Jump to content
FAS Goran
bojan dim.

Biciklizam

Recommended Posts

Ta fotka je sa izleta iz Herceg Novog do Njeguša i nazad. Do oko 1.000 knv i nazad. Ako se dobro sećam, ima oko 110 km ukupno. Kada je ova slika nastala, krenuo sam u pet ujutro, a vratio se na plažu i kupanje u HN oko 11.45 ... I skočio u vodu

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, moron said:

Nemoj da mi vredjaš Capriolo, molim te.

Kolega, Campagnolo, ne Capriolo :) 

3 hours ago, moron said:

Ta fotka je sa izleta iz Herceg Novog do Njeguša i nazad. Do oko 1.000 knv i nazad. Ako se dobro sećam, ima oko 110 km ukupno

1% na ceo put (kad se razlozi, mada znam put Njegusa, ozbiljna zakivanja ima). 

 

3 hours ago, igor0511 said:

Sad si me zainteresovao da skupim komponente pa da menjam krajem sezone :)

Ove je steta jer je tek pocela, a i taman da skupim lepih 5-6kkm pre toga sa ovima da mi ne bude zao da ih zamenim.

Najskuplja varijanta ali desi se da naleti jeftin komplet na cikloberzi ili KP. Slobodno mozes LX,SLX,XT i obican Deore. Sve to sljaka odlicno, a za prosecnog korisnika je i vise nego dovoljno. Posebno SLX i XT nable u tockovima zaista mnogo znace. Mozes i Mavic tockove da naricus preko alija (meni su stigli made in Bulgaria) za kolegu, kaze da su savrseni. Ako je original, original je, ako su kopija, odradjena je do 00 a vrte se bez greske. Sad sam porucio i ovakve 

1709215437102772798464540239190.thumb.jpg.663faa20192bdd4721593bbe538ca7cd.jpg

17092154577547786775497700098190.thumb.jpg.566cf7d12a36c775deb3a04181f92931.jpg

50mm dubina profila. Kao sto vidis digli su cenu za shiping, ja uhvatio dok je bio 50e. Nemas takve tockove za 200e, pa nek je carina jos 40e, isplati se.

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

+ 1 za samogradnju. Ne isplati se, al' zabole te. Merak nema cenu. :thumbup:

 

Ja sam ter'o čeličnu kobru deset godina, bez ikakvog servisiranja.

Ni sajlice joj nijednom nisam menjao. Pa sam onda krenuo da se ložim, i celu je diorizovao. :D

Na kraju je izgledala ovako.

cobra

Kad sam shvatio kakav mi bajs zaista treba, pazario sam ram na CB, i od delova sa kobre sklepao ovo. :)

mein kagu

Kako je ludilo vatalo maha, to je muturalo u ovo.

Winter Setup

I na kraju, pre par leta, u ovo.

ready - to - go

Takođe sam od pre nekoliko godina krenuo malo da điram i po terenu, pa je sa ovim trekking/touring/city projektom paralelno trajao i mtb projekat, ali o tome drugom zgodom. :thumbup:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda deluje kao neki poduhvat, ali u suštini ništa komplikovano. Tri nestandardna ključa završavaju sav posao. ;)

 

Pritom napominjem da sam operisan od tehničkih veština, ali, ponoviću, nikakva nauka. Sve je to standardizovano, modularno, malo gugl, malo forumi, malo jutjub i svaki tutuban lagano sastavi svoj tutubansikl. :thumbup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Reacher Gilt said:

Koliko su meni puta rekli, dok sam budzio i sklapao drumas i mtb 'A da se ti pocnes drogirati, jeftinije je':lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedino tu drumašku drogu nisam probao. :D

 

Nekako mi vazda bilo mrsko da se savijam. Više volim da se ispravim u sedištu i zveram naokolo dok pedalam, i ne volim puno da zapinjem, više sam za laganiji tempo.

Pogotovo od kad sam omatoreo, mada iskreno ni u mladosti nisam bio neki sportski tup. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minutes ago, Reacher Gilt said:

Tri nestandardna ključa završavaju sav posao. ;)

 

Mada imam sve te nestandardne ključeve, kada god meni zatrebaju, tada shvatim da zapravo nisu kod mene, jer sam ih nekom prethodno dao da se njima posluži, a posle mi ih vratio :) I onda muka :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zna li neko pošto je uobičajeno u BGD zamena ulja kod hidrauličnih kočnica bajsa ?

 

Pitam u svetlu cene te radnje za kola. Navodno je kod Honde oko 4.000 dinara u ovl. servisu.

