Mihailovic 28 Posted May 23, 2011 Dakle, evo letnjih temperatura i ja otkrivam još jedno čudno ponašanje moje Lybre kad se auto zagreje. Počinje da škripi, u prednjem levom delu. Dal' škripi amortizer, ili opruge (može li to) ili šolje amortitera (ima li to Lybra) il' nešto drugo ? Elem, vruć auto, u gradskoj vrelini, u koloni, ja uključim klimu i - počinje škripa na svako njihanje automobila: kod kočenja, preko rupe. Ili kad stanem pa rukom pritisnem na dole prednji levi blatobren. Škripi k'o ludo, k'o stari isluženi madrac !Prođe neko vreme, auto se ohladi, i nema više škripanje. Zna li neko o čemu se ovde radi ? Šta valja popraviti, podmazati, menjati ?Uzgred ovo je treća stvar koja se "ponaša" kad se auto zagreje: već sam pisao o pokazivaču temperature, i o kvačilu ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodoo 19967 Posted May 23, 2011 Da li se cuje kao skripanje ili mozda kao zvakanje gume? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihailovic 28 Posted May 23, 2011 Ma baš škripi. Nije žvakanje. Kao što rekoh - kao stari islužen kauč. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ćale 0 Posted May 23, 2011 I kod mene isto.Vruce-zvace i skripi, hladno - sve normalno.Kaze majstor solja amortizera.Kad zamenim javljam. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mik 3 Posted May 23, 2011 (edited) Gumice balans stangle-99%skripa pocinje sa prvim toplijim i suvljim vremenompri prelasku preko lezecih ili penjanja na ivicnjake i parkingemeni se culo dok nisam zamenio te gumice bas jako i nije prijatno kad se cuje prvi put a ne znas staje u pitanju.Resenja:-menjanje cele balans stangle,u kompletu sa gumicama-skuplja varijanta,ali verovatno i trajnija-ili menjanjanje samo gumica,ali u tom slucaju treba kupiti iole kvalitetnije gumice,zato sto zamena uopste nije jednostavna.izbegavati varijante namotavanja kojekakvih teflon traka i ostalih izolira oko balans stangle i vracanje starih gumica-kratkotrajno resenje i dupli posao i trosak.Prilikom zamene zamoliti majstora da proveri dal balans stangla seta levo-desno,da vam i te nove gumice ne bi brzo riknule.Iste te gumice imate i na zadnjoj balans stangli,s tim da se one dosta lakse menjaju,pogotovu na karavanu.Iskustva pre zamne i posle su ovde,mada tu je navedeni zvuk "kuckanje" ali kazem meni je skripalo kao metal o metal i zvucalo je bas grozno,sa prvim vrucinamam,mislim da ovo lupkanje vise dolazi kad balans stangla pocne da seta levo-desno:http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=43780Sto se tice solja amortizera tu treba jako pazljiv koje solje stavljati,kod nas se uglavnom prodaju Akron,a ima iskustava,gde su one veoma brzo ponovo dobile lufta,doduse Kappa je u pitanju. Edited May 23, 2011 by mik Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted May 23, 2011 Moja iskustva osim gumica balans stangle kazu viljuska. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mik 3 Posted May 23, 2011 Secam se da sam imao skripu na Marei JTD zbog viljusakaali je bila redja i kud i kamo manje jacine nego ove gum.bal.stangle na Lybristo opet verovatno zavisi koliko sta propadneali eto jos jedne mogucnosti,kao sto rece Martini-viljuske. Quote Share this post Link to post Share on other sites
zlaya 0 Posted July 15, 2011 Imao sam isti problem na svojoj Lybri, reseno zamenom gumica na balans stangli, sve sa rukama 3000 din. Cisto da vam javim da ne bi dalje nagadjali! Pozdrav1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
djunis82 59 Posted July 15, 2011 Isti slučaj Gumice balans štangle... Quote Share this post Link to post Share on other sites
cojajoca 0 Posted July 17, 2011 Sta moze biti kada se to skripanje cuje sa zadnje strane auta ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
MISHONNIUM 2 Posted July 19, 2011 (edited) Pa isto te gumice kojekakve verovatno. Skripi i meni kad je napolju toplo, ali bas me briga. Mene vise nervira sto mi skripi papucica kvacila svaki put kada je stisnem. Nije klip, nije ona opruga vec skripi na samoj osovini. Hteo sam da to podmazem, ali rastaviti papucicu kvacila na Lybri, hm, lakse bi skinuo glavu motora i vratio je, verovatno. Edited July 19, 2011 by MISHONNIUM Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihailovic 28 Posted July 20, 2011 Ma i ja se ne uzbuđujem što škripi, nego, postavio sam temu jer me ja baš čudilo kako to da škripi samo kad se zagreje. Nego, može li ta gumica balans štangle da se podmaže nekako ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 9 Posted July 20, 2011 (edited) Škripi i meni. Kad predje spoljna temperatura 45 stepeni, a kad nas naši meterološki stručnjaci obraduju da je spoljna temperatura samo 35, (u Košutnjaku) a meni preko senzora "gospodja" javlja da je 40. Verovatno je temperatura nad asfaltom i 50. Ništa strašno. Na tolikoj temperaturi dilatira sve, a što ne bi i gumice! Meni lično to ne smeta, nekako se "carski" osećam, kao da teram kočije, uživam u vožnji i prihvatam tu pojavu kao skroz normalnu.