Jump to content
FAS Euroauto Goran
saledelagano

Fiat Stilo 1,8 16v 133 ljutih konjeva !

Recommended Posts

Hvala.

Danas sam stavio 2 nove gume i ispolirao falceve na felgama.

Kad sam bio u Grckoj sad skoro, prosao kroz slanu baru-mocvaru i falc oksidirao.

Ja naravno bio debil, da sam stao i samo prebrisao ili isprao cistom vodom sve bi bilo ok.

No ne bitno, sad kad nema plastifikacije bukvalno 10 min po tocku.

1000 vodena, pa 2000 pa pasta, s tim da sam 4tu felgz odradio samo pastom i sasvim je ok.

Kacim fotose ovih dana.

Edited by saledelagano

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa planiram vec duze vreme, nego mi nabacise frku ovde na forumu da se tesko otvaraju fabricki farovi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nakon skoro 10 godina vožnje i predjenih skoro 100k km od mene, i na cajgeru pravih skoro 190k uvezo ga iz Italije sa pravik 94-95k ( mislio sam da je ukupna oko 160k kad ono 189...) vreme je da se oprostimo :(

 

Prelazio sam dosta u prvim godinama godišnje, a zadnjih 4-5 sam dosta smanjo prosek jer vozim skuter do 7c u + i kad nema kiše, pa sam drasticno smanjio godišnju prosečnu potrošnju.

 

Fino sam se i lepo vozao sa njim, što po Srbiji, što po regionu i po eu. Zadnja duža letos do Neos Marmarasa sa raznim zujanjima i po MK skoro 3kkm fino me je služio za sve ove godine i Kilometre, smatram da me  izdao samo jednom :) ali dobro je da je bilo samo 90km pred kućom, obzirom da sam se vraćao čak iz Grčke...

 

 

Od održavanja :

 

-2 velika servisa ja ( jedan je bio uradjen u Italiji znači ukupno 3)

-1 menjao diskove prvo prednje pa zadnje, pločice možda do 3 puta max

-2-3 puta prednje viljuške

-Stabilizatore sezonski :)   ali bukvalno ( i ne čudi jer su smeće + vozio sam letnji set 18", možd 1 god 17 "  )

-2 Puta opruge, prvi put stavio Kajabine koje su jedva dobacile 50kkm, do duše prvi put fabrička pukla desna, drugi put leva oba puta naravno menjao obe.

-1 kraj spone i centrirao trap posle toga.

-1 zadnje silen blokove, stavio tada isto orginalne one sa nekim uljem ili glikol šta je već jos uvek su ok

-2 Na zglobovima onaj neki krst, dal je u poluosovini ili ka menjacu nisam siguran, krckalo je

-1 polu reparirao prednje kočione čeljusti i zamena novih cilindara, zadnje razradjivao vise puta pogotovu onaj sa vozačeve strane...

-Od elektonike i elektro sklopova nikad ništa (tipa alanser, alternator) samo senzor papučice nožne kočnice 1, jer mi je izbacivalo ono ASR error bla bla, nakon zamene toga nikad vise nije pokazivalo.

 

-Sad se setih i skoro pa vica ahah, imao sam simptome kao da mi je riknuo Anlaser skine mi drugar autoemahaničar, i ja ga odnesem kod nekih momaka na autokomandi blizu kružog toka iz Kumodraske kad se ide.

Pita me lik koje ti godište auto i koliko je od prilike prešao ( to je bilo pre 4-5 god) ja reko 2002 oko 130-140k, kaže on ma da vozila baba do pijace i ostale fore smejali se ahah.

Ja reko dobro ostavim ja to na proveru, nisam ni do Franša stigao zove me da se vratim, ja pomislih saće da mi kaže mora nov raspao se i nema ništa od njega niti reparacije, ulazim ja a lik se smorio pao u depresiju ahahha kaze, nisam video noviji Anlaser ni od jednog Fiataa brate noooooov, ja mu kažem jbg babe slabo to teraju haha.

Problem je bio u masi onoj debeloj sto ide na šasiju, ali neverovatno kabal se drzao bukvalno na 2-3 licne snopa debljine prsta, a sve to se desavalo 2-3 cm od kleme i to u izolaciji kao da je bio isečen a izolacija zdrava ??? Nismo rasrešili situaciju kako je to moguće da se desilo, nije bilo trulezi niti nekog nagorevanja.

 

- 2 x MOTOR ( upsssssssssić ) da čitaj DVA PUTA :)

 

-Prvi motor orginali koji je bio u njemu i koji nije prešao ni 120k km orginalnih stvarno, sam ja upropastio. Otišao mi semering radilice onaj što nije do manjača, upalila mi se lampica za ulje a ja kasnio kod očnog vodio tada malog na prvi pregled i bukvalno mozda sam 200-300 metara vozio tako. Gledao ispod nista se nije videlo, otišo peske do pumpe uzeo ulje sunuo oko 3-4 litra i uzeo jos 2 da imam do drugara majstora. Stigao do njega uspešno sve, nije palio lapmicu ali je gubio ulje...

