Jump to content
FAS Goran
bojan dim.

Fiat 500L - iskustva vlasnika, kupovina, saveti

Recommended Posts

Blago vama, forumaši, što imate o čemu da pričate. Mislim na vaše ljubimce, koje ste dobili.

Nas nekoliko, željno čekamo da se Vesić (MSD TRADE iz Obrenovca) smiluje i uplati Fiat-u naše pare. Doći će i taj 15.12. 2013. kada je obećao da uplati novac i izmiri svoje obaveze. Samo se plašimo: "ŠTA AKO NE ISPUNI?" Kome onda da se žalimo?

Sve u svemu, srećno svima sa vašim autićima. Da vas dugo služe, sa što manje problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O BOZE!!!! Pa koliko ljudi jos nije dobilo vozilo? Drzim vam palceve (na zalost maksimum sa moje strane).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na žalost sa Vesićem još nije završeno. Ima nas još četvoro kome on nije uplatio automobile. Duguje 1 punto, 2 500L i 1 grande punto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na žalost sa Vesićem još nije završeno. Ima nas još četvoro kome on nije uplatio automobile. Duguje 1 punto, 2 500L i 1 grande punto.

Ne brini rekli su mi na RTS-u ide nastavak emisuje, e sad sta ce biti u nastavku zavisi od njega. A bice tu i ostalih medija ;) .... tako bar pricaju neki ;)

Edited by Sesirdzija

Share this post


Link to post
Share on other sites

I posle se cudimo kad procitamo vesti da neki proizvodjaci krecu u prodaju putem interneta.Iskreno prodavci nam nisu ni potrebni.Ko hoce da proba nek ode u renta kar ili negde drugde.Prodavci su najveci trosak za proiizvodjaca,te marketinske obuke,te propagandni materijal pa onda nize cene za njihove licne automobile pa marza i mi od toga kao kupci nemamo nista.

Edited by xenon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilo bi lepo kad bi nama koji smo sa 1.4 benzincem ponudili fabričku konverziju na gas, mada lično mislim da ništa od toga. Bar da ne moramo platiti državni harač za atest. Ako je fabrički gas 1000 evra skuplji od benzinca pa puta jedno 1000 primeraka u konverziji to je lepa cifra od 1 milion evra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obećao nam (ima nas troje) MSD Trade dan isporuke 500L. Samo pohvalno o dileru do tada a i posle ako zadovolji očekivanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno prodavci nam nisu ni potrebni.Ko hoce da proba nek ode u renta kar ili negde drugde.Prodavci su najveci trosak za proiizvodjaca,te marketinske obuke,te propagandni materijal...

 

Prodavci su samostalne firme, donose svoje poslovne odluke, danas rade jedan brend, sutra mogu da krenu da rade drugi brend ako misle da treba. Nisu to ''ćerke firme'' matičnih fabrika.

Primera radi, ti možeš sutra da otvoriš (svojim parama to praviš, neće ti Fiat od svojih para praviti objekat) salon i servis, ispuniš standarde koje npr. Fiat grupacija traži (veličina salona, servisa, itd...), apliciraš, platiš obezbeđenja (bankarske garancije i svašta nešto) i počećeš da prodaješ i servisiraš automobile Fiat grupacije.

Isto tako možeš da radiš paralelno i druge modele, imaš to i u Srbiji. Imaš dilere koji paralelno sa Fiat grupacijom rade Hondu, ili BMW, Renault... Stojanov, AutoGarant, Kompresor...svi oni rade još brendova pored Fiat grupacije.

 

Matična fabrika organizuje kurseve, obuke za prodavce, ali, daleko od toga da ona sama to plaća.

Promo materijal koji ide uz svaki model je poseban (drugačiji) za prodavce, u odnosu na razne brošure koje mi kao potencijalni kupci dobijemo prilikom posete salonu. U tim promo materijalima piše šta prodavci treba da istaknu potencijalnom kupcu prilikom njegove posete salonu, šta obavezno moraju da napomenu kao prednost u odnosu na konkurenciju, na prodavcu je da to nauči i da zna što više može preko toga (ako želi da bude dobar prodavac novih automobila). Plate njima ne daje matična fabrika, radnici kod prodavca nemaju veze sa radnicima matične fabrike, itd, itd...

 

Ovo sve pišem čisto da uvidiš da je pogrešno stavljati dilere i matičnu fabriku u isti koš. Nisu dileri ''trošak'' za matičnu fabriku. :thumbup:

Ima donekle, na nekim tržištima odstupanja od tih modela, ali je pravilo da dileri posluju samostalno i potpuno izdvojeno od matične fabrike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogresno razmisljas.

Kada bi prodaja bila preko neta automobili bi bili jeftiniji.

