Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

F1: Ferrari

Recommended Posts

Na prodaju Ferrarijev V10 motor iz šampionske sezone Formule 1

 

ferrari v10 02.jpg

 

Fanovi Ferrarija i Formule 1 sada imaju priliku da poseduju deo istorije ovog šampionata jer se na aukciji prodaje motor iz šampionskog bolida. Reč je o V10 motoru koji je korišćen u šampionskoj sezoni Ferrarija 2003. godine. Pre nekoliko meseci je prodat McLarenov šampionski bolid koji je novog vlasnika koštao oko 2 miliona dolara. Međutim, ovog puta je na prodaju samo motor, tako da će cena definitivno biti niža.

 

ferrari v10 01.jpg

 

Ferrarijev motor nosi oznaku F2003-GA u čast predsednika Fiata koji je preminuo ranije te godine. Taj 3.0 motor ima 10 cilindara te razvija 845KS pri 18.300 obrtaja. Napravljen je od aluminijuma i magnezijuma, relativno je lagan i dizajniran je kako bi Ferrari ostao ispred konkurencije. Razvoj motora je predvodio Paolo Martinelli zajedno sa Gilesom Simonom, dok je drugi tim dizajnirao šasiju pod rukovodstvom tadašnjeg Ferrarijevog tehničkog direktora Rossa Brawna. Kako je sezona prolazila, bilo je veoma neizvesno, a šampion je odlučen na stazi Suzuka u Japanu. Motor koji se prodaje nema klipova i drugih većih komponenti, tu su samo blok, kućište radilice, glave cilindara i poklopac bregaste osovine. Tu su i ležajevi te svećice originalnog motora i karbonski vazdušni usis.

 

Sada se u Formuli 1 koriste V6 motori, a V10 agregati su ostali u lepom sećanju. Aukcija traje do petka, a ponuda u vreme pisanja teksta je iznosila 16.250 evra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko se seca sta se desilo sa Scuderiom, u godinama koje je proveo tamo :D ?

 

jean-todt-the-chief-commander1_big.thumb.jpg.79087d66a56b062ee34dac811436654f.jpg 1564554284368_GA62BC63Q.1-0.thumb.jpg.fec9930f525cae0b3fa41ccb83b6bf7d.jpg

 

Jos uvek je na nivou nagadjanja, ali ako bi se ispostavilo da ce se vratiti (naravno, u drugacijoj ulozi) - svakako velika vest, koja bi donela dodatnu snagu timu, pre svega u borbi "iza kulisa". Navodno je to zelja i inicijativa samog Jean Todta.

 

 

Jean Todt se vraća u Ferrari 2022?

 

jean_todt_ferrari_pit.jpeg.dd418786bcd4ffa54331c3e4ec7a4085.jpeg (1100×700)

 

Neverovatne vesti stižu iz Italije gde ugledni list Corriere della Serra prenosi da bi, uskoro bivši predsednik FIA, mogao da se vrati u italijanski tim.


Todtu mandat na mestu predsednika Međunarodne Automobilističke Federacije ističe 17. decembra, a Ferrari je prve razgovore sa njim obavio još tokom trke za 24 časa Le Mana. Tada je Francuz razgovarao sa predsednikom upravnog odbora Ferrarija Johnom Elkannom i navodno je upravo Todt Predložio da se vrati u ulozi “super konsultanta“, što je slična uloga onoj koju je u Mercedesu imao Niki Lauda. Na taj način bi Ferrari postao politički jači, pa bi dosta tereta palo sa Elkannovih leđa, dok bi Mattia Binotto imao bolju podršku u upravljanju timom.

Corriere della Serra navodi da je Elkann veoma zainteresovan za Todtov predlog, ali još nije doneo konačnu odluku.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mik Šumaher u Ferariju, deli ulogu sa Đovinacijem

 

mick schumacher ferrari.jpg

 

Vozač Haas-a Mik Šumaher u 2022. godini ući će u svoju drugu sezonu kao vozač tog tima, ali će istovremeno u narednoj sezoni biti i rezervni vozač Ferarija, tima u kojem je njegov otac Mihael svojevremeno postizao ogromne uspehe. Mik Šumaher (22) je registrovan kao rezervni vozač Ferarija na 11 od 23 trke u narednoj sezoni, a na ostalim trkama tu ulogu će obavljati Antonio Đovinaci. Đovinaci je izgubio svoje mesto u Alfa Romeu, pa će u narednoj sezoni voziti u šampionatu Formula E.

