Milutinac 5994 Posted September 25, 2013 Fiat Punto mk2 Novi punto je predstavljen na stogodišnjicu Fiat kompanije u leto 1999. godine.Iako je predstavljao modernizovanu verziju starog mk1 punta, većina delova (oko 80%) bila je potpuno nova, uključujući tu i nov spoljašnji izgled i potpuno novo zadnje vešanje. Novinari su sa posebnom pažnjom hvalili odlične četiri zvezdice na Euro NCAP testu i više nego solidnu unutrašnju prostranost. Kao i prethodni punto i novi je bio dostupan sa troje ili petoro vrata, s tim da je novi model ipak ostao bez svoje kabriolet verzije. Fiat je opet ponudio raznovrsne motore. Verzije na benzin su počinjale sa 1242cc 8V sa 60 KS, bila je tu još i 1242cc 16V verzija koja je uparena sa menjačem sa 6 stepeni prenosa oslobađala 80 KS, a vrh ponude je predstavljao 1747cc 16V motor sa 131 KS - HGT verzija (koja je tada motor delila sa stilom, barchettom i coupe-om). Ponuda dizel motora je obuhvatala motor od 1910cc sa 60 KS i 1910cc JTD motor sa 80/86 KS. Posebnu pažnju zaslužuju sporting i HGT verzije, koje su svojim agresivnim izgledom i krućim vešanjem oslikavale karakter malih sportskih fiata, koji su uvek mogli vozaču da izmame osmeh na lice.Verzije sa troje i petoro vrata su bile drugačije stilizovane. Verzija sa troje vrata je dolazila sa prilično upadljivim branicima, pogotovo prednjim. Sve verzije su imale air-bag sa vozačeve strane, dok su suvozačev i bočni air-bag bili opcija za doplatu. Druge nove opcije su bile - elektronski servo uređaj (sa dva izbirljiva načina asistencije - tzv. City) i opcija follow-me-home, koja je prednje farove ostavljala upaljenim još određeni vremenski interval koji je vozač odabrao pošto je ugasio motor. HGT verzija je još dolazila sa standardnim navigacionim uređajem, ABS-om i kontrolom proklizavanja - TCS. Prenos brzina se vršio standardnim manuelnim manjačem sa 5 ili 6 stepeni prenosa i CVT - speedgear menjačem koji je mogao biti korišten kao potpuno automatski ili sekvencijalni sa 6 ili 7 brzina (u zavisnosti od modela). Novi punto je pokazao vrlo popularnim, a njegov italijanski šmek mu je pomogao u tome da bude jedan od najprodavanijih automobila u Evropi čak nekoliko godina. Sredinom 2003. godine prodat je 5000000. primerak. Fiat Punto mk2b U maju 2003. godine iz fabrike u italijanskom gradiću Melfi izašao je prvi restilizovani Punto 2. Značajne izmene po pitanju izgleda propraćene su novim motorima i dodacima. Prednji kraj je dobio novu haubu, farove, masku i branik, dok je zadnji deo takođe osvežen nekim detaljima poput okruglog fiat znaka i dodatnih stop-svetala na gepeku. Dok su se na prethodnoj verziji punta 2 branici razlikovali u zavisnosti od verzije sa tri ili pet vrata, ovde na osveženom modelu to nije slučaj. Kod nove verzije razlika u branicima se je do verzije opreme, pa tako Sound (ili Active Sport), Sporting i HGT verzije imaju drugačije branike od ostalih. Ispod haube su 1242cc 8V, 1242cc 16V, 1747cc 16V i 1.9 JTD nastavili svoj život, ali su im pridružena još tri nova motora - 1368cc 16V sa 95 KS, 1.9 MultiJet sa 100 KS i potpuno novi, nagrađivani 1.3 MultiJet sa 70 KS. Treba istaći da ovaj mali ali odlični motor važi za jednog od najkompaktnijih dizel motora. Drugi značajni dodaci su nova transmisija nazvana Dualogic, zatim dvozonski klima-uređaj, parking senzori i senzori za kišu, zatim bezbednosni sistemi kao što su ESP, MSR, 6 air-bagova, hill-holder sistem i drugo. Promene se završavaju novim bojama karoserije, novim dezenima unutrašnjosti, novim felnama, koje sa ostalim novinama zaokružuju osveženje za najprodavanijeg, malog fiat-a.Prvoj juna 2005. godine sa postrojenja u Melfiju izlazi 6000000. punto, a fiat nastavlja dalju reviziju modela. Tako zvani mk2b dobija nove dezene i boje unutrašnjosti. Kasnije te godine na scenu stupa potpuno novi grande punto. Quote Share this post Link to post Share on other sites
danko 157 Posted October 6, 2013 t, ali su im pridružena još tri nova motora - 1368cc 16V sa 95 KS, 1.9 MultiJet sa 100 KS i potpuno novi, nagrađivani 1.3 MultiJet sa 70 KS. A koji je to 1.9 Multijet od 100KS? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5994 Posted October 6, 2013 (edited) Pa ovaj 1.9 MultiJet 8V, 74KW/100bhp, 260 NM na 1750rpm, iz mk2b HGT verzije... Edited October 6, 2013 by milutin-NS Quote Share this post Link to post Share on other sites
