Jump to content
FAS Goran
britvic

Provera stanja alternatora / akumulatora?

Recommended Posts

Kako pokrenuti auto kad je akumulator prazan?

 

122433-akumulator.jpg

 

Čak i potpuno ispravan i pun akumulator, u slučaju da se auto zimi ne vozi danima, može da otkaže poslušnost. Akumulator koji ne startuje motor automobila mnogima zna da bude problem tokom zime. Vozači često okrivljuju sebe, ali bezrazložno, jer čak i potpuno ispravan akumulator u slučaju da se ne koristi danima otkazuje poslušnost. Kapacitet akumulatora zavisi i od temperature. Pri višim temperaturama kapacitet se povećava, a pri niskim smanjuje.

 

Jedan od najvažnijih podataka za novokupljeni akumulator je ''struja hladnog starta'', koja predstavlja meru za sposobnost starta motora na nižim temperaturama od minus 18 stepeni Celzijusa. Kada se optereti ovom strujom napon akumulatora za 10 sekundi ne sme da padne ispod 7.5 volti. Danas postoje akumulatori za koje je potrebno održavanje, oni kod kojih je održavanje neznatno i oni koji se koriste potpuno bez održavanja, sa pločama livenim od olova i cinka i legiranim kalcijumom i srebrom.

 

Novi i veoma rasprostranjeni AGM akumulatori koriste se bez održavanja, kod kojih je elektrolit natopljen u ''stakleni mat'' (vunu). Kod njih se elektrolit ne razliva čak i ako se razbije kućište akumulatora, prilikom sudara vozila. Koriste se za vozila sa proširenom start-stop tehnologijom. Jedina mana im je što su osetljivi na povišenu temperaturu. Ovi akumulatori često imaju i kontrolni sistem iznad blok-poklopca, koji različitim bojama pokazuje pražnjenje akumulatora. Postoje i gel-akumulatori koji su takođe čvrsto zaptiveni i mogu da se ugrađuju i u horizontalnom položaju, bez opasnosti od izlivanja elektrolita. Najmodernija litijum-jonska tehnologija predstavlja budućnost svih akumulatora. Ova tehnologija se za sada koristi u mobilnim telefonima ili prenosnim kompjuterima, a snažnije verzije, kojima se ograničava voltaža, koriste se i u auto-industriji.

 

Punjenje akumulatora

Akumulator se puni ''strujom'', koja odgovara 10 odsto vrednosti njegovog kapaciteta. Za 45 amper-časova vreme punjenja traje od 10 do 14 sati. Metodom ''brzog punjenja'' ispravni akumulatori mogu da se, bez posledica, napune do 80 odsto svog kapaciteta, što traje oko jedan sat. Ako nemate punjač, vozite najmanje 30 minuta, ukoliko je moguće, sa isključenim svim potrošačima (svetla, audio-sistem, navigacija...) Punjenje malim, amaterskim punjačima, koji obično nemaju nikakvu regulaciju, traje duže, a može da dovede i do prepunjavanja akumulatora.

 

Pomoć pri startu kablovima

 

- Kablovi za povezivanje ne smeju da budu tanji od 16 mm2, a za dizel-motore od 25 mm2. Naravno, oba akumulatora moraju da budu istog napona

- Ako se radi o kvaru ili nekoj grešci u instalaciji vozila, pomoć se ne sme koristiti, jer bi moglo da dođe do oštećenja akumulatora ili alternatora na vozilu koje daje pomoć

- Plus pol praznog akumulatora spoji se sa plus polom punog, a minus pol punog veže se za masu (minus) na motoru, koji se startuje, što može da bude i kabl za spoj mase sa motorom

- Proveriti sve spojeve na kablovima

- Najpre se pokrene motor ispravnog vozila s punim akumulatorom, a posle kraće pauze i motor s praznim akumulatorom

- Posle uspešnog starta, korišćeni kablovi se skidaju obrnutim redom

 

Kvarovi koji utiču na akumulator

 

Ako akumulator nema unutrašnjih smetnji, kvar mora da se traži u instalaciji vozila, a uzroci mogu da budu:

 

- neispravni alternator (akumulator stalno prazan)

- labav ili neispravan kaiš alternatora

- neispravan regler što dovodi do prepunjavanja akumulatora

- neispravan prekidač ili relej za isključenje pojedinih prijemnika koji tako ostaju stalno uključeni

- razna elektronska oprema (sat, radio, alarm...) imaju preveliku potrošnju preko „struje mirovanja”, kod vozila koja se retko voze na duže puteve

- starosti akumulatora koji je već davno preživeo garantni rok proizvođača (duže od pet-šest godina)

 

Čišćenje akumulatora

 

Korozija sa polova i klema najlakše može da se ukloni kuhinjskom žicom, sitnijom šmirglom ili čeličnom vunom. Od masnoće i prljavštine poklopac baterije čisti se vodom u koju je dodata soda bikarbona, a kleme mogu da se namažu mašću koji sprečava stvaranje vlage i koroziju.

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo mene sa novim problemom.Jutros upalim auto najnormalnije,vozim 2 km i ugasim ga.Kad sam ga ponovo upalio,ostala je da sija lampica od akumulatora,i odmah sam ostao i bez serva.Auto sam ostavio kod majstora,ali tek ce sutra da mi javi o cemu je rec.Proverio mi je punjenje akumulatora i naravno alternator uopste ne puni akumulator.Rece mi da najjeftiniji kvar moze da bude regler,a najskuplji ukoliko je puklo kuciste alternatora ( ja sam verovatno takve srece da ce pre biti ovaj skuplji kvar  :realmad: ).Sta je najisplativije uraditi u tom slucaju,jer moze da se vari to kuciste,ili da trazim neki polovan alternator ili nov,za koji pretpostavljam da je preskup?Sta je najbolje resenje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na puntu je to cest problem i ako se ne sanira na vreme rotor pocinje da zakacinje u kuciste i lomi ga obavezno. U tom slucaju se vise isplati drugi alternator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polovan alternator vrlo brzo moze da prodje kao i tvoj. Kuciste ima da se kupi novo. Zavisi sta je jos crklo, kostace te od 5000 do nekih 7000 8000 din.

