Jump to content
FAS Goran
klaywert

Gume nove vs. polovne vs. protektirane

Recommended Posts

 Ne žale se ljudi ni na Tigar. Ali ajde da probam nešto drugo.

 

U ovome te potpuno podrzavam, ja nikada nisam kupio iste gume ponovo, uvek druge i vremenom se stice iskustvo i osecaj razlike...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sam pre neki dan montirao svoje godinu dana stare wintere i još više utemeljio stav da nemam potrebe za boljim (skupljim)  gumama. Jedino ako mi nekad bude bitno da ljudi vide kako imam skupe gume, ali onda bih pre kupio skupe cipele. Te gume mi cele prošle godine nisu proklizale ni jednom, po suvom isto drže odlično..

Nemam čvrst stav protiv protekta, verujem da su dobar proizvod, i da ih nije pravio vulkanizer Pera, ali dok su u cenama sa winterama, teško da ću se odlučiti za protektiranu gumu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedini i osnovni problem je cena. To morate da shvatite...kada bi vase gume bile jeftinije od tigra npr,mnogo nas bi mozda uzelo u razmatranje,pa cak i kupili za probu tu vasu gumu...A ovako,cena ista ili pak veca,stoga,svako ce pre kupiti taj tigar,koji kako god,fenomenalan po snegu. Ovo pisem iz licnog iskustva ;)

 

 

A ha. Pa koji je 'odnos silike i ostalih materijala'? A argument je bio napisan velikim boldovanim slovima - ne može guma od 5000 dinara biti jednako dobra kao guma od 12000 dinara.

A o poređenju samoubistva sa kupovinom guma neću trošiti reči. (Pa sad kao neki smajli.)

 

 

Cena je kod nas jako bitan faktor ! Za pametnog dosta .

A Sta sad ja vise da dodam kada ste najvaznije rekli?

Kada taj protekt bude sa cenom u ravni sa odlicnim polovnim gumama-pri tome mislim na gume stare maksimalno 3-4 godine i sa sarom oko 5 mm naravno renomiranih proizvodjaca, onda mozda mozemo razmisliti o njima.

A sto dalje razmisljamo opet dolazimo do onoga kako se ta guma ponasa na suvom,vlaznom,snegu i ono sto je meni najvaznije kod svih guma, put kocenja na svim podlogama.

Dakle kada cena bude oko 4000 dinara za popularne dimenzije i solidni rezultati na testu sa usporedbama sa drugim gumama onda MOZDA mozemo ozbilno razmisliti!

I jos kada ne bi znali da je baza bacena guma...............................

 

Kao sto sam rekao sve je to vec davno prezvakano i receno. Cekamo potez prodavaca protektiranih guma odnosno znatnu korekciju cena na dole.

Do tada se povlacim iz diskusije a glavne argumente ipak cuvam za kraj. Znate za ono tko se zadnji smeje.... A smejace  se svi protivnici protektiranih guma!

Share this post


Link to post
Share on other sites

protekt bi bez obzira na cenu trebao da bude u svim dimenzijama jedinstven sa cenom,dakle 1/2 cene srednje neke ekonomik gume,ne vise od 40 eur po komadu,mada je i to mnogo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja pitah u prethodnom postu, ali evo sam cu odgovoriti.

 

INSA TURBO PROTEKT, regularna cena za 195/65-r15 = 50 EUR x 114,04 (danasnji srednji kurs)= 5702 din

http://www.polovniautomobili.com/oglas3888048/gume_2254517-2055516-1956515-1856515/

 

a zamislite kad "internet-prodaja-guma" nema winteru... postoje 2 razloga zasto je tako, jedan je da se toliko masovno prodaju da su jednostavno zalihe nestale, a drugi razlog moze da bude neka teska politicka mahinacija... (mada sam prelistao "polovniautomobili.com" i nema nigde nove wintere u toj dimenziji)

ali zato, u dimenziji 195/65-r15:

KELLY = 5158,00

DEBICA = 5209,00

MENTOR = 5222,00

LASSA = 5227,00

SAVA = 5742,00

.

