

 

E, sad....razlog zašto si više očekivao su najverovatnije lovačke priče ljudi kojima 1.9 JTD / 1.9 MJet / 2.0 MJet povlači čim samo pomisle da pipnu gas, a kamoli da su pipnuli papučicu. :D

Međutim, ti ljudi ili lažu sami sebe, ili njihovo shvatanje ''auto povuče'' je čim počne da im diže obrtaljku, a to nije to. Najveće lovačke priče su kako pomenuti motori ''polude'' već na 1.500 obrtaja (ima čak priča i na manje od toga). Ne. To ne postoji. Ne može da bude 2.000 kubika turbo dizel sa jednom turbinom, i da povuče sa max obrtnim momentom na 1.300, 1.400 ili sl. Odnosno, može, ali će onda imati manje krajnje snage jer mu je stavljena manja turbina. To niko ne radi, jer se onda stavi manji motor ako će se već imati manje KS.

Može da povuče na toliko obrtaja sa max. obrtnim momentom, ali ne može da bude 1.9 ili 2.0, nego neki mali dizel, npr. 1.3. Oni dizeli koji su između ova dva sa kubikažom, poput 1.6....oni mogu još maaaaalo manje od tih 1.750, njima je obično 1.500, 1.600 max obrtni moment, sve zavisi kako kod kog proizvođača.

Plus, osećaj nije stvar koja je merodavna. Stani nekada pored auta u kojima ti se čini da bolje povlači, pa ćeš videti (kad ga ostaviš nekoliko dužina do prvog semafora) da osećaj nema veze sa realnošću. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cekamo imenjaka da iskopa neki grafik. :-)

Imao sam i ja 1.9jtd i isao je cim sam pomislio na to. :D

Verovatno bi osecaj bio totalno drugaciji kada bi auto malo prodisao...

 

 

Plus, osećaj nije stvar koja je merodavna. Stani nekada pored auta u kojima ti se čini da bolje povlači, pa ćeš videti (kad ga ostaviš nekoliko dužina do prvog semafora) da osećaj nema veze sa realnošću. :thumbup:

Ovo potpisujem. Par puta mi se desilo da sam se zaleteo vise nego sto je trebalo, jer mi nije tako delovalo... :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa i red je više bio da predstaviš auto. Toliko pričamo o Delti, a tek je sad videh :)

Da te u zdravlju služi i da se lepo navozaš sa Delticom.

A inače prelepa je (doduše kao i svaka). Po meni automobil koji se najviše izdvaja od ostalih, a da i dalje ostaje ukusan i lep.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam i ja 1.9jtd i isao je cim sam pomislio na to. :D

Ma, u odnosu na Deltu...ne može ni da se uporedi, iako osećaj vara. :D Delta bi ga do 100 ostavila jedno 50 metara iza sebe (ako se dobro sećam Stilo JTD 115 sa 5 vrata je bio).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako sam ja mislio za Octaviu 2.0tdi. Prvi utisak je bio "otresao bi je Stilo k'o slinu", a posle gledam kako skaće sa 130-180 za čas i razmišljam "pa ne može Stilo ovako" :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@igor0511

Jeste bio red, ali sam se nesto ulenjio u poslednje vreme.

Treba me malo . :2guns:

 

Hvala. :cheers: 

 

@neshaoct

Zezam se naravno. :-)

Samo imam utisak da se bolje snalazi na vecim obrtajima i brzinama, kao da je pravljena za put(sto i jeste).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako sam ja mislio za Octaviu 2.0tdi. Prvi utisak je bio "otresao bi je Stilo k'o slinu", a posle gledam kako skaće sa 130-180 za čas i razmišljam "pa ne može Stilo ovako" :)

Upravo to. Od 130-170 joj ne treba bas mnogo. :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 Oni dizeli koji su između ova dva sa kubikažom, poput 1.6....oni mogu još maaaaalo manje od tih 1.750, njima je obično 1.500, 1.600 max obrtni moment,

 

Ti hoces da kazes da Totijeva kanta ima obrtni moment?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 Oni dizeli koji su između ova dva sa kubikažom, poput 1.6....oni mogu još maaaaalo manje od tih 1.750, njima je obično 1.500, 1.600 max obrtni moment,

 

 

Ti hoces da kazes da Totijeva kanta ima obrtni moment?

 

Koliko C4 ima, 66 kW?

 

Mislim da spominju 1.6 mjet 120 KS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To oni praistorijski imaju 66kw... Ovaj ima 68

 

U jebote... pa nije ni čudo šta se ne čuje, s obzirom koliko je slab, bolje mu je da bude tiho. :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni pala na pamet neka kvarcna pec ili tako nesto. :D


 

To oni praistorijski imaju 66kw... Ovaj ima 68

 

U jebote... pa nije ni čudo šta se ne čuje, s obzirom koliko je slab, bolje mu je da bude tiho. :laughing:

 

Ulepsao si mi vece. :rofl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...