 

Šumaher će, u slučaju da iz nekog razloga Šarl Lekler ili Karlos Sainc budu sprečeni, preći u Ferari i postati vozač slavnog italijanskog tima. ''On je završio Ferarijevu akademiju, a ovo će biti njegova druga sezona. Veoma sam srećan što će biti deo našeg tima, ali se nadam da neće biti potrebe da menja Šarla ili Karlosa'', izjavio je prvi čovek Ferarija Matija Binoto. Mihael Šumaher, koji se u javnosti ne pojavljuje od teške povrede koju je na skijanju zadobio 2013. godine, sa Ferarijenm je dehiljaditih godina osvojio pet titula svetskog šampiona.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari: Lekler i Sains imaju isti status

 

ferrari sf21 slika.jpg

 

Ferrari je najavio da će u sezoni 2022. Šarl Lekler i Karlos Sains imati jednak status u ekipi. U konkurenciji konstruktora Ferrari je 2021. završio na trećem mestu, iza Mercedesa i Red Bula, ali se u svi nadaju da će 2022.  godina biti bolja i uspešnija. Zato su i pripreme za novu sezonu počele ranije.

 

Šef tima Matia Binoto jasno je poručio da će vozački dvojac, Šarl Lekler i Karlos Sains početi sezonu potpuno izjednačeni u statusu, a da će samo ostvareni rezultati eventualno prelomiti u korist jednog ili drugog ukoliko bude potrebe. ''Kao što često kažem, što se tiče vozača, staza je ta koja odlučuje. Prioritet je uvek tim i tu nema priče, ako budu u poziciji da se bore za važno mesto u šampionatu, rezultati će sami napraviti odluku. Nekada se ne radi samo o potencijalu i talentu vozača. Svakome mogu da se dogode neke nepredviđene stvari, optećenja, sudari… Svakako mislim da nam to nije potrebno, da imamo vozača broj jedan ili dva. Jednostavno ćemo o tome razgovarati kada i ako bude potrebe'', rekao je Binoto.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno, nadao sam se nekakvom pomaku i borbi za podijume, ali pošto su stručnjaci iz FIA-e odlučili da još 2 godine ostanu hibridni motori, plašim se da će opet biti plafon treći.

 

Poslato sa YAL-L21 pomoću Tapatoka

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari potvrdio datum prezentacije svog bolida

 

ferrari_logo.jpg.00c3bae0b337ac6263a16fe7a4a5302c.jpg (1100×700)

 

Posle Astin Martina i italijanski tim je zakazao svoju prezentaciju.

 

Ferrari je posle najave sada postavio i fiksan  datum svoje prezentacije, a ona će se dogoditi 17. februara. Za sada još nije poznato kako će se novi bolid zvati, ali je najavljivano da će on biti agresivnog dizajna jer tim nije uspeo da dve godine zabeleži pobedu.

Prvi test je zakazan za 23. febuar Barseloni pa je tako logično da će tim odmah posle prezentacije prebaciti svoj bolid na stazi Katalunja.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari se možda ponovo odluči za tamo crvenu boju?

 

ferrari_tamno_crven.jpg.b836f4cacad184b6d4b506eb789b23bc.jpg (1100×700)

 

Ponovo se dosta priča o boji novog bolida iz Maranela.


Ferrari je svoju prezentaciju novog automobila zakazao za 17. februar, ali kako se navodi možda tada ne vidimo i konačnu verziju bolida. Sa Apeninskog poluostrva stižu informacije da bi konačnu verziju bolida mogli da ugledamo na prvom trkačkom vikendu u Bahreinu kada bi pored zvanične kolor šeme videli i tehničku konfiguraciju.

