Jump to content
FAS Goran
britvic

Provera stanja alternatora / akumulatora?

Recommended Posts

Aha,to su verovatno bila strujna klesta,ok onda a i ta struja 0.03A je ok i nema sanse da to izvuce akumulator za 2-3 dana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako vozis auto normalno to jest svaki dan ili 2 dana onda nema velikog uticaja.

Kada bi ostavio auto da ne palis nikako 1-2 meseca verovatno bi ga ispraznio skroz.

Cd player ugasen vuce toliko struje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

0.13A*24h (valjda tako bese, elektrotehniku sam polozio pre 7 godina) = 3.12A za jedan dan, ako se auto ne pali samo 3 dana to je vec 10A manje ako akumulator ima 40-50A to je vec dosta struje ako mi je racunica tacna

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kapacitet predstavlja meru ukupne količine smeštenog elektriciteta u akumulatoru. Ah (amper-čas) predstavlja količinu elektriciteta kada teče struja od 1 ampera u trajanju od 1 sata. Kapacitet varira sa brzinom pražnjenja baterije; što je sporije pražnjenje akumulator će dati veću količinu energije. Test kapaciteta predstavlja količinu elektriciteta koju ce akumulator da isporuči tokom 20 sati pre nego što napon akumulatora padne ispod 10,50 volti. Na primer 60 Ah akumulator će da isporuči struju od 3A u trajanju od 20 sati.

Mislim da ti racunica nije bas dobra...

Pobrkao si malo ampere i amper casove. ;)

Na dan potrosi 3.12Ah.

Ja sam to u srednjoj skoli ucio pre 15 godina ali mi je malo ostalo posto se bavim donekle tim poslom pa hajde da se ja okusam. :)

Akumulator 55Ah, 55/0.13A=423 sata/24 sata=oko 17 dana

Ovo se odnosi na to da ce napon posle ovog vremena pasti na 10.5v sto je napon praznog (ne totalno mrtvog) akumulatora koji vec nece imati snage da pokrene motor.

Edited by tox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesantnu stvar sam upravo uocio, gasim svetla i ostavljam auto na ler i primetim da trepce indikator akumulator dam gas nestaje svetlo, pustim gas opet se pojavi ali toliko slabo treperi da je skoro pa neprimetno, mozda je svetlelo i preko dana ali se ne primecuje a nocu ga retko vozim. Auto sam uzeo od majstora u sredu nisam vadio akumulator od tada i nisam skidao klemu i auto u bilo koje doba dana bez problema pali, nocas je bio minus danas sam ga upalio bez problema ostavio ga da radi nekoliko minuta, pre 10 minuta sam ga provozao do pumpe i nazad nekih 3km i isto je upalio bez problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos jedan pokazatelj da je punjenje na granici normalnog.

Ja to ne bih ostavio tako jer se moze desiti da nakon nekoliko kratkih voznji sa svetlima,ventilatorom...sledeceg dana ne upalis jer ti alternator ocigledno ne puni nikako kada je na malom gasu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Logican zakljucak to je i meni palo na pamet, provericu sutra sa unimerom da vidim kakva je situacija al kad sam ga uzimao od majstora punio je na leru sa ugasenim svetlima 14,2 a mozda i 14,3v, ispasce na kraju da je problem u diodnom mostu. Sto se tice kratkih relacija vozim ga uglavnom do 2k obrtaja tako da kad se vratim kuci vec je nabio radnu temperaturu stim sto nekoliko stotina metara u mojoj ulici ne praktikujem da palim svetla a i dok udjem u dvoriste se donekle dopuni akumulator ali jos nije testiran na malo vecem minusu. Trenutno zbog nekih vecih izdataka nisam u mogucnosti da kupujem diodni most posto mu i registracija istice sledece nedelje a planiram da ga registrujem januara i tu ce trebati 200 jevrica :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao sto sam vec rekao,mislim da je problem do dioda od samog pocetka.

Jbg,slepaj se nekako do proleca,valjda nece biti nekih minusa ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo proveravao punjenje na leru potpuno hladan motor bez svetla puni 14,25 sa upaljenim svetlima 14,15 -14,19v sa postavljenim grejanjem na max def ide na 15,09 na leru.

Moguce da slabo blinkanje indikatora akumulatora ima veze sa izvadjenim osiguracem za radio i centralnu bravu(isti je osigurac). Sinoc bio do grada nema u toku voznje da treperi indikator radila duga svelta i grjanje puna kola nas sestoro staja na minusu (mali minus mozda 2 ili 3 s ispod nule) od 23h do 03upalio bez problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onda je to sad ok ako je tako i ako ti je instrument tacan.

Ovo 15,09 si verovtno mislio na 14,09 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

U zadnje vreme teze mi vergla auto.ja izmerio koliko puni i puni oko 13.6 koliko se dobro secam,uglavnom ispod granice.I isao kod elektricara i on kaze prazan ti je akulumulator,i kao puni,al takvi su dizeli ovi novi,mora jednom mesecnu mora da se stavi na punjac.Jer kako kaze ne moze da se stavi jaci regler kao na primer na traktoru.

Meni je to malo cudno.Zna li neko nesto o tome? Jel tako treba ili da idem kod drugog majstora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Majstor ti je reko to je normalno kod dizela da slabije puni i da treba da stavis akumulator na punjac? Taj onda nema pojma,mislim to je moje misljenje. Zna se koliko treba da puni regler na svakom akumulatoru posto je voltaza na bateriji tj. na akumulatoru ista i kod onog od 42mAh i kod onog od 100, razlika je u jacini struje koja je potrebna za rad el. uredjaja. Punjenje treba da je u opsegu od 13,8 -14,5v (neki majstori kazu i 14,2v je dovoljno)

Moja neka logika kaze da na starijim vzilima koja nemaju ptrosace tipa racunar (jugo, lajka, stojadin, golf) mozdai moze proci malo slabije punjenje od 13,7v ali ce se to primetiti kod dolaskahladnijih dana. Meni je punjenje bilo na 13,85 pa se i novi i stari akumulator isprznili

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha,bas sam se nasmejao ovo za punjenje jednom mesecno.

Verovatno taj majstor ima punjac pa da zaradi i on nesto sitno jednom mesecno. :)

Taj ili stvarno ne zna ili ga je mrzelo da se zeza sa tim pa te otkacio sa tom pricom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci ipak je tako kako sam mislio.Ovako je ok majstor.Al verovatno nije hteo da se petlja sa tim.Mora da odem do drugog.Hvala na pomoci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo pre sam proverio napon alternatora... Bez opterecenja je 14.01V, sa opterecenjem je 13.93V. Pretpostavljam da je to ok? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad bas gledam u manualu za Bravu/a i pise da je nominalan napon punjenja cak od 14,3-14,6.

Oznaka regulatora RTM 151 A.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa vrlo malo ljudi zna da popravlja reglere posto se menjaju neki tranzistori u njemu ili sta vec i veoma je pipavo a vecina uopste ni ne zna da to moze da rastura. Nov ti je oko 3000 ja mislim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...