Jump to content
FAS Goran
bojan dim.

Fiat 500L - iskustva vlasnika, kupovina, saveti

Recommended Posts

Ako pričamo o ceni L-a, moje mišljenje je da bi MPV napravljen na bazi B segmenta trebalo da košta kao adekvatno opremljen i motorizovan hach C segmenta jer su, po meni, to konkurenti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

On je pozicioniran između B i C segmenta, pa i po ceni, zavisno od opreme može da dođe do preklapanja. Tako su pozicionirani i meriva i b-max.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ocekujem da ce cene ostati iste i po isteku subvencija. Tj, mogu biti blago povecane u prvoj godini ili dve, ali nikako na starom nivou. Jednostavno, nema logike da automobila koji se proizvodi u Srbiji nema na ulicama iste te Srbije. Nije nesto za Fiat tih 2-3000 komada godisnje koji se mogu prodati u Srbiji ali nije ni za bacanje. Sa dobrom prodajom Fiat dobija na popularnosti u zemlji i slicno. Kada ih vise bude na ulicama svi cemo ga osecati vise kao nesto nase, a ne imaginarno ili nesto tudje sto treba kamenovati. Sve su to razlozi da se dobra prodaja za srpske pojmove nastavi i dalje, a to nikako nece ici bez povoljne cene i dobrih uslova kupovine. Moguce je da ce na kratko doci do poskupljenja kada se istrosi subvencija pa onda opet neka nova akcija u vidu staro za novo, reciklaza i slicno.

Edited by TheCityAndTheStars

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem je sto Srbija nije ni malo intrrrsantno trziste za bilo koji proizvod pa ni za automobile. Kada se zna da Slovenci prodaju vise vozila od Srba, a pritom imaju 3-4 puta manje stanovnika onda je sve jasno.

Neko ce reci Slovenci imaju para i tako to... To sve stoji zato i jesu zanimljivije trziste od Srbije.


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po tebi, treba da bude par hiljada evra jeftiniji od bilo koje konkurencije u klasi kojoj pripada, iako su ti ostali modeli stari po par godina, a on nov? ;)

 

Taj auto se prodaje za veće pare od 11.000 evra po ostatku Evrope i Americi... Tržište je najbolji dokaz da li je nešto preskupo, jer se takva roba ne kupuje. Čim se kupuje, znači da je dobro određena cena.

Isto kao što je i u Srbiji (sa subvencijom) dobro određena cena jer je prodajom modela 500L faktički nastala nova klasa na tržištu Srbije koja pre njega nije ni postojala po pitanju broja prodatih automobila. 

U Italiji (gde je prodato oko 2/3 primeraka), Fiat 500L 1.4 sa 95 KS, POP paket opreme košta 14.950 evra:

 

cxcb5700.jpg

http://www.fiat.it/it/promozioni/promo-500L

navodim linkove  za cenu direktnog Fijatovog konkurenta u benzin i dizel varijanti:

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/citroen-c3-picasso-vti-95-attraction-neuwagen-braunschweig/188929807.html?lang=en&pageNumber=1&__lp=9&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&m

 

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/citroen-c3-picasso-1-6-hdi-90cv-seduction-limited-nuove-roma/188220427.html?lang=en&pageNumber=1&action=eyeCatcher&__lp=5&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModel

 

kada bi podigli cene mogli bi da se pozdrave sa prodajom. 

Kada sam kupovao nov Punto classic 1.3 jtd kome je u leto 2012. god.  cena sa 9500 eur pala za skoro 2000 eura (jer nisu mogli da ga prodaju, a placevi bili puni), rekao sam prodavcu da cu doci za jedno 5-6 god kada Fiat 500L 1.3 MJ ( a tek se pojavio) bude bio jedno 11-12000 eur, a tada nije bilo ni reci o "subvencijama" jer je kostao 15900eur. Ne morate da se brinete, ne moze mu cena skociti, vremenom samo moze jos da pada. Ne moze u Srbiji nesto da se prodaje skuplje ako mu  je vec bila niza cena. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čemu sad poređenje cene polovnjaka sa cenom novog auta?

 

Citroen u Nemačkoj, zvanični sajt, model C3 Picasso, cene:

 

- VTi 95 KS, od 15.190 do 19.610 (zavisno od opreme)

- VTi 120 KS, od 18.710 do 20.710 evra (zavisno od opreme)

- dizel HDI sa 90 KS, od 20.010 evra do 22.010 evra (zavisno od opreme)

 

cxcb6015.jpg

http://www.citroen.de/home/#/citroen-c3-picasso/pop/comparator/1CWAAF/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisu polovnjaci, u pitanju su novi automobili u Nemackoj i Italiji. a sto se  povecanja cene  tice i ukidanja "subvencija", zivi bili pa videli. 