 

Tek kad ga je podigao i poskidao šuh plehove videlo se da pravi mikro prasinu od ulja, krene od da menja semering koji je tad kostao 280 dinara :) namestio sve kad ono radi malo i izbaci semering izuvija ga, otvori on karter kad ima sta da vidi, radilica je dobila neki aksijalni luft i kako se kretala napred-nazad ostetila je blok motora na vise mesta, mikroni upitanju ali jbg...

 

Moglo je mašinski da se odradi ali niko nije davao garanciju, stvarno šteta motor je nov bio ali bukvalno. Kad smo posle skidali glavu i gledali, ventile, cilindre i klipove sve kao da je juče izašlo iz fabrike.

 

 

 

-Drugi motor (prvi kupljeni) kupio iz swice platio 180e sa nekih 180kkm, s njim sam prešao oko 30kkm on je crkao zbog plina ali 100 %, vračao se iz Grčke i posle Velike plane oko 80-90km od kuce u sred vožnje nocu oko 1 na tempomatu i nekih 110-120kmh samo je izgubio snagu i ugasio se. Kad sam stao probao da ga upalim i palio je :) ali čekićalo nesto unutra-prolupo ugasim ga odmah. Na kamion odvucem kod drugara majstora, probali jos jednom na kratko pali auto ahah HIT krene da ga otvara skine glavu, kad ima sta da se vidi jedan ventil je pukao i uleteo u klip a klipa nigde nema  ??? haha neverovatno a auto pali i radi...Napravio sam 3cilindraš. Klip se verovatno samlepo i deo lzleteo kroz izduv i bilo je delova i u usisnoj gradi, pa sam i nju menjao prilikom ugradnje sledećeg motora.

 

Kako sam znao i saznao da je zbog plina, ventil je bio izgoreo i još  par nekih ventila videlo se su bili fino pojedeni a potvrda je stigla nakon ugradnje sledeceg motora odem kod plindzije da mi pogleda i odradi kalibraciju, kad je ga je nakačio na dijagnostiku ima šta da vidi, nekako je rasprašivač toliko bio sheban i začepljen i imao usko grlo da je slao neki nenormalni pritisak u cilindre a najviše na drugi tj kroz drugu plinsku diznu  u drugi cilindar, koji se na predhodnom motoru raspao ??? Gasi motor gasi motor bile su reči, kaž moz da explodira motor ahah (sreća ovaj novi motor nisam vozio na plin)

Rekoh mu pa već jedan jeste, zajedno smo utvrdili da je 100% zbog toga nema šta, ogroman pritisak, prejaka smeša i samo je bilo pitanje vremena...ne mogu da se setim koliko bara je bilo ali nešto nenormalno, toliko nenormalno da je lik mislio da map senzor plinski brljavi jer je ne moguće, stavio drugi ono isto. Brzo smo našli uzrok.

 

Ko je tu kriv, pa ono odrzavao sam plin redovno. Tada i pre te nesreće možda sam prešao 5-6kkm, sve je bilo ok na predhodnom servisu, mozda loš kvalitet plina u Makedoniji, par nekih sipanja ko zna.

 

Treci motor ( drugi kupljeni ) isto iz swice 200e platio, prešao bio oko 160kkm ii ugradio u moj auto, zamenio tada i usisnu granu jer je predhodna puna opiljaka bila zbog predhodne havarije, tad sam i zamenio hidraulični drug ležaj jer je prozujao kao i lamelu koja je bila vrlo malo načeta, sve je bila fabrika nikad nista menjano.

Taj mi je još uvek u autu, prešao sam nešto oko 20-30-40k km.

Kaže drugar, ti kad treba da radiš veliki servis, ti promeniš motor ispadne ti jeftinije  hahaha (naravno da jesam radio i  veliki)

 

Sva 3 motora su troškarila ulje ne nešto drastično tipa od 100 do 500ml na 1000km, onaj prvi orginalni tipa do 5kkm ni gram a onda kreće da svlači. Druga dva su nekako podjednako troskarila čini mi se ravnomernije.

 

Sve u svemu zadovoljan sam autom generalo, slatko sam se navozao i na taj plin auto otplatio više puta (kroz uštedu na plinu) kao i navedene štete. Po mojim pojmovima, auto je jako lepo išao i povlačio, jako je bio elastičan i uživanje mi je bilo voziti ga imao je snage baš kako treba, zato bi mi bilo teško da mi sledeći auto bude neki slabiji-kilaviji..