.

.

BARUM = 6340,00

BF GOODRICH = 6345,00

FULDA = 6470,00

.

.

. itd

http://www.internet-prodaja-guma.com/search.php?mode=search&extra_fields[14][0]=Putni%C4%8Dko+vozilo&extra_fields[1][0]=195&extra_fields[2][0]=65&extra_fields[3][0]=15&extra_fields[6][0]=zimska&price_min=2000&price_max=30000&page=1

 

svaki pametan covek, pre nego krene u kupovinu, raspita se malo, pa kad nabasa na 5 renomiranih proizvodjaca koji  su jeftiniji, a onda pogleda da za 300 - 400 din po komadu vise moze da kupi cak i mnogo poznatiju marku... ne znam da li vredi trositi reci..

OK, stoji da su im za vece dimenzije tipa 16" ili 17" cene povoljnije, ali za ove ekonomske.. uzas!

Share this post


Link to post
Share on other sites

:up: Posle ovog posta moze Lock :laughing:

samo da dodam Tigar Winter 1 ima kod mog vulkanizera za 4900 din. :thumbup:

I niko jos kao argument nije izneo cinjenicu da u Bosni i Madjarskoj mogu da se uzmu nove premium gume po znatno povoljnijim cenama nego kod nas,pa bi onda ova razlika u ceni sa protektom bila jos izrazenija...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dubina šare je 8-9mm u zavisnosti od vrste zimske gume i njene namene.

 

Moram da se ispravim.

 

WINTER GRIP ima dubinu šare 10mm

T2 ima dubinu šare 9mm

PIRINEOS ima dubinu šare 8,5mm

 

 

Kada taj protekt bude sa cenom u ravni sa odlicnim polovnim gumama-pri tome mislim na gume stare maksimalno 3-4 godine i sa sarom oko 5 mm naravno renomiranih proizvodjaca, onda mozda mozemo razmisliti o njima.

A sto dalje razmisljamo opet dolazimo do onoga kako se ta guma ponasa na suvom,vlaznom,snegu i ono sto je meni najvaznije kod svih guma, put kocenja na svim podlogama.

Dakle kada cena bude oko 4000 dinara za popularne dimenzije i solidni rezultati na testu sa usporedbama sa drugim gumama onda MOZDA mozemo ozbilno razmisliti!

I jos kada ne bi znali da je baza bacena guma...............................

 

Kao sto sam rekao sve je to vec davno prezvakano i receno. Cekamo potez prodavaca protektiranih guma odnosno znatnu korekciju cena na dole.

Do tada se povlacim iz diskusije a glavne argumente ipak cuvam za kraj. Znate za ono tko se zadnji smeje.... A smejace  se svi protivnici protektiranih guma!

 

 

Zanimljivo, prvo se dizala frka oko bezbednosti, a sada kada je dokazano da su bezbedne i da poseduju sve moguće sertifikate, testove i dozvole problem je cena :)

 

Nema...jednostavno, kada neko nešto neće on to neće, ali ne možeš govoriti u množini, jer očigledno je da se ne slažu svi sa tobom. Prvi koji ne dele tvoje mišljenje su oni koji su stavili protekt gume po navedenim cenama. Drgi su neki članovi ovog foruma koji takođe voze protekt.

 

Ali nema veze, ne želim da nastavljam sa tobom raspravu pa ću reći da imaš pravo. Dok ne spustimo cene ne treba niko da ih kupuje i tu stavljamo tačku ;)

 

Sada možemo da se vratimo temi i nastavimo polemiku koje su gume dobre, a koje ne, šta sve treba da ima guma da bi garantovala vozaču bezbednost i slično :)

:up: Posle ovog posta moze Lock :laughing:

samo da dodam Tigar Winter 1 ima kod mog vulkanizera za 4900 din. :thumbup:

I niko jos kao argument nije izneo cinjenicu da u Bosni i Madjarskoj mogu da se uzmu nove premium gume po znatno povoljnijim cenama nego kod nas,pa bi onda ova razlika u ceni sa protektom bila jos izrazenija...