Share this post


Link to post
Share on other sites

A, kakve automobile onda prodaje Citroen u svojim salonima (eno ti linka gore) po Nemačkoj, ako su i ovi sa mobile.de takođe novi...a, jeftiniji po 3-4 hiljade evra?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ako im stvarno drze te cene nije ni cudo sto im je fabrika u Slovackoj a i cela PSA grupacija pred zatvaranjem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ako im stvarno drze te cene...

 

Pa, eno linka...klikni na njega, idi na sajt Citroena za Nemačku i gledaj...nema u današnje vreme mnogo prostora za nagađanja, samo se ode na sajt i pogleda. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

a evo ima i novi Citroen C3 Picasso u toj Slovackoj u kojoj se i proizvodi: benzinac za 9600 eur a dizel za 11800eur. To su realne cene za taj segment, a i ocekujem da ce  nas Fiat 500l za par godina toliko kostati:

 

http://promo.citroen.sk/aplikacia/?m=c3_picasso

 

a i na What car je Citroen bolje ocenjen od fiata 500l, a i Fiat je uzeo par tehnickih detalja od njega kao sto su npr dupli A stub, dupli prtljaznik itd:

 

http://www.whatcar.com/car-reviews/citroen/c3-picasso-mpv/summary/25842-7

 

http://www.whatcar.com/car-reviews/fiat/500l-mpv/summary/26143-7

Share this post


Link to post
Share on other sites

a evo ima i novi Citroen C3 Picasso u toj Slovackoj u kojoj se i proizvodi: benzinac za 9600 eur a dizel za 11800eur. To su realne cene

 

Ne.

Lepo ti piše da je to zamena staro za novo, plus bonus. Dakle, moraš da im daš svoj auto, plus pare.

 

primer_05.jpg

 

Startna cena je 17.490 evra. Od toga oduzimaju vrednost tog starog auta koji im daš, plus bonus, i tako mogu maksimalno (ako im ostaviš doobar polovnjak) da spuste cenu do tih 11.490 evra.

Ali, ako hoćeš samo da daš novac i da ti ostane stari auto (da radiš sa njim šta hoćeš), onda nisu pomenute cene.

 

Mislim, možemo sad da ređamo cene za kojeg god hoćeš tržišta, ali je suština uvek ista.

Fiat 500L je najprodavaniji auto u segmentu kojem pripada. To je ultimativni, najbolji dokaz da je cena dobro određena. Nije najjeftiniji u svojoj klasi (i ne može da bude jer je najnoviji model u klasi), ali nije ni najskuplji.

To šta ti ili ja mislimo koliko treba da košta automobil u tom segmentu nije bitno. Ti, ja ili bilo ko možemo do sutra da pričamo da treba da bude jeftiniji.

Ne, neće biti dokle god mogu da prodaju modela te klase za 15-20k evra, i kao što vidiš prodaju ih.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda sam nešto pogrešno preveo, ali cena u Slovačkoj je 17490€, ima neki popust 2500€ (neka akcija ili šta već) i neki "otkupni bonus" za koji verujem da je neka varijanta staro za novo ili neka priča o ekologiji gde je taj bonus maksimalno 3500€... 

 

Dakle, početna i prava cena mu je 17490€

 

EDIT: Neša brže prevodi :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Kada sam kupovao nov Punto classic 1.3 jtd kome je u leto 2012. god.  cena sa 9500 eur pala za skoro 2000 eura (jer nisu mogli da ga prodaju, a placevi bili puni),

 

Problem je što ti porediš L-a sa PC-om koji je prastar model. Ti si PC kupio u vreme kad je postojala već redizajn naslednika i pri tom je PC prestao da se proizvodi. Nije moglo bolje da se skocka s aspekta cene.

 

Tu situaciju sa L-om nećeš dočekati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

MOzda se previse forsira  na ovom forumu da 500L pripada toj MPV klasi.

Mozda to prolazi negde u inostranstvu,gde 500L kupuju mlade domacice kao u ITaliji  ili se kupuje kao 2 auto u porodici,pa onda poredjenje sa Merivom,Bmax-om  u cenovnom smislu ima smisla.

Ja,kao prosecan Balkanac gledam sta dobijam za xx evra.500L mi daje 4.3 metra lima.mali prtljaznik i 95 ks,manuelnu klimu i 2 GODINE GARANCIJE.

I sve to kosta oko 14000 evra.Za tu cenu bih pre uzeo tojotu auris,kiu ceed,napucani hyu i30...

Ako od 14000 odbijemo 3000 evra MOJIH para koje sam ja kao preduzetnik platio kroz porez ,da bi Pera vozio subvencionisani 500L

 i jos se neka banka ugradila za nesto i dala 3% kamate na 4.3 metra lima onda dolazimo do tako visokog broja prodatih 500L kod nas.

