Markobgd 609 Posted December 12, 2014 Ne meri se tako da li vuče struju već skineš + klemu, podesiš unimer na amperažu i premostiš unimerom između +kleme i +stubića. Auto ugašen i tada ćeš videti koliko mA ili eventualno A vuče sama instalacija ili neki uređaj na kolima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
CrackFox 16 Posted December 12, 2014 Aha , znaci ovo moje ne znaci nista? Koliko se secam neko je pricao da se sve to sto si rekao odradi ali sa - klemnom? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markobgd 609 Posted December 12, 2014 Mislim da je sve jedno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
zrnke 41 Posted December 12, 2014 @CrackFox Evo ovoga sto ti je Mare rekao, samo u obliku video snimka, lakse za skapirati https://www.youtube.com/watch?v=PYUoXApI89Q Quote Share this post Link to post Share on other sites
DjoleKG 0 Posted December 12, 2014 Mislim da je sve jedno.+1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
majstormica 25 Posted December 13, 2014 Bolje, odnosno sigurnije je prvo skinuti minus klemu. Kada se prvo skida plus klema postoji mogucnost da kljucem dodirnes masu (motor ili sasiju) i tada dolazi do kratkog spoja. Vrlo lako moze kljuc da se "zavari" u tom trenutku, a cak i da eksplodira akumulator. Prilikom vracanja klema treba prvo vratiti plus pa minus. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dusan 4 Posted December 13, 2014 Postoji jos jedna mogucnost proverre da li je altrnator crkao, a to je da se skine jedna klema dok auto radi. Ako se auto ugasi alternator je rikavele. Tako sam ja otkrio na Alfi da je alternator otisao u vecna lovista. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markobgd 609 Posted December 13, 2014 (edited) Nije dobro odvajati kleme sa akumulatora dok je motor u radu nikako. (Možda na starim vozilima da ali na novijim nikako) Struja koju alternator pravi se u tom slučaju nema gde skladištiti i trošiti što može da napravi karambol sa elektronikom....... Edited December 13, 2014 by Markobgd Quote Share this post Link to post Share on other sites
CrackFox 16 Posted December 13, 2014 (edited) Danas otisao kod druga koji je elektricar . Poneo i moja 2 mocna kineska unimera , jedan od 900 din jedan od 350 . DObro za ovaj od 350 sam odma znao da laze jako puno pa ga nisam ni uzimao u obzir. Ovaj skuplji mi je pokazivao punjenje 3,85 sto sam smatrao da je tako , medjutim njegova amper klesta unimer od 50e pokazuje da je punjenje 4,05 sto je verovatno tacnija informacija. Tako da se treba uzeti u obzir i kvalitet unimera. Moglo bi punjenje biti malo vece (oko 4,4V) ali jbg... Ajde reko da probam popaliti skoro sve od potrosaca ( duga kratka svetla, klima , muzika , grejac stakla, maglenke, ventilator) na leru mi je napon pao na 12,85 a pri 2000 obrtaja 14V Kontam da je to ok ? A sto se tice izvlacenja struje pokazivalo je 0,01-2 . Mislim da je i to u redu Edited December 13, 2014 by CrackFox Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7735 Posted December 13, 2014 Nije u redu ako je pao ispod 13,8v Quote Share this post Link to post Share on other sites
CrackFox 16 Posted December 13, 2014 (edited) Palo je na 12,8 kad sam popalio sve zive potrosace na leru na 700 obrtaja. Kad sam digao obrtaje na 2000 otislo je punjenje na 14.Jel moze neko jos da kaze da li je normalno da punjenje padne na 12,8V ako je sve zivo popaljeno na leru na 700 ob? Edited December 14, 2014 by CrackFox Quote Share this post Link to post Share on other sites
Buca_Tipo 31 Posted December 13, 2014 Jel palo na 12.8 ili 13.8? U prethodnom postu pise 12.8 ako je toliko to ne valja, a i ako je ispod 13.8 drasticno ne valja ni to. I sto ti tako malo na leru radi, Mislim na 700, zar ne treba ~850 Quote Share this post Link to post Share on other sites
