n0va 3 Posted March 1, 2013 Moze li mi neko objasniti tacno prodecuru kako da produvan motor vozeci po autoputu, koliko obrtaja, koliko minuta i ostalo?Vozim dosta cesto samo po gradu, tipa kreni stani i retko ali bas retko preko 2.5-3.0K obrtaja, pa da se ne bi motor zagaravio Punto mk.2 1.9 JTDPozdrav! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted March 1, 2013 Jedno pola sata do sat 120-140kmh konstantno... 5-om brzinom naravno Quote Share this post Link to post Share on other sites
n0va 3 Posted March 1, 2013 Jel moze kako drugacije recimo manja relacija vise obrtaja ili recimo neki aditiv ako mozes preporuciti jer sam u banja luci i nemas bas puno prostora da se voza 140 pola sata, bez da se krece, staje ili dodje do granice Quote Share this post Link to post Share on other sites
milan-jtd 189 Posted March 1, 2013 JA sam prosli petak izasao na autoput i do malog pozarevca je bilo i do 180, jedan Stilo me pratio do 160 pa odustao! Posle autoputa ziska po magistrali, uzbrdo ka Topoli 3 i 4. brzina i pun gas! Stigao sam u Vrnjacku Banju, motor na leru samo prede!!!!! Jednom cu da naletim na presretaca, naplatice mi sve do sada!!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
n0va 3 Posted March 2, 2013 Kako se ponasa punto na toj brzini ja sam max vozio 150, jer imas osjecaj kao da ce se isprevrtati? Meni vec na 150 osjecaj kao da lebdim na cesti Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nidzo 2 Posted March 2, 2013 Jesu ti amortizeri dobri? Mom benzincu treba vremena da navuče 150 ali stabilan je, nema lebdenja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 712 Posted March 2, 2013 nOva, Gusar i Milan su sve već rekli. A ja ti preporučujem, baš iz tog razloga što češće voziš po gradu, da prebacuješ u viši prenos na 2.5-3ooo obrtaja. Ili izađi na magistralu i "sprži ćeš" sve u trećem stepenu na recimo 80-90 km/h. Jeste da će ti potrošnja porasti za neki određeni procenat (neće biti 5 litara nego 6 !!!), ali ćeš sačuvati motor. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kolega.jankovic 22 Posted March 2, 2013 Spici ga ka Prijedoru, trecom sve pun gas, tamo je i onako 80 ogranicenje. Ne moras do Prijedora bas, mozes i krace, ali sto da ne odes do Sane, popijes "kavu na rijeci", lepi dani dolaze, kao stvoreni za tako nesto.Kad kazem pun gas, ne mislim bukvalno nego npr 4000 o/min Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nidzo 2 Posted March 2, 2013 Produži onda do Novog pa i na ušću Sane u Unu popij i pojedi nešto i onda lagano nazad Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted March 2, 2013 Trecom je mvcnje za auto rekao sam 5-om Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 624 Posted March 2, 2013 Digni auto na klocne, zaglavi neki siporeks (prava cigla je teška) i ne moraš da brineš za ograničenja i krivine. Puno manje ćeš goriva da potrošiš a za to vreme možeš i nešto oko kuće da završiš. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kolega.jankovic 22 Posted March 2, 2013 Jeste, ali ako hoce duze od 20min da ide petom makar nesto iznad 120 a da mu ne oduzmu dozvolu, onda mu najblize da predje u Hrvatsku pa kud koji... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dfast 2 Posted March 2, 2013 Ne mogu da kazem da bas vidim svrhu ovoga. Ja recimo povremeno sipam aditiv za ciscenje dizni pre nego sto krenem na neku duzu relaciju, a kad naidje brdo ja pedalu do poda. Kada prestane da dimi pri punom gasu znaci da je aditiv odradio svoje i da dizne rasprsuju kako treba. Ovo produvavanje koje se ovde preporucuje u smislu izbacivanja nagomilanih naslaga iz cega? auspuha, usisa, izduva? Mislim da bilo koja duza voznjica na otvorenom cini da se motor potpuno zagreje, da kondenzat iz ulja ispari, a da nema potrebe naterivati motor u neke visoke obrtaje niti auto u neke brzine radi toga. Duza voznjica, pa recimo pola sata na otvorenom i jedno brdo za gas do poda je sasvim ok. Quote Share this post Link to post Share on other sites