Saznaću pouzdano posle redovnog servisa (automobila), ali, interesuje me za bajs. Jer, imam dva sa hidraulikom, a za jedan je svakako dospelo da se menja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron meni rekose 1500din po kocnici. Jeftinije je uzeti Hondu izgleda :lol:

Inace, na Aliexpress-u su ti setovi za zamenu sa sve spricevima i levcima oko 400-500din sa dostavom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za pocetak ulje je skupo oko 1000 din za 1dl ako je rec o Shimano ili Magura kocnicama koje koriste mineralno ulje dok Avid i Formula  koriste DOT ulje koje moze da se koristi iz auto programa

Mineralno ulje ne uvlaci vlagu u sebe i nije mu potrebna redovna zamena kao sto je slucaj sa DOT uljima

 

Sama zamena nije bas jednostavna stoga bi dobro pripazio kod kog majstora to radim

Share this post


Link to post
Share on other sites

U nedelju sam obrisao prašinu sa nekog Genesis MTB bajsa (iz 2013.), koga nisam vozio bar jedno dve godine. Klinac je, naime, hteo da se provoza sa nekim drugarima, a dvojica od njih nisu imala svoje bicikle, a mi “u kući” bar toga imamo “kao blata”.

Bajs za koji pitam ima Tectro hidraulične kočnice. I one koče savršeno. Bar je to bio moj utisak nakon što sam ga očistio i isprobao.
Pojma nemam kakvo ulje koriste te kočnice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad gledam, ovo što pišete, OK, razumem, dobre bicikle :) 

Moja bicikla, ima sigurno više hiljada km i nikad lanac i kasetu pozadi nisam menjao!? I to je neka obična, najobičnija. 

Dva ili tri puta za više od 10 godina sam rasturio lanac, oprao benzinom, četkom, sklopio, podmazao jednom nekom teflonskom mašću tj sprejem, drugi put običnim uljem za motor (polusintetika :) ) Kaseta pozadi, rasturena, oprana, stavljena litijumova mast (FAM), zamenjeni oni mali lageri koji su se pogubili :)  i to je to, radi.

Menjač zadnji sam morao da sređujem, onaj plastični točkić se pojede i to je to.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja Capriolo Anaconda je samo podmazivana poslednjih preko 20 godina!

Ovaj Scott posle 1000km poceo da zeza. Izgleda bice ista prica kao i sa novim kolima 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam ja i Pony bicikl star 50 godina sa svim originalnim delovima
Od servisa je promenjena jedna kurbla i sredjena zadnja glava i to je to za 50 godina naravno i gume su promenjene
Danas sa novim zahtevima da bicikli budu laksi da ima vise brzina da se penju uz masnu banderu i koce na petoparcu moralo je da dodje do nekih kompromisa sto bi mozda neko protumacio kao los kvalitet ali nije bas tako
Kaseta sa 12 zubcanika zauzima isti prostor kao ona sa 6 samim tim zubcanici i lanac su tanji sto znaci da se i brze trose
Bicikli koji se voze po brdima i offroad trpe mnogo vise nego oni koji se voze iskljucivo po asvaltu

 

Isto kao i sa kolima ocete da udiset cist vazduh da vam auto trosi 5 litara i da ide ko mecava e pa to negde mora da se plati onda dodju dpf egr plivajuci zamajci multi air i slicne tehnologije

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/12/2024 at 2:58 PM, moron said:

Pojma nemam kakvo ulje koriste te kočnice.

Mineralno. Ne moraš da kupuješ nikakvo specijalno, imaš total LHM od litre za manje od hiljadarke.

 

On 3/12/2024 at 2:51 PM, clockwork_orange said:

Sama zamena nije bas jednostavna stoga bi dobro pripazio kod kog majstora to radim

Meni majstor nije bio opcija jer niko od lokalnih nije radio servis hidrauličnih kočnica. Zato sam pazario onaj šimano blid-kit (mada može i bez njega) i gore spomenuto ulje, pa to radim u sopstvenoj režiji.

 

Jeste malo pipavo u početku dok se ne izverziraš, ali u suštini nikakva komplikacija, samo treba biti pedantan i paziti da prilikom zamene/odzračivanja ulje ne dospe tamo gde mu nije mesto.

 

Sama procedura je lepo objašnjena u brojnim tutorijalima na YT, za sve moguće tipove hidraulike.

 

@moronAko ipak negde zapne, pitaj ovde slobodno.:thumbup:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala, hvala :)

Veoma davno sam imao nameru da sebi kupim onaj set za zamenu ulja u kočnicama bicikla, ali lenjost je ipak preovladala  ...  :) Čak sam odlučio i da iduću zamenu ulja u kočnicama automobila poverim servisu. Biće mi to prvi put u mom "vozačkom životu" ( a imam poprilično tog staža ).

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/29/2024 at 6:11 PM, Reacher Gilt said:

mtb projekat

 

Drugari, ako nekom treba provereno dobar mtb, mogu da ponudim svoj. Da ne kačim ovde oglas ponovo, evo linka ka već postojećem na brackom forumu . :thumbup:

 

Vozim ga jedva par puta godišnje i dosadilo mi je da ga više preskačem po garaži i premeštam s mesta na mesto, zato bih ga otuđio, ne zbog toga što mu nešto fali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koje fotke, ove iz oglasa ?

 

Sem poslednjih nekoliko to sve telefonom uslikano, nisu to fotke, nego foNke ... :thumbup:

 

A gravel je ekstra varijanta, kad nemaš lumbago.

I kad ne teraš po terenu, mislim, može i to, ali nije baš neki doživljaj.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...