Jump to content
FAS Goran
bojan dim.

Fiat 500L - iskustva vlasnika, kupovina, saveti

Recommended Posts

 

Teško je izračunati kolika je zarada po vozilu. Najveći problem pravi cena razvoja vozila. Ona se projektuje na određen planirani broj prodatih primeraka i u skladu s tim planom se i formira cena. Kad prodaja ne ide očekivanim tempom dolazi se do situacije da vozilo više košta proizvođača nego što je njegova prodajna cena.

 

Druga stvar je cena ugrađenih delova, plata radnika... Tu je prodajna cena uvek u plusu koji nije ni blizu tako mali kako se ovde navodi.

 

A posebna stavka je zarada dilera. Nju je najlakše izračunati ako se zna po kojoj ceni dileri kupuju vozilo od proizvođača / uvoznika.

 

Pre par godina bio je kolega u Torinu u fabrici i tamo je cuo da fabriku Grande Punto kosta 2500 evra, materijal + radni sati radnika. Cena do nekih 8000 kolika je fabricka kad izadje iz fabrike su deo za razvoj i neke druge stvari. Pa tek onda ide marza prodavaca i porez i dazbine.

 

Ako je tako znači da razvoj i ostalo učestvuje u ceni sa više od 50%. Kad pukne planirana prodaja eto belaja i zato proizvođači gube na pojedinim modelima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prava vrednost auta neka bude 5000e. Ostalo je sve zarada i raspodela. Pricao je neko vec o tome samo se ne zna bas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogresno razmisljas.

Kada bi prodaja bila preko neta automobili bi bili jeftiniji.

 

Ne. Razlika ne bi bila značajna za automobile A, B, C, D segmenta. Šta ako ti kažem da je svojevremeno zarada dilera u Srbiji na Puntu Classic bila oko 100 evra po komadu... ;) Dilera (prodavca), ne fabrike. 

Za luksuzne automobile (koji ionako imaju cenu poput nekog dobrog stana u Beogradu) bi bila veća razlika, ali tu nije moguće takvoj klijenteli prodavati auto bez da ga probaju, vide, provozaju, plus je stvar prestiža imati salon takvih automobila u nekom velikom gradu, i pored kojeg prolazi goomila ljudi svakog dana.

 

Automobili nisu proizvod koji je moguće prodavati samo preko interneta. Nije sporno da to bude jedan od vidova, jedna od opcija za prodaju, ali ne može biti jedina. I sada imamo na sajtovima raznih dilera tzv. konfiguratore gde možemo sate izgubiti u kreiranju opcija za npr. svoj Ferrari ili Fiat, npr:

http://www.ferrari.com/english/gt_sport%20cars/currentrange/f12berlinetta/Pages/f12berlinetta-cc.aspx

http://www.fiat.co.uk/uk/fiat-500l/discover?status=1&car=330|001|0033014J0000|111$5CG|120@-&opt=008|011|025|028|029|041|044|064|082|101|111$5CG|112|120@-|228|256|318|392|416|433|450|499|4VU|500|502|505|5JM|614|61R|6Q2|823|876|976|&wheel=433&packs=

 

Ali, niko nikada neće samo na osnovu tog kliktanja tako kupiti auto, već će mu služiti da sklopi i vidi kako bi otprilike izgledala kombinacija boja u unutrašnjosti, izabranih materijala i sl.

Automobil, kao vrsta proizvoda, mora da se vidi, sedne u njega, proba. To sve ne mora kada kupuješ hemijsku olovku ili tastaturu, ali...automobil je potpuno druga vrsta artikla. Uz sve to, ljudi su pomenuli da uz salon uvek ide i servis, tako da je to ustvari objekat koji čini celinu.

 

U Srbiji je moguće Fiat kupiti direktno od fabrike. Kao što znamo, salon (Fiat Centar) je u Beogradu, na početku Bulevara despota Stefana (bivša 29. Novembar). Ali, kao što si verovatno primetio, cene u tom salonu su iste kao i kod dilera po njihovim salonima.

 

---------------------------------

 

Ovo iz gornjeg linka...gde piše koliko kojoj fabrici ostaje novca po jednom prodatom automobilu je relativni pokazatelj, tj. cifra koja ništa ne govori. Zarade po automobilu su manje što je automobil masovniji i jeftiniji, i obrnuto. Isto tako, zavisno od tržišnog uspeha određenog modela zarada može biti različita, iako su troškovi za svaki proizveden taj automobil isti u svim tim varijantama.

