Jump to content
FAS Goran
bojan dim.

Fiat 500L - iskustva vlasnika, kupovina, saveti

Recommended Posts

Ne verujem. Odobreno je 2000 kom za 2013 i 2500 za 2014. I kada smo mi kupovali stajale su ove cene u zvaničnim cenovnicima. Na to treba da se doda popust.

Uostalom nazoves sutra nekog dilera i pitas.


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo zvao Auto kuću "Stojanov". I dalje važi uslovi za subvencionisani kredit. Nemaju informaciju do kada će trajati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko znam, prijateljica mi je rekla kojoj trebaju kola da stignu za koji dan, kada je bila u banci da uplati prvu ratu, zena joj je rekla da je uhvatila "poslednji voz" i da vise nece biti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad sam kupovao Punto u AK Stojanov, u junu 2010, isto je bila priča da se ne zna do kad će biti subvencija i do kad će trajati akcija staro za novo, i da treba što pre kupiti. Popusti koje sam tad dobio su bili 1000€ za staro za novo + 600€ za klimu + 350€ jeftinija ugradnja plina nego da su u Kragujevcu ugradili. Sa svim tim popustima, auto je sa osnovne cene od 9700€ "pao" na cenu od 7750€ . Toliko i sada košta, bez ikakvih subvencija i programa staro za novo. Model je Fiat Punto Classic Dynamic A/C LPG.

Kad sam radio poslednjih par servisa u Stojanovu, iskoristio sam priliku i raspitivao se oko 500L, potom i na Sajmu u Novom Sadu. Bez greške su svuda konstatno tvrdili da treba što pre kupovati pošto se ne zna do kada će akcija trajati.

 

Moje skromno mišljenje, (a mišljenje je kao d**e - svako ga ima), je da je bitnije prodati nego ne prodati, i da cena od 11000 i više € nije nešto što će svako da da kao da kupuje pet kila kupusa ili veći hard disk, dok je cena od 14000 i više € nešto još manje privlačna za dati. Moja izuzetno laička pretpostavka, bez ulaženja u bilo kakve tehničko - ekonomsko - finansijske detalje, je da će se ove cene zadržati i posle sudnjeg dana. Zašto? Zato što neće prodati 500L-ove za tri 'iljade evara više, ili će ih prodati značajno manje.

 

Sad prodajem Punto da bih ušao u kredit za 500L. Ako se desi da grešim, i da izvisim za subvencije, oživeću svog Comforta iz '82 i registrovati jer sam tako u mogučnosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavu poskupljenja L-a sam dobio od direktora jedne auto kuće koji mi je blizak prijatelj. Kaže da su dobili najavu, ali da se ne zna kada će poskupeti niti koliko će poskupeti. Ne pričam o kreditu nego o samoj ceni vozila.

Ako ćeš da menjaš Punta za L-a probaj da napraviš dogovor staro za novo. Tako sam ja uradio. Punta su mi računali 200-300€ niže od neke realne tržišne cene u tom trenutku, ali sam im ga dao poslednjeg dana važenja registracije. Da sam ga sam prodavao morao bih da ga registrujem i da se maltretiram sa kupcima ko zna koliko. Raspitaj se.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slažem se. Pitanje je da li će, kada će i koliko će podići cenu. Koliko ja pratim vesti o L-u mogu da zaključim da je Fiat iznenađen dobrom prodajom u svetu. Ako sam u pravu onda ih briga za naše tržište.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko ja pratim vesti o L-u mogu da zaključim da je Fiat iznenađen dobrom prodajom u svetu. Ako sam u pravu onda ih briga za naše tržište.

Npr. u Evropi je u 2013. zakljucno sa oktobrom (10 meseci) prodato oko 58 000 primeraka 500 L. Kao model, po prodaji je na kraju godine zauzeo 56. mesto u Evropi: http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/62900-najprodavaniji-u-evropi-u-2013-godini/?p=988782

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Koliko ja pratim vesti o L-u mogu da zaključim da je Fiat iznenađen dobrom prodajom u svetu. Ako sam u pravu onda ih briga za naše tržište.

 

Kao model, po prodaji je na kraju godine zauzeo 56. mesto u Evropi: http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/62900-najprodavaniji-u-evropi-u-2013-godini/?p=988782

 

Na kojim mestima su rivali iz njegovog segmenta tržišta?