 

 

Juče sam mu odjavio tablice (žena samo što nije zaplakala) kaže zar stvarno više nećemo da ga vozimo ? Rekoh  nikad se ne zna :)

Još ću da vidim šta cu sa njim, možda ga i ostavim za neko sredjivanje za svoju dušu, možda u kobasice videću još.

 

 

 

 

U svakom slučaju planiram da uzmem nešto novije, 99% neku benzinjaru jos bolje ako bude turbak :)  naravno plin posle ili odmah, mozda i neki na metan...

 

 

Pisao sam već u temi kod Milutina u igri su :

 

-Punto Evo 5 vrata obavezno, turbo benz naravno (prelep mi je auto ali meni je mali, jedino da rešavam koferom na krovu ili kuka+mala prikolica)

-Bravo pa ono  nije mi neki lepotan, iskreno moj Stilo mi je lepsi. Da ima barfem pomeranje zadnje klupe aaaaaaaaaaaaaaaaaaa

-Delta, brutalan auto kao auto, zadnji deo jezivo ružan ali sve ostalo mi je top gepek, prostor, udobnost, enterijer unutra

 

Gledam i one sa 7 sedišta, tu su italijan slabi, mozda Opel upsić  :) Zafira 1,6 turbo moz i metan, ili 1,8 benz atmo...

 

U svakom slučaju teška sam priča :)  za da padne odluka, videćemo, neodlučan dal neki mikro auto tipa punto ili neka gromada sa 7 sedišta ili nešto treće

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edited by saledelagano

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au svaka cast, bas ste se dugo druzili. Tako sam trebao i ja da uradim kad mi je otisao dihtung glave na Stilu 1.6 16v (nov motor i cao)... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/29/2021 at 9:44 AM, saledelagano said:

-Bravo pa ono  nije mi neki lepotan, iskreno moj Stilo mi je lepsi. Da ima barfem pomeranje zadnje klupe aaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Kaži da se zezaš, pa ne da nije neki lepotan, nego je najubav ! :wub: 

Mada kažu lepota je u oku posmatrača, onda i da razumem tu izjavu da ti je stilo lepši ... k'o sekirom isklesan ... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je neki retki sacuvan 3v Stilo, sa Abarth optikom (kacket, pragovi, 17'' Blade) cak i dan danas auto koji mi privuce paznju na ulici. Upravo tim ostrim i agresivnim dizajnom, velikim otvorima u branicima napred...

Dok je Bravo preuzeo taj pomalo "tunjav" i neagresivan prednji kraj od Grandea. Mogli su malo da ga namunje i razvuku po putu, uz neka dnevna svetla koja prate konture auta to bi bio pun pogodak. Ovo ostalo (bocna linija koja se penje, zadnji kraj) mi je skroz OK. Dok je enterijer (pogotovo u napucanijim verzijama) na Bravu kvalitetom materijala, preciznoscu izrade, ususkanoscu primetan korak napred u odnosu na Stilo.

Po meni nisu trebali da ublazavaju prvobitne skice i planove za Bravo... Tako razvucen po putu, sa nizom siluetom, velikim tockovima, duplim izduvima, pa jos u dodatnoj 3v verziji (kao recimo Astra J GTC) bio bi dizajnerski sigurno pun pogodak:

 

Fiat-Bravo-Design-Sketch-5.jpg.90922ef7ca3e4a62294daff82619cf4c.jpg

 

Nazalost i SEKA koja ga je zadesila i lagano zamiranje kupea su ga ostavili na samo toj jednoj karoserijskoj izvedbi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, Rasta said:

Kaži da se zezaš, pa ne da nije neki lepotan, nego je najubav ! :wub: 

Mada kažu lepota je u oku posmatrača, onda i da razumem tu izjavu da ti je stilo lepši ... k'o sekirom isklesan ... :lol:

Jbg stvar ukusa narano, meni se kod Stila bas svidjaju te oštre linije, od ih zaobljenih jos Bravo mk1 i Punto Gt su mi bili dojajčani :)  Punto Evo mi je prelep, 500l kad je izasao bio mi je nakazan i sad mi je kad je klotara.Bravo kad je izasao isto sam ga gledao nekako piiiiih (sve ovo mislim da spoljašnje linije) E vec tracinh i ovaj novi cross su mi top...

Stilo mi je svaki odvratan unutra, lepsi su mi bili predhodnici Bravo,Brava,Punto mk1.

 

Menjaju se vremena, menjaju se naši pogledi na svet, potrebe itd...

