1deki 0 Posted November 27, 2013 ukratko, vec skoro zavrsim voznju u trajanju od 10ak min kada auto pocne tek da greje. jel imao neka slicna iskustva; da menjam termostat posto nervira me evo trecu godinu sa tim grejanjem... 2007. godiste Quote Share this post Link to post Share on other sites
beli_Punto 123 Posted November 27, 2013 Probaj da se provozas malo duze, 20 minuta, pola sata ... za 10 minuta ne moze dizel da dostigne radnu temperaturu Quote Share this post Link to post Share on other sites
1deki 0 Posted November 27, 2013 ok. znaci nije termostat.i nema sta da vozim 20min, jednostavno stignem na posao za 10-15 min kada se motor tek malo zagrejao... Quote Share this post Link to post Share on other sites
beli_Punto 123 Posted November 27, 2013 Pa i ako promenis termostat, tesko da ce motor da se ugreje za 10-15 minuta, ne pricam ti ja da vozis do posla pola sata, nego radi testiranja, moras malo duze da provozas auto Quote Share this post Link to post Share on other sites
DinoG 7 Posted November 27, 2013 To ti je za dizela normalno i ne moras se brinuti. Moj 1.3 mjet krene isto nakon 10,15 minuta grijati, ali kada kazaljka temperature dodje do pola onda grije ko lud.Jedino "rjesenje" su noviji i malo skuplji auti koji griju na struju dok se motor ne zagrije Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 991 Posted November 27, 2013 +1To je normalno.Jedino resenje bi bila naknadna ugradnja elektricnog grejaca npr od stila ali to bi trbalo proveriti. ne znam kolike je snage taj grejac pa da ti na tim kratkim relacijama ne istrosi akumulator. Upaljena svetla grejac.... Tu treba ozbiljan alternator! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Elra 204 Posted November 28, 2013 Moj motor ne dostigne radnu temperaturu nakon 10akm min voznje po hladnom vremenu. Doduse tada ga i pazim i ne vrtim preko 2200 o/min.Mislim da je tu sve uredu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
1deki 0 Posted November 28, 2013 ok. hvala svima. ne diram nista... Quote Share this post Link to post Share on other sites
beli_Punto 123 Posted November 28, 2013 Moj motor ne dostigne radnu temperaturu nakon 10akm min voznje po hladnom vremenu. Doduse tada ga i pazim i ne vrtim preko 2200 o/min.Mislim da je tu sve uredu. pa ti vozi malo duze, 20 - 30 minuta, ako temperatura ide gore dole, tj nije na polovini, onda je verovatno termostat Quote Share this post Link to post Share on other sites
Elra 204 Posted November 28, 2013 nakon 20ak min voznje motor dostigne radnu temperaturu i kazaljka je zakucana na 90 stepeni. Quote Share this post Link to post Share on other sites
beli_Punto 123 Posted November 28, 2013 onda je sve u redu ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
pliver 2 Posted December 5, 2013 Kod mog grandisima kada je minus sto ga brze vozim on se bolje greje. Kada stanem i radi u leru on obori temperaturu motora.Vec sam menjao terostat i bukvalno se isto desava pa sad ne znam da li da ponovo menjam.U pitanju je 1.3 mjet 2006 god. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 991 Posted December 6, 2013 Termostat je u pitanju, nista drugo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
pliver 2 Posted December 15, 2013 Zvezdo, mogu reci da dosta puta znas da fulas. Ali, ako nekoga zanima, evo kako sam ja resio problem sa slabim grejanjem. Naime, ustanovljeno da je termostat ok, fiatovi serviseri kazu da 1.3 mjet motor inace daje manje toplote, sto se poklapa i sa mojim iskustvom.Onda sam kupio na otpadu neki komad cevi, sa ugrađena dva grejaca (od fokusa 1.8 tdci), koji sluzi za grejanje na pomenutom modelu. Ugradio sam ju na ulazu creva u kabinu, preko releja spojio na napajanje i ugradio prekidac sa leve strane volana. Kada ukljucim auto, ukljucim grejace i posle 5 min. vec duva toplo, kada se motor zagreje iskljucim grejace i to je to. Spojeno je tako da se grejaci ne mogu upaliti bez kontakta. Konacno na minusu motor brzo moze da postigne radnu temperaturu. Ako nekoga zanima, okacicu slike. Quote Share this post Link to post Share on other sites