Što se podmazivanja tiče, sigurno je da može. WD40, sa sve cevčicom, pa duboko se zavući ispod zadnjeg dela. do iza tanka za gorivo, dva puta "štrc" levo, dva puta desno - gotova stvar. I trajaće koliko i leto... Ne smeta, ali vrši posao... Edited July 20, 2011 by Damjanović Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihailovic 28 Posted July 20, 2012 Dakle, nekako sam istrpeo prošlo leto, i pomirio se sa škripom, ali više nisam mogao. Dakle, definitibvno, 100% gumice balans štangle. Zamenio sam kod Gorana u Altini. On ima neku tehniku da ne vadi celu balans štanglu. Mada kaže da nije bilo lufta ni kod starih, primećujem da se auto ponaša "utagnutije" sa novim gumicama. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Elra 188 Posted July 20, 2012 Imam i ja isti problem. Samo sto moj majstor kaze da pored gumica balans stangle mogu da budu i solje amortizera. Navodno je zamjena tih gumica veoma komplikovana a samim tim i skupa. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Pavlaka 0 Posted July 25, 2012 Dobar i za mene poucan post,jer se i meni to isto povremeno javljalo,sada trenutno ne iako sam 2 puta isao kod mehanicara,,Milence,,i oba puta kada je pregledavao trap i dizao ga i oba puta nije nasao ni malo lufta nigde.Znaci iako je sve u redu sa trapovima ,zamenom gumica balans stangle se resava problem skripe. Quote Share this post Link to post Share on other sites
DR.G 0 Posted July 26, 2012 Isti problem,isto rješenje... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Elra 188 Posted July 26, 2012 Moj mastor je predlozio da umjesto novih gumica (koje su navodno lose, i tesko izdrze 3-4 mjeseca) uzme stare i na njih nalijepi komad starog zupcastog remena.On kaze da je to puno trajnije rjesenje od ovih zamjenskih kineskih koje kostaju cca 5 eura. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 624 Posted July 26, 2012 Ovo je vešanje Lybre i kako ono izgleda Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihailovic 28 Posted July 26, 2012 Slike su odlične. Neke prepoznajem iz ePer-a ali ove u boji su stvarno ekstra. Ako nije problem, podeli sa nama izvor tih slika Quote Share this post Link to post Share on other sites
DR.G 0 Posted July 26, 2012 SLIKE EXTRA.Na njima se dobro vidi koliko je lakše zamjeniti zadnje od prednjih gumica na balans štangli. Ne dopada mi se ta ideja o improvizaciji s remenom. Ja sam prije godinu zamjenio prednje i sada nemam nikakvih problema/prešao preko 10 000/ Quote Share this post Link to post Share on other sites
Elra 188 Posted July 26, 2012 Svaka cast za slike.Koliko si ti platio tvoje ne znam, ja sam samo nasao na jednom mjestu 5 eura komad, kineske. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 624 Posted July 26, 2012 (edited) Nadam se da pomaže a i ljudima je lakše da ukapiraju kako šta radi kad vide crtež sklopa.Črteži bi i trebalo da su iz ePer-a ali mi nekako lakše-prostije odavde da se izvuče https://www.fiatdaly.../0/M1,M2,M3/0/0, može i da se naručuje mada mi cene izgledaju jako.Slike su odavde http://www.lanciapress.com/gallery pa arhiva i za Lybru http://www.lanciapre...ery/detail/1107.Svaka cast za slike.Koliko si ti platio tvoje ne znam, ja sam samo nasao na jednom mjestu 5 eura komad, kineske.Nemoj nikad kupovati kineske delove, naročito gumene, mnogo loši praktično neupotrebljivi. Gumice brisača su im loše a o delovima trapa suviše i pričati. Edited July 26, 2012 by ivan.ik Quote Share this post Link to post Share on other sites
DR.G 0 Posted July 27, 2012 Slažem se s Ivanom.IK,kad je kupovina gumenih dijelova u pitanju,poželjno je prekontrolisati i godinu proizvodnje,jer guma stari a samim tim kad ugradiš to kraće traje/ista stvar je i sa gumama na točkovima/Ja svoje platio po 10E,za sada dobro,koliko ne znam....Ta niska cijena kineskih je najvjerovatnije zbog velike starosti a ovi naši što uvoze na tom dobro zarađuju,jer ih dobijaju za Dž. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rosko 0 Posted July 15, 2014 Ljudi ovako stoi stvar FIAT Bravo jtd zamenio sam Solje amortizera obe 2800 din zamenio sam uparnice obe 1300 din zamenio sam oba ramena 6100 din zamenio sam kraje spona obe 2100 din i dalje lupka u prednji seo sta moze biti cuje se na rupe da cvrka.Na na kaldrmi se cuje kao kad imas sitne pare u dzep zvecka to me najvise nervira sto se cuje napolju.Ako sam zaboravio nesto da zamenim recite da to odma odradim da resim problem.SAM SVOJ MAJSTOR SAM JA I BURAZER --- ON VOZI FOKUSA ON PROBLEME SA TRAPOM NEMA/ Quote Share this post Link to post Share on other sites