 

Evo malo o Tigar Winter 1 gumi šta kažu testovi, koje na ovom forumu najviše ljudi traže ;)

 

http://www.rezulteo-tyres.co.uk/tigar-tyres/winter-1-tyre/test-review-103601

 

Safety Dry braking 3.8 /10 Wet braking 4 /10 Wet grip 4.4 /10 Aquaplaning 6.4 /10

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra guma je ona koju mogu da stavim na auto i da bez razmisljanja odem do Minhena, Beca ili neke dalje destinacije a da pri tome ne razmisljam kako ce se ponasati na putu kad se zagreje posle 5 sati voznje bez stajanja . . . Mislim da protekt posle 5-6h voznje nikako nece imati iste karakteristike kao Continental ili Goodyear . . .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dalibor

 

Moram da ti odam priznanje za upornost, sam si protiv vetrenjaca... Ocigledno je da im neces preokrenuti stav opstim branjenjem protektiranih guma. Ne mozes braniti sve protektirane gume kao sto je Milosevic branio sve Srbe u Hagu... brani SVOJE protektirane gume... Dobar argument koji niko ne bi mogao da ti ospori je da im das ono sto su trazili od tebe. Trazili su testove tvojih guma, a dao si im testove nekih drugih guma.

 

Kada neko hvali sebe (svoj proizvod), to ne moze biti objektivno shvaceno... Kad bi nasao (dobio) nesto na papiru, izjavu nekoga ko hvali tvoje gume (osim tebe)... nekog objektivnog i nepristrasnog... imalo bi mnogo vecu tezinu... onda bi svima zapusio usta!

 

Druga stvar, koju sam vec pomenuo... lansiras nov proizvod na nasem trzistu... seti se sta se radi u tom slucaju. Za prehrambene proizvode to su degustacije... ko zna koliko sam novih proizvoda probao i poceo da kupujem, a ne bih da prvo nisu napravili kampanju. Da li bi novinari hvalili neki auto (npr. 500l), da im ga nisu da lida ga probaju... Da li bi neko verovao direktoru Fiata da je rekao - nas proizvod je odlican!! Ne, Fiat (ili dileri - svejedno) su ponudili ljudima da odvozaju probnu voznju, i da se sami uvere da li su ta (nova) kola dobra ili nisu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve to sto tvrdis se lako da proveriti, dobrovoljno das set guma nekome ko je voljan da rizikuje i testira ih na NAVAK-u na svom vozilu kad bude track day, pa ako sve to prezive i pri tome i auto ostane na stazi ja cu verovati da vrede koliko i neke nove . . .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo malo o Tigar Winter 1 gumi šta kažu testovi, koje na ovom forumu najviše ljudi traže ;)

 

http://www.rezulteo-tyres.co.uk/tigar-tyres/winter-1-tyre/test-review-103601

 

Safety

 

Dry braking 3.8 /10 Wet braking 4 /10 Wet grip 4.4 /10 Aquaplaning 6.4 /10

 

 

Evo i sta kazu isti ti testovi za Savu S3+ koja je od Wintere skuplja za 400 din  ;)   :

 

http://www.rezulteo-tyres.co.uk/sava-tyres/eskimo-s3-plus-tyre/test-review-116048

 

Dry braking 8.4 /10 Wet braking 5.6 /10 Wet grip 7.9 /10 Aquaplaning 8.8 /10  :w00t: :w00t: :w00t:

Samo jos da vidimo ovakve ocene i za vase gume pa da uporedimo :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dalibor Briks

Kao sto sam rekao glavne argumente cuvam za kraj. Dakle sto se bezbednosti tice o tome ce mo kada ispunite prvi uslov.

 

Da se razumemo nemam nista protiv vas licno-svo postovanje! od neceg mora da se zivi, ali imam protiv protektiranih guma...

