Jump to content

Recommended Posts

Izraz ''mrtvi ugao'' označava prostor u vidokrugu vozača koji nije pregledan. Tako je nekad gotovo nemoguće videti vozila koja se kreću pored vas, ma koliko da ste dobro podesili retrovizore. Skoro sva vozila podložna su ovom problemu, zbog kog često dođe do nesreće. Možete pravilno podesiti retrovizore ili koristiti druga tehnička rešenja, ali najsigurnije je ukoliko se okrenete i golim okom se uverite da sa vaše leve strane nema nikoga.

''Transport for London'', vladina web stranica koja obuhvata sve servise za prevoz na području Londona, objavila je video koji samo dokazuje u kakvoj opasnosti se mogu naći biciklisti kada voze pored kamiona. Pogledajte video, nećete verovati koliki mrtvi ugao ima kamion.

 


 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iz licnog iskustva, cim nisam svih 100% siguran - UVEK pogled preko ramena po gradu... Bilo sa leve ili desne strane.

Do pre 10-ak godina sam dosta vozio i tadasnjeg caletovog Berlinga, kod takvih vozila mora dosta vise da se prati situacija u retrovizoru. Izuzev ako ne vozis za neku firmu, po moguctvu dostavna sluzba  :thumbdown:  (mislim na bezobzirno ponasanje prilicne vecine vozaca istih, cast izuzecima, ali ima i za njih leka :D ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iz vremena kada sam vozio dostavna vozila gdje je nemoguće pogledati preko ramena, ostala mi je navika da se nagnem što više napred i pogledam u retrovizor i tako vidim ima li koga u mrtvom uglu.


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

...da se nagnem što više napred i pogledam u retrovizor i tako vidim ima li koga u mrtvom uglu.

Isto :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ubedljivo najlepse je sa teretnim da se sa autoputa spustis prema autobuskoj stanici.

 

Zazmuris i gas :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je baš bio problem mrtvi ugao zbog Stilovog povećeg B stuba, pogotovu posle vožnje Astre koja je baš pregledna, ali navikao sam se nekako. Npr kada se uključujem kod Arene više gledam preko ramena nego ispred sebe, ali moraću da probam i to sa naginjanjem unapred i gledanjem u retrovizor :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je baš bio problem mrtvi ugao zbog Stilovog povećeg B stuba

Veruj mi da je mala beba u odnosu na Golfa 5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ubedljivo najlepse je sa teretnim da se sa autoputa spustis prema autobuskoj stanici.

Zazmuris i gas :)

:laughing: , da, da, tu dolaze iz najgoreg moguceg ugla kad si bas u raskrsnici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Definitivno mi je najgore kad se sa Gazele spustim prema pošti kod železničke ! Ove od sajma nema šanse da vidim ! Jesu na MANu veliki retrovizori ali taj ugao je :angry: !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, ali tu mozes da se ispravis u traci koja vodi na gazelu prema Novom Beogradu pa polako desno  a ima malo vozila od sajma na gazelu jer vecina gazi most na adi za NBG;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Meni je baš bio problem mrtvi ugao zbog Stilovog povećeg B stuba

Veruj mi da je mala beba u odnosu na Golfa 5.

 

 

I posle valjaju Nemci :p Šalim se, ali mislim da je veliki mrtvi ugao na kolima popriličan problem za gradsku vožnju, pogotovu za Beograd gde je i na autoputu polu gradska vožnja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta bre ti kao mlad kukas, kakav problem ;) ...

Mi matorci  :D  smo u opasnosti da se usinemo:

Iz licnog iskustva, cim nisam svih 100% siguran - UVEK pogled preko ramena po gradu...

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na nemcima koji su imali manji desni retrovizor od levog (pasat 5, A4 i sl) njega (desni retrovizor) moraš namestiti ovako kako ovaj amer priča jer drugačije i ne možeš sve i da hoćeš :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene pre neki dan zakačio batica sa Alfom upravo zbog ovoga. Dve trake, on hteo da obiće autobus, nije gledao i očeše mi zadnji desni rub.

Izlazi i izvinjava se, kaže nisam gledao mrtav ugao. Ja bio u službenoj A klasi (đubre od auta) pa mi zviždala jaja. Malo istrljao krpom i većina ogrebotina spala. Ostalo blago, jedva primetno udubljenje, ali kao što rekoh.  :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li se jos nisam navikao, ali na bravu se nista ne vidi kad se isparkiravas u rikverc u desno, onaj zadnji stub je kao kineski zid, a u voznji, ako neko sedi pored, kad pogledam u desno, prvo vidim stub, koji se nastavlja na glavu suvozaca, a onda i naslon sedista. Moram nesto od ovog da eliminisem :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kad sednem u auto bez senzora sav se pogubim :D

Послато са GT-I9070 користећи Тапаток 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle vetrobarna(spider), videcu i to cudo tehnike da stavim. Moj drug stavio u saicenta sa kamerom(da gleda ispod suknje kad ide u rikverc) :laughing:

Edited by statichawk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaguar: Budućnost bez mrtvih uglova

 

Jaguar Lend Rover je predstavio novu tehnologiju "360 Virtual Urban Windscreen" koja će pomoću "providnih" bočnih stubova omogućiti bezbedniju gradsku vožnju bez mrtvih uglova.

 

550665_jlrurbanwindscreeninvisibleapilla

 

Naravno, A stubovi nisu zapravo providni, već se na njima projektuje slika onoga što oni zaklanjaju, koju snimaju kamere postavljene sa spoljašnje strane automobila. Zahvaljujući ovoj opremi, vozači će imati bolji pregled svoje okoline, pre svega pešaka, biciklista i drugih automobila, čime se smanjuje rizik od nesreće.

 

550664_jlrurbanwindscreenfollowmeghostca

 

U trenutku kada vozač upali migavac i pomeri svoju glavu u željenom smeru,sistem se uključuje i desni ili levi bočni stub postaju "providni". Ovaj projekat je još ranije pokrenut, a prvu primenu smo videli na Diskaveri Vision konceptu kod koga je čitava hauba bila "providna". Jaguar je u isto vreme predstavio i zanimljivu tehnologiju nazvanu "Follow-Me Ghost Car", koja je vrsta navigacije koja projektuje sliku vozila ispred vas koje možete pratiti do željene destinacije.

 

https://www.youtube.com/watch?v=c98h41TkREA

 

izvor - mojauro.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za sada mi nije problem bio mrtvi ugao sa leve strane, ali jeste sa desne.

Kada neko vozi u desnoj traci i kada mu je hauba negde kod mojih zadnjih desnih vrata ne vidim ga ni na retrovizoru u kabini ni na bocnom retrovizoru.
Primetio sam da na Stilu bocni retrovizori dosta udaljavaju, pa na autoputu nisu bas merodavni za procenu da li obici neki sleper ako se iza mene u levoj traci, malo podalje, nalazi neko vozilo. Uvek prvo na bocnom retrovizoru pogledam da li uopste ima nekog, a onda na unutrasnjem procenim koliko je daleko i kojom brzinom ide :D

Edited by majkicbane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene je instruktor od prvog sedanja u auto učio da okrećem glavu preko ramena i krajičkom oka bacim pogled da li ima neko vozilo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×