Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
Čamo

Fiat 500L 1.3 MJet - čipovanje?

Recommended Posts

Poštovanje drugari. Kupio sam 500L 1.3MTJ posle nekih 78 dana čekanja. Na 70-om danu sam odustao a onda je usledio "poziv" koji menja sve. Nadam se jednom mirnijem životu, barem što se vozila tiče. Probao sam auto i lepo radi, fluidno ide, mada treba još vremena da se sve mogućnosti otkriju. 

Da li je neko razmišljao o ChipTunning ? i kakva iskustva imate povodom toga. Podaci koje ćete videti u linku ispod 1.3MJT podižu na jedan viši nivo. 

http://www.toptuning.it/scheda-tecnica.php?lang=it&idp=3242

 

Dati Tecnici
 
Aumento della potenza di: 22 CV
Incremento della coppia di: 38 Nm
Riduzione dei consumi di: 0.7 l/100 km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaš da odmah ostaješ bez garancije.

Taj motor nije ništa posebno novo, tj. ne urgađuje se samo u 500L, tako da sve firme koje ga rade u Grande Puntu ili bilo kom drugom modelu će uraditi i kod 500L

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.3 Mjet koliko znam nema varijabilnu geometriju turbine pa ovi domaci tuneri i ne vole nesto da saradjuju sa njim...

Ja govorio pre da mi taj motor nije dovoljan ni u grande puntu, a kamoli u dosta vecem i robusnijem 500L

Edited by milutin-NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

mozda je trebalo da odmah uplatis 1.6 i da ne razmisljas o ovakvim stvarima :D

 

 

Baš htedoh da napišem  ja ovo. +Dobija još 6.brizna što mu smanjuje potrošnju mnogo više od 0,7l na autoputu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema verzija od 70 i 75ks , GP od 90ks ima ostale jace varijante bi trebalo da imaju.

 

Da, prvenstveno sam mislio na ova prva dva, ovaj od 90 nisam imao prilike da probam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da si malo bolje probao verziju od 75 Ks ne bi iznosio tvrdnje da 1.3 MJET nije dovoljan za GP!!! Isto tako je i dobar za 500l ali snage nikada dosta....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, pa vozim sluzbenog od 75KS svaki dan...ima 100000 na satu i u odlicnom je stanju, ja ga odrzavam.

Zao mi je, meni nije dovoljan, danas sam iz trece prestizao kamion i vikao mu ajde ajde ajde...stvarno mu nekad bas fali snage

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znate sta je problem? Sto smo mi ljudi jedna prokleta vrsta. Nicim nismo zadovoljni I brzo se na dobro naviknemo. Tako je sa svim novim stvarima koje kupimo / dobijemo: novi racunar, telefon, auto... evo ja cu prvi da kazem - I ovaj auto mi vise nije nista narocito - sasvim obican auto kao svaki drugi. Dok ga nisam dobio samo sam razmisljao o njemu... Kad sam ga prvi put provozao, i tih prvih dana sam osecao nevidjeno zadovoljstvo... posle 2 meseca vec sam se navikao - sad mi je sasvim obican, kao da sam rodjen u njemu, I pocinje da mi smeta sto gluposti izmedju ostalih: sto nema napajanja u upaljacu bez kontakta, pozicionih svetala, linearnog podesavanja nagiba sedista I ventilatora... I ostale "muzicke zelje". Da sad imam 1.6 brzo bi pozeleo neki 3.0 :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izgleda da bas nisi usavrsio voznju sa njim. Kratak menjac trazi cesce prebacivanje brzina ali kada iz HGTa sednes u bilo koji drugi auto izgleda ti da svakom fali snage.

!.3 MJET je prava mera za GP kome to nije dosta ima 1.9 od 130 Ks u seriji. Svatko tko bi iz njega seo u 1.3 s pravom bi rekao da ne ide dok bi onaj tko ima 1.2 sa 65 Ks rekao da je 1.3 MJET raketa! Dakle osecaj snage je stvar navike. Sta mislis kako je meni bilo kada sam prodao Alfu 155 2.0 sa 150 Ks i kupio Puntica sa 55Ks?... Navikao se i vozio ga 10 godina! i nije mi nikada bio slab, uz pomoc nizbrdice po krivinama sam bio opasno brz sa njim. Ali kao sto rekoh snage nikada dosta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

kome to nije dosta ima 1.9 od 130 Ks

E to je vec nesto! :) vozio sam jednog lepog sport-a par puta, i on trazi ceste promene, i njega treba naci u brzini, ali kad sastavis gas to sve deluje mnogo ozbiljnije. Cetvoro ljudi unutra i pun gepek je vukao na Zlatibor onako bas kako treba. 1.3 opterecen, uzbrdica, preticanje hm, ne znam?

