Jump to content
FAS Goran
nemanja010

Lancia Lybra 1.9 JTD - neće preko 3100 obrtaja

Recommended Posts

Pozdrav ekipi.

Posto u mojoj okolini nema servisa za FL grupu, molim vas za pomoc.

(ovo je moj prvi post, bdw)

Naime vlasnik sam Lancie Lybre vec godinu dana. Primetio sam u zadnjih par meseci da auto jednostavno nece preko 3100 obrtaja, ni u voznji ni u mestu.

Kada sam skinuo crevo od intercoolera, bilo je podosta umazano uljem.?!? skinuo sam intercooler i iz njega je isteklo oko 200ml ulja. detaljno sam oprao i vratio na mesto.

Odakle ulje tu?

svi majstori u okolini su mi odokativom metodom rekli da je crkla turbina (mada auto odlicno vuce do 3100 obrtaja)

Sta dalje?

neki savet?

unapred zahvalan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li pali gresku?

Sta je sa EGR ventilom?

Mozda je i ventil turbine ?

Moze da bude dosta toga ipak ti dijagnostika moze dosta pokazati

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skini protokomer sa usisa, jedini konektor izmedju usisa i kucista za vazduh pa probaj bez njega. Njabrza metoda i odmah ces znati o cemu se radi.

Ak je sve masno, nemoj da brines. Svima je masno na istom mestu. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ventil turbine je bio u pitanju !!! kvar otklonjen!!! ide lybra kao mecava, preporodilo se auto i sada :guitar:

duzan sam svima po pivo, ako me pozovete na sledeci skup!

ili navratite kod mene u Pirot.

Thanks

Share this post


Link to post
Share on other sites

jedno srodno pitanje za librase, na koliko obrtaja bi libra 1.9 jtd 110 ks trebala uslovno receno da "pali turbinu", tj, na kojim obrtajima treba da se oseti ono znatno ubrzanje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kacio sam libru ponovo na dijagnostiku, ovaj put sa malo vise upornosti... tacnije prvo kacenje nije pokazivalo nista a onda sam zagrejao auto na radnu temperaturu pa okrenuo par krugova, pokusavajuci da dostignem preko 3000 obrtaja da bi upalio check engine lampicu, to je i uradio. sa upaljenom lampicom sam se vratio u servis, e onda je otkucao gresku:

DSC_0395.jpg

to bi u nekom opisu bilo ovo:

DSC_0396.jpg

A to bi trebalo da je taj famozni ventil turbine, voleo bih da me ispravite ako imate iskustva da je drugacije

(servis nije klasican servis, vec srednja skola gde moj mali komsija zavrsava cetvrtu godinu, pa sam bio kod njih na "praksu", zato i profesor koji je bio sa nama ne moze bas da mi kaze sa sigurnoscu gde je glavni problem)

Da li se taj ventil turbine nalazi na samoj turbini ili je negde okolo, kad krenem u rasturanje da ne ceprkam gde ne treba?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je svetlelo crveno check na tabli. Nakačio ga kod majstora na dijagnostiku i izbacivao grešku za overboost valve. Ugasili ga i majstor se podvuče pod auto, čačnu nešto oko tog ventila (valjda se zaprljao), posle skinu i očisti MAP senzor. Upalili ga ponovo i sve normalno, ne prijavljuje nikakve greške. Od tad sam prešao nekih 3.000 km bez ikakvih problema, ništa nije prijavljivao. Ja sam, naravno, odmah pomislio na najgore. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ventil se nalazi na hladnjaku (sa leve strane kad dignes haubu) i na njega dolaze dva tanka vakuum creva.

Jedno od njih ide na turbinu sa donje strane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ventil, ja sam ga skoro menjao. Doduše, dok nisam čipovao auto sve je bilo ok, ali je sa mapom na valjda 1.31bar počeo da izbacuje grešku, na punom opterećenju, ono, gas pato četvrtom na 140km/h na primer. Ventil zamenjen, sve je ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