Jedan od bar deset razloga a ujedno i najbitniji je taj sto bi fabrika zaradila da tako kazem dva puta.prvi put na fabrickoj ceni koju fakturise salonu a drugi put na salonskoj marzi koju ovaj put ne daje salonu vec sebi .

Kao sto vidis ima mesta za smanjenje cene i nema potrebe za salonom.indirektno ovo sa marzama ujedno ponistava tvoju tezu da salon ne kosta nista fabriku a u realnosto kosta jako puno jer je zarada po kolima jako mala pa kada se na to doda i marza salona i to delimicna ako se ide na popust ka korisniku onda je i to veliko kao kuca za fabriku.

Edited by xenon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupovina kola "iz fotelje", odvažno... ne zaboravi da su prodajni saloni ujedno i ovlašćeni servisi. Servis obavezno treba u svakom većem gradu, a prodaja tu nosi još svega par radnih mesta. Verovatno je veća zarada na servisima i prodaji delova nego na prodaji automobila. Jedno vreme su Hundai prodajni saloni za i30 imali bednih 100€ evra po prodatom automobilu (ili bar tako kažu).

Edited by Deda Jung

Share this post


Link to post
Share on other sites

U budoćnosti će servis biti servis a fabrika će prodavati aute.Kupiš auto i ideš tamo gde je servis najbolji a ne gde si dobio dzabe filcane patosnice a servis ne valja nista.Do sada niti jedan jedini servis ne daje popuste  osim kada su neke akcije.Kad izgube prodaju onda će se otimati svim mogućim sredstvima da kola održavaš kod njih.

 

Bilo je skoro u nekom casopisu tacna zarada po vozilu i ona je max 500 eura.Porše ima najveći profit koji je oko 17000 po vozilu i tu plaćate marketing i višedecenisko plaćanje reklama jer takav isti auto po performansama nissan gtr je upola jeftinji a imaju identičan kvalitet i performanse kao i  najnoviju tehnologiju.

Edited by xenon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zarada za 500l po automobilu ide od 200€ do 300€, tako su mi rekli u salonu.

P.S. Stekao sam utisak da je to ona čuvena doplata za boju!

Sent from my Lumia using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tolika je i zarada fabrike po jednom autu mada kad se pogleda cena nase radne snage ,sumbvencije i sve ostalo sto ne placaju zarada je i veca ali ne na nacionale modelu vec na dizelima tu cenim da je izmedju 700 i 1000 eura,a takav isti da se pravi u eu sigurno duplo manje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daj bre ljudi 200-300e o autu zarada fabrike. ma ajte molim vas. nacionale i prodavci jeste. mala im je zarada da bi mladja skresao cenu ali fabrika zaradi dobro. sta bi bilo da radnike placa somica i po...

Edited by milkobgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li znate koji popust imaju radnici Fiata na kupovinu novog vozila npr? Sto,daju nam dzabe ili manje nego sto kosta njih? Obavezno. Kojih bre 200-300 eura,pa na auto placevima vecu zaradu imaju,ne u fabrici automobila..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teško je izračunati kolika je zarada po vozilu. Najveći problem pravi cena razvoja vozila. Ona se projektuje na određen planirani broj prodatih primeraka i u skladu s tim planom se i formira cena. Kad prodaja ne ide očekivanim tempom dolazi se do situacije da vozilo više košta proizvođača nego što je njegova prodajna cena.

 

Druga stvar je cena ugrađenih delova, plata radnika... Tu je prodajna cena uvek u plusu koji nije ni blizu tako mali kako se ovde navodi.

 

A posebna stavka je zarada dilera. Nju je najlakše izračunati ako se zna po kojoj ceni dileri kupuju vozilo od proizvođača / uvoznika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako su sada zarade na nivou 200-300 evra ili 700-1000 za dizele sa ovakvim cenama automobila... a kad se setim koliko su kostala pre par godina zarada je bila par hiljada evra sigurno.


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teško je izračunati kolika je zarada po vozilu. Najveći problem pravi cena razvoja vozila. Ona se projektuje na određen planirani broj prodatih primeraka i u skladu s tim planom se i formira cena. Kad prodaja ne ide očekivanim tempom dolazi se do situacije da vozilo više košta proizvođača nego što je njegova prodajna cena.

 

Druga stvar je cena ugrađenih delova, plata radnika... Tu je prodajna cena uvek u plusu koji nije ni blizu tako mali kako se ovde navodi.

 

A posebna stavka je zarada dilera. Nju je najlakše izračunati ako se zna po kojoj ceni dileri kupuju vozilo od proizvođača / uvoznika.

 

Pre par godina bio je kolega u Torinu u fabrici i tamo je cuo da fabriku Grande Punto kosta 2500 evra, materijal + radni sati radnika. Cena do nekih 8000 kolika je fabricka kad izadje iz fabrike su deo za razvoj i neke druge stvari. Pa tek onda ide marza prodavaca i porez i dazbine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...