1.3 mjet jeste prava mera ako gledamo potrosnja/performanse, tu nema sta da se prica, ali nesto se nas dvojica cesto svadjamo :) nismo se nekako nasli bas :)

Edited by milutin-NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da nam je sve potaman i dovoljno snage vozili bi bube ili fiće i muku mučili sa kamionima uzbrdo, ovako imamo napredak u svemu.

Ko što rekoh odlična mera 1.6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 ali nesto se nas dvojica cesto svadjamo :) nismo se nekako nasli bas :)

 

 

:question:  :question:  :question: Odakle ti ideja da se svadjamo? :question: i jos cesto :blushing:  :question:  Nikada se ovde nisam ni sa kim svadjao niti cu to ciniti! Ponekada znam na prvu loptu burnije reagovati ali posle vidim sta sam napravio pa se izvinim ako se je netko najutio.

A gde smo se svadjali odnosno razmenjivali misljenja? zaista ne znam? :question:  :question:  :question: 

 

Pisao sam vec par puta. 5 odraslih u GPu, gepek i kabina prepuni! i jos na pocetku puta i rezervar do cepa Dakle GP debelo pretovaren. Put na more autoputem u Hrvatsku. Doduse autoput je i nema velikih uspona i krivina ali ima ih. Gas do poda i mali prezadovoljno prede! Nacisto uziva u okretajima! Bio sam jaaako brz! Ispod 150 ga nisam pustao. 615 kilometara za manje od 4,5 sata voznje je rezultat koji NIKAKO ne moze imati SLAB auto! Doduse potrosnja je bila 8,5 litara ali na to sam i racunao. Od tada mi nitko ne moze reci da je GP sa 75 dizelskih Talijanskih pastuha SLAB auto ili da mu fali snage...

I ovo sam pisao. Put na more u Crnu Goru preko istocne Bosne. Isli ja sa GPom i drugar sa Peugetom 407 2.0 HDI sa 136 KS u top stanju. Niti na jednom delu puta grdosija od 136 Ks nije mi mogla ni prici!!!  Malo se zanesem u krivinama i uzbrdicama i dam si oduska pa onda stanem sa strane i cekam ga da stigne. Na tom putu moj GP je bio 3puta jaci od 136 Peugeotovih konja i to mi drugar uvek priznaje. Doduse ima nesto i u Mandusicu Vuku ali je cinjenica da je GP puska ubojita!

 

Dakle na osnovu mog iskustva sa GPom NIKAKO ne mogu da kazem da je slab auto (motor u njemu) nego cak naprotiv TVRDIM da ponekada moze biti JAAAKO brz.

Da se razumemo ja auto koristim za putovanje odnosno prevoz od tacke A do tacke B a ne za utrke na 402 metra ili od semafora do semafora. Da ga za te svrhe koristim sigurno bih rekao da je slab mada ponekad lako ostavi zadimljenog TDIa.

 

Da se vratimo na temu u vezi chipanja 1.3 MJETa. Ja sam to zeleo da uradim i profi majstor :clap:  mi je to hteo besplatno da uradi ali sam odustao jer mi je rekao :clap:  na koji nacin se na njemu moze povecati snaga, samo dolivanjem goriva a meni putujuci dimnjak ne treba!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej hej polako...puntic i ja se svadjamo, par puta dnevno :) sto bih se ja Zvezdo svadjao sa tobom, mozda se ne slazemo oko jacine tog motora ali necemo se svadjati :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa kako se mozes svadjati sa tako dobrim motorom ? Pa bio je motor godine! Da nije odlican sigurno bi bio izabran neki Nemac!

Kakva svadja? Samo razmenjujemo misljenja. Kako moj drugar kaze, Opusteno kao kod zubara!

