Jump to content
FAS Goran
cheja

Punto mk.2b 1.3 MJet - problem sa paljenjem

Recommended Posts

moze se nagadjati samo. ne verujem da je pumpa otisla ili tako nesto vece jer nisam cuo da su takvi motori imali slican kvar, jer su dobri.

dijagnostiku uradi, to ti je nabrze i znaces!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem rešen u pitanju je bio fabrički akumulator.Kada je punto priključen na dijagnostiku prikazivao je mnogo grešaka.Greške izbrisane,ali prilikom ponovnog paljenja iste se vraćale.Promenom akumulatora greške se više nisu javljale i već sedam dana nema problema sa paljenjem.

Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima i svaka cast na odlicnom forumu!

Uglavnom sam odgovore na pitanja nalazio u vec postavljenim postovima i odgovorima, ali, u ovom slucaju mi ipak treba pomoc za konkretan problem.

Par mjeseci sam vlasnik punta 1.3 mjet. Povremeno (mozda jednom u 15 dana) se desava da auto samo vergla a nece da upali, nemam signalizaciju da je problem sa code-om ili bilo koju drugu lampicu koja vec ne treba da svijetli.

Nisam uspio da izvucem neku pravilnost kad se ovo desava. Nekad se desi ujutro, nekad poslije par sati stajanja, nisam primjetio zavisnost od spoljasne temperature ili toga gdje sipam gorivo. Interesantno je da kada vratim kljuc u pocetni polozaj i zaverglam, auto upali sasvim normalno.

Nisam primjetio neke promjene ponasanja u voznji ili nesto slicno.

Ono sta me malo zabrinulo je da mi se to danas desilo dva puta, sto svakako predstavlja mali alarm da bi mogao postojati neki problem koji ce po marfijevom zakonu da se manifestuje onda kad mi to bude najmanje trebalo.

Zanima me da li je neko imao iskustva sa ovakvim siutacijama?

Hvala unaprijed!

Edited by neshaoct
spojena tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako imas neki alarmni sistem moze da bude problem jer oni obicni prekidaju posle 4 godine upotrebe pa na primer moze se desiti da zakljucas otkljucas a on upali

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trenutno nema nikakav alarm, a koliko je meni poznato nije ni ugradjivano. Bas je cudna situacija, jednom sam pustio da duze vremena vergla i nista se nije desavalo. Odmah po vracanju kljuca i novom verglanju, upalio je istog momenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U principu evo prilike da odem do nekog dobrog majstora da odradi posao. Akumulator je nov, a nisam primjetio razlike sa gorivom bilo da je sipano ovde ili u okolnim zemljama. Jedino sta mi sada pada na pamet da sam primjetio nekoliko puta da mi kljuc bude vreo kad ga izvadim iz brave. Tako da moguce da je neka brljotina sa bravom.

Hvala svima na komentarima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre neki dan krenem sa posla kuci, i moj punto ni da cuje da upali.nakacio se sa kablovima na kolegin bmw, i verglao sam barem 15 min i nista, i taman da odustanemo kad upali.medjutim vec par dana auto mi zakovan, punim akolomator, grejem grejace i verglam i nista, auto vergla super, i kao trunka da mu fali da upali, ne znam koji mu je djavo.pomazite, nemam sa cime da idem na posao. punto je 1.3multijet, 2006god, ne znam koji mu je djavo :wallbash:

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni prekljuce zaledio,santa leda bila u filteru....Proveri kao sto ti je Oktopod rekao,samo dobro ga zavrni da ne piski nafta :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zimus na -20C do -25C je normalno i brzo palio sve dok nije jedne noći zaledilo gorivo verovatno u filteru. Nekoliko dana nije mogao da upali.

Napunio sam akumulator, sipao aditiv, i posle dosta muke je upalio i od tada je palio normalno. U međuvremenu je crkao grejač br.3

koga sam u vađenju zalomio. Goran je to izvadio, stavio nov Marelli, i taj deo je ok, ali od tada ujutro ili posle duže pauze jako teško

pali. Iz filtera goriva sam za svaki slučaj ispusti na donju slavinu nakupljeni talog ili mulj. Uložak filtera sam menjao pre 1,5 godine ili pre oko 8000Km.

Sada mu treba dosta verglanja, od 30 sec do 1 min, i tada sve radi normalno. Na dijagnostici nema grešaka.

Kao da ne povuče dobro gorivo ili ne postigne neki dovoljan pritisak za start motora? Šta kažu iskusni ili oni koji su imali sličan problem sa 1.3mjt ?

