The Punisher 7215 Posted May 13, 2014 (edited) Da malo skrenemo temu na drugu stranu. Ja stvarno ne mogu da razumem ljude koji kupe nov auto a nemaju garazu. Nivo stresa, rizika za ubrzano propadanje i ostecivanje eksponencijalno raste neposedovanjem iste. Ja mozda nisam objektivan jer celog zivota parkiram svoje automobile u garazu, a imao sam i nov i polovne automobile, ali nikad nisu bili na nesigurnom. Prema autu se odnosim sa postovanjem, to je ono sto se na zapadu zove redovno odrzavanje a kod nas "ma teraj tako, nemoj dinar da ulazes". Prosecna garaza u Beogradu kosta oko 10 000 evra i to je za nekoga cena novog auta. Ali licno smatram da je bacanje para parkirati nov auto ispred zgrade, ispod nekog drveta sa kog pada smola, seruckaju ptice, matira farba, klinci namerno ostecuju limariju, lome sitnice, buse gume, kradu felne i sl. U Srbiji voziti nov auto a sve ostalo da ne prati to, to ne razumem. Po meni to je isto kao kad vidim nekoga u GSP-u sa telefonom od 500 evra. Opet, ovo je moje misljenje Edited May 13, 2014 by The Punisher Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 548 Posted May 13, 2014 Koliko god para imao uvek ce biti polovan pa makar i godinu dana star i . Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted May 13, 2014 Svako ima svoju ispravnu filozofiju i nje se drži a duši sanja da vozi S klasu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7980 Posted May 13, 2014 Auto trebas da postujes u smislu normalne voznje, redovnog odrzavanja a to da mu se sekiras da li mu je hladno napolju ili ga je pokakila ptica pod hitno da batalis. Treba da sluzi on tebe a ne ti njega. Mora kroz godine i da ostari, i da se kvari, i da te cukaju po parkinzima, to je normalno i neizbezno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
icewolf 0 Posted May 14, 2014 Da malo skrenemo temu na drugu stranu. Ja stvarno ne mogu da razumem ljude koji kupe nov auto a nemaju garazu. Nivo stresa, rizika za ubrzano propadanje i ostecivanje eksponencijalno raste neposedovanjem iste. Ja mozda nisam objektivan jer celog zivota parkiram svoje automobile u garazu, a imao sam i nov i polovne automobile, ali nikad nisu bili na nesigurnom. Prema autu se odnosim sa postovanjem, to je ono sto se na zapadu zove redovno odrzavanje a kod nas "ma teraj tako, nemoj dinar da ulazes". Prosecna garaza u Beogradu kosta oko 10 000 evra i to je za nekoga cena novog auta. Ali licno smatram da je bacanje para parkirati nov auto ispred zgrade, ispod nekog drveta sa kog pada smola, seruckaju ptice, matira farba, klinci namerno ostecuju limariju, lome sitnice, buse gume, kradu felne i sl. U Srbiji voziti nov auto a sve ostalo da ne prati to, to ne razumem. Po meni to je isto kao kad vidim nekoga u GSP-u sa telefonom od 500 evra. Opet, ovo je moje misljenjeDruze ako ces da se nerviras dal ti je ptica posrala auto ili te neko zagrebo po vratima, pala smola na auto... Onda auto nije za tebe nego pesaka polako.... Auto je stvar od celika, aluminijuma i plastike i tako se treba ponasati prema njima... kao i prema telefonu, mikseru. Trositi zivce na i vreme na to je besmisleno ima toliko vaznijih stvari u zivotu od kola Quote Share this post Link to post Share on other sites
sashicus 4 Posted May 14, 2014 icewolf, ja bih rekao bas suprotno, ako se TI ne nerviras kad ti neko zagrebe branik ili ti se ptica pokaki ili padne smola... onda auto nije za tebe :laughing: Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7980 Posted May 14, 2014 Sasko, nisi u pravu Quote Share this post Link to post Share on other sites