;)  :welcome:  :welcome:  :welcome: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volim ga samo zato sto ima FIAT znak na sebi :D salim se, dobar motor, kvalitetan, dugotrajan, samo za neke moje pojmove i afinitete fali mu malo vatre...nekako sam se lakse navikao (govorim samo o motoru) na fabiu sa glupa 3 cilindra, da ne pricam o caletovom stilu 1.9 jtd - od kola kojih bas cesto vozim pa da kazem da imam neka iskustva. Jbg izgleda da nikad necu voziti kola sa malolitraznim turbo dizel motorom :) mada mozda bih se onda manje sa zenom svadjao :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je najveci problem kod 1.3 MJETa, mala zapremina! I dok ne postigne obrtaje da mu turbo pomogne nema momenta! Tu i turbina varijabilne geometrije ne moze puno pomoci. Nema velike razlike pri malim okretajima kod njega.

Ne znam ima li i 1.6 slican sindrom u odnosu na 1.9?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovaj mališa ima varijabilnu turbinu, a ko hoće snagu bolje da ubaci mapu sa Lancia Y 1.3 MJ sport sa 105 ks.   http://www.automobile-catalog.com/car/2007/1386170/lancia_ypsilon_1_3_multijet_16v_105_sport_momodesign.html

Ali i pored povećanja snage obrtni momenat ostaje isti 200 Nm (u ovom slučaju 1750 o/min).

 



Nije nova ali je opasna. Mala Ypsilon 1.3 MJ Sport Momo Design sa čitavih 105 KS

 

 

                                           

 

http://www.automobile-catalog.com/car/2007/1386170/lancia_ypsilon_1_3_multijet_16v_105_sport_momodesign.html

Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 ali nesto se nas dvojica cesto svadjamo :) nismo se nekako nasli bas :)

 

 

:question:  :question:  :question: Odakle ti ideja da se svadjamo? :question: i jos cesto :blushing:  :question:  Nikada se ovde nisam ni sa kim svadjao niti cu to ciniti! Ponekada znam na prvu loptu burnije reagovati ali posle vidim sta sam napravio pa se izvinim ako se je netko najutio.

A gde smo se svadjali odnosno razmenjivali misljenja? zaista ne znam? :question:  :question:  :question:

 

Pisao sam vec par puta. 5 odraslih u GPu, gepek i kabina prepuni! i jos na pocetku puta i rezervar do cepa Dakle GP debelo pretovaren. Put na more autoputem u Hrvatsku. Doduse autoput je i nema velikih uspona i krivina ali ima ih. Gas do poda i mali prezadovoljno prede! Nacisto uziva u okretajima! Bio sam jaaako brz! Ispod 150 ga nisam pustao. 615 kilometara za manje od 4,5 sata voznje je rezultat koji NIKAKO ne moze imati SLAB auto! Doduse potrosnja je bila 8,5 litara ali na to sam i racunao. Od tada mi nitko ne moze reci da je GP sa 75 dizelskih Talijanskih pastuha SLAB auto ili da mu fali snage...

I ovo sam pisao. Put na more u Crnu Goru preko istocne Bosne. Isli ja sa GPom i drugar sa Peugetom 407 2.0 HDI sa 136 KS u top stanju. Niti na jednom delu puta grdosija od 136 Ks nije mi mogla ni prici!!!  Malo se zanesem u krivinama i uzbrdicama i dam si oduska pa onda stanem sa strane i cekam ga da stigne. Na tom putu moj GP je bio 3puta jaci od 136 Peugeotovih konja i to mi drugar uvek priznaje. Doduse ima nesto i u Mandusicu Vuku ali je cinjenica da je GP puska ubojita!

 

Dakle na osnovu mog iskustva sa GPom NIKAKO ne mogu da kazem da je slab auto (motor u njemu) nego cak naprotiv TVRDIM da ponekada moze biti JAAAKO brz.

Da se razumemo ja auto koristim za putovanje odnosno prevoz od tacke A do tacke B a ne za utrke na 402 metra ili od semafora do semafora. Da ga za te svrhe koristim sigurno bih rekao da je slab mada ponekad lako ostavi zadimljenog TDIa.

 

Da se vratimo na temu u vezi chipanja 1.3 MJETa. Ja sam to zeleo da uradim i profi majstor :clap:  mi je to hteo besplatno da uradi ali sam odustao jer mi je rekao :clap:  na koji nacin se na njemu moze povecati snaga, samo dolivanjem goriva a meni putujuci dimnjak ne treba!

 

 

 

ovde si vec poceo da se zanosis ... kako Punto koji ima duplo manje snage i natovaren do vrha moze da bude brzi od Pezoa nikako mi ne ide u glavu, koliko god voleo Fiat ovo mi deluje nerealno ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beli , srce lava u junaka. Taj što ima lava na haubi -džabe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Beli Punto

 

Zanosim se samo po krivinama i to kontrolisano.