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

treba proveriti koliko bara baca pumpa mozda je pri izdisaju cak je mozda i crkla to sam gledao na laguni crke ona u rezervaru ali prvo paljenje dosta vergla i valjda pumpa visokog kad sastavi povuce prirodnim padom gorivo kao da ona neki pod pritisak pravi.Po meni je tu oslabila pumpa sve ovo umi sa rezervom ali mislim da neko na prvo paljenje treba da ti donese neki barometar i odma izmeri i vidi ima to kolka bara samo ja ne znam :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam napomenuo da se pumpa u rezervoaru normalno čuje. Radi neko vreme po kontaktu pa se ugasi

što znači da senzor reaguje i da je postigla normalan pritisak. ECU inače javlja kad ona ne radi.

Jednom sam je za probu isključio i ecu je prijavio de ima nedovoljan pritisak goriva.

Tako da je ova opcija isključena.

Posle prvog, teškog paljenja, auto posle normalo pali. Samo nije dobro posle dugog stajanja ili preko noći.

U svakom slučaju hvala na sugestiji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cuje se ona ali mozda mesto 2.5 bara baca 1 dok se ne zagreje mozda ga zeza relej pa ne pali grejace nema tu sta drugo ili grejaci ili ne dolazi nafta ili mozda dizne ne zatvaraju dobro pa baci par kapi i zamasti dobro cilindre preko noci proveri ulje ne znam ni ja ali tako nesto mi pada na pamet :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uh, muke. Hvala još jednom. Na našem 1.3mjt ako pumpa iz rezevoara daje smanjen pritisak, javlja jao grešku "engine check" (žuta motorna lampica).

Pumpa radi pa isključi, što znači da je postigla pritisak. Da nisu zaprljane dizne? Kako se to manifestuje? Ja sumnjam na neku prljavštinu.

Grejače sam proverio i rade. Rade neko vreme pa isključe.

Danas je toplije pa sam manje verglao ali ipak je mnogo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

qqq100.jpg

http://performancetuningcenter.com/dizne.htm

Simptomi koje možete primetiti kada su Vam dizne zaprljanje su: povećana potrošnja goriva, gubitak snage, otežano startovanje motora, neravnomeran rad na leru, trzaji u vožnji...

pretpostavljam da nakon gasenja malo goriva kane na cilindar dok je hladan jer se dizna neka zaprljala e sad muka mu je samo prvo paljenje posle kad je vruc pali odma.Ja sumnjam ako nije ovo sa pumpom na 90 posto da su se dizne malo zaprljale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pozdrav,

i ja imam slicnih problema tj kod mene je stvar-ponekad mi se desava da dam kontakt i ne cuje se pumpa,par puta opet dam i cim se cuje auto odah upali (i na -25).Preko zime isto tako samo malo vise kontakta i uvek ga upalim,cim se cuje pumpa on pali iz prve.Mislim da nije do pumpe jer u toku voznje nema nikakvih trzanja ili driguh problema.A leti se veoma retko problem desava.(proverio sam releje svi rade)

Jel neko imao iskustva?I jel ima neku idejusta bi moglo da bude?

pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odnosi se na Baneta njega nesto masina zeza pri startovanju samo prvo paljenje kad prenoci, a posto nije pumpa ja mislim da ga dizne onda zezaju, grejaci su mu ispravni...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uh, muke. Hvala još jednom. Na našem 1.3mjt ako pumpa iz rezevoara daje smanjen pritisak, javlja jao grešku "engine check" (žuta motorna lampica).

Pumpa radi pa isključi, što znači da je postigla pritisak. Da nisu zaprljane dizne? Kako se to manifestuje? Ja sumnjam na neku prljavštinu.

Grejače sam proverio i rade. Rade neko vreme pa isključe.

Danas je toplije pa sam manje verglao ali ipak je mnogo.

Rešen problem. Posle zamene grejača (Marrelli) pravio je kratak spoj pe je kontrolna jedinica isključivala sve grejače.

Detalji su ovde http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=43109&view=findpost&p=806131

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ovako,prvo zelim da pozdravim sve clanove i da se prijavim kao novi vlasnik punta.promenio sam oko 10 ak automobila u zivotu,mozda i koji vise,ali nikada nisam vozio punta i to 1.3mtj,Poslednji auto mi je bio toyota yaris 2006 a sad sam ponosni vlasnik punta :) Dakle zelim da vas pitam da mi pomognete posto sam u nedoumici.Vozio sam dizela renoa clia 1.5 dci,i mogu slobodno da kazem da je punto mnogo startniji i da manje trosi,mada ga vozim oko 2 nedelje.medjutim kada mi je auto vruc i kada ga palim ,malo duze moram da verglam?To mo zbunjuje,posto sam imao i pola 2006 dizela i forda fusiona i svi su palili relativno brzo.Imam utisak da moram da verglam i do 3 sekunde da bi upalio,a kad je hladan pali na pola kljuca.Da li neko ima slican problem i da li je to uopste problem?Auto je presao 52 hiljade km.

Pozdrav ...

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...