Share this post


Link to post
Share on other sites

za tigrove mogu cak i da potvrdim ove ocene, sada su mi na kolima, malopre sam malo brze uleteo u krivinu, vlazan kolovoz,i hop... podje dupe... prosle zime sam na drugim kolima imao eskimo, na istim krivinama mi se nije tako (lose) pokazala. I sto rece neko gore, da svaki put kupuje neke druge gume da ima sa cime da ih uporedi, ja ne volim tigar, ali sticajem razlicitih okolnosti, ove godine sam ih kupio, a sta cu naredno?!... videcemo, ako izadje test ovih insa-turbo, ili jos neki zadovoljni kupac, a cena ode dole, vrlo rado cu ekperimentisati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve to sto tvrdis se lako da proveriti, dobrovoljno das set guma nekome ko je voljan da rizikuje i testira ih na NAVAK-u na svom vozilu kad bude track day, pa ako sve to prezive i pri tome i auto ostane na stazi ja cu verovati da vrede koliko i neke nove . . .

Pa ja sam se za to prijavio jos pre desetak strana :D

Ata...svaka cast za poslednji komentar na prethodnoj strani, vrlo jasno i lepo receno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dalibor
Nego šta bi sa 'odnosom silike i ostalih materijala'? Interesuje me konkretno za kelly zimske gume.
Moraš priznati da o njima znaš koliko i ja. Ništa. Ali si napisao da su loše. To rade i mnogi drugi kad komentarišu 'tvoje' gume. Po principu loše su zato što su protektirane. A nijedne ni druge ne moraju biti loše. A mogu biti i očajne.

 

Ali i jedne i druge mora neko da proba. Ja ću, kao što sam rekao, najverovatnije probati kelly. Imaju nisku cenu, pod rukom (jasno mi je da to praktično ništa ne znači) izgledaju prilično meko i 'grippy' i imaju interesantnu šaru (a svi znamo da je to najbitnije :-).
A neko drugi će probati vaše protektirane. Nego ovde ljudi pričaju da bi tih nekih bilo više da je cena drgačija. Slažem se sa tobom da se ovde često paušalno ubacuje bezbednost kao argument ali isto to radiš i ti za jeftine gume. Jednima će da otpadne gazeći sloj a na drugima ćeš da sletiš s puta čim okreneš ključ.
I mislim da bi tema bila mnogo konstruktivnija kad svoje predrasude (bilo pozitivne bilo negativne) ne bismo smatrali argumentima. Argument je suviše krupna reč za mnogo toga ovde izrečenog.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo cena...da je jeftinija,svako bi probao pa na kraju sezone bacio ako je ocajna. Ja licno,preboleo bi te pare u slucaju da gume ne valjaaju,ali zasto bi kupovao kada za iste pare mozes kupiti pravu gumu a ne protekt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, to je uobicajen proces protektiranja guma. Zbog njega prosecan kupac guma nema poverenja u njih... dok se ne dokaze suprotno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postoje i dokazi od ADAC-a da nova tigar wintera nije bezbedna pa je prosecan kupac kupuje zbog cene, za protekt nema testova tako da  se jos uvek ne zna koliko je bezbedna moze samo da bude bezbednija od wintere ili u istom rangu posto je wintera vec okarakterisana kao ne preporucljiva guma. Licno nikada ne bih kupio protekt gumu ne zato sto je losa nego jednostavno takva vrsta pneumatika me ne zanima i ne zelim da je upoznajem jer me ne interesuje tako da bilo kakvi dokazi o njoj testovi ili bilo sta drugo sto je vezano za protekt gumu mene licno ne interesuje, ali ist tako ne bih ni kupio winteru kao i druge proizvodjace novih pneumatika koji su na ADACu dobili crveni minus i okarakterisana kao ne bezbedna guma, ako se vec govori o bezbadnosti. Ja kad odabiram vrstu pneumatika za mene je ADAC reper ako taj model gume nije dobio zeleni plus na testu nema sanse da je kupim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gde uzimas i koliko je to povoljno?I ja sam blizu pa bih otisao da uzmem...