Isto tako, veliki, luksuzni, sportski automobili obično imaju i znatno veće troškove razvoja, plus se ne prodaju u stotinama hiljada komada...dok ovi automobili koji mi obični ljudi vozimo dele platforme, komponente, delove, motore...i to ih sve zato pojeftinjuje. Npr. pravljenje modela Alfa Romeo Giulietta je Fiat koštalo skuplje nego što će koštati bilo koji drugi model napravljen na toj istoj platformi i to samo zato što je Giulietta prvi model na novoj platformi za C segment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zar Fiat grupacija jos uvek ima C segment  :D ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima, al' u tragovima. :D Za još par godina mogu i arheolozi da krenu sa svojim poslom ako se ništa ne promeni... :) ali izgleda da hoće, skupili nekih 9 milijardi:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/62331-fiat-planira-da-ulo%C5%BEi-9-milijardi-evra-u-razvoj-novih-modela/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zarade po automobilu su manje što je automobil masovniji i jeftiniji, i obrnuto. Isto tako, zavisno od tržišnog uspeha određenog modela zarada može biti različita, iako su troškovi za svaki proizveden taj automobil isti u svim tim varijantama.


Samo da dopunim ovaj post, jer je interesantno, pa mislim da treba...

Postoje dve (glavne) strategije marketinga:
1. orijentisati se na jeftin proizvod, malu zaradu po jedinici, ali mnogo prodatih jedinica proizvoda,
2. skup proizvod, dobru uslugu I visoku cenu, ali i manji broj prodatih proizvoda.

Najnoviji (kratkorocno gledano uspesni) prodavci i prodavci koji jos nemaju izgradjeno trziste krecu sa jeftinijim proizvodima (uslugama). Kada ih trziste prihvati i steknu odredjenu klijentelu mogu podici zaradu - smanjenjem troskova i povecanjem cene. U praksi se upravo to I desava sa automobilima. Primeri su mnogobrojni - Hyundai I Kia su poceli sa nizom cenom u odnosu na konkurenciju, ali su sad povecali cenu i nisu znatno jeftiniji od evropske konkurencije. Nazalost vecina ostalih smanjuje kvalitet zavrsne obrade u cilju smanjenja troskova.

S druge strane Mercedes (i slicni) i dalje drzi visok kvalitet proizvoda I usluga, ali sa mnogo manjim ucescem na trzistu...

Najcesca dilema je - sta je bolje? Kojem se prikloniti carstvu? U vreme krize bolje prolaze oni koji se opredele za jeftinije proizvode, ali istrazivanja u drugim oblastima (ne znam ih za auto industriju vec za turizam) su pokazala da bolje rezultate dugorocno ostvaruju oni koji su se opredelili za kvalitetniju uslugu (nazalost I visu cenu), I to nude - bez kompromisa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tek sam sad procitao za MSD Trade iz Obrenovca, nisam mogao da verujem, bitno je da je prica na kraju bila sa happy endom. Ja sam takodje uzeo automobol preko njih mada kod mene je bilo sve po dogovoru sto se isporuke tice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poštovani članovi Foruma, nameravam narednih dana da pokrenem proceduru za kupovinu Trekking-a i time krajem februara postanem Vaš "punopravni" član. U međuvremenu, molim za malu pomoć oko donošenja nekih odluka.

 

Panoramski krov, DA ili NE?

 

Danas sam bio u prilici da se vozim u Trekkingu sa pomičnim panoramskim krovom i utisak je odličan. Ako ostavimo sa strane finansijsko pitanje, zanima me da li neko od Vas ima argumentovane razloge PROTIV pomenute dodatne opreme, prvenstveno u perspektivi višegodišnje upotrebe?

 

Srdačan pozdrav svima i hvala onima koji će uložiti malo vremena i iskustva da mi pomognu.

P.S. Zadržavam pravo da postavim još neko pitanje narednih dana, naročito ako se potrudite da mi na ovo, prvo odgovorite...  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da niko od clanova nase "sekte" nema ficka sa pomerajucim krovom. Deda ima panorama krov, ali mislim da se ne otvara. Ja cak i ne znam koliko to "zadovoljstvo" kosta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedini nedostatak panoramskog krova je što "jede" prostor za glavu na zadnjoj klupi, to je neki opšti zaključak sa svakog testa koji sam čitao i gledao. Znači ako često voziš nekog nazad nije preporučljivo. Ovde jedino član Deda Jung ima panoramski pa ti on može reći nešto više.


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prva i po meni najveca mana panoramskog krova je sto ce ga biti veoma tesko odrzavati cistim... a prljavo staklo ruznije izgleda nego obican krov.

Verovatno ga na promo vozilu glancaju pre ili posle svake voznje... ne bi se mogao zamisliti da ga brisem i robujem tome, jer iako perem kola u proseku 2 puta mesecno, nisam brisao krov vise od 2 ili 3 puta za proslih 7 mesec - to je muka ziva! Moram da se popnem na neku stolicu da bi dohvatio do sredine...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad smo vec kod toga prilicno mi smeta kada se u perionici penju na pragove ili tockove da bi dohvatili krov. Poceo sam da im govorim da to ne rade..... ne moraju da brisu krov sto se mene tice...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Panoramski krov, DA ili NE?

Danas sam bio u prilici da se vozim u Trekkingu sa pomičnim panoramskim krovom i utisak je odličan. Ako ostavimo sa strane finansijsko pitanje, zanima me da li neko od Vas ima argumentovane razloge PROTIV pomenute dodatne opreme, prvenstveno u perspektivi višegodišnje upotrebe?