Kako piše Motorsport.it tim iz Maranela spreman je da vrati boju šasije koja je bila zastupljenja tokom 2020. godine na trci za VN Toskane u Muđelu. Ova tamno crvena boja naišla je na dosta dobar odziv fanova. Ferrari bi prema ovim informacijama na prezentacije mogao da ima iste boje kao i prošle godine dok bi novi boju mogao da donese tek u Bahreinu.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Binotto: Ova sezona neće biti laka za vozače

 

mattia_binotto_o_stilu 01.jpg

 

Po rečima šef Ferrarija promenu pravila trebalo bi da najviše osete sami vozači.
Nova generacija bolida stvara dosta entuzijazma kod timova, vozača pa i publike, ali tako postavlja i dosta pitanja na koja bi trebalo da tokom sezone dobijemo i određene odgovore. Tako je Mattija Binotto uveren da se i vozači moraju prilagoditi novim pravilima, zbog čega očekuje da će Charles Leclerc i Carlos Sainz imati određenih muka na početku sezone, odnosno možda će morati da promene svoj vozački stil. ''Vozači će morati da se priviknu. Bolidi će biti dosta teži za vožnju'', kazao je šef Ferrarija za Speedweek.com, a prenosi Sky Italia.

 

preuzeto sa - pole-position

Share this post


Link to post
Share on other sites

Binotto: Ferrarijev cilj u 2022. je da pobeđuje na trkama

 

Carlos_Sainz_Mattia_Binotto_Chales_Leclerc_Ferrari.jpg.webp

 

Šef tima iz Maranela ima jasan cilj za novu sezonu.


Ferrari je svoj poslednji trijumf zabeležio još 2019. godine kada se na vrh pobedničkog postolja popeo Sebastian Vettel. Posle toga za Italijane usledila je teška 2020. sezona dok je 2021. bila dosta bolja ali i dalje nedovoljna da se ostvari poebda. Pošto su sada na snagu stupila nova pravila, Ferrarijev novi bolid F1-75 upao je u oko svima po specifičnom dizajnu.

“Mislim da imamo čistu ambiciju a to je i Ferrarijeva ambicija i ambicija mojih vozača, odnosno da moramo što pre da postanemo šampioni.” kazao je Binotto. “Znamo da će to biti teško jer prvo trebamo da smanjimo zaostatak za najboljima. Na kraju prošle godine razlika za njima je bila velika. Ipak, naš prvi cilj za 2022. je da budemo konkurentni. To znači da bar pobeđujemo na trkama. Mi trenutno tako vidimo stvari. Sa druge strane bili bi smo srećni da budemo u toj poziciji.”

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wolff: Imam osećaj da Ferrari trenutno ima najjači motor

 

Carlos_Sainz_Ferrari_Motor.jpg.webp

 

Tim iz Maranela imao je dobar prvi test.


Ferrari se veoma dugo pripremao za ovu novu sezonu gde se jasno vidi da su oni napravili dobar napredak preko zime a pa pored dobre interpretacije aerodinamičkih pravila Toto Wolff smatra da je italijanski tim napravio i dobar motor.

“Mi imamo osećaj da Ferrari ima najjači motor u ovom trenutku.” kazao je šef Mercedesa za Auto, Motor und Sport.

Prema najavama raznih izvora Ferrari je uložio puno truda u projekat za 2022. pa su tako preuzeti rizici na polju aerodinamike i agregata. Glavni razlog za ovaj potez je i upotreba novog E10 goriva kao i pravilo o zamrzavanju razvoja motora.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Leclercu se sviđa kako radi novi F1-75

 

Charles_Leclerc_F1-75_Barselona.jpg.webp

 

Tim iz Maranela imao je pozitivan učinak na sva tri dana u Barseloni.


Carlos Sainz i Cahrles Leclerc su tokom ovog prvog testa na kraju svakog dana uspevali da se nađu na vrhu liste sa vremenima. I ako je ovo podiglo mnoge špekulacije, vozaču iz Monaka još uvek je rano za prve prognoze ali je zadovoljan učinkom.