CrackFox 16 Posted December 14, 2014 (edited) 12,8v ali opet napominjem sve ukljuceno sto se moglo ukljuciti. Obrtaji su oko 700 mozda i 850 nisam se bas zagledao , znam da je ler. CIm sam dao gas na oko 2000 punjenje se vratilo na 14V. Nisam probao meriti ako su mi ukljucena naprimer samo svetla , vent i grejac. Mislim da auto nikad ne moze odjednom imati ukljucene sve potrosace koje sam naveo u predhodnim postovima. Edited December 14, 2014 by CrackFox Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7735 Posted December 14, 2014 Ne sme nikada da padne toliko. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Buca_Tipo 31 Posted December 14, 2014 Ne sme toliko da padne nikako. Idi na vreme do elektricara da proveri alternator! Quote Share this post Link to post Share on other sites
CrackFox 16 Posted December 14, 2014 (edited) Pardon sa kineskim unimerom je pokazivalo 12,85 sto znaci da je to 13,05V sa pravim unimerom.Znaci na leru sa svim zivim upaljenim treba da bude min 13,8 ? Edited December 14, 2014 by CrackFox Quote Share this post Link to post Share on other sites
Buca_Tipo 31 Posted December 14, 2014 Minimum 13.8 sve ispod toga ne valja. Ajde da kazes da je 13,75 pa i da kazes da je ok, ali ovako nije to dobro. Quote Share this post Link to post Share on other sites
CrackFox 16 Posted December 14, 2014 Nije me mrzelo da skocim do garaze i da odradim test sa normalnim brojem potrosaca a to su svetla , ventilator, grejac zadnjeg stakla i muzika i punjenje je bilo 13,8 na leru a na 2000 o 14V . Quote Share this post Link to post Share on other sites
Buca_Tipo 31 Posted December 14, 2014 Pa to je onda ok. Quote Share this post Link to post Share on other sites
CrackFox 16 Posted December 14, 2014 (edited) Ali kad se tu jos doda u isto vreme klima , maglenke , duga svetla sve sto sam mogao upaliti onda se desi taj pad na 13,05 tj sa gasom oko 14V. Prosto ne mogu da poverujem da neciji auto sa svim zivim potrosacima na leru puni 14 i preko ( kad kazem svim potrosacima podrazumevam bas sve ). Znam kad sam pre 10-ak dana bio kod elektricara , trazio je da ukljucim samo svetla da bi izmerio punjenje i nista vise . Edited December 14, 2014 by CrackFox Quote Share this post Link to post Share on other sites
Buca_Tipo 31 Posted December 14, 2014 Ja kad merim, i kad popalim sva svetla, zmigavce, radio, ventilator na leru mi je oko 13.75-13.8 a na 2.000obrtaja je oko 14. Mnogo mi je velika ta razlika kad upalis klimu, jeste da se optereti ali nekako mi je mnogo. Aj nek kaze jos neko u vezi ovoga sta misli. Quote Share this post Link to post Share on other sites
CrackFox 16 Posted December 14, 2014 (edited) Videcu sutra sa nekim da mi pomogne u kontrolisanju napona sta ga od potrosaca toliko optereti ? Ne mogu drzati unimer , pratiti stanje i biti u kabini. Edited December 14, 2014 by CrackFox Quote Share this post Link to post Share on other sites
Buca_Tipo 31 Posted December 14, 2014 Po ovome sto si reko Mislim da je klima. Sacekaj da se ovde javi jos neko. A vidi da odes do jos nekog elektricara i objasni mu sve ovo i vidi sta ce da ti kaze, ako se neko ne javi ovde do tad. Quote Share this post Link to post Share on other sites
CrackFox 16 Posted December 14, 2014 (edited) Da , u ponedeljak cu videti sa elektricarem .Vidim na netu da se ljudima koji imaju problema sa punjenjem tj sa alternatorom napise warning message: Alternator Failure Edited December 14, 2014 by CrackFox Quote Share this post Link to post Share on other sites
Buca_Tipo 31 Posted December 14, 2014 Pa to stoji da ce da ispise, ali kad nesto skroz ode, ili labav kais, ili nesto u alternatoru, kod tebe je ovo trenutno, a kako je ovaj novi zakon sa dnevnim sijalicama i ako imas kratke relacije, nema on vremena da dopuni-napuni aku. Quote Share this post Link to post Share on other sites