 

Teško da je bio otvoren, ipak je decembar, ali da pitam da li si se vozio sa otvorenim krovom ili ne?

Pitam jer u raznim testovima za 500L sa panoramom uvek pomenu da se ne otvara skroz, odnosno koliko bi mislili da se otvara gledajući ga. Ovo je maksimum otvaranja:

 

otvoren.jpg

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/53251-fiat-500l-500l-living-500l-trekking/page-46#entry948806

Negde posle 5. minuta videa je segment oko panorame.

 

A, u perspektivi dugogodišnje upotrebe, to ti niko ne može reći. Npr. kada je izašao Stilo i on je imao panoramski krov u opcijama. Ali se tek posle više godina videlo da je mehanizam dosta nežan i da traži redovno čišćenje, podmazivanje, a pošto je to retko ko radio, onda se kvario.

Ipak, između pojave Stila sa panoramom i 500L je prošlo 11 godina, a i ovaj sistem kod 500L je drugačiji...tako da nam jedino ostaje da prođe vreme i vidimo kako se pokazao u praksi. Za sada možemo da cenimo samo po tome kako izgleda, koliko se otvara, koliko zauzima mesta putnicima pozadi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja sam razmišljao o pokretnom krovu, ali sam na kraju ipak uzeo "običan" panoramski krov. Razlog? Kod mene je prelomila cena, eventualni (za sada nepoznati) problemi nakon višegodišnje upotrebe i činjenica da je lepši i širi pogled kroz panorama krov bez mehanizma. A ti vidi kako ćeš. Na kraju krajeva, merak nema cenu. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obozavam panoramu. Ja sam odustao od panorame kada sam u starom kliju zatekao rupu u zadnjoj soferci. Nekom je nesto palo sa terase na moj auto, taj je sisao, pokupio svoj preedmet i ostavio me bez 100e. Dok ne budem imao garazu panorama ce da saceka.


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da dopunim sve navedene vrline i mane,iz mog ugla.

 

Izgled: Jako lepa stvar,narocito kad nije jako sunce napolju,a zavesa je otvorena,odlican osecaj u voznji. Licno volim kola sa siberom i kad imam priliku da duze vozim 500L sa pokretnim krovom,uvek ga drzim podignutog,ne otvorenog skroz.

Sto se odrzavanja tice i to je tacno,volim perfektno cista stakla,sto staklo na krovu nikad ne moze da bude. prskalice za soferku prskaju i po krovu,a tu brisaca nema,tako da kapljice,a kasnije i flekice ostaju.

Ako se vozi sa otvorenim krovom,lepo je do nekih 50 km/h,preko toga pocinje da bude bucan (za moj ukus) i ja to odmah zatvaram. Po gradu se brze i ne vozi,tako da to i ne mora da bude mana ako se veci deo vremena provodi u gradskoj voznji.
Sto se prostora za glavu tice,i to je tacno,nekih 3cm otprilike je niza obloga krova.
Moj izbor bi ipak bio fiksni stakleni krov,vise mi se dopada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

samo da napomenemo Romma-nu da je kubura covek koji ispituje nasa vozila pre nego dodju do nas :-) i svi smo mu zahvalni za ostale informacije  :respect:

Edited by Zhorz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Romma, ja kažem DA, jer ćeš biti prvi sa takvim krovom na forumu :o

Edited by Madra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gospodo, "sektaši" sjajni ste! Puno ste mi pomogli i puno Vam HVALA!

 

Pošto već duže vremena čitam Vaše postove, poznata mi je "težina" Kuburinih komentara i njemu se posebno zahvaljujem.

 

Pažljivo ću razmisliti o svemu napisanom i obavestiću Vas o svojoj odluci...  :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novac, naravno JESTE problem, kao i uvek.  :) Tako da ni jači (tj. skuplji) motor od 1.4l, 95KS ne dolazi u obzir. Takođe, imam utisak da bi se u dogledno vreme neki od uslova kupovine mogli malo pogoršati, pa ne znam koliko je pametno nešto čekati?

 

Administrator je dobro predpostavio, vozio sam se samo sa zatvorenim krovom i malo sam razočaran onim što sam video na priloženom snimku. Potrudiću se da to pogledam i uživo. Hvala za odličnu video sugestiju.

 

Definitivna odluka o svim detaljima će se "kuvati" još nekoliko dana, a ako bih sada morao da odlučim to bi bilo: Žuti Trekking 1.4, sa ipak, fiksnim staklenim krovom -  (preostali "limeni" deo krova bih presvukao crnom folijom) i parking senzorima. 

 

Još jednom se zahvaljujem svima koji su pokušali da mi pomognu i onima koji će to, tek učiniti.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako imas u nekom salonu vozilo sa pokretnim krovom,probaj,pogledaj,razmisli,savete od nas si dobio,ostalo je na tebi da odlucis :)

Jos jedan moj "razlog" za fiksni krov je sto je iz jednog dela,veca je staklena povrsina i lepse je,narocito iz vozila gledano,nego sa pokretnim koji je podeljen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...