Deda Jung 5 Posted May 21, 2015 Evo i prvog malo ozbiljnijeg problema kod mene. U poslednje vreme sam primetio da se parkirna kočnica "lepi" tokom stajanja. To izgleda ovako -- parkiram auto i povučem ručnu. Sutradan ili za nekoliko dana kad dođe vreme da koristim automobil, pri polasku i nakon spuštanja ručke parkirne kočnice, oseti se zatezanje kao kada je ručna i dalje podignuta i jedan metalni zvuk "KLANG" posle kog se pločice disk kočnica "odlepe" i auto može da krene. Na prethodnom autu mi se dešavalo da se od zaprljanosti pločice teže vraćaju nazad, ali nikad ovako -- da se problem javi posle stajanja auta, a u toku vože je sve ok. Takođe se da primetiti da na početku vožnje, pri kočenju radnom kočnicom, se čuje zvuk jako blagog grebanja. Kad se auto izvozi par semafora, grebanje prestane. I posle je celog dana ok. Ali sutradan se ceo ciklus ponavlja. Pre nego što odem u servis, neke ideje? Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7734 Posted May 21, 2015 Meni je to normalna pojava kada zardja disk pa prvih par stotina metara dok se ne ocisti kocenjem Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17670 Posted May 21, 2015 Istog sam misljenja. Desava se kada se auto ne koristi par dana ili posle pranja auta, ako npr. prenoci bez pomeranja.Kao da se plocice "zalepe" za disk, a naravno posle toga zvuk struganja na prvih par kocenja, dok se povrsina ne ocisti. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2882 Posted May 21, 2015 Meni je to čak i zanimljivo kada ne vozim auto 5-6 dana pa čujem ono krrrk kada se odlepi Šteta samo što to nisam čuo u zadnjih 12 meseci Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted May 21, 2015 To je znak da klješta lagano zaglavljuju.Imao sam taj zvuk posle stajanja od par dana , posle remonta klješta je nestao kao i 70 e. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2882 Posted May 21, 2015 Moguće je da zato i nisam čuo od kada sam menjao čeljusti Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted May 21, 2015 Deda , probaj kod nekoga da skineš zadnja klješta i da ih razradiš. Gadna je stvar jer krene u lagano / neprimetno blokiranje a onda već kreće grejanje istih i gumice postaju krte.To je info lika koji mi je radio remont i preporuka barem jednom godišnje razrađivanje. I obrati pažnju na potrošnju, ako je malo porasla u zadnje vreme, još jedan znak blokiranja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17670 Posted May 22, 2015 Ne bih se slozio da mora da znaci zaglavljivanje, bar iz licnog iskustva, cak i na starijim vozilima. Jednostavno se plocica zalepi za disk, kolega je rekao da se desi posle stajanja vozila sa povucenom rucnom. Posle tog "klak" je sve apsolutno normalno.Pogotovo sto je u pitanju nov auto, a naravno da nije zgoreg proveriti. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted May 22, 2015 Laičko pitanje, iste pločice isti diskovi isti simptomi. Zamenjene pločice , diskovi opet isto.Odrađen remont zadnjih čeljusti nema simptoma. Ničega. A još mi smanjena potrošnja za 0,5 l (bem ti auto kad vuče ko lud).Dakle ako se klip vrati jako je mala sila potrebna da odlepi pločice dok suprotan slučaj već traži. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bolence 1 Posted May 22, 2015 Mislim da je i kod mene slican problem samo sto se meni zadnje kocnice posle kocenja polako vracaju i cvile nekih 500-600 metara Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted May 22, 2015 Mišljenja sam da je normalno sve. Disk se počeo trošiti, pločice, nije sve to više kao u prvih 10k kilometara, i kad malo auto odstoji, eto opisanog efekta. Imamo ga i na svojim automobilima, naročito posle kiše ili pranja, kao što je već rečeno.Ako se ovo što Ivan.ik događa na autu starom dve godine, onda npr. moj Stilo ne bi mogao više ni da ide koliko bi sve to blokiralo... Quote Share this post Link to post Share on other sites
gile smederevo 574 Posted May 22, 2015 Kod mene to hoce ponekad,ali posle 10ak m nema nicega. Ono sto nije lose da se uradi, je da se kompresorom izduvaju celjustii i da se malo kucne nekim gumenim cekicem. po njima. Kod mene je bila blaga katastrofa koliko je toga izletalo dok sam kuckao. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted May 22, 2015 Nemojte da bude nisam rekao.Jednostavno ne sme ništa da se čuje. Koliko god da je bilo kiše. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zhorz 102 Posted May 23, 2015 mislim da nije to od lepljenja plocica za disk......to klak sto se cuje moze da bude povezano i sa hil holderom, jel bas tako se cuje kad se otpustiNaravno deda zna da li je takav zvuk ili jos "metalniji" Quote Share this post Link to post Share on other sites
Deda Jung 5 Posted May 23, 2015 Razlikuje se od zvuka hill holdera, više zvuči kao "klang" neko kao "klak", a definitivno nije "krrrk". Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dezurni 399 Posted May 23, 2015 Nemojte da bude nisam rekao.Jednostavno ne sme ništa da se čuje. Koliko god da je bilo kiše.Nove Kie (u proseku 7 km na satu) kada pomerim sa parkinga imaju isti problem.Čeljust odradi svoj deo posla, ali pločice ostanu zalepljene za disk. Quote Share this post Link to post Share on other sites
joshibeast 74 Posted May 23, 2015 Ja imam onu staru naviku da kada parkiram na ravnom nikada ne povlačim ručnu a naročito zimi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dezurni 399 Posted May 23, 2015 Loša ti navika. Uvek povlači ručnu. Dobro, kad je baš minus ne treba. Jedino ćeš tako uvek imati razrađen ceo sistem Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markobgd 609 Posted May 23, 2015 +1 Bukvalno uvek povlačim ručnu, ali uvek. I zimi ako nije baš baš veliki minus. Tako će ručna uvek raditi kako treba! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3450 Posted May 23, 2015 Ja sam zimus zamenio obe sajle! Quote Share this post Link to post Share on other sites