diskusija 9 Posted December 15, 2013 meni djunto jutros rano od Batajnice do Brankog mosta tek na mostu podigao skroz radnu temeperaturu.. da li je termostat ili sta je nema pojam.mada odlicno greje.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 991 Posted December 16, 2013 @PliverNe sekiraj se ti za mene ne fulam ja nego tacno znam sta pricam. to što ti mehanicari tvrde da je termostat 100%ispravan ne mora da bude tako. Ne vezano za GP procitaj iskustva vlasnika stila,punta... pa onda donosi zakljucke. Kažes da kada ti motor postigne radnu temperaturu, stanes i temperatura ti momentalno pocne padati. sto sa vise okretaja voziš, bolje greje?Šta ti se dešava sa kazaljkom temperature? Ako i ona slicno radi (sa sredine gde je radna temperatura kada stanes brzo opada) kao i grejanje onda sam ti lepo rekao u čemu je problem. MJET jeste toplinski jako efikasan i ima malo otpadne topline koja sluzi za grejanje ali to nipošto ne znaci da auti sa modernim motorima ne greju. Postoji mnogo nacina da se pojaca grejanje i da kod GPa treba el. grejac onda bi ga fabrika stavila. Šta misliš ako mi kukamo na slabo grejanje šta bi onda rekli severnjaci gde je -10 stepeni njima toplo? Da ne pišem dalje bez veze o grejanju, samo ovo. recimo da je vani 0 stepeni ili blagi minus.Da li ti ako vozis 15-25 minuta sa 2000 okretaja motor postigne radnu temperaturu-kazaljka na pola?Ako stanes i ostavis motor da radi 5 minuta u leru kazaljka brzo padne i grjeanje oslabi, ako ugasis na 5 minuta još gore, skroz se ohladi?Tokom voznje sa povecanjem okretaja kazaljka se poooolako pomiče prema sredini i auto bolje greje ili kako si sam rekao što brze vozis on bolje greje?Ako imas takve simtome sa autom reci to mehaničaru i ako on zna svoj posao reći će ti isto što i ja. Ukoliko je termostat ispravan auto greje kao toplana! kada jednom postigne radnu temperaturu tesko se hladi, kazaljka se ne pomice a auto vec nakon 1 minuta počinje grejati i odleđivati vetrobran. Išao sam u Austriju i bilo je -20 ujutro, nakon pola sata lagane voznje po ledu brzinom od 40 kmh sa jadnih 1200-1800 okretaja auto je konacno postigao radnu temperaturu i ostatak puta sam proveo vozeci u košulji.Točio sam gorivo, čekao na granici i kazalka je znala malo pasti ako bih usporio ili stao ali auto je jedva primetno slabije grejao ali samo minut....Ovaj dodatni grejac što si stavio tebe greje ali motoru je i dalje hladno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gox 0 Posted December 19, 2013 Jel bi mogao neko da mi kaze vezano za punta mk2 jtd-a, mozda ne bi trebalo ovde da pitam, ali je ova tema najsvezija, a radi se istoj stvari kao i kod ovog 1.3 mjeta...naime temperatura motora se dize toliko sporo da ne znam dal je to tako ispravno, vozim jedno 10 km ili nekih 25 minuta i tek onda je na radnoj temperaturi, ja doduse ne prelazim 2k obrtaja po gradu ni kad je motor zagrejan, a kamoli kad je hladan, jer jednostavno nemam potrebe za tim, jer auto odlicno vuce i pri 1600 nebitno u kojoj brzini bio...u firmi imam 1.2 benzinca punta clasic i greje se u roku od 5 minuta po ovom vremenu,dok mom autu treba vecnost....da napomenem da je i egr zatvoren i da kad posle tih pola sata dodje na sredinu i dostigne radnu temperaturu,kazaljka ne pada ili pada za dva milimetra na otvorenom putu i vraca se na polovinu....jel normalno da tako dugo ne moze postici radnu temperaturu ili je ipak vreme za zamenu termostata. Quote Share this post Link to post Share on other sites