The Punisher 7215 Posted May 14, 2014 Da malo skrenemo temu na drugu stranu. Ja stvarno ne mogu da razumem ljude koji kupe nov auto a nemaju garazu. Nivo stresa, rizika za ubrzano propadanje i ostecivanje eksponencijalno raste neposedovanjem iste. Ja mozda nisam objektivan jer celog zivota parkiram svoje automobile u garazu, a imao sam i nov i polovne automobile, ali nikad nisu bili na nesigurnom. Prema autu se odnosim sa postovanjem, to je ono sto se na zapadu zove redovno odrzavanje a kod nas "ma teraj tako, nemoj dinar da ulazes". Prosecna garaza u Beogradu kosta oko 10 000 evra i to je za nekoga cena novog auta. Ali licno smatram da je bacanje para parkirati nov auto ispred zgrade, ispod nekog drveta sa kog pada smola, seruckaju ptice, matira farba, klinci namerno ostecuju limariju, lome sitnice, buse gume, kradu felne i sl. U Srbiji voziti nov auto a sve ostalo da ne prati to, to ne razumem. Po meni to je isto kao kad vidim nekoga u GSP-u sa telefonom od 500 evra. Opet, ovo je moje misljenjeDruze ako ces da se nerviras dal ti je ptica posrala auto ili te neko zagrebo po vratima, pala smola na auto... Onda auto nije za tebe nego pesaka polako.... Auto je stvar od celika, aluminijuma i plastike i tako se treba ponasati prema njima... kao i prema telefonu, mikseru. Trositi zivce na i vreme na to je besmisleno ima toliko vaznijih stvari u zivotu od kola Shvatio si moje reci malo naopako. Ja sam pomenuo sve to u vezi novih kola, za polovna ne, tj. tacnije svako po svojim mogucnostima i afinitetima. Ovo je tema zasto kupiti nova kola. Imam jednog zeta (sestra od ujaka), celog zivota je hteo nov auto i na kraju ga je i kupio. Nije bitno sto je pogresio, kupio je neku nabudzenu Opel Astru za 24 000 evra, nego sto ju je za manje od 2 meseca doveo u stanje polovnjaka od par godina, nesto svojom, nesto tudjom krivicom. Prvo, kupio je nov auto u kraju gde svi voze dosta jeftinije automobile, upao je ljudima u oci. Drugo, namerno su krenuli da mu gule auto, da ne razmisljaju kad se parkiraju pored njega, sve ima sitne ljuspice od otvaranja vrata. Onda ga je pre nekih mesec dana zakacio neki taksista i odrao celo krilo. Ima jos, verovatno mi pola jos nije rekao jer ga je sramota. Imao je zelju, ali ne i mogucnosti. Svaka budala moze da pukne pare na nov auto, ali ocuvati ga da izgleda kao nov, sto je jedna od premisa kupovine novog auta, e to je vec malo teze. Ako te nije briga za stanje auta, ne kupujes nov auto nego polovan od 1000-2000 evra pa i nije velika steta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sasa_NS 54 Posted May 14, 2014 @Punisher Grešiiš za garažu, ona ti nije nikakav garant ničega. Evo, komšija ima Punta istog kao moj, kupljen godinu ranije i celo vreme uredno garažiran. Za ovo vreme menjao je prednji i zadnji branik, haubu i farbao ceo desni bok (žena mu olupala auto dva puta, jednom svojom i drugi put tuđom krivicom). Moj za to vreme stoji na ulici i kao da je juče izašao iz fabrike. Ptice seru i po mom i po njegovom, jer jelte - ne možeš ga non-stop držati u garaži, mora se ponekad i voziti i parkirati u gradu. Bitno je to na vreme obrisati... Ono na šta ja najviše pizdim (a lagano ipak oguglavam) su brojne tačkice i sitne ogrebotine po vratima i kojekuda koje sam zaradio na parkinzima za ove tri godine. Neki dan se razmišljam - blago komšiji, njegov je siguran u garaži... Kad - stade juče komša slučajno autom pored mene (sedeo sam u svom autu) - kad ono i njemu vrata puna tačkica... Dakle, džabe i garaža, isto ti se piše... Quote Share this post Link to post Share on other sites