idemo dalje :) skidao sam overboost, cistio, sad ona klapnica radi bolje, tacnije nije ni radila. ona poluga sto ulazi u "pogacu" kod turbine sto je ivan dao sliku je bila poprilicno ukovala, nisam skidao, ali sam prskao wd-40, razmrdavao, i sada npr kad je guram necim ona radi, ali kad upalim auto ona ne mrda, i dalje stoji ukovana. skidao sam ono veliko crevo sto dolazi u chelo turbine da bih video unutra sta se desava, krilca turbine se sasvim lagano okrecu prstima.... izgleda kao da vakuum neki zeza, jer, ono crevce sto je na overboostu gore ispred hladnjaka, kad ga (zvucace u najmanju ruku smesno) stavim u usta i povucem - lagano se ona polugica na pogaci uvlaci-izvlaci... dalje, ovo drugo crevo iz overboosta me usmerava skroz u zadnjem delu motora ispod EGR-a, tu se nalazi plasticna kutija gde je neki "centralni vakuum sistem", ima racvica, creva, konektor... U drugoj srodnoj temi (valjda o turbinama) sam video da je jedan clan isao kod "majstor mikija" i da mu je on iz te kutije izvuko neki drugi vakuum sa neke T racve... da li da pokusavam, valjda ne mou nesto da zeznem? a, da, posle cisenja i podmazivanja pogace i overb. probao sam ga na auto putu, i upalio gresku u 5-oj na 130 km/h, upao u safe mod... hvala vam dobri ljudi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam taj sa vakuum crevima... :)

Postoji mogucnost da te zeza cuvar vakuuma (kutija iza egr-a) ili mali ventil na njemu... Prodaje se u kompletu na otpadima... Premoscavanje ce ti resiti problem ako je oslabio overboost ventil. Naime, eliminise se cuvar vakuuma i onda ti ne radi ono lagano gasenje motora, ali pomaze da provalis da li je do overboost ventila ili ne... Naravno, pre svega proveriti SVA vakuum crevca i onu t racvu.. Poz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overboost ili wastegate se otvara kada turbina nabije veći pritisak od projektovanog. To što je zatvoreno na leru OK, isprati kako se ponaša pod gasom. Ili sa dijagnostikom isprati pritiske (imaš koji treba da ostvari i koji je trenutno).

Share this post


Link to post
Share on other sites

uh, skinuo sam creva vakuuma i proverio ih, protocna su sva, mali ventil-klapna na kome pise pierburg ili tako nekako sam skinuo i proverio ga na akumulatoru, jedna cucka propusta stalno vazduh, a druga samo kada mu se dovede napon, valjda tako i treba... sad sam jednu voznju napravio sa iskopcanim crevima, lampica gori, auto se isto ponasa, sve u svemu, sve sto sam mogao sam da izceprkam sam uradio: egr, klapnu na usisu, map, maf, overbost, turbinu, pogacu, pierburg, vakuum..... bem li ga, sve sto smo nabrojali, sad, znam da nije tema za to ali nisam je nasao, treba mi kasvetan majstor za jtd u Nisu, ima li takvih proverenih?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja svakom savetujem da ode do Dr. Fiat u B.brodu, to tvoje mi nedeluje kao neki problem, verovatno treba bolja dijagnostika i malo iskustva..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dovedi "ziv" vakkuum sa sa pumpe na magnetni ventil turbine pa probaj. Deluje mi da nema vakuuma. Kada je sve ok, kada se upali auto mora da se polugica na turbini povuce prema pogaci.

I da ne zaboravim da napomenem da Lybra nema wastegate ili oberboost sistem nego VTG turbinu sa promenljivom geometriojom i njen rad se razlikuje od klasicne.

Edited by Martini

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ MS PK, on mi jedino i pada na pamet, hvala, verovatno cu, ali prvo:

@ martini, molim te pojasni mi malo preciznije ako nije problem, pre nego odem do majstora posto mi je ovo sada rastureno, sve sto mogu da probam, pre nego ga namontiram... sa koje pumpe da dovedem vakuum? i na koji magn. ventil?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo proveri da li na regulacioni ventil turbine (onaj na hladnjaku) dolazi vakuum sa motora. Skini crevo koje sa motora ide na njega, upali auto i vidi da li ga ima. Ako ga nema proveri da li negde nije prbuseno ili napuklo. Ako ga ima proveri da li su dobro namestena creva na ventilu. Zameni im mesta po potrebi. Neka neko pali auto a ti prati polugicu od VTG-a na turbini da li se pomeriti do kraja. Greske moraju biti izbrisane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...