Kada nekoga citiras onda procitaj sta je taj napisao! Gde si procitao da sam bio pretovaren kada sam isao u Crnu Goru? Uostalom i nije bitno i da sam bio pretovaren ni onda mi Peugeot ne bi mogao prici Mozda ne bih bio 3x brzi nego samo 2,5 puta! 

Put kroz istocnu Bosnu je prepun ostrih krivina, iza Tjentista se je islo 25Km nekim uskim malo asfaltiranim kozjim stazama jer je glavni put bio zatvoren zbog radova. Celi put je uzbrdo-nizbrdo prepun ostrih krivina ali sa uglavnom kvalitetnim i sirokim asfaltom. Prosecna brzina po bordu je bila samo 54 Km/h. Kratke,ostre i spore krivine su mesto gde se GP oseca kao kod kuce dok brod od nepunih 5 metara unatoc 136 Ks tu ne prolazi najbolje.

 

Ukoliko ne verujes sta da ti radim? Ako zelis mogu ti na PP poslati broj od mog prijatelja koji i sam nije verovao koliko sam brzi od njega! Veruj mi vozio sam na nekih 50% mogucnosti menei auta a on se je znojio zamnom ne bi li me pokusao sustici.

Da napomenem da drugar nije pocetnik! Iza sebe ima mnogo vise kilometara od mene ali manje iskustva po krivinama a i auto kojem izgleda takva konfiguracija terena bas ne prija.

Kao dokaz da sam vozio na nekih 50% mogucnosti bio sam nagradjen potrosnjom malo vise od 4 litre (mislim 4,2) dok je kod Peugeota bilo 5,6l/100Km/h.

Ja kazem kako je bilo a tko ne veruje neka pita. A sta ja imam od toga da nesto izmisljam? Davno sam ja prosao te godine.

Izvinjavam se sto trujem temu ali covek ne veruje da 1.3 MJET sa samo 75 Ks moze biti brz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sad da se natezem sa tobom ne mogu, niti da zovem tvog drugara nemam potrebe ... nego sledeci put kad krenete na more kazi drugaru da skloni ciglu ispod papucice gasa :D 

 

zasto se prave automobili od 2000 kubika i 150+ konja kad je Punto 1.3 sa 75 konja najbrzi auto i ispunjava sve potrebe ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj što ima lava na haubi -džabe.

Vala bas. Pisao sam da u pretezno Peugeot floti firme (nadje se i poneki noviji "izrod" :) ) imamo i upravo taj 407 2.0 HDI od 136 KS, koji sam prilicno vozio.

Auto je naravno vise za otvoren put, veci i tezi, ali dobro ide, ipak pored tih 136 KS ima i 320 Nm torque, ako se dobro secam. Naspram GP 75KS i manje od 200 Nm, ispravi me ako gresim.

Takodje, poznajem solidno i taj put, prosao sam X puta tuda, sto na more, sto poslom (Visegrad, Foca, Cemerno, Trebinje, Dubrovnik). Slazem se da konfiguracija pogotovo posle Foce znatno vise odgovara manjem GP (uzak i krivudav put).

Tako da je tu apsolutno prevagnulo "umece" ili nepoznavanje sopstvenog auta vozaca lava vec na iole tehnicki malo zahtevnijem putu, cim si stalno stajao da ga cekas. Pogotovo to vidim na osnovu toga sto si ti isao prvi kroz krivine, "krcio" put i morao da budes mnogo oprezniji. A ako je on iza, ima mogucnost da na uskom i krivudavom putu znatno sire i opustenije odseca krivine i samim tim brze i tecnije vozi, pa jos sa dvolitarskom turbo azdahom pod nogom... A tebi svaka cast sto branis boje nas Zabara i na putu i ovako ;) .

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja sam sa Golfom 1 1,3 monogrlokeckarburatoruvodnikplin sve žive iskidao kada sam se vraćao iz (mlad i neznajući za bolje) Crne Gore. Nije bilo auta koji nisam otkinuo, jedini koji mi je pružao otpor (lavovski) je bio Seat Leon TDI ili TDI . Naravno da je bilo suprotno ne bi ga ni pomenuo ali i njega sam uspeo po krivinama da preteknem i ostavim. Što hoću reći prava puška u rukama pravog junaka.......

Nego šta čoveku da predložimo ?

Da od ovih iz FPT naruči mapu od 105 ks ili da vozi i gunđa sa skromnih 85 ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...