Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
bglion

Otvaranje vazdušnih jastuka & pojas

Recommended Posts

Pitanje i odgovor u vezi (ne)otvaranja vazdusnih jastuka

Preuzeto odavde

ZAŠTO MI SE NISU OTVORILI ZRAČNI JASTUCI

Imao sam prometnu nezgodu pri brzini od 90 km/h mi kočnice nisu reagirale i udario sam u vozilo ispred sebe. Napravio sam veliku štetu na svom vozilu, kao i na vozilu koje sam udario. Sve mi je jasno, osim jednog. Nisu mi se otvorili zračni jastuci, nakon sudara. Vozilo je novo i još je servisirano. Da li mogu tužiti prodavača? Kakva su moja prava kad se tako nešto desi? Ne mogu vjerovat da sam 'nosio glavu u torbi'.
Mladen C.

Nažalost, niste naveli o kojem se autu radi, ali vama se nisu otvorili zračni jastuci, jer se, naprosto, nisu trebali otvoriti. Naime, bolje je da se pet puta zračni jastuk ne otvori kad treba, nego da se jedanput otvori kad ne treba. Treba voditi računa da ako pri velikoj brzini na autocesti auto udari u drugi, ali ne pretrpi oštećenja upravljačkog mehanizma i podvozja, može nastaviti vožnju.

A ako se pritom otvori zračni jastuk, vozač potpuno gubi mogućnost upravljanja i samo radi toga može doći do nesreće. Zbog toga je senzorski uređaj tako podešen da aktivira inicirajuću kapsulu s osam grama plastičnog eksploziva, koja pali sredstvo koje napuhuje zračni jastuk samo kod iznimno jakog sudara, što u vašem slučaju očiti nije bilo premda je auto pretrpio veliko oštećenje.

To je i dobro jer se znatno smanjuju troškovi popravka nakon sudara. Niti jedan drugi sklop automobila nije toliko temeljito ispitivan kao zračni jastuk, pa je mala vjerojatnost da je nešto krenulo naopako.

dr. Željko Marusic

--------------------------------------

Sta sve covek ne napisa, citam 5x i nije mi jasno sve gledam da li sam nesto propustio.

Udes sa 90 km/h pa ne treba airbag da bi imao :upravljivost :unworthy:, smanjuju se troskovi popravke..itd itd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacia čuva jastuke. Komšijin tast je imao udes sa Dacion Logan , omašio čika pedale i umesto kočnicu stiso gas da daske (stariji čovek). Probije zaštitne ograde, proleti suprotnu traku (srećom nikog nije potkačio) i isprevrće se u van autoputa. Napred su bili vezani, pozadi ne (jedan putnik čak ispao iz vozila). Posle prevrtanja Dacia izubijana, pokrivljena, nema pedlja ravnog lima (menjač pukao na pola). Jedino što je ostalo čitavo tabla, volan i vazdušni jastuci 2 komada. Srećom osim preloma , uganuća i modrica nije bilo nastadalih.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niko ne zna zašto se nisu otvorili, auto nije teran u zvaničan servis pa da tačno utvrde šta se desilo. Oko 35 000 bilo na satu i možda 3-4 god star auto.

Matori je posle dao preko 3000 e da sredi auto računajući da će da dobije u prodaji oko 6000 :thumbdown: .

U pitanju je Dacia Logan 1.5 dCi, imala ABS, 2 cela jastuka (sada kao nova), klimu i možda još nešto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha..najjača rečenica: "Naime, bolje je da se pet puta zračni jastuk ne otvori kad treba, nego da se jedanput otvori kad ne treba." :laughing:

Izlupetao se čovek samo tako, ali ni ovaj što postavlja pitanje nije pola stvari rekao, niti koji je auto u pitanju, niti jel bio vezan..

Inače, što se tiče logana, kolege iz jedne bivše firme su imale čeoni sudar i nisu im se aktivirali jastuci.. E sad, prvo su rekli da su bili vezani, pa da nisu..šta je prava istina ne zna se, firma je ubrzo propala :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

desava se da jednostavno senzor zakaze i ne aktivira jastuke... i to je gotovo redovna pojava...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda Dacia i na pali jastuke preko 80 km/h.Izračunali rumuni da neće niko da preživi pa da se ne pravi još veća šteta. :harhar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Gusar

Senzor reaguje tako što se polomi od udara tako da teško može da zakaže kada odmah po prekidu strujnog kola (pucanju senzora), otvaraju se jastuci.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Imao sam prometnu nezgodu pri brzini od 90 km/h mi kočnice nisu reagirale i udario sam u vozilo ispred sebe.