brunci 1 Posted December 19, 2013 (edited) I meni je isto... s tim da zatvoreni egr jos vise usporava brzem grijanju motora. Ne diraj termostat, ispravan je. Za brze zagrijavanje bi trebalo odblokirari egr Poslano sa mog GT-I8190 koristeći Tapatalk 4 Edited December 19, 2013 by brunci Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2882 Posted December 19, 2013 Ako ne pada dobar je, a jtd sa zatvorenim egr-om je prava muka za zagrejati zimi.Inače, pogledaj na dijagnostici na kojoj temperaturi radi. Meni je bio milimetar od pola, a ono 20 stepeni niže nego što treba. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gox 0 Posted December 19, 2013 Africka sljiva ...ne pada To izgleda ide sa godinama i kod kola i kod mene....slabo se dize,al kad se digne ne pada a sto kazes,provericu na dijagnostici,hvala. Quote Share this post Link to post Share on other sites
milosss90 5 Posted November 14, 2022 (edited) Pošto se bliži zima, želim da pitam za vaša iskustva sa lošim grejanjem na Grande Puntu 1.3 75ks (2006) i da li imate neki savet/rešenje za to. Dakle, svestan sam da dizeli sporije dostiže radnu temparaturu, ali kada spoljna temparatura zimi padne oko 0 stepeni, grejanje bukvalno - nemam. Do posla mi treba 20ak minuta gradske vožnje, pa mi se tek pred sam kraj vožnje blago zagreje auto, tako da 15ak minuta cvokocem :). Vidim na forumu da i drugi imaju sličan problem, tako da mi zamena termostata i rashladne tečnosti verovatno neće rešiti problem. Da li ste probali i da li je bezbedno da se ta 2 meseca hladnjak nečim blokira...da li mogu nekim limom/perforiranim ili polikarbonatom da prekrijem 70-80% hladnjaka? Da li bi to pomoglo ili je zaludan posao i da li je uopšte bezbedno po motor? Unapred hvala! Edited November 14, 2022 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13165 Posted November 14, 2022 Pa jel termostat ispravan ili ne? Jel postiže radnu temperaturu? U slučaju da je termostat ispravan, proveri da možda mali hladnjak nije zapušen. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicent 1263 Posted November 14, 2022 Nikakvi kartoni i limovi tu ne pomažu. Termostat mora biti ispravan i nakon 10-ak minuta rada, vožnje, kreće lepo da greje. Ne kažem, treba mu duplo više vremena od benzinca ali nije tragedija. Što je više u obrtajima brže će doći na radnu temp. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 991 Posted November 14, 2022 Kod Fiata termostat kada umre ostane otvoren što je dobro jer se motor ne može pregrejati. Slabo grejanje je tipičan znak lošeg ili pokvarenog termostat. Dakle kao što kolega ispred kaže nema potrebe ni pomoći od koječega nego zameni termostat. Quote Share this post Link to post Share on other sites
milosss90 5 Posted November 14, 2022 (edited) Hvala svima na odgovorima! Auto postiže radnu temparaturu, ali mu treba dosta vremena zimi, recimo 20ak minuta gradske vožnje ili kada je minus i malo duže, tako da ja već dodjem kući, a on nije uspeo da postigne radnu temp (sredinu)... grejanje mogu da upalim da osetim toplotu na 15ak minuta... kada nije zima, naravno nemam problema, takođe, velika je razlika kada se odmah izađe na otvoreni put i stisne gas, tada se radna temparatura dostigne znatno brže. Video sam da se ovde na forumu još ljudi žalilo da se sporo greje, pa sam mislio da nije termostat, već je tako "fabrički"... Da li može da se proveri stanje u servisu ili da svakako zamenim pa da vidim da li ima razlike? Koliko je okvirno zamena, do 100evra? Da napišem još jednu stvar koju sam primetio, a nije mi se dešavala često... spuštao sam se lagano niz planinu i temparatura mi padne sa radne na 2-3 podeoka niže...to mi je bilo čudno, jer i da je auto recimo u leru, temp treba da ostane na radnoj? Mali hladnjak je zamenjen u servisu klime prošlo leto, ne verujem da je to..klima radi super... primetio sam samo da se i nekako lako zamagli auto, pa sam prskao neki sprej na stakla protiv toga. Edited November 14, 2022 by milosss90 Quote Share this post Link to post Share on other sites