bolens 7 Posted March 22, 2013 (edited) Izgleda da stvar postaje ponovo aktuelna, kao nema akcize od 42 DIN! Da li je neko imao iskustva skoro sa biodizelom?http://www.politika....odizela.sr.html Edited March 22, 2013 by Bolens Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted March 22, 2013 Lepo kaže BIO diesel i ko zna šta je SAD.U kom ga odnosu mešaju sa Evro i tako ga prodaju ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2882 Posted April 20, 2013 Evo da podelim sa vama jedan meni zanimljiv podatak. Drugar je hteo da sipa u Stila biodizel jer je našao nekih 10ak dinara jeftinije. Prosečna potrošnja pre sipanja oko 7,5l ulgavnom gradske vožnje. Auto je fino vukao. Sačekao je da dođe do lampice i sipao pun. Kaže mi da je jedva dočekao da istroši barem pola i doda evro dizel. Auto mrtav potpuno, dim mi kaže da nije video, ali zato potrošnja na istoj ruti na 400km 9,3l. Izgleda da naši traktorčići nisu mnogo zagrejani za ekologiju Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilanLaki 0 Posted April 20, 2013 (edited) Biodizel mozes samo da mesas sa evrodizelom i to 95% ED i samo 5% BD U auta koja trose samo D2 moze da se rokne cist BD, mada kod nas se koristi samo za starije poljoprivredne masine pa treba izbegavati upotrebu u novijim kolima tj. masinama Edit: takodje ako se odlucite za BD trazite gde je uvozni jer je cist, nasi ga prave uglavnom od upotrebljenog ulja iz "friteza" TapaTalk G300 Edited April 20, 2013 by MilanLaki Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted April 20, 2013 vozis auto i mirises na zagoretinu... Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2882 Posted April 20, 2013 Ja sam čuo da mirišeš kao pomfrit iz MCDonalds-a. Pitao sam i ovog drugara jel zavlačio nos u auspuh, ali nije mu bilo do šale kad je video kako radi čist bd Quote Share this post Link to post Share on other sites
lanciathema 1 Posted April 24, 2013 Biodizel je po svojstvu masniji i gusci od obicnog ili ti eurodizela pa samim tim stetan je za FAP i DPF filtere jer se lepi na sace u filteru i ne dozvoljava regeneraciju istog. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mladjautd 0 Posted July 10, 2013 (edited) sestra mi je sipala biodizel umesto eurodizel goriva u punto 1.9 jtd. hoce da bude problema? Edited July 10, 2013 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Phikret 0 Posted July 10, 2013 Ne bi trebalo. Večito je pitanje da li sme da se vozi na biodizel ili ne, ali verujem da jedan rezervoar (ili deo rezervoara) neće praviti problem. E sad, pošto je u rezervoaru beć bilo eurodizela, ne znam kako će se ponašati sa tom smešom. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2882 Posted July 10, 2013 Ja bih čak i dosuo dokle može da stane eurodizel jer se i ovaj naš ed meša sa biodizelom, ali oko 3%. Trebalo bi da samo mirišeš na pomfrit neko vreme Quote Share this post Link to post Share on other sites
ViktorBG 84 Posted July 10, 2013 Preskoci na 3:10 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mladjautd 0 Posted July 10, 2013 znaci jedan rezervoar nece da pravi probleme? Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2882 Posted July 10, 2013 Jedan teško da će da pravi, ali posle dužeg sipanja čujem od taksista da ih zaboli stomak. Dospi samo do kraja ed ako možeš čisto da ne bude samo biodizel.Inače, reče mi jedan taksista da je sipao u Megana bio dizel i da je dobio bio Megan posle 50kkm Quote Share this post Link to post Share on other sites
ata 77 Posted July 10, 2013 Zasto uopste prodaju to gorivo? Neko mora da toci i to, inace ga ne bi bilo na pumpama? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sale2810 4 Posted July 10, 2013 Bio dizel ne bi toliko bio stetan za kola da se u njega ne sipa veca kolicina vode...to rade ovi na pumpama...Inace,da se to ne radi,lagano bo mogao da se sipa i vozi na njega. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gagy.GM 59 Posted July 10, 2013 Nece da ti pravi problem jedan rezervoar ali je moguce da ce ti se zaprljati filter nafte,samo ga zameni i nista.Bio dizel je cistije gorivo od evrodizela ali je mana na niskim temperaturama ono se zgusne.Kolega ima ti masinu za pravljenje biodizela platio oko 3000e.On sipa u Opel Zafiru ali dodaje i evrodizel i nema nikakvih problema,sipa i u traktor oko 2 godine i nista.Sipano je i u Stila 1.9jtd i u Astru G 1.7dti u njoj je jedino imao obicaj da zapusi filter goriva.A na auspuh je se osecao miris pecenja Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sale2810 4 Posted July 10, 2013 Samo da se procisti vise puta,pa ni filter ne bi zapusio... Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7735 Posted July 10, 2013 Manite se ljudi corava posla. Znate li kako izgleda dizna i kako radi bosh pumpa? Jeli znate koliko kostaju nove dizne i pumpa i ciscenje sistema za gorivo kompletnog? Da je 50din razlika u ceni opet ne bih ni razmisljao o tome. Sta vam kaze to sto cesto zapusuje filter nafte, a sa ovim "losim ed" nikome se jos nije zapusio? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sale2810 4 Posted July 10, 2013 Ja ga nisam sipao,niti cu...ali su razne price. Imam neke drugare koji ga sipaju vec duze vreme i ne zale se. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 621 Posted July 10, 2013 Na mnogim novim kolima kad se otvore vratanca rezervoara postoji nalepnica da je biodizel zabranjeno sipati. Ne zezajte se. Quote Share this post Link to post Share on other sites
milenkos78 1 Posted July 18, 2015 (edited) Hteo bih da sipam biodizel u gospođu (Lybra 2.4 JTD).Elem drugar ima proizvodnju hladno ceđenog ulja, pa usput pravi i BD, pre sam vozio vektru A na to njegovo gorivo, jedina mana je bila to što je posle cca 4000km morao da se menja filter goriva, a posle oko 8000 se morao skidati rezervoar dole da se ispere. Kaže da je agresivnije od ED, samim tim skida nečistoće iz rezervoara koje ED nije dirao, pa prlja sistem. Naravno da ću ga mešati sa ED, 2:1/ED:BD za početak. Negde se spominje da ne bi trebalo sipati BD u auta koja imaju DPF filter sa sitne čestice. Ne znam ima li ga ovaj moj auto. Zna li neko? Kakvog ste mišljenja po ovom pitanju? (s obzirom na deranje po benzinskim pumpama čovek se mora snalaziti) Edited July 21, 2015 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
joshibeast 74 Posted July 18, 2015 Koliko sam ja upoznat svaki ED ima u sebi određeni procenat BD-a.Ipak mislim da čist BD (a ni u razmeri 2:1) nije dobar za CR motore.Uštedećeš na gorivu ali ćeš zeznuti motor.Odgovoriće ti sigurno neko od iskusnijih kolega kako i zašto. Sa druge strane ovo što si napisao mi nije jasno: Kaže da je agresivnije od ED, samim tim skida nečistoće iz rezervoara koje ED nije dirao, pa prlja sistemTo je okej da isprlja jednom kada nagrize sve naslage.Ali da je BD čist onda nakon prvog ispiranja ne bi trebalo da pravi problem. Najbolje uzmi i napravi računicu koliko prelaziš mesečno/godišnjei koliko štediš novca ako koristiš mešavinu sa BD-om. Koliko te izlazi litar BD-a? Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2882 Posted July 18, 2015 (edited) Baš tako. Mislim da 3-4% biodizela ide u ed ili tako nešto. E sad zamislite sa 10% više šta će da se desi. Po meni nema nikakve računice u tome. Da prelazi 20 000km godišnje i troši 7l to je 1400l goriva. Trećina je nešto preko 450l. Uštedom od 50din po litru uštedi manje od 200e. Oduzmi češće zamene filtera i ispiranje rezervoara i opet si u plusu u najboljem slučaju 100e. Ako radiš duplo češće servise zbog biodizela na nuli si. Ako ti crkne pumpa za gorivo u debelom si minusu. Zapuše se dizne, opet si u minusu. Računaj prevoz do drugara, luksuz mešanja goriva u odnosu na sipanje, stalno računajne da li je pola ili manje-više i samo te boli glava za džabe. Edited July 18, 2015 by igor0511 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Marko Topola 50 Posted July 18, 2015 To nikako ne bih radio! Vidi kod kamiondzija bolje, kod njih je 1l ed oko 110din Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted July 6, 2018 Vlasnici kafića postaju naftni magnati?! Talog od kafe iz aparata za kafu sadrži 20 posto ulja koje je moguće pretvoriti u biodizel Najnovije istraživanje pokazuje da je upravo masa koja ostaje nakon kuvanja kafe novi potencijal u proizvodnji biodizela. Prosečan kafić dnevno proizvede oko 10 kg ove materije, dok veliki lanci, poput Starbucksa i Costa Coffeea ovu masu mere u tonama. Procenjuje se da 20 posto mase otpada na korisno ulje, koje odgovarajućim procesima prerade može da se pretvoriti u pogonsko gorivo. Od 10 kg taloga je moguće dobiti dve litre bio goriva. Poseban potencijal ovde predstavljaju i fabrike za preradu i pakovanje kafe, čiji škart je takođe prepoznat kao vredna sirovina. Kako će se ova priča dalje razvijati, preostaje nam da vidimo. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites