Jump to content
FAS Goran
Deda Jung

Fiat 500L - kao da parkirna kočnica ''lepi''

Recommended Posts

Evo i prvog malo ozbiljnijeg problema kod mene.

 

U poslednje vreme sam primetio da se parkirna kočnica "lepi" tokom stajanja. To izgleda ovako -- parkiram auto i povučem ručnu. Sutradan ili za nekoliko dana kad dođe vreme da koristim automobil, pri polasku i nakon spuštanja ručke parkirne kočnice, oseti se zatezanje kao kada je ručna i dalje podignuta i jedan metalni zvuk "KLANG" posle kog se pločice disk kočnica "odlepe" i auto može da krene.

 

Na prethodnom autu mi se dešavalo da se od zaprljanosti pločice teže vraćaju nazad, ali nikad ovako -- da se problem javi posle stajanja auta, a u toku vože je sve ok.

 

Takođe se da primetiti da na početku vožnje, pri kočenju radnom kočnicom, se čuje zvuk jako blagog grebanja. Kad se auto izvozi par semafora, grebanje prestane. I posle je celog dana ok. Ali sutradan se ceo ciklus ponavlja.

 

Pre nego što odem u servis, neke ideje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je to normalna pojava kada zardja disk pa prvih par stotina metara dok se ne ocisti kocenjem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Istog sam misljenja. Desava se kada se auto ne koristi par dana ili posle pranja auta, ako npr. prenoci bez pomeranja.

Kao da se plocice "zalepe" za disk, a naravno posle toga zvuk struganja na prvih par kocenja, dok se povrsina ne ocisti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je to čak i zanimljivo kada ne vozim auto 5-6 dana pa čujem ono krrrk kada se odlepi :)

 

Šteta samo što to nisam čuo u zadnjih 12 meseci :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je znak da klješta lagano zaglavljuju.

Imao sam taj zvuk posle stajanja od par dana , posle remonta klješta je nestao kao i 70 e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deda , probaj kod nekoga da skineš zadnja klješta i da ih razradiš. Gadna je stvar jer  krene u lagano / neprimetno blokiranje a onda već kreće grejanje istih i gumice postaju krte.

To je info lika koji mi je radio remont i preporuka barem jednom godišnje razrađivanje.

 

I obrati pažnju na potrošnju, ako je malo porasla u zadnje vreme, još jedan znak blokiranja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bih se slozio da mora da znaci zaglavljivanje, bar iz licnog iskustva, cak i na starijim vozilima. Jednostavno se plocica zalepi za disk, kolega je rekao da se desi posle stajanja vozila sa povucenom rucnom. Posle tog "klak" je sve apsolutno normalno.

Pogotovo sto je u pitanju nov auto, a naravno da nije zgoreg proveriti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laičko pitanje, iste pločice isti diskovi isti simptomi. Zamenjene pločice , diskovi opet isto.

Odrađen remont zadnjih čeljusti nema simptoma. Ničega. A još mi smanjena potrošnja za 0,5 l (bem ti auto kad vuče ko lud).

Dakle ako se klip vrati jako je mala sila potrebna da odlepi pločice dok suprotan slučaj već traži.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je i kod mene slican problem samo sto se meni zadnje kocnice posle kocenja polako vracaju i cvile nekih 500-600 metara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mišljenja sam da je normalno sve. Disk se počeo trošiti, pločice, nije sve to više kao u prvih 10k kilometara, i kad malo auto odstoji, eto opisanog efekta. Imamo ga i na svojim automobilima, naročito posle kiše ili pranja, kao što je već rečeno.

Ako se ovo što Ivan.ik događa na autu starom dve godine, onda npr. moj Stilo ne bi mogao više ni da ide koliko bi sve to blokiralo... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene to hoce ponekad,ali posle 10ak m nema nicega. Ono sto nije lose da se uradi, je da se kompresorom izduvaju celjustii i da se malo kucne nekim gumenim cekicem. po njima. Kod mene je bila blaga katastrofa koliko  je toga izletalo dok sam kuckao. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemojte da bude nisam rekao.

Jednostavno ne sme ništa da se čuje. Koliko god da je bilo kiše.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mislim da nije to od lepljenja plocica za disk......to klak sto se cuje moze da bude povezano i sa hil holderom, jel bas tako se cuje kad se otpusti

Naravno deda zna da li je takav zvuk ili jos "metalniji"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razlikuje se od zvuka hill holdera, više zvuči kao "klang" neko kao "klak", a definitivno nije "krrrk". :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemojte da bude nisam rekao.

Jednostavno ne sme ništa da se čuje. Koliko god da je bilo kiše.

Nove Kie (u proseku 7 km na satu) kada pomerim sa parkinga imaju isti problem.

Čeljust odradi svoj deo posla, ali pločice ostanu zalepljene za disk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam onu staru naviku da kada parkiram na ravnom nikada ne povlačim ručnu a naročito zimi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Loša ti navika. Uvek povlači ručnu. Dobro, kad je baš minus ne treba. Jedino ćeš tako uvek imati razrađen ceo sistem ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...