Da nema mojih 3000 evra"poreza" i niske kamate u Perinom 500L,Pera nikad ne bi ni kupio 500L,sem ako nije FIat "FUN BOY" i sece vene na Italijanski dizajn koji je ovde veoma diskutabilan.

Edited by sasha015

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve si u pravu, dobro da si došao ovde da to napišeš. ali eto nas par hiljada smo se zeznuli ... :smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

MOzda se previse forsira  na ovom forumu da 500L pripada toj MPV klasi.

Mozda to prolazi negde u inostranstvu,gde 500L kupuju mlade domacice kao u ITaliji  ili se kupuje kao 2 auto u porodici,pa onda poredjenje sa Merivom,Bmax-om  u cenovnom smislu ima smisla.

Ja,kao prosecan Balkanac gledam sta dobijam za xx evra.500L mi daje 4.3 metra lima.mali prtljaznik i 95 ks,manuelnu klimu i 2 GODINE GARANCIJE.

I sve to kosta oko 14000 evra.Za tu cenu bih pre uzeo tojotu auris,kiu ceed,napucani hyu i30...

Ako od 14000 odbijemo 3000 evra MOJIH para koje sam ja kao preduzetnik platio kroz porez ,da bi Pera vozio subvencionisani 500L

 i jos se neka banka ugradila za nesto i dala 3% kamate na 4.3 metra lima onda dolazimo do tako visokog broja prodatih 500L kod nas.

Da nema mojih 3000 evra"poreza" i niske kamate u Perinom 500L,Pera nikad ne bi ni kupio 500L,sem ako nije FIat "FUN BOY" i sece vene na Italijanski dizajn koji je ovde veoma diskutabilan.

 

Da se ne lažemo, veličina je veoma bitna :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

500L 4150x1780x1670 = 12,34

i30 4300x1780x1470 =  11,25

 

jeste dužina važna ali i debljina ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:cheers:

Al bez tehnike nista :laughing:

 

Salu na stranu,verovatno bih ga i ja kupio pod uslovima pod kojim se sada nudi.Da ne s... vise...

Ali za 14000 e  koliko je redovna cena ,bese  "pop" opreme i eks od 9-10% na godisnjem nivou,da vidim tog ko bi se upostio u tu avanturu na 74 meseca za ovaj model :-))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono što će prodavati ovaj model nakon isteka subvencije je iskustvo postojećih kupaca. Mnogo ljudi u Srbiji kupuje auto na preporuku ili iz priče sa nekim. Nakon isteka subvencije biće skoro 5000kom u Srbiji, što je dovoljno da se lanac nastavi... naravno ni približno u ovom broju u kom ide sada, ali će biti ljudi koji će ga uzimati ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ako od 14000 odbijemo 3000 evra MOJIH para koje sam ja kao preduzetnik platio kroz porez ,da bi Pera vozio subvencionisani 500L

 i jos se neka banka ugradila za nesto i dala 3% kamate na 4.3 metra lima onda dolazimo do tako visokog broja prodatih 500L kod nas.

Da nema mojih 3000 evra"poreza" i niske kamate u Perinom 500L,Pera nikad ne bi ni kupio 500L,sem ako nije FIat "FUN BOY" i sece vene na Italijanski dizajn koji je ovde veoma diskutabilan.

 

Hvala Vam što redovno izmirujete svoje obaveze.

 

u potpisu Pera  :w00t:

Fiat Fun Boy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nisam kupio auto od njegovog poreza, ja sam kupio od svog. A on ce da kupi auto sa subvencijom kad Korejanci naprave fabriku u Srbiji i kad zaposle par hiljada radnika, koji takodje placaju porez u Srbiji. A on neka ide u Slovacku ili Tursku, gde se vec pravi taj i20, pa neka tamo trazi subvenciju od 3000e

 

 

   Fiat FUN BOY

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nisam kupio auto od njegovog poreza, ja sam kupio od svog.

+1 :D

 

@ Sasha015

 

Donekle si u pravu. U Srbiji je veličina bitna, a C segment je najpoželjnija kupovina. Problem je što ljudi ne poznaju segment kome pripada L, a posledično ne poznaju kvalitete tog segmenta.

MPV je jako zahvalan koncept. Meni koje se vozikam (i parkiram) po Beogradu jako prija što u manjoj dužini imam prostor kao u C segmentu. Dodaj na to povišenu poziciju sedenja koja omogućava lakši ulazak i izlazak i bolju preglednost i odličnu modularnost kabine i shvatićeš zašto ova klasa vozila često košata slično C segmentu.

 

Znam da si na Garaži, pa ako si pratio temu o mojoj kupovini sećaš da je malo falilo da uzmem Bravo-a. Da sam ga uzeo žestoko bih se zeznuo. Od sad pa na dalje ja ne mrdam iz MPV - SUV vozila po cenu da budem talijanska domaćica, penzos,....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...