The Punisher 7215 Posted May 14, 2014 Nije bas tako. Garaza dosta pomaze ali nije svemoguca. Sve zavisi na kraju od vozaca. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodoo 24772 Posted May 14, 2014 Koliko ih znam da su ogrebali auto prilikom uparkiravanja u garazu. Automobili sve veci i veci, a garaze iste. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7980 Posted May 14, 2014 Garaza je zlatna stvar ali ja tvrdim da je 99% ljudi koji je imaju ne koristi redovno. Jer, mrzi ga ujutru pred polazak na posao da isparkirava auto, popodne kada dodje umoran je a i cesto iskrsne da se barem jos jednom spusti do grada i zato auto stoji na ulici.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
sashicus 4 Posted May 14, 2014 Mico ti da citis, od nedavno se ne racunas za pouzdanog ljubotelja Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7980 Posted May 14, 2014 Od nedavno sve vise volim Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sasa_NS 54 Posted May 14, 2014 Garaza je zlatna stvar ali ja tvrdim da je 99% ljudi koji je imaju ne koristi redovno. Jer, mrzi ga ujutru pred polazak na posao da isparkirava auto, popodne kada dodje umoran je a i cesto iskrsne da se barem jos jednom spusti do grada i zato auto stoji na ulici.. Nama je u firmi nov službeni Avensis 2.0 D4D (2012, restyle) stradao prve zime od snega koji je pao sa krova zgrade (krov, vetrobrani, hauba...) jer je kolegu mrzelo da ga uveče utera u garažu. A još garaža (podzemna) ima i glavna vrata i ulazna vrata u njegovu garažu na daljinac, dakle ne mora ni da se maltretira izlaženjem i auta i otvaranjem/zatvaranjem vrata, pa eto opet... Quote Share this post Link to post Share on other sites
icewolf 0 Posted May 14, 2014 Garazu nemam a i ne treba mi jer kad god mi je auto izgreban bilo je na prakingu u gradu ili trznom centru tako da... Meni je sve jedno da li su nova ili polovna kola... Sta god da im se desi tu si gde si sta da se radi... samo auto treba kupiti onaj koji mozes da odrzavas Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dimitrijus 3 Posted May 23, 2014 Ja svoj auto odrzavam i servisiram...on mi je potreban najvise zbog klinca.... da imam pare kupio bih bolji i noviji.... a za sad vozim Punta kojima je svima mali i slab ... evo 1200 km do Minhena...120 - 140 kmh naravno pun kao oko... treba videti potrebe i potrazivanja pa odluciti...ovde po Minhenu sam video ukupno 7 fiata a ostalo bmw ...audi...wv...i resto ....uglavnom skoro novi...znaci standard i tu nema potrebe i potrazivanja...nego svi novo kupuju...moj auto izgleda kao tuzna prica pored njih...ali meni dobar Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 3059 Posted February 27, 2015 A da nije problem u percepciji ili po srpski "da se *ebeš, a da ti ne uđe " ? Ja ne vidim nikakav problem u rađenju trapa pri kupovini 10god. starog automobila, zameni nosača, akumulatora, velikom servisu i tako. 1500e za godinu dana? Opet očekivano na automobilu koji košta 2000e, a trebao bi barem 3000e. Još ako oduzmemo veliki servis i registraciju koju je morao da uradi to i nije neko ulaganje. Ako ne računam registracije i prenos, mene je posedovanje automobila koštalo preko 2000e za ove skoro 3 godine. To verovatno znači da sam ja lud što ga nisam prodao i pljuvao po Fiatu? Ili sam jednostavno svestan da moraju da budu loši amortieri na automobilu koji je napunio 11 godina, da mroa da se menja akumulator, viljuške, stabilizatori, komplet kočnice i da ne smaram dalje. Lepo mi je MIća jednom rekao- sredi prvo sve tip-top pa onda kukaj kada se pokvari Quote Share this post Link to post Share on other sites
