Jump to content
FAS Goran
britvic

Provera stanja alternatora / akumulatora?

Recommended Posts

Ne meri se tako da li vuče struju već skineš + klemu, podesiš unimer na amperažu i premostiš unimerom između +kleme i +stubića. Auto ugašen i tada ćeš videti koliko mA ili eventualno A vuče sama instalacija ili neki uređaj na kolima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bolje, odnosno sigurnije je prvo skinuti minus klemu. Kada se prvo skida plus klema postoji mogucnost da kljucem dodirnes masu (motor ili sasiju) i tada dolazi do kratkog spoja. Vrlo lako moze kljuc da se "zavari" u tom trenutku, a cak i da eksplodira akumulator. Prilikom vracanja klema treba prvo vratiti plus pa minus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postoji jos jedna mogucnost proverre da li je altrnator crkao, a to je da se skine jedna klema dok auto radi. Ako se auto ugasi alternator je rikavele. Tako sam ja otkrio na Alfi da je alternator otisao u vecna lovista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije dobro odvajati kleme sa akumulatora dok je motor u radu nikako. (Možda na starim vozilima da ali na novijim nikako) Struja koju alternator pravi se u tom slučaju nema gde skladištiti i trošiti što može da napravi karambol sa elektronikom.......

Edited by Markobgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas otisao kod druga koji je elektricar . Poneo i moja 2 mocna kineska unimera , jedan od 900 din jedan od 350 :) . DObro za ovaj od 350 sam odma znao da laze jako puno pa ga nisam ni uzimao u obzir. Ovaj skuplji mi je pokazivao punjenje 3,85 sto sam smatrao da je tako , medjutim njegova amper klesta unimer od 50e pokazuje da je punjenje 4,05 sto je verovatno tacnija informacija. Tako da se treba uzeti u obzir i kvalitet unimera.  Moglo bi punjenje  biti malo vece (oko 4,4V) ali jbg... Ajde reko da probam popaliti skoro sve od potrosaca ( duga kratka svetla, klima , muzika , grejac stakla, maglenke, ventilator) na leru mi je napon pao na 12,85 a pri 2000 obrtaja 14V Kontam da je to ok ?

 

A sto se tice izvlacenja struje pokazivalo je 0,01-2 . Mislim da je i to u redu

Edited by CrackFox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Palo je na 12,8 kad sam popalio sve zive potrosace  na leru na 700 obrtaja. Kad sam digao obrtaje na 2000 otislo je punjenje na 14.

Jel moze neko jos da kaze da li je normalno da punjenje padne na 12,8V ako je sve zivo popaljeno na leru na 700 ob?

Edited by CrackFox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel palo na 12.8 ili 13.8? U prethodnom postu pise 12.8 ako je toliko to ne valja, a i ako je ispod 13.8 drasticno ne valja ni to.

I sto ti tako malo na leru radi, Mislim na 700, zar ne treba ~850

Share this post


Link to post
Share on other sites

12,8v ali opet napominjem sve ukljuceno sto se moglo ukljuciti. Obrtaji su oko 700 mozda i 850 nisam se bas zagledao , znam da je  ler. CIm sam dao gas na oko 2000 punjenje se vratilo na 14V. Nisam probao meriti ako su mi ukljucena naprimer samo svetla , vent i grejac. Mislim da auto nikad ne moze odjednom imati ukljucene sve potrosace koje sam naveo u predhodnim postovima.

Edited by CrackFox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pardon sa kineskim unimerom je pokazivalo 12,85 sto znaci da je to 13,05V sa pravim unimerom.

Znaci na leru sa svim zivim upaljenim treba da bude min 13,8 ? 

Edited by CrackFox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije me mrzelo da skocim do garaze i da odradim test sa normalnim brojem potrosaca a to su svetla , ventilator, grejac zadnjeg stakla i muzika i punjenje je bilo 13,8 na leru  a na 2000 o 14V .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali kad se tu jos doda u isto vreme klima , maglenke , duga svetla sve sto sam mogao upaliti  onda se desi taj pad na 13,05 tj sa gasom oko 14V. Prosto ne mogu da poverujem da neciji auto sa svim zivim potrosacima na leru  puni 14 i preko ( kad kazem svim potrosacima podrazumevam bas sve ). Znam kad sam pre 10-ak dana bio kod elektricara , trazio je da ukljucim samo svetla  da bi izmerio punjenje i nista vise .

Edited by CrackFox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kad merim, i kad popalim sva svetla, zmigavce, radio, ventilator na leru mi je oko 13.75-13.8 a na 2.000obrtaja je oko 14. Mnogo mi je velika ta razlika kad upalis klimu, jeste da se optereti ali nekako mi je mnogo. Aj nek kaze jos neko u vezi ovoga sta misli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Videcu sutra sa nekim da mi pomogne u kontrolisanju napona sta ga od potrosaca toliko optereti ? Ne mogu drzati unimer , pratiti stanje i biti u kabini.

Edited by CrackFox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po ovome sto si reko Mislim da je klima. Sacekaj da se ovde javi jos neko. A vidi da odes do jos nekog elektricara i objasni mu sve ovo i vidi sta ce da ti kaze, ako se neko ne javi ovde do tad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da , u ponedeljak cu videti sa elektricarem .

Vidim na netu da se ljudima koji imaju problema sa punjenjem tj sa alternatorom napise warning message: Alternator Failure

Edited by CrackFox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa to stoji da ce da ispise, ali kad nesto skroz ode, ili labav kais, ili nesto u alternatoru, kod tebe je ovo trenutno, a kako je ovaj novi zakon sa dnevnim sijalicama i ako imas kratke relacije, nema on vremena da dopuni-napuni aku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...