 

Generalno, nije od preterane koristi kada se svi živi segmenti automobila strpaju na jednu zbirnu listu jer takva lista ne pokazuje ništa, osim da je u svetu najviše ljudi sa plićim džepom, a manje onih sa dubljim, i najmanje onih sa izrazito dubokim džepom. :)

Npr. Mercedes uvek najviše proda C klase, a to mu nije najbolji auto, niti od njega zarađuje najviše para, itd, itd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gore sam cisto izneo podatke o broju prodatih primeraka u Evropi, sa liste Top 100 2013. I koje mesto zauzima, ako nekog zanima zvanicna statistika, a to kao sto znamo moze svakako da se tumaci. Nebitno, je*es klase, ionako ih sve uvek oduva Golf  :laughing:  (ove godine sa prosecno 40 000 komada mesecno).

Takodje se slazem i da ako gledamo samo njegovu klasu (Mini MPV) nas 500L jeste lider u Evropi :thumbsup: , s tim da je 2/3 prodato na italijanskom trzistu:

 

fiat_500l_and_rivals_sales_january_novem

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

...ako gledamo samo njegovu klasu (Mini MPV) nas 500L jeste lider u Evropi :thumbsup:

 

Zato kad se iznosi statistika treba je staviti u odgovarajući kontekst, inače eto odmah ogromnog prostora za ''kreativna'' tumačenja. :)

 

Da li je Fiat zadovoljan prodajom modela 500L? Jeste.

Da li je on 56. po prodaji u Evropi? Jeste.

Obe stvari su istina, ali kad se stave u ovaj kontekst odmah se pomisli...uh, jaaaaaaka prodaja kad su 56. u Evropi.

 

Međutim, kada se statistika gleda onako kako treba, tj. kada se stavi u odgovarajući kontekst, kada se pogleda segment tržišta kome pripada i Fiat 500L, vidi se da je on najprodavaniji model u svojoj klasi, u celoj Evropi. :thumbup:

...s tim da je 2/3 prodato na italijanskom trzistu:

 

Kao što se najviše francuskih automobila proda na matičnom tržištu, ili najviše nemačkih automobila takođe.

Druga je stvar što je nemačko tržište najbogatije, najveće u Evropi, pa samim tim ko tamo dobro prodaje automatski ima, gledano na nivou cele Evrope, dobre rezultate.

Važi i obrnuto, tj. onaj proizvođač (kao npr. Fiat) koji malo prodaje po Nemačkoj ne može računati na neke posebno velike cifre gledano na nivou celu Evrope.

Nebitno, je*es klase, ionako ih sve uvek oduva Golf  :laughing:  (ove godine sa prosecno 40 000 komada mesecno).

 

Evo, jedno malo zanimljivo poređenje... ;)

Koliko je ukupno ''težak'' C segment u Evropi...koliko se proda automobila te klase svih proizvođača koji prodaju po Evropi? Od te cifre, koliki je udeo modela Golf, koliko % ukupne prodaje C segmenta?

A, koliko je ukupno ''težak'' segment small MPV (B-MPV) u Evropi (gde pripada i 500L)? Od te cifre, koliki je udeo modela 500L, koliko % ukupne prodaje segmenta B-MPV?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je Fiat zadovoljan prodajom modela 500L? Jeste.

Da li je on 56. po prodaji u Evropi? Jeste.

Obe stvari su istina, ali kad se stave u ovaj kontekst odmah se pomisli...uh, jaaaaaaka prodaja kad su 56. u Evropi.

Ni na kraj pameti mi nije bilo da bilo sta sugerisem, meni ni iz dzepa ni u dzep. Kolege su pomenule broj prodatih primeraka, slucajno sam skoro natrcao na listu 100 najprodavanijih u Evropi 2013. i okacio broj primeraka i mesto na listi po tom parametru.

Slobodno neka bilo ko okaci statistike na koje natrci, nevezano za ovu temu, a one se mogu tumaciti na razne nacine. Bas zato sam sad i nasao B-MPV prodaju, da uporedimo.