Za mene i moje potrebe, da postoji 500l Cros sa 1,4 Tjet s jedno 150-180 konjića (išo je preko pare kod nas ne koliko znam) bi bila top kupovina

 

 

Ma vid te lepo_tce  :)   kako su ga neki zvali Fiat Stilo Petodvratni  (jes lepsi s 3je)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

5.jpg

2014-06-07 19.21.34.jpg

2014-06-07 19.29.52.jpg

2014-06-010.jpg

2014-07-23 19.52.20.jpg

20150531_121506.jpg

20150606_063831.jpg

Stidz1 (1 of 1).jpg

Stidz5 (1 of 1).jpg

Stidz7 (1 of 1).jpg

Edited by saledelagano

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, saledelagano said:

20150531_121506.jpg

Za*ebi se nekad, pa ponovi ovo ;) .

Eno mozda i moje bivse BlueNavy JTD kocije na kraju reda :D ?

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jes tvoj, pa plavi isti kao moj od nekog lika iz Kaludjerica, pa Drazennov onaj lik sto sam mu prodao bele felge, ne znam ko je sa Lanciom. A tu je na slici i onaj Tjunirani Stilo sa 3je vrata, sto je imao brutalnu felnu sa falcom...

 

Na drugoj fotki sa skupa, beli Bravo mjet od nekog zandarma, koliko coek jbt :)

 

 

Bice bice, samo da bude lepse vreme. S tim da 3 muskaraca ahah

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, saledelagano said:

Na drugoj fotki sa skupa, beli Bravo mjet od nekog zandarma, koliko coek jbt :)

Sulc?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/31/2021 at 7:59 PM, Ivan said:

bio bi dizajnerski sigurno pun pogodak:

Ne znam bre, gledam ovog svog, i rekao bih da i ovako jeste...

 

E sad, da l' je zato što je ristajl, pa se poklopila boja sa bojom farova i felgi, a hrom i "sport" dodaci još malo ga  začinilii, ne bih znao.

 

Mada se meni iskreno svaki bravac sviđa, bez obzira na nivo opreme, da l' je "sport" ili civilna varijanta. Kao vama stilistima taj kockasti, isklesani, da ne kažem baš dizajnerski nedovršeni stilo... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Rasta said:

Ne znam bre, gledam ovog svog, i rekao bih da i ovako jeste...

E sad, da l' je zato što je ristajl, pa se poklopila boja sa bojom farova i felgi, a hrom i "sport" dodaci još malo ga  začinilii, ne bih znao.

Isti slucaj, jos najnize patosiran fabricki (one opruge sa 3 boje), takodje fabricki zestoko zatamnjen, sa vizirom na soferci - sve to ga jos malo vizuelno "spusti" i deluje razvucenije po putu. I opet mi fali doza agresivnosti, ostrine, previse je nekako vizuelno "suzen" napred... Sta znam, isti utisak sam imao kada se prvo pojavio Grande, pre malo jace od deceniju i po. Neki su ga zvali "mali Maserati", a meni se sa tim "bejbi" dizajnom prednjeg kraja i nije nesto svidjao. Isto kao kasnije i 500L. A Bravo i restyle Croma su nasledili taj pokusaj korporativnog dizajna, koji je kasnije poklopio mali 5oo.

Mi se sada spr*amo kada mu je vreme proslo, ali dobro se secam da je 3v Stilo spoljasnjim dizajnom bio bomba kada se pojavio, jedan od prvih modela sa tako agresivnim bocnim linijama, podignutim du*etom, sirok za svoju klasu. Uporedi tada aktuelni Golf IV (koji je bio ravan kao kutijica, sa velikim staklenim povrsinama) ili Astru G... Prvi put sam Stilo uzivo video na moru 2002., zabarske table, sto je "najgore" :D Abarth petak, sa svim zivim sto je islo na njega - segmentna panorama, Blade 17'', kacket, pragovi, unutra ConnectNav+, koza, digitalna klima, tempomat, naslon za ruku, samaraljke na MF volanu (sa 12 dugmica :D)... Dobro se secam se da sam prilazio sa boka i pitao se sta je ovo ovako "nabrijano", sunce ti :) . Toliko me odusevio da sam ga relativno brzo posle toga i kupio.

I sigurno cu taj model uvek drugacije gledati kao entuzijasta, znajuci sta je bio u vremenu kada se pojavio, sa sve onom silnom eletronikom vec u serijskoj opremi, dizajnom, vrhunskim i savremenim CommonRail dizelima... A totalno drugacije neko ko se prvi put zainteresovao za vec matorog Stila kao 5v ili karavana, i to verovatno posle 10 godina kada se JTD vec proslavio. Zao mi je samo sto je danas vrlo malo lepo ocuvanih primeraka, i ovo sto je bilo na forumu gotovo nestade. Uglavnom ih teraju ni sa kakvim odrzavanjem, dok se ne raspadnu. Minus kod tog auta je bio kvalitet enterijera, sedista i bubice sa elektronikom, uglavnom sve pre restyle.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...