Jump to content
FAS Goran
Gusar

Broj obrtaja Fiatovog SOHC 1116

Recommended Posts

I ja sam pokusao da objasnim da fiatov SOHC 1116 ccm moze da se zavrti na 12k rpm u osnovnoj verziji bez ikakve obrade...

Edited by neshaoct
split Topic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stari dvogrli Veber,Polirani usisi,Blago povecanje kompresije (uz naravno dobar filter i izduv) i bez problema se vrte do 10 000. Samo to su nekada bili Fiatovi motori iz prvih Stojki i Tristaca mada ni Beogradski nisu puno zaostajali.

To je nekada bio tuning a ne sad. :unworthy: Dodje Baja sa lepim topom i za 10 minuta gotovo! :thumbdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Licno postignuto na leru s obicnim karburatorom...

Uz zaletanje...

Uzgred Yugisa nesa je konkretno mislio na pomeranje mape ubrizgavanja goriva...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam, ovi nisu mogli, tj mozda su i mogli sa dosta upornosti ali nije bilo smisla za tako nesto... Nije dirana mapa ubrizgavanja goriva... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja sam pokusao da objasnim da fiatov SOHC 1116 ccm moze da se zavrti na 12k rpm u osnovnoj verziji bez ikakve obrade...

Ako sam dobro razumeo,fabricki motor,bez dorade? Tesko , toliko tesko da je to ne moguce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mnogo bre gledate filmove a ne citate i ne obrazujete se uopste...

Nitro pffff... jel to bese ono s Vin Diesel-om

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja sam pokusao da objasnim da fiatov SOHC 1116 ccm moze da se zavrti na 12k rpm u osnovnoj verziji bez ikakve obrade...

Moze ali u prici o Alisi iz zemlje cuda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od chip tuninga dobismo danas dve nove teme. Chipovali ste forum :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polako mozda ce da bude i treca...

Uzgred koliko vas je culo za termin ''kvadratni motor'' ajde cekam da vas cujem i da vidim koliko znate...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kvadratni motor je klasican zastavin motor iz 101-ce a prvo su ga naravno ameri napravili i testirali a italijani prvi u ugradjivali u 128-cu.

Onako laicki receno to mu dodje motor kod koga je sirina klipa ista kao i njegova visina tj njegov hod od gornje do donje mrtve tacke . . .

A to za obrtaje nije nista cudno, DMB-ov 1.1 se u leru vrti do ekih 9800rpm bez problema ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kvadratni bi trebao da je kad je isti precnik klipa i hod ali ti stari Fiatovi/Zastavini SOHC motori su jos eksremniji tj veci je precnik cilindra od hoda pa imaju jako malu prosecnu brzinu klipa te su vrlo povoljni za vrtenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polako mozda ce da bude i treca...

Uzgred koliko vas je culo za termin ''kvadratni motor'' ajde cekam da vas cujem i da vidim koliko znate...

Opelov 2.0 16v je kvadratni ali ni u ludilu ne moze preko 8000rpm pezo 206 2.0 16v je isto kvadradni ni on ne moze preko 8000rpm a da se ne raspadne ali ta ciganija od motora sa razvodnikom i oprugama ventila od hemiske olovke moze da se vrti u nedogled jeste ali u bajkama brace Grim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kvadratni motor je klasican zastavin motor iz 101-ce a prvo su ga naravno ameri napravili i testirali a italijani prvi u ugradjivali u 128-cu.

Onako laicki receno to mu dodje motor kod koga je sirina klipa ista kao i njegova visina tj njegov hod od gornje do donje mrtve tacke . . .

A to za obrtaje nije nista cudno, DMB-ov 1.1 se u leru vrti do ekih 9800rpm bez problema ;)

E,to sa lerom je baš merodavno! Sa svim mogućim prepravkama (olakšavanje klipova,klipnjača,radilice,zaoštravanjem bregaste,pojačavanjem opruga ventila,brijanjem glave,poliranjem i td.),taj motor jedva dohvati 9000 o/min (u vožnji), s tim da na trkama ostaje u rasponu 6000-8000 o/min. Uz preradjen menjač (odnos 13/53),sinter lamelu i olakšavanje auta,postaje veoma respektabilan i konkurentan (za tu klasu). Nema potrebe za licitiranjem obrtaja.Naravno,tu su i trapovi,kočnice i ojačavanje karoserije jer u protivnom,mukica će se prelomiti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pazite, sad ja ne tvrdim da toliko moze fabricki (iz mog iskustva ne moze), ali jedno je prosto drzati gas i videti dokle ce navuci i nadati se da se nece razleteti nesto a drugo je da li ima smisla za tim obrtajima tj da li motor postize uospte snagu pri tim obrtajima da ima bolje performanse. Sto se tice pomenutih opela i ostalih vozila, kao sto sam rekao, ti motori nisu kvadrati nego jos ekstremniji primer da je cilindar mnogo veci od hoda i to je najekstremnije na 1.3 motoru... 86(ili 86.4)mm vs 55.5mm...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ja sve vreme pricam da nemci i francuzi ne znaju da naprave motor

5+ ticma radio si domaci ponekad...

Dr. dovoljan 2...

Uh! Jel bre vi patite od disleksije ili sta vec ja sam napomenuo 12k rpm ''uz zaletanje''

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa pazi, zavisi ko sta zeli. Prosecan vozac zeli ekonomican auto sa sto boljom krivom razvoja snage i da ide dobro kroz ceo raspon obrtaja. To se postize vecim hodom radilice i manjim precnikom cilindra, jer tako motor ima veci moment odnosno snagu u nizim obrtajima. Posto ide bolje na nizim obrtajima, vecina ce manje da ga vosti pa ce biti manja potrosnja... Vecina fabrickih vozila za siroke radne mase idu do maksimalnih 6000-6500 obrtaja. Do tih obrtaja je prakticno svaki motor u nekom dobrom odnosu prosecne brzine klipa... Preko toga je stvar drugacija, ali 95% motora ne ide pre toga nikad... ;)

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kvadratni motor je klasican zastavin motor iz 101-ce a prvo su ga naravno ameri napravili i testirali a italijani prvi u ugradjivali u 128-cu.

Onako laicki receno to mu dodje motor kod koga je sirina klipa ista kao i njegova visina tj njegov hod od gornje do donje mrtve tacke . . .

A to za obrtaje nije nista cudno, DMB-ov 1.1 se u leru vrti do ekih 9800rpm bez problema ;)

E,to sa lerom je baš merodavno! Sa svim mogućim prepravkama (olakšavanje klipova,klipnjača,radilice,zaoštravanjem bregaste,pojačavanjem opruga ventila,brijanjem glave,poliranjem i td.),taj motor jedva dohvati 9000 o/min (u vožnji), s tim da na trkama ostaje u rasponu 6000-8000 o/min. Uz preradjen menjač (odnos 13/53),sinter lamelu i olakšavanje auta,postaje veoma respektabilan i konkurentan (za tu klasu). Nema potrebe za licitiranjem obrtaja.Naravno,tu su i trapovi,kočnice i ojačavanje karoserije jer u protivnom,mukica će se prelomiti

Mali N ima standardni motor i opet se vrti preko 9000 . . .

Pa ja sve vreme pricam da nemci i francuzi ne znaju da naprave motor

5+ ticma radio si domaci ponekad...

Dr. dovoljan 2...

Uh! Jel bre vi patite od disleksije ili sta vec ja sam napomenuo 12k rpm ''uz zaletanje''

Pa to jos dok sam bio u srednjoj voleo sam da znam sta rasklapam i sklapam u slbodno vreme :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...