danko 157 Posted October 6, 2013 (edited) MJT ili JTD ?. Edited October 6, 2013 by danko Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7980 Posted October 6, 2013 On valjda nosi oznaku jtd 16v pa je kasnije prepravljen u mjtd... Quote Share this post Link to post Share on other sites
danko 157 Posted October 6, 2013 Pregledao sam EPER uzduz i popreko ali ne nadjoh 1.9 MJTD. Samo 1,9 JTD.Ako gresim-ispravite me, a ako ne gresim - treba ispraviti tekst. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rile_bg 353 Posted October 7, 2013 nije sto ga imam ali i posle 14g izgleda prilicno sveze (sporting/hgt varijanta) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5994 Posted October 7, 2013 i kontam da ce jos toliko izgledati tako...Jos ovaj tvoj bas ima tu neku lepu boju Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rile_bg 353 Posted October 7, 2013 moracu da se slozim sa tobom,mada i ovaj tvoj ima zanimljivu Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9662 Posted October 7, 2013 A koji je to 1.9 Multijet od 100KS? Baš juče na okupljanju u BG bio MJet sa 100 KS, ovaj:http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=55957 Ima i tema na forumu oko toga kad je JTD JTD, a kada je MJet:http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=58904 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rile_bg 353 Posted October 7, 2013 ja danas zavrsio sa faxom,oprao auto,malo ga izvoskirao pa u nedelju na okup Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5994 Posted September 7, 2015 Eeeeeeeeeeeee tako se to radi Quote Share this post Link to post Share on other sites
gile smederevo 581 Posted September 7, 2015 moracu da se slozim sa tobom,mada i ovaj tvoj ima zanimljivu A koju to? Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicent 1291 Posted September 7, 2015 A mož* to i ovako !!! https://www.youtube.com/watch?v=mL0tegv2bTk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markobgd 610 Posted September 7, 2015 Šta im napravi..... Čovek tera iznad 3000 samo kad ih obilazi ili kad baaaššš hoće da ih ostavi....qq!Otres'o ih ko Quote Share this post Link to post Share on other sites
Axic 21122 Posted September 7, 2015 (edited) Hahahaha, pokusavao je onaj sa Opelom ali uzalud mada je postideo i Golfa R 32. P.S. Sto ce se Milutin obradovati kad vidi da je u pitanju dizel Edited September 7, 2015 by Axic Quote Share this post Link to post Share on other sites
silenci 2503 Posted September 7, 2015 jel ovo neki nas vozio,sjajno je cepao Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5994 Posted September 9, 2015 Mislim da se radi o ovoj spravi... Pogled na diskove i sve jasno Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2654 Posted September 9, 2015 Dizelas ih ostavlja samo iz dva razloga tako: Prvi, vozaci iza nece da mu se priblize jer ne mogu da dodju do daha, drugo, ugusi im motor i zapusi filter sa dimcugom Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7980 Posted September 9, 2015 Siguro je do toga. Tako je i u saobracaju vidim, ovi sa benzincima se sve sklanjaju dok ovi sa dizelima ne posustaju. Izgleda navilkli na dim i vlasnici i filteri Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicent 1291 Posted September 10, 2015 Kakva dimčuga? Pa za pojedine benzince ono je miris jorgovana.A mož biti i ljubičica . Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2654 Posted September 10, 2015 Od tog jedino moze biti losiji neki raspad od benzinca a od toga je jedino gore raspad od dizelasa PS: Samo se zafrkavam u temi Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicent 1291 Posted September 10, 2015 Dizelas ih ostavlja samo iz dva razloga tako: Prvi, vozaci iza nece da mu se priblize jer ne mogu da dodju do daha, drugo, ugusi im motor i zapusi filter sa dimcugom Ništa to ne dimi, čim ovi iza mogu da vide kuda voze ! Quote Share this post Link to post Share on other sites