milan-jtd 189 Posted March 2, 2013 Kako se ponasa punto na toj brzini ja sam max vozio 150, jer imas osjecaj kao da ce se isprevrtati? Meni vec na 150 osjecaj kao da lebdim na cesti Pa ja ipak imam siru i nizu gumu, verovatno i drugacije amortizere, dosta je tezi od benzinca tako da apsolutno nista ne leluja, zalepljen je za asfalt kao pegla! A slazem se da je 180 mnogo za njega, hoce on ali mu je to krajnja granica. Ja sam prosto odusevljen ponasanjem mog puntica.Caletov 1.2 Punto, standardno sve na njemu, ne smem da poteram preko 130, osecam se nesigurno! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 712 Posted March 2, 2013 nOva, Gusar i Milan su sve već rekli. A ja ti preporučujem, baš iz tog razloga što češće voziš po gradu, da prebacuješ u viši prenos na 2.5-3ooo obrtaja. Ili izađi na magistralu i "sprži ćeš" sve u trećem stepenu na recimo 80-90 km/h. Jeste da će ti potrošnja porasti za neki određeni procenat (neće biti 5 litara nego 6 !!!), ali ćeš sačuvati motor. ...i tako vozi otprilike 10-20 km. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kejd 1 Posted March 2, 2013 Produži onda do Novog pa i na ušću Sane u Unu popij i pojedi nešto i onda lagano nazad Prelep dozivaljaj je na uscu u onom kaficu na obali Izvinjavam se za mali off Quote Share this post Link to post Share on other sites
maxi13 0 Posted March 2, 2013 Beograd-Novi sad konstantno od 150-170. Tek na 170 se oseti da se auto odize od puta.Kad sam isao za bg jedva je prevalio 150.Gradska lenstina... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dr cosworth 3 Posted March 2, 2013 Trecom je mvcnje za auto rekao sam 5-omZasto je mrcvarenje? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kejd 1 Posted March 2, 2013 Nije mrcvarenje nego mucenje za auto..... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 712 Posted March 2, 2013 nOva koliko sam skontao nema prilaz auto-putu kao većina nas koji živimo u BG-u i okolini (konkretno, meni je u Sremskoj Mitrovici auto-put 3-4 km od kuće). Da se kreće u petom stepenu, na 3-4000 obrtaja bi se kretao oko 160 i više km/h. Ako se kreće u trećem stepenu na istim obrtajima, to je otprilike 80-90 km/h i nalazi se u okvirima ograničenja brzine - a postiže se isti efekat kao i pri većim brzinama. Ovo važi za JTD, JTDm i multijet motore - potvrdili mi ljudi koji se 20 godina unazad bave italijanskim vozilima. Za ostale ne znam. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dr cosworth 3 Posted March 2, 2013 Nije mrcvarenje nego mucenje za auto...A zasto se muci? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 506 Posted March 2, 2013 Ja koliko znam za JTD je dovoljno trecom na 3000rpm nekih 10-15 min na autoputu . . . Ima sve da procisti ko od sale Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9031 Posted March 2, 2013 Vozite te aute i po gradu kako treba , pa nećete morati da jurite autoput i obrtaje... Quote Share this post Link to post Share on other sites
gile smederevo 550 Posted March 2, 2013 Jesu ti amortizeri dobri? Mom benzincu treba vremena da navuče 150 ali stabilan je, nema lebdenja. Jednom sam skupio m...a i poterao Puntaca do 175km/h na kratko. Meni dosta poverenja ulivaju malo sire gume (185/60 R14). I nema lebdenja, ali ima knedla u mom grlu, jer mislim da je to suluda brzina za obicnog Punta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nidzo 2 Posted March 2, 2013 Vozite te aute i po gradu kako treba , pa nećete morati da jurite autoput i obrtaje... Tako je. Življe to malo Jednom sam skupio m...a i poterao Puntaca do 175km/h na kratko. Meni dosta poverenja ulivaju malo sire gume (185/60 R14). I nema lebdenja, ali ima knedla u mom grlu, jer mislim da je to suluda brzina za obicnog Punta.Ja najviše 160 tjerao na fabričkim 165/70/14 ali nisam više htio da mučim motor. Stabilnost, pa onako, znam da sam čvrsto držao volan s obe ruke U pravu si, jesu sulude brzine i ne prelazim 140 kmh. To je mom Puntiću mjera, ne treba mi brže, motorić se ne pati , a usput ga i prodżaram Quote Share this post Link to post Share on other sites