ata 77 Posted February 27, 2015 Da li si u tih 2.000 eura uracunao i amortizaciju, tj. da ako si ga platio npr. 5.000 sada ces ga prodati za 4.500? (napamet govorim, ne zameri)Ljudi obicno da zaborave i amortizaciju, racunaju samo onoliko koliko uloze u delove, a kada saberu i nju, onda zaista dodju do cifre koliko ih kosta posedovanje automobila.Za nove automobile svi kukaju kako im pada cena, ali kod njih nema ulaganja 2.000 eura za delove za te tri godine... kad bi sabrali i to onda 2.500 eura za tri godine nije malo, vec se polako priblizava ceni posedovanja novog automobila... a novo je novo...Neko ce reci, sad sam ga tip top sredio, pa necu vise ulagati... slazem se, ako je to jedino ulaganje koje ce biti za sledecih 5 godina, ali sta ako nije...?? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markobgd 610 Posted February 27, 2015 Zaboravljaš da za nov treba odprilike tri puta veća cifra od one koja je data tako da....sigurno bi i on voleo nov ali ima ono što sreću kvari -lova. I nema šanse da izgubi koliko na novom sigurno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ata 77 Posted February 27, 2015 Upravo o tome i pricam, da se dosta gubi i na polovnom, sve to sto je ulozio ne moze posle da naplati, niko ga nece pitati koliko je ulozio, vec koje je godiste i koliko je presao. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markobgd 610 Posted February 27, 2015 Uvek bilo... Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 3059 Posted February 27, 2015 (edited) @AtaJel postoji amortizacija na Stilu? Šalu na stranu moj Stilo košta isto koliko i pre 3 godine. Možda 100-200e niže i to je to.A što se ulaganja tiče realno 60% ovih ulaganja nije bilo potrebno. Odbij zimske alu felne, navigaciju, naslon za ruku, kačket, mf volan i Microlink i evo nas na 1400e. Parking senzore i zavrzlame do 20e neću ni da računam kao ni to što sam servise daleko ranije radio nego što je trebalo. Znači komplet Stilo u tip-top stanju za manje od 5000e naspram recimo 13 000e koliko je (recimo, ne zameri ) tebe koštao 500L. Ostala ulaganja ne računam jer bih i na novom autu isto uradio.Ja mogu auto da prodam sutra za barem 2500e i neka sam na gubitku 2500e najviše, koliko si na gubitku ako ti prodaš sutra auto?I kolika će biti razlika za godinu dana i 3 godine?Koliko tebe košta, za ne daj Bože far, branik i slično ukoliko ogrebeš negde auto? Da li će nešto pre otkazati kod tebe ili kod mene se ne zna. Naravno, kod mene je veća verovatnoća, ali ne brine me to dok imam dobrog majstora. Edited February 27, 2015 by igor0511 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted February 27, 2015 Upravo o tome i pricam, da se dosta gubi i na polovnom, sve to sto je ulozio ne moze posle da naplati, niko ga nece pitati koliko je ulozio, vec koje je godiste i koliko je presao. Nece ga pitati ovi sto jure Stila za 1500-2000.Ali neko ko se razume u aute i te kako ce da pita sta je sve radjeno,da zatrazi servisnu,racune...I posle da kupi upravo auto kao sto je Igorov. @ata ukalkulisi u amortizaciju za 5ooL i kamatu koju vecina placa jer je uzela auto na kredit,pa ukalkulisi kasko koji takodje skoro svi na forumu imaju za 5ooL,pa ukalkulisi produzetak garancije za 3 godine koju cete takodje svi uzeti.Ukalkulisi 5 malih servisa u ovlascenom servisu koji su oko ~500e.I sve ostale odlaske u ovlasceni do kojih moze doci za taj period...Ono,kad vec pricamo o amortizaciji novog i polovnog auta Odbij zimske alu felne, navigaciju, naslon za ruku, kačket, mf volan i Microlink i evo nas na 1400e. Parking senzore i zavrzlame do 20e neću ni da računam kao ni to što sam servise daleko ranije radio nego što je trebalo. Ja ne znam kako si ti dosao do cifre od 2000e.Nemoj da te Mica cuje bice Evo sad racunam sve ovo sto si nabrojao ne kosta po mojoj racunici vise od 400 evra a ti si dosao do cifre od 600 Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 3059 Posted February 27, 2015 Ako želiš poslaću ti excel pa gledaj A što se cena tiče ja sam računao koliko me je svaka od stvari koštala da bude u funkciji, a ne nabavnu cenu Pa onda kačet ne košta više 30e nego 60 i tako.. Quote Share this post Link to post Share on other sites