“Naravno da je lepo kada vidite svoje ime pored prvog mesta, ali to sada ne znači ništa. Mislim da su svi u timu svesni toga.” kazao je Leclerc za SkySport. “Mi smo pokušavali da probamo što je više stvari moguće.”
Ipak, po njegovim rečima F1-75 se za sada dobro pokazao: “Sviđa mi se osećaj, ali tek su uvodni dani.”

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam osećaj, pogotovo posle trećeg dana treninga, da će Ferari i ove i sledeće godine biti isto plasiran kao prethodnih godina.
Uzrok - hibridni motor.

Poslato sa YAL-L21 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mora da znači. Imali su dobra vremena u Barseloni. Treba još uzeti u obzir ono ljuškanje na pravcima,koje je baš bilo loše. Ako su sa svim tim glupostima imali dobra vremena ko zna kako će biti kad to isprave. Barem se nadam da je tako,ipak kad bi i treći tim mogao da pobedjuje bilo bi super 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari i Philip Morris obnovili saradnju

 

ezgif-5-8a0fa239b9.jpg.webp

 

Svi su na početku godine mislili da je dugogodišnje partnerstvo završeno.


Brend Philip Morrisa Mission Winnow ostaje partner Ferrarijevog F1 tima iako se na početku sezone činilo da je dugogodišnja saradnja ove dve kompanije okončana.

Ipak, pregovori su se nastavili iza kulisa, a mnogi su primetili da se Mission Winnow logo vratio na Ferrarijev sajt 2. aprila.

Sada su dve strane pred VN Australije potvrdile nastavak saradnje na instagramu.

Saradnja Philip Morrisa i Ferrarija datira još od 1973. a Marlboro brend je 1990. postao glavni partner ekipe.

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari ne donosi velika unapređenja u Imolu

 

Charles_Leclerc_Ferrari_F1-75_VN_Australije_Trka.jpg.webp

 

Sa druge strane Red Bull planira da ipak spremi nove delove za ovu trku.


Šef Ferrarija Mattija Binotto kazao je da ne veruje da će oni za prvi trku u Italiji spremiti unapređenja, jer se radi o sprint formatu vikenda. Švajcarac ovim putem nije rekao da oni neće doneti baš nikakve nove delove, ali oni neće biti značajniji ako se to poredi sa ostalim timovima.

F1-75 ove sezone izgleda veoma konkurentno, a šef tima iz Maranela ne želi da eksperimentiše na prvoj domaćoj trci uzimajući u obzir da je i ovo prva sprint trka u sezoni, gde će se kvalifikacije održati u petak.

“Zbog sprint vikenda, Imola nije pravi trenutak za tako nešto, ona nije pogodna za ovakve vrste eksperimenata.” kazao je Mattija Binotto za Corriere della Sera.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari donosi jači motor u Majami

 

Charles_Leclerc_Carlos_Sainz_Ferrari_F1-75_VN_Emilije_Romanje_Trening.jpg.webp

 

Italijanski tim uspešno je sproveo test program pouzdanosti novog agregata.


Ferrari je u proteklih par nedelja u svojim postrojenjima uspešno testirao jaču verziju motora 066/7 koja je bez problema odradila simulaciju čak sa sedam trka. To znači da će Charles Leclerc i Carlos Sainz imati novi agregat za VN Majamija. Ipak, poboljšanja se odnose samo na jedinicu za sagorevanje jer će ERS sistem ostati isti a njegova nova verzija se očekuje krajem leta, jer je razvoj ove komponente odobren do 1. septembra.

Sa druge strane potvrđeno je da će Carlos Sainz koristiti i svoj prvi motor koji je zamenjen u Imoli iz predostrožnosti i on bi trebalo da se zavrti na slobodnim treninzima u Floridi, posle čega bi se Španac prebacio na noviju specifikaciju.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepo što pojačavaju motor ali mislim da je najveći problem za maksimalnu brzinu ljuškanje,tu je Red Bull dosta mirniji i verovatno zato imaju veću brzinu na pravcima pogotovo kad prate nekog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...