A kuciste puca usled korozije, stator nabubri i aluminijum pukne, pogotovo ako ga zapljusne hladna voda dok radi.

Sto kaze Mica, nekad je jeftinije kupiti drugi alternator.

Edited by majstormica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste najjeftiniji drugi polovan, ali pitanje je koliko ce to trajati. Neko moje misljenje je da je bolje da se odradi taj koji je crkao i onda si miran dugo dugo vremena, dok polovan moze da crkne posle 2 dana. Barem sam ja tako odradio kada mi je alternator crkao na Alfi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Majstor mi odneo alternator kod elektricara,ustanovljeno da ja puklo kuciste :realmad:  :realmad: .Stavlja sve nove delove ( cena alternatora 9500 + 1000 dinara ruke majstoru) .Bas me je krenulo za zadnja 3 meseca ulozio sam 300 e. u auto.

Edited by slavisa87

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slavisa imao sam bas isti problem i kao sto su ti vec napisali to im je mana. Samo sto je mene mnogo manje izaslo, jeste da su mi majstori prijatelji ali o5 velika je razlika u ceni ;) mene je kostalo 6ooo din. Uzeo sam drugi alternator, verovatno polovan ali servisiran svoj ostavio njima :) to je sa sve rukama ;) mnogo ti skup taj majstor :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako sve vise vozim auto,vidim da ima dosta mana i skupih kvarova kao sto su: klapna gasa(platio 100 e),alternator (90 e) i jos dosta mana kao sto su motor servo uredjaja za koji se zna da je preskup,pa takodje i saljle menjaca,crkava ECU koji je preskup i td... Punto jeftin za odrzavanje a kvarovi dosta skupi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je to potrosni materijal. Da je sve to islo recimo nekim redom jednom u 6 meseci pa da bude ok, a ovako kad te potera prosto pizd.s sto je tebe snaslo tad je bilo koji auto krs i gomno :( ali dobro. Teras dalje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je akumulator u stanju mirovanja 12.6, kada upalim auto i popalim sve moguce potrosace, maglenke i napred i nazad, duga svetla, klima na maksimumu, brisaci, migavci, sva svetla u kolima, radio..... tada mi pokazuje 13.8-13.9, dok kada je upaljenj auta sa samo kratkim svetlima, radio i grejanje (treca brzina) napon je 13.9-14, kada radi samo auto bez i jednog potrosaca upaljenog, bukvalno bez iceg napone je 14.02. Da li je ovo ok, i proletos negde u maju kada sam merio bile su identicne cifre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je akumulator u stanju mirovanja 12.6, kada upalim auto i popalim sve moguce potrosace, maglenke i napred i nazad, duga svetla, klima na maksimumu, brisaci, migavci, sva svetla u kolima, radio..... tada mi pokazuje 13.8-13.9, dok kada je upaljenj auta sa samo kratkim svetlima, radio i grejanje (treca brzina) napon je 13.9-14, kada radi samo auto bez i jednog potrosaca upaljenog, bukvalno bez iceg napone je 14.02. Da li je ovo ok, i proletos negde u maju kada sam merio bile su identicne cifre.

Savrseno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na odgovorima, pitao sam zato sto mi je jedan majstor u Beogumi na rutinskoj proveri rekao da je na izdisaju alternator ali da mole jos da ide.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imaju u Beogumi i mehanicare, trapadzije, punjenje klime, svasta nesto :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako sve vise vozim auto,vidim da ima dosta mana i skupih kvarova kao sto su: klapna gasa(platio 100 e),alternator (90 e) i jos dosta mana kao sto su motor servo uredjaja za koji se zna da je preskup,pa takodje i saljle menjaca,crkava ECU koji je preskup i td... Punto jeftin za odrzavanje a kvarovi dosta skupi.

Slavisa, kao sto ti rece Buca ;) jbg kada sve odjednom potera :o ja sam sada menjao kablove (4000 din.) svecice (imao srecu pa nasao bas jeftino, dao mi majstor 200 din.po komadu) prao sam dizne 1500 din. i bombina koja je isto jedna od skupljih delova :o (ima od 4000-8000 din.) uzeo sam polovnu 20e original koja inace kosta 7500 din. jos sam dobro i prosao :o:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad sam isao da malo vidim stanje. Ovako , juce je pokazivao frisko napunjen akumulator 12,9  a danas 12,75.  Hteo sam da  oblozim akumulator tankim sundjerom i ajd reko da spojim unimer na klemne bez akumulatora i vidim 0,15 vrednost ( za mene sok kao laika jer ocigledno nesto negde vuce) Tih 0,15 se svakih minut 2 smanjivalo do 0,06 dok nisam resio da vratim akumulator i da ga spojim. Sad se pitam da li je to isti nacin za proveru da li nesto vuce struju kao i onaj kad se ostavi + klemna na akumulatoru a na minus se spoji  unimer ? Ako je tako onda je ocigledno da nesto vuce struju , nesto sto sam i na samom pocetku pomislio ali mi elektricar otklonio  tu sumnju . 

Koji mi je prvi korak sem sto treba da menjam elektricara, u pronalasku odvlacenja struje ako  se to ispostavi od strucnjaka da je problem?

Edited by CrackFox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...