Jump to content
FAS Goran
britvic

Provera stanja alternatora / akumulatora?

Recommended Posts

Postovanje,da li neko moze da mi pomogne savetom ili iskustvom?

Interesuje me kada alternator ne puni kako se to manifestuje lampicom,kada ona svetli,da li svetli i u toku voznje?Da bih mogao da znam da li mi je akumulator dotrajao ili alternator ne puni.Akumulator je black horse,55a,star oko pet godina.Jutros sam teze upalio ,vozio sam oko 10 km,ugasio ,zadrzao se oko sat vremena ponovo startovao vozio oko 10 km ugasio i posletoga 10 minuta ni da okrene.Imao je svetla,sirenu.Upalio sam ga preko kablova vratio se kuci opet oko 10 km,ugasio ga i ponovo pokusao da ga upalim i odmah je upalio.Stavio sam ga na Bosov punjac i na skali od 0 d0 12 v kazaljka je bila na 2 v.

Ako moze neko da mi pomogne da li je u pitanju akumulator ili alternator.

Hvala

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alternator kada ne puni, lampica akomulatora svetli uvek...znaci i kada se upali auto, ona se ne gasi nego nastavlja da svetli...Ne mora da znaci da je crkao on vec moze da bude da je crkao regler, a kada je akomulator...lampica ne sija vec se manifestuje tezim paljenjem.

Mislim da ti je crkao aku jer po onom sto si ti opisao to je to. Ali valjda ce se javiti neko iskusniji :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proveri ako imas unimer koliki je napon na klemama kada motor radi.

Trebalo bi da je malo preko 14v.

Ako je to u redu onda je do akumulatora.

Black horse star 5 godina,mnogi bi se mogli kladiti da je do akumulatora problem. :)

Edited by tox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa generalno svaki aku radi koliko mu traje garancija, sve vise od toga je cista sreca. Kao sto je receno, premeri koliko puni. Realno i ispravno punjenje je od 13.7 do 14.2...ako puni u tom rasponu onda je alternator dobar. U tom slucaju menjaj aku. Ako ne onda probaj da zamenis regler, najverovatnije je oslabio tj.pojele se cetkice Pozzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze da znaci da je slab kontakt...skini klemu i operi toplom vodom...ocisti smirglom klemu i stubic na aku i stegni klemu lepo pa vidi sta se desava posle toga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda je pitanje malo off,al je vezano za paljenje.Bio kod drugog majstora,i punjenje je preko 14,i akumulator mu je dobar.Al u zadnje vreme sve cesce nece da pali iz prve,nego onako ko da nema snage da ga okrene.Jel to do anlasera????I koliko je popravka istog???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do pre neki dan sam imao iste simptome ali ne bas uvek i bio sam ubedjen da me zezaju kleme da nemaju dobar kontakt, kad u nedelju nece da zavergla samo se cuje automat kako cukne i nece da okrene. Znao sam da je alnaser, skinuo sam ga i otvorio cetkice su se bukvalno raspale, 4 cetkice su kostale 590 dinara, zamenio sklopio i vratio. E sada kostalo me samo tih 590 dinara posto mi drugar dao da koristim kanal i zato sto sam sam skidao i remontovao, a i bile su samo cetkice u pitanju. A ako budes sam skidao zelim ti puno srece, posto cini mi se da je na jtd isto kao i kod mene na td, a to znaci da ces sve ruke izlomiti da bi uspeo da skines i vratis alnaser. A ako sve to budes placao ne verujem da ces proci ispod 30-40 evrica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeza me servo povremeno, upali lampicu al ne oteza, i to nekako uvek kad auto ne palim dan,dva,tri...

Prvo razmisljam o padu napona,pa sam sad izmerio i voleo bi da mi neko kaze da li su te mere dobre.

Auto NE radi, kljuc u dzepu napon 12,6

dam kontakt zbog grejaca padne na 11,4

Kad startujem motor popne se na 14

Meni to deluje normalno i dobro, samo bi voleo da mi neko kaze ko se razume da li su te cifre ok?

Hvala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normalno je kada je upaljen auto i rade potrosaci (svetla, ventilator..) da se punjenje akumulatora krece od 13,8 - 14,2. Sve ispod ili iznad toga je neprihvatljivo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam da li moze da bude napon oko 14 ako je sve popaljeno(grejanje, svetla, brisaci itd).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugari sta mislite, da li je moj akumulator za zamenu, u pitanju je Varta Blue Dynamic 60Ah, stara 4 godine, evo sta sam izmerio unimerom:

 

1. pre paljenja, stajao 2-3 dana, 12V

2. kontakt pre verglanja, 10.8V

3. pri verglanju 9.3V, teze vergla, barem 3-4 sekunde

4. upaljen, bez farova, muzike... 14.2V

5. sa svetlima, muzikom, ... 13.9V

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mislim da napon u mirovanju treba da je nešto malo veći od 12V (12.3-12.5).

Meni se pre neki dan ispraznio akumulator i samo jednom okrene. Napon je bio 11.4V

Napunio sam akumulator, proverio da ne vuče negde struju i bilo je ok. Međutim upaljen ima svega 12.4V. Odmah sam posumnjao na alternator. Sutra dan u putu ka majstoru mi upali lampicu za alternator i ugasi servo (ali bez lampice).

Majstor kaže mora alternator napolje. To je bio malo veći posao jer mora i poluosovina da se skida.

Stavljen novi bosh regler + lageri + ruke = 5500 din.

Greška se sama uklonila, servo je sam proradio i sada je napon kada je upaljen 14.3V

Edited by dussannn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desilo mi se danas kada sam posao da upalim auto da nema kontaka,nedaje nikakve znake,kada sam stavio drugi akumulator upalio je ali sija lampica od akumulatora i izbacuje gresku vezanu za alternator.Toje verovatno nesto do alternatora,najverovatnije ne puni.Ali mi nije jasno zasto je postao mnogo tezak na volanu kao da ne radi servo? Kako su povezana ova dva kvara?

Pozdrav svima

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima!

Citajuci ovde forume, dotakli ste se problema koji me zanima... Tako da molim za savet i misljenje :)

U pitanju je punto II 1.9 JTD... U poslednih nekoliko dana mi se pali lampica za akumulator kada je auto na leru. Akumulator je nov, kupljen pre 2, 3 meseca i jos uvek pod garancijom. Auto pali bez problema, radi lepo. Ne gubi struju i kada sve zivo popalim u njemu. Prilikom dodavanja gasa, lampica se gasi, cim pustim gas ona se upali i naravno, ostanem bez serva...

Planiram da posetim majstora, ali zelim bar malo da se informisem o mogucim opcijama, jer vecina kada ugleda zensko, cesto krenu sa pricom kako mora 1002 stvari da zamenim...

Ne znam da li sam uspela lepo da opisem problem :) u svakom slucaju unapred zahvaljujem na odgovoru!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niko ne moze sa sigurnoscu da ti kaze sta je u pitanju i koji je problem sa alternatorom...ali neka moja iskustva od ranije mi ukazuju da je u pitanju regler. Pa zato pali lampicu na leru,jer ne puni kako treba. Kad odes kod majstora,neka premeri koliko puni i reci da sumnjas na regler. Pa javi sta si uradila ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...