Jump to content
FAS Goran
Milutinac

Fiat Punto mk2

Recommended Posts

Fiat Punto mk2

 

Novi punto je predstavljen na stogodišnjicu Fiat kompanije u leto 1999. godine.
Iako je predstavljao modernizovanu verziju starog mk1 punta, većina delova (oko 80%) bila je potpuno nova, uključujući tu i nov spoljašnji izgled i potpuno novo zadnje vešanje. Novinari su sa posebnom pažnjom hvalili odlične četiri zvezdice na Euro NCAP testu i više nego solidnu unutrašnju prostranost.

 

23.jpg
 
Kao i prethodni punto i novi je bio dostupan sa troje ili petoro vrata, s tim da je novi model ipak ostao bez svoje kabriolet verzije. Fiat je opet ponudio raznovrsne motore. Verzije na benzin su počinjale sa 1242cc 8V sa 60 KS, bila je tu još i 1242cc 16V verzija koja je uparena sa menjačem sa 6 stepeni prenosa oslobađala 80 KS, a vrh ponude je predstavljao 1747cc 16V motor sa 131 KS - HGT verzija (koja je tada motor delila sa stilom, barchettom i coupe-om). Ponuda dizel motora je obuhvatala motor od 1910cc sa 60 KS i 1910cc JTD motor sa 80/86 KS. Posebnu pažnju zaslužuju sporting i HGT verzije, koje su svojim agresivnim izgledom i krućim vešanjem oslikavale karakter malih sportskih fiata, koji su uvek mogli vozaču da izmame osmeh na lice.

Verzije sa troje i petoro vrata su bile drugačije stilizovane. Verzija sa troje vrata je dolazila sa prilično upadljivim branicima, pogotovo prednjim. Sve verzije su imale air-bag sa vozačeve strane, dok su suvozačev i bočni air-bag bili opcija za doplatu. Druge nove opcije su bile - elektronski servo uređaj (sa dva izbirljiva načina asistencije - tzv. City) i opcija follow-me-home, koja je prednje farove ostavljala upaljenim još određeni vremenski interval koji je vozač odabrao pošto je ugasio motor. HGT verzija je još dolazila sa standardnim navigacionim uređajem, ABS-om i kontrolom proklizavanja - TCS.

 

24.jpg
 
Prenos brzina se vršio standardnim manuelnim manjačem sa 5 ili 6 stepeni prenosa i CVT - speedgear menjačem koji je mogao biti korišten kao potpuno automatski ili sekvencijalni sa 6 ili 7 brzina (u zavisnosti od modela). Novi punto je pokazao vrlo popularnim, a njegov italijanski šmek mu je pomogao u tome da bude jedan od najprodavanijih automobila u Evropi čak nekoliko godina. Sredinom 2003. godine prodat je 5000000. primerak.

 

25.jpg

 

Fiat Punto mk2b

 

image.jpg  image.jpg

 

U maju 2003. godine iz fabrike u italijanskom gradiću Melfi izašao je prvi restilizovani Punto 2. 

Značajne izmene po pitanju izgleda propraćene su novim motorima i dodacima. Prednji kraj je dobio novu haubu, farove, masku i branik, dok je zadnji deo takođe osvežen nekim detaljima poput okruglog fiat znaka i dodatnih stop-svetala na gepeku. Dok su se na prethodnoj verziji punta 2 branici razlikovali u zavisnosti od verzije sa tri ili pet vrata, ovde na osveženom modelu to nije slučaj. Kod nove verzije razlika u branicima se je do verzije opreme, pa tako Sound (ili Active Sport), Sporting i HGT verzije imaju drugačije branike od ostalih.

 

Ispod haube su 1242cc 8V, 1242cc 16V, 1747cc 16V i 1.9 JTD nastavili svoj život, ali su im pridružena još tri nova motora - 1368cc 16V sa 95 KS, 1.9 MultiJet sa 100 KS i potpuno novi, nagrađivani 1.3 MultiJet sa 70 KS. Treba istaći da ovaj mali ali odlični motor važi za jednog od najkompaktnijih dizel motora. Drugi značajni dodaci su nova transmisija nazvana Dualogic, zatim dvozonski klima-uređaj, parking senzori i senzori za kišu, zatim bezbednosni sistemi kao što su ESP, MSR, 6 air-bagova, hill-holder sistem i drugo. Promene se završavaju novim bojama karoserije, novim dezenima unutrašnjosti, novim felnama, koje sa ostalim novinama zaokružuju osveženje za najprodavanijeg, malog fiat-a.
Prvoj juna 2005. godine sa postrojenja u Melfiju izlazi 6000000. punto, a fiat nastavlja dalju reviziju modela. Tako zvani mk2b dobija nove dezene i boje unutrašnjosti. 
Kasnije te godine na scenu stupa potpuno novi grande punto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

t, ali su im pridružena još tri nova motora - 1368cc 16V sa 95 KS, 1.9 MultiJet sa 100 KS i potpuno novi, nagrađivani 1.3 MultiJet sa 70 KS.

 

 

A koji je to 1.9 Multijet od 100KS?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pregledao sam EPER uzduz i popreko ali ne nadjoh 1.9 MJTD. Samo 1,9 JTD.

Ako gresim-ispravite me, a ako ne gresim - treba ispraviti tekst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

A koji je to 1.9 Multijet od 100KS?

 

Baš juče na okupljanju u BG bio MJet sa 100 KS, ovaj:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=55957

 

Ima i tema na forumu oko toga kad je JTD JTD, a kada je MJet:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=58904

 

:thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahaha, pokusavao je onaj sa Opelom ali uzalud :D mada je postideo i Golfa R 32. :D

 

P.S. Sto ce se Milutin obradovati kad vidi da je u pitanju dizel :laughing:

Edited by Axic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dizelas ih ostavlja samo iz dva razloga tako: Prvi, vozaci iza nece da mu se priblize jer ne mogu da dodju do daha, drugo, ugusi im motor i zapusi filter sa dimcugom :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siguro je do toga. Tako je i u saobracaju vidim, ovi sa benzincima se sve sklanjaju dok ovi sa dizelima ne posustaju. Izgleda navilkli na dim i vlasnici i filteri :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od tog jedino moze biti losiji neki raspad od benzinca a od toga je jedino gore raspad od dizelasa :laughing::harhar:

 

PS: Samo se zafrkavam u temi ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dizelas ih ostavlja samo iz dva razloga tako: Prvi, vozaci iza nece da mu se priblize jer ne mogu da dodju do daha, drugo, ugusi im motor i zapusi filter sa dimcugom :laughing:

Ništa to ne dimi, čim ovi iza mogu da vide kuda voze !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...