Predji u Rep.Srpsku do bilo koje radnje koja radi gume i pitaj da li rade povrat PDV-a ako gume iznosis u Srbiju. Ako rade onda ce da bude i povoljno. Recimo da sam placao 4500din Savu Eskimo S3+ u dimenziji 195x65r15. Prosle godine sam placao Kleber zimske 5000din u istoj dimenziji a u Srbiji je bila oko 6500-6700din po komadu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zivim u pogranicnoj zoni."Tu i tamo sam prelazio u Bosnu,kupovao zadnjih godina,dobijao povrat pdv.

Pa cak i te gume koje su "toliko"povoljnije".Valjda niko ne racuna trosak benzina do tamo,izgubljeno vreme,pregledanje na carini  u tu racunicu.Sta znam...

Dosta ljudi odavde kupuje u Bosni,sve i svasta,ostavlja NAS novac tamo preko...

A onda se zalimo sto nema adekvatne zdravstvene usluge,losi putevi,nadrndani sluzbenici koji rade za 20k rsd na salterima....

Jasno je meni da taj novac od naseg pdv uglavnom ne ide gde treba,ali da ga je vise,mozda bi bilo bolje u nekim oblastima koje nam zivot znace...

Sta znam,treba gledati malo siru sliku....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što se goriva tiče, Mene iz BG do BN gorivo izađe oko 500-600rsd. Odem tamo prazan, naspem 60l puta 20rsd koliko je razlika u ceni po litru, znači na gorivu dobijam 1200rsd. Dodam još tih 500-600rsd i eto ukupnog troška goriva. 

 

Što se vremena tiče, lično idem pa idem, svejedno mi je da li imao nešto u gepeku ili ne. 

 

Službenici na šalterima ne rade 20 000rsd, za to nemoj da birneš, sve mi to dobro platimo ;) 

 

 

Slažem se sa tobom da treba sprečiti odliv novca i to jeste naš generalno veliki problem. To je problem koji treba sistematski rešavati u glavama naroda i to svakako ne može preko noći, a ono što ne može preko noći, malo teže prolazi kod naših političara. Nažalost. Ono što takođe treba sistematski promeniti u našim glavama, jeste da se malo zapitamo ZAŠTO je ista roba u BiH jeftinija nego ovde. Da li je Pirotu bliži Beograd ili Bijeljina? Prema cenama Tigrovih guma u Bijeljini rekao bih da je ona bliža Pirotu bar 2x jer do Bijeljine ima i carina da se plati u BiH, a cene 30% manje. E kad mi budemo reagovali glavom i kada budemo kao narod bojkotovali takvo bahaćenje, tada će nam i biti bolje i tada nećemo ići bilo gde i vraćati PDV. Isti slučaj i sa Mađarskom... u Mađarskoj PDV 27%, a cene tehnike ISTE! I onda se pitamo zašto naši ljudi idu i kupuju tamo tehniku ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Milutin

 

Kao što sam i obećao. Slike 18ica letnjih.

 

cxca99080.jpg  cxca99081.jpg

 
cxca99082.jpg  cxca99083.jpg  cxca99084.jpg  
 
cxca99085.jpg  cxca99086.jpg  cxca99087.jpg

      

Što se testova tiče, uskoro će naš trkač i šampion Nikola Miljković testirati 225/45-17. Biće postavljene kamere koje će pratiti zadnje i prednje točkove. Gume će biti testirane na stazi, pod maksimalnim opterećenjem i biće dovođene do maksimuma.

Želeo bih da čujem da li je taj test dovoljan ili će trebati još neki... I ponovo postavljam pitanje kakav to test želite da vidite? Ja sam ostavio dokumentaciju koja je dokaz da su gume testirane u svim režimima i na osnovu tog testa UNECE i druge EU i US institucije su dozvolile fabrici da stavi E9 u krug i homologaciju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...