 

Kad sam pomenuo prodaju na domacem trzistu - naravno da ce uglavnom svaki proizvod tu imati najbolju prodju. S tim sto je to kod 500L vise naglaseno, kod njega je to oko 70%, kod C3 (a Francuzi su poznati po kupovini domacih vozila) oko 50%, Merive isto oko 50 %... Sto potvrdjuje da se procentulno najslabije izvozi od pomenutih. Opet i to sad mozemo da gledamo sa razlicitih strana pa da gledamo konkretne brojke, u komadima...

 

Sto se tice C segmenta, nemam podatke pa da ne ulazim u pricu bez argumenata. U pitanju je najprodavaniji segment, sa dosta vise igraca i modela. Ako si to hteo da kazes, pretpostavljam da 500L ima procentualno veci udeo u Mini-MPV (B-MPV) nego Golf u C klasi?

S druge strane, zarade po tim klasama je sigurno smesno i porediti, btw Fiat maltene i nema predstavnika u najbitnijoj C klasi. Mene najvise razocarava podatak da je Fiat spao na to da sa svim svojim najprodavanijim modelima u zbiru ne moze brojno da parira npr. bas tom Golfu (ako malo pomesamo babe i zabe :) ).

Da ne idem u off - Fiatu pod hitno treba par novih modela (vidim da se najvise radi na prosirenju 500 porodice). Nadam se da ce tih najavljenih 9 milijardi za razvoj dati rezultat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma, ne kažem, niti sugerišem da si ti hteo da sugerišeš... :D nego samo skrećem pažnju da se bilo koji statistički podaci izneti o bilo čemu moraju staviti u odgovarajući kontekst, inače od tih podataka nikakva korist. :thumbup:

VW bi dao sve kad bi mogao da ima procenat udela u klasi gde mu je Golf kakav ima Fiat sa modelom 500L u svojoj klasi.

 

Kada bi Fiat-Krajsler grupacija u svakom segmentu mogla da svoj broj prodatih poredi sa VW grupacijom, onda bi se borila za prvo mesto po broju prodatih jedinica u svetu.  ;) Pošto znamo da Fiat-Krajsler nije ni prvi, ni drugi, ni treći....ni četvrti, ni peti proizvođač po veličini na svetu, onda i nema mesta nekom prevelikom čuđenju što broj prodatih primeraka, konkretno Golfa, je veći nego nekog Fiat modela, ili nekoliko njegovih modela. Pa, baš zato se VW smenjuje sa Toyotom i GM-om na prvom mestu po broju prodatih, a Fiat nije blizu njih.

 

Golf nije najprodavaniji automobil u C segmentu širom sveta.

Najprodavaniji je u Evropi sa oko 470.000 komada tokom 2013. godine. Evropa odavno nije najveće tržište na svetu...nije ni drugo po veličini. Ukupno, u celom svetu tokom 2013. godine prodato je oko 720.000 Golfova. Ovo je bila prva godina na tržištu novog modela Golfa. Uvek svi imaju najveću prodaju prve godine.

 

Ford Focus je prodat u debelo preko 1.000.000 komada u toku 2013. godine širom sveta.

http://wallstcheatsheet.com/stocks/the-10-most-popular-automobiles-worldwide-in-2013.html/?a=viewall

I 2012. godine je Focus bio daleko ispred Golfa u celom svetu, tada je prvi put probio milion, odnosno tačno 1.020.410 komada.

Možda tu klasu treba da počnemo da zovemo Focus klasa. :)

 

Primer Focusa je možda najbolji pokazatelj koliko Evropa postaje sekundarno važno tržište i da dobri rezultati (i najbolji čak) na tom tržištu ne znače presudno kada je globalni uspeh kompanije u pitanju.

Ili, primer Chevrolet modela. Povlače se iz Evrope:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/62291-general-motors-krajem-2015-godine-ukida-chevrolet-u-evropi/

A, njihov Cruze se prodaje širom sveta (uključujući i Evropu) u većoj cifri u toku 2013. nego Golf. Ali eto...Evropa im nije važna da bi imali bolje prodavan auto u C klasi sa gepekom.

 

Nekada su npr. Japanski ili Korejski proizvođači morali da slede ukus evropskih kupaca kako bi imali dobar auto. Danas...mnogo je važnije šta Kinez hoće da vozi, šta se njemu dopada.