Cudna je ovarecenica - nisu reagovale kocnice pa je udario??? Sta sad - ni kocnice nisu ispravne?

Drugo ne kaze da je udario u auto koji je stajao.... Mozda je udario sa 90, odpozadi u auto koji je isao 80.... Onda nije cudo da se nisu otvorili...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Gusar

Senzor reaguje tako što se polomi od udara tako da teško može da zakaže kada odmah po prekidu strujnog kola (pucanju senzora), otvaraju se jastuci.

Ja sam video senzor na stilu kojem su ispaljena oba jastuka i senzor je citav identicno izgleda kao i drugi koji je kupljen, e sada jedino ako unutra nesto ne puca, stoji na veznom limu, i to je na tom stilu sve skrkano bilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vazdušni jastuci imaju više tih senzora za otvaranje, naročito vozila koja imaju više jastuka... takođe, ukoliko putnici nisu vezani jastuci ne iskaču. Postoji mnogo razloga zašto se vazdušni jastuk ne ispali, a koliko se sećam "rok trajanja" vazdušnog jastuka je 7 ili 10 godina...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^^da li to znači^da treba da ih menjamo polako?

moj stilo je kraj 2004-te, pa po toj informaciji da bih bio siguran treba da ih menjam.

koliko bi to koštalo i da li važi za sve jastuke u vozilu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije to rok trajanja posle koga nece raditi vec vise rok posle koga ne mozes da tuzis proizvodjaca u slucaju nekih nepredvidjenih problema sa njima. Takoreci ogradjuju se i skidaju odgovornost sa sebe.

Nadam se da ti nikada nece trebati ali ce se i posle roka 99% otvoriti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pričao mi čovek jednom, vidim zavijena mu ruka, pitam ga prika šta je bilo, kaže imao udes i opeko se, rekoh kako??? Kaže držao volan i prilikom sudara sunula vatra iz volana pravo meni na ruku, a jastuk nije iskočio.Auto je bilo Dacia Logan!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vazdušni jastuci imaju više tih senzora za otvaranje, naročito vozila koja imaju više jastuka... takođe, ukoliko putnici nisu vezani jastuci ne iskaču. Postoji mnogo razloga zašto se vazdušni jastuk ne ispali, a koliko se sećam "rok trajanja" vazdušnog jastuka je 7 ili 10 godina...

Znam da ih ima vise, ali ako je auto udaren napred i polomljen vezni lim na kom stoji senzor i ispaljeni vozacki i suvozacki jastuk, znaci ne bocni ili zavese, onda je u pitanju taj senzor jer tu nema vise ni jedan drugi, kad je kupljen drugi vezni lim sa sve hladnjacima i celim prednjim krajem na njemu se dobio samo jedan senzor na istom mestu gde je stajao i ovaj sa udarenog veznog lima. I taj period "roka trajanja" je 10 godina, i kao sto rece Woodoo to nije rok trajanja, i nije obavezno zamenuti ih, a i to bi bilo totalno neisplativo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niko ne zna zašto se nisu otvorili, auto nije teran u zvaničan servis pa da tačno utvrde šta se desilo. Oko 35 000 bilo na satu i možda 3-4 god star auto.

Matori je posle dao preko 3000 e da sredi auto računajući da će da dobije u prodaji oko 6000 :thumbdown: .

U pitanju je Dacia Logan 1.5 dCi, imala ABS, 2 cela jastuka (sada kao nova), klimu i možda još nešto.

Mozda su u Daciji hteli da ustede, pa su jastuci samo kao fora bili na svom mestu. :harhar:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Imao sam prometnu nezgodu pri brzini od 90 km/h mi kočnice nisu reagirale i udario sam u vozilo ispred sebe.

Cudna je ovarecenica - nisu reagovale kocnice pa je udario??? Sta sad - ni kocnice nisu ispravne?

Drugo ne kaze da je udario u auto koji je stajao.... Mozda je udario sa 90, odpozadi u auto koji je isao 80.... Onda nije cudo da se nisu otvorili...

Eto odgovora na pitanje. Nisu se otvorili jer nisu trebali!

Da je sa 90 udario u nesto sto se ne krece uopste mu ne bi bio bitno da li su se otvorili ili ne jer ne bi preziveo!

100kg polomljene plastike izgleda kao totalka na modernim autima sve radi upijanja energije sudara. Da je kojim slucajem to isto napravio sa meckom 123 ili ladom malo bi ulubio branik koji bi posle sam kod kuce uz pomoc cekica ispravio.

Kako ono rece audi? Napredak kroz tehniku!

Ta sva silna tehnika je donela smanjenje ugla vidnog polja zbog predebelih nosaca krova tako da sada na put gledamo kroz puskarnice na kojima su stakla.

Edited by Zvezdo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eto odgovora na pitanje. Nisu se otvorili jer nisu trebali!

Da je sa 90 udario u nesto sto se ne krece uopste mu ne bi bio bitno da li su se otvorili ili ne jer ne bi preziveo!

Sa kojim iskustvom pises ovo i kako mozes da kazes da ne bi preziveo ... preziveli su ljudi i gore stvari!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisem iskljucivo logikom zdravog razuma i odlicnim znanjem fizike.

Slazem se sa tobom sta sve ljudi prezive. Zaboravih kako se zove ona nasa zena sto je prezivela pad aviona? Jel Merima ili tako nesto? bila je stjuardesa i nalzila se je u repu.Eto prezivela je nemoguce tj ono sto 99,99999% ostalih nije (ne mojte me drzati za tacne brojkeiza zareza)

Share this post


Link to post
Share on other sites

E sad logika ko logika ne funkcionise kod svakog isto, npr ja kad sam imao udes u nekoj ladi u kojoj naravno nije bilo erbegova, poslednje sto sam video da smo isli oko 100 na sat, kad je drugar video da kamion ulazi u nasu traku i da nemamo gde krenuo je da koci i ne znam tacno sa koliko smo udarili jer se tog trenutka ne secam, ali eto zivi smo i zdravi sva cetvorica ...

koju svrhu imaj erbeg ako se ne ukljci pri toj brzini ... jednom sam video golfa 5 koji je sleteo sa puta udario u drvo, otvorili su se svi jastuci i napred u volanu i tabli i pri vrhu B stuba, ili u sedistima nisam siguran tacno

inace stjuardesa se zove Vesna Vulovic ali ona nije tema pa ne bi vise o njoj da pisem

Share this post


Link to post
Share on other sites

:unworthy: Za Vesnu!

Koliko znam airbagovi se otvaraju onda kada senzor registruje veeliko usporenje, Da bi se otvorili bagovi pored prvog uslova potrebni su jos neki npr. da je u trenutku ispunjenja prvog uslova brzina vozila bila tolika da je njihovo otvaranje potrebno. Ako se vozilo krece pravocrtno i ako su ispunjeni uslovi trebalo bi da se otvore samo prednji jastuci, ako na suvozacevom mestu senzor ne registruje opterecenje trebalo bi da se aktivira samo vozacev. Ako vozilo udara u prepreku bocno onda bi trebalo samo da se otvore bocni jastuci na toj strani gde je udar...

Kazem TREBALO BI jer je tako zamisljeno a postoje brojni slucajevi otvaranja svih jastuka samo ako vozilo predje preko vece rupe ili ili samo jednim tockom upadne u rupu npr saht!

Do pre par dana na carsontheweb je bio jedan takav novi Bravo sa svega par hiljada kilometara.Tocak jako udaren, suspleh malo napukao i sitne ogrebotine sa donje strane na osc ramenu. Limarija bez ogrebotine a unutra haos! SVI jastuci otvoreni cak i onaj za kolena vozaca dakle 7 komada!!!

Na B92 neki dan citam kako se je vozac ugusio od gasova koji su se pojavili po otvaranju jastuka a sam sudar je bio bezazlen....

Sve je to jako lepo zamisljeno i isplanirano ali....diskutujemo o tome.

Davno sam citao Auto motor und sport gde su razbili mecku S klase koja je bila prvi auto sa serijskim vaz. jastcima i bila je stara (neka me netko ispravi ako gresim) preko 15 godina i uspesno je polozia test odnosno unatoc starosti jastuci su se normalno otvorili.

Kao sto rekoh sve je to jako lepo zamisjeno a sta se u praksi desava to vidimo ili slusamo svaki dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...