A, mi, evropljani treba da shvatimo da je prošlo vreme kada su naše želje (kao kupaca), kreirale svetsku automobilsku industriju. To za posledicu ima da se proizvođači okreću željama kupaca na važnijim tržištima. Tako je i Fiat zapustio ponudu modela (pre svega u C segmetu) za Evropu i okrenuo se u proteklom periodu drugim prioritetima. To okretanje mu je donelo plus u godišnjim bilansima od više milijardi evra...i minus u tržišnom udelu njegovih automobila u broju novoprodatih na starom kontinentu.

Rekoše da će, posle završetka tih stvari, da se ponovo malo više okrenu i ka Evropi. Videćemo šta će spremiti...

 

Otišao sam daleko od 500L, ako hoćeš možemo da izdvojimo sve ovo u neku novu temu, pa nastavimo.

Mnogo mi kukamo kako nema ovoga ili onoga...a, trebalo bi da počnemo da shvatamo koliko evropsko tržište postaje manje bitno...drugi kupci će nam kreirati šta ćemo voziti, njihovo ''kukanje'' je već postalo važnije. Proizvođači koji su to prepoznali pre 10 godina i pripremili se adekvatno (uložili pare na vreme u fabrike i plasman automobila van Evrope), sada beru plodove toga. Fiat tu kasni u odnosu na ostale velike. Krajsler mu je bila idealna prilika da to sve ubrza.

To što mi mislimo da je Fiatu odavno trebalo novih modela u C, B segmentu, nije više važno toliko...kao što i ostalim proizvođačima želje evropskih kupaca nisu više presudne za poslovni uspeh ili neuspeh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otišao sam daleko od 500L, ako hoćeš možemo da izdvojimo sve ovo u neku novu temu, pa nastavimo.

Ma jok, nema potrebe, slazemo se u najvecem delu u misljenjima, s tim sto meni bas upada u oci takvo srozavanje prodaje i ugleda u Evropi... Svojevremeno automobili godine, najbolji u prodaji, dominantni u raznoraznim takmicenjima (da ne nabrajam modele, bas ih je bilo :thumbsup: )... Licno mislim (uz masu drugih ljubitelja, pogotovo Alfista i Lancista, pogledaj peticije po Evropi) da nije moralo bas tako, ali dobro...

Slazemo se i sto se tice evropske i globalne prodaje i modela, a svako kuka za onim sto mu fali. Sa strane evropskih kupaca to su sveza i moderna B i C klasa, a i sve popularniji Crossoveri (pogledaj npr. odlicnu prodaju za Qashqai, preko 200 000 kom, maltene kao cela B-MPV zajedno). Na globalnom nivou to izgleda drugacije, kao sto si vec i rekao, da ne off-ujemo dalje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neće ukinuti subvencije nego će se prodati planirani broj. Koliko se sećam to je bilo nešto 4666kom... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niko ne pita direktora Renault-Nissan Srbija (koji daje intervju) da li će subvencije biti ili ne. Isto kao što ga niko nije pitao ni kada je uvedena subvencija. Ono, voleo bi on, ali...

Za celu 2014. su planirane subvencije i one su usvojene u budžetu Srbije. Iznos, ako se dobro sećam, je oko 2 milijarde dinara za Fiat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po tebi, treba da bude par hiljada evra jeftiniji od bilo koje konkurencije u klasi kojoj pripada, iako su ti ostali modeli stari po par godina, a on nov? ;)

 

Taj auto se prodaje za veće pare od 11.000 evra po ostatku Evrope i Americi... Tržište je najbolji dokaz da li je nešto preskupo, jer se takva roba ne kupuje. Čim se kupuje, znači da je dobro određena cena.

Isto kao što je i u Srbiji (sa subvencijom) dobro određena cena jer je prodajom modela 500L faktički nastala nova klasa na tržištu Srbije koja pre njega nije ni postojala po pitanju broja prodatih automobila. 

U Italiji (gde je prodato oko 2/3 primeraka), Fiat 500L 1.4 sa 95 KS, POP paket opreme košta 14.950 evra:

 

cxcb5700.jpg

http://www.fiat